N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от slowtraveler » 12 Фев 2015 17:31

wscientist, така е - натоварването на хидротрансформатора би спаднало, но би се увеличило натоварването в съвременните кутии, които са наблъскани с фрикционни елементи, зацепването и отцепването на които би генерирало 'нулева' предавка...
При мен при студен двигател се чувства 'олекване' на двигателя само при P (въпреки, че и тогава кутията загрява практически едновременно с двигателя).... На останалите предавки (включително N) оборотите са по-ниски ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
wscientist
Мнения: 104
Регистриран на: 25 Мар 2013 11:35
Местоположение: София

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от wscientist » 12 Фев 2015 17:42

Да, съгласен съм. Аз говоря по принцип как би следвало да е. Но всяка кутия си има своите специфики, управление и т.н. Явно при теб режим Р управлява кутията по начин, който напълно разцепва предавката. Или пък управлява двигателя по специфичен начин. Което също не е изключено като вариант. Моят Yaris си вдига оборотите като включа парното на топло и на степен 1, какво остава за големите класове TOYOTA с автоматични кутии...
Toyota Yaris 1.33 VVT-i, 99hp, 6-степенна, ръчна, 09.2011.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от BOz » 12 Фев 2015 17:59

slowtraveler написа: BOz, при мен го има това усещане, но то е отново свързано с работата на спирачките, и мисленето им дали да се отпуснат или не (назад не тръгва никога).. Торк конвертора също има управление, и можеш да го дадеш 'на късо', за да предава минимален въртящ момент към кутията.
Това, за освобождаване дисковете на първа предавка - при съвременните съединители няма дискове за първа предавка - всичко е доста по-комплексно :whistle:
Това със съединителя на първа го има от много време и го има дори и в последните кутии. От доста одавна вече няма определен дисков пакет за всяка скорост. Няма значение дали дисковия пакет е един за една скорост или за няколко. Споменях, че първичния вал се освобождава от кутията и започва да се върти свободно при такъв режим.

Може ли да дадеш линк с техническо обяснение на торк-а на 8 скоростния автомат, за да видя как се дава "на късо"?
Защото съм гледал техническите диаграми на БМВ торк-а при техните 8 степенни автомати и главно имат по-добра характеристика на дъмпинг-а и съответно се заключва много по-рано, но няма функция да отделиш предаването на въртящмия момент. За това ми е интересно да го видя как е реализирано.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от slowtraveler » 12 Фев 2015 20:03

Имах предвид предаването на съвсем малък въртящ момент при ниска скорост на флуида при ниски обороти на ДВГ...
При отпусната спирачка но без газ колата не може да премине и малки препятствия... И то имайки предвид, че торк-конвертора увеличава въртящия момент в този режим, това означава, че натоварването на двигателя е незначително...
Натоварването на торк-конвертора е минимално, като той може без никакъв проблем да се охлажда.... И енергията се превръща във вихри на флуида.
Докато ако 'работиш' със предавките, там ще включваш/изключваш фрикциони... Което за старт/стопен режим (например задръстване) ще е доста голямо натоварване и износване от непрекъснато отцепване и зацепване (с приплъзване)...
А за съединителя - да нямаш предвид съединителя, който 'заключва' торк конвертора (т.е. обратно на това, за което говорим)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от Airfan » 12 Фев 2015 23:03

slowtraveler -малко се обърках мен ли питаш дали така ми работи кутията или обясняваш твоята как работи?

Ще обясня как работи моята CVT кутия, която няма предавки във вида, в който са на повечето автоматици, а има степени и реално като ускорявам ускорявам като мултитроник на ауди или иначе казано като скутер - нищо не се превключва.
Та, на D съм и чакам на светофар. Пускам спирачката и колата с леко замисляне тръгва, независимо дали съм държал 1 сек или 100 сек - едно и също е. Ако съм на баир и пусна спирачката - държи, но до какви наклони държи незнам, тъй като не съм тествал. Да уточня, че не държи с ръчната, тъй като ако пуснеш ръчната с копчето - няма тръгване, т.е. ръчната не се самоосвобождава или поне не с нормално силно даване на газ. Кляка задницата, но не тръгва. Често се случва докато седя на D със спирачка, оборотите да падат малко под нормалните обороти за празен ход, което води до леки вибрации в купето.
Между скоростите се превключва само с местене на лоста - няма никакви освобождаващи или заключващи механизми. Два пъти ми се случва да карам и премествайки ръка от подлакътника да чукна лоста и да изключа от скорост. Единия път беше в кръстовище и стана много кофти ситуация. Незнам ако го ударя по-силно и продължи към задна какво ще се случи... но предполагам ще хвърля кутията, тъй като пише никога да не се включва на задна, ако се движиш напред и то го пише с огромни черни, дебели букви. Реда на скоростите е P - R - N - D.
При спускане на баир трябва задължително да включа на типтроник и да управлявам ръчно степените на кутията, за да не сменя предавателното число самосиндикално, губейки двигателната спирачка по този начин. Незнам как е при Ауди-то, тъй като не го карах по баири, а из града и на магистралата.

За мен при CVT изпълнението на Тойота има два огромни недостатъка - липсата на блокировка на скоростния лост против неволно превключване и автоматичното изключване на скоростите при дълъг престой на D.

Наречете ме педант, но мен нещо като не ме кефи - не си мълча.

Едит: За да превключа от Р към другите скорости иска спирачка, но веднъж минал на R, N или D мога да превключвам без спирачка.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от slowtraveler » 12 Фев 2015 23:34

Airfan, да, част от въпросите ми бяха към теб...
От така обясненото за тръгването по баир, имаш hill assist - това чудо удря крачната спирачка (или задържа налягането в нея) до момента, в който подадеш достатъчно газ...
Намесихме другите кутии, защото дефакто въпроса намесва предимно хидротрансформатора...

За неволното изключване от скорост - и аз съм го правил (и при мен няма защита за изключване от D към N)... Според мен това не е дефект а умишлено направено (за безопасност - ако например автомобила тръгне да ускорява).....
А за изключването от D - също не смятам, че е допустимо от гледна точка на безопасност. Може да чакаш в момента и да дебнеш момента да тръгнеш... А колата решава да се самоизключи, само защото е стояла на място (без това да е наложително от техническа гледна точка)......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от Airfan » 12 Фев 2015 23:44

slowtraveler написа:Airfan, да, част от въпросите ми бяха към теб...
От така обясненото за тръгването по баир, имаш hill assist - това чудо удря крачната спирачка (или задържа налягането в нея) до момента, в който подадеш достатъчно газ...
Намесихме другите кутии, защото дефакто въпроса намесва предимно хидротрансформатора...

За неволното изключване от скорост - и аз съм го правил (и при мен няма защита за изключване от D към N)... Според мен това не е дефект а умишлено направено (за безопасност - ако например автомобила тръгне да ускорява).....
А за изключването от D - също не смятам, че е допустимо от гледна точка на безопасност. Може да чакаш в момента и да дебнеш момента да тръгнеш... А колата решава да се самоизключи, само защото е стояла на място (без това да е наложително от техническа гледна точка)......
По-скоро самите скорости държат, а не спирачката. Що се отнася до безопасността, струва ми се натискането на бутона с палеца при Ауди няма да влияе на безопасността, но вероятността да строшиш кутията включвайки на R докато караш с 40 на D... Бих го тествал, но на друга кола tooth.gif
Ауди се самоизключва, рязко даваш газ и почти няма забавяне в потеглянето. Тествай.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от slowtraveler » 13 Фев 2015 08:00

Airfan написа:...По-скоро самите скорости държат, а не спирачката. Що се отнася до безопасността, струва ми се натискането на бутона с палеца при Ауди няма да влияе на безопасността, но вероятността да строшиш кутията включвайки на R докато караш с 40 на D... Бих го тествал, но на друга кола tooth.gif
Ауди се самоизключва, рязко даваш газ и почти няма забавяне в потеглянето. Тествай.
Пробвай, ама не с рязко натискане, а с плавно - ако имаш късмет, ще усетиш момента на освобождаването на спирачката.. Можеш да пробваш и да натиснеш допълнително спирачката след като си я натиснал и автомобила стои на място под наклон - често се променя усещането на педала в дадената ситуация, когато е 'заключила' колелата...
За натискането на бутона за включване на предавка - да, на мен не ми пречи - достатъчно удобно е направено (при мен джойстика е 1/1 с по-големите Аудита). А защо са го избягнали от Тойота - не знам...
Възможно е да е направено така, защото навярно при Тойота има друга допълнителна защита. Дали електромеханична, електрическа или механична - това е въпрос на конструкторско виждане.
Уверен съм, че ако има дори най-малка възможност за включване на R при движение с по-голяма скорост напред, щяха да скъсат задника на Тойота от съдебни искове...
Така, че това не би ме притеснявало. Май в ловците на митове правеха експерименти с някакъв дърт автоматик на тази тема - нищо не стана - колата продължи да си се движи напред по инерция..

P.S. гледам клипчета от рода: https://www.youtube.com/watch?v=GR13mElbqxM
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от Japanese_fever » 13 Фев 2015 08:29

Airfan написа:Ако имам да чакам повече от 10 секунди минавам на N. В книжката пише да не се държи на D дълго време на спирачка на едно място, тъй като прегрявало маслото.
За първи път чувам тази теория. Винаги на световара съм на D, oсвен ако не е адско задръстване или ЖП прелез. Превклювал съм и на N на светфари, ама да се заигравам не за друго. Според мен ненужно ръчкаш трансмисията, ако на всеки светофар вкл. на N и увеличаваш многократно риска от някакъв дефект. (на старите трансимисии редовно им се късаха стом. въжета или нещо друго по лостовата система)
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от Airfan » 13 Фев 2015 09:02

Japanese_fever написа:
Airfan написа:Ако имам да чакам повече от 10 секунди минавам на N. В книжката пише да не се държи на D дълго време на спирачка на едно място, тъй като прегрявало маслото.
За първи път чувам тази теория. Винаги на световара съм на D, oсвен ако не е адско задръстване или ЖП прелез. Превклювал съм и на N на светфари, ама да се заигравам не за друго. Според мен ненужно ръчкаш трансмисията, ако на всеки светофар вкл. на N и увеличаваш многократно риска от някакъв дефект. (на старите трансимисии редовно им се късаха стом. въжета или нещо друго по лостовата система)
Аз като видя на таймера над 15 сек и си изключвам, отделно да не държа постоянно спирачката, да бода очите със стоповете на задния. Ако от това ще се разваля - моля, да се разваля - ебахти тойотата.

@slowtraveler - гледах клипа, явно не може, ама не бих тествал на моята кола. no.gif При всички случаи, два пъти изключих неволно, от които при изнасяне от кръстовище втория път и стана доста рисково като останах без тяга. guns.gif
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от slowtraveler » 13 Фев 2015 09:17

Airfan написа:...@slowtraveler - гледах клипа, явно не може, ама не бих тествал на моята кола. no.gif При всички случаи, два пъти изключих неволно, от които при изнасяне от кръстовище втория път и стана доста рисково като останах без тяга. guns.gif
Това имах предвид - и на другите автоматици по същия начин можеш да останеш без тяга - НЯМА блокировка за изключването от скорост (включително на Аудито). Блокировката е само за включването на предавка...
Навярно имаш някакво предупреждение ако изключиш от предавка (неволно или не). При мен ако автомобила се движи и изключа от предавка, се чува гонг и екрана става червен за няколко секунди..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от Airfan » 13 Фев 2015 10:01

slowtraveler написа:
Airfan написа:...@slowtraveler - гледах клипа, явно не може, ама не бих тествал на моята кола. no.gif При всички случаи, два пъти изключих неволно, от които при изнасяне от кръстовище втория път и стана доста рисково като останах без тяга. guns.gif
Това имах предвид - и на другите автоматици по същия начин можеш да останеш без тяга - НЯМА блокировка за изключването от скорост (включително на Аудито). Блокировката е само за включването на предавка...
Навярно имаш някакво предупреждение ако изключиш от предавка (неволно или не). При мен ако автомобила се движи и изключа от предавка, се чува гонг и екрана става червен за няколко секунди..
Има, влизаш в лютеницата, пък спираш. stretcher.gif
Изображение Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от BOz » 13 Фев 2015 12:06

Не може да включиш задна ако колата не е спряла, или да се движи с 2-3 км/ч - там някаква минимална скорост. Просто електрониката няма да го позволи.
А на Приуса за да мина на Н, то трябва да задържиш лоста в Н позиция за 1.5 секунди да кажем. Ако само го чукнеш в Н позиция, то това го отчита като грешка и не реагира. Ама пък там лоста стои в средно положение, не е като на класическите автоматици с механично застопоряване на лоста. А ако ръгна задна (пробвах естествено) докато карам с 50км/ч, то само издрънква камбанката 2 пъти и това е. Демек двойното дрънкане се превежда - тъп си, пробвай пак. biggrin.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от Airfan » 13 Фев 2015 15:42

BOz написа:Не може да включиш задна ако колата не е спряла, или да се движи с 2-3 км/ч - там някаква минимална скорост. Просто електрониката няма да го позволи.
А на Приуса за да мина на Н, то трябва да задържиш лоста в Н позиция за 1.5 секунди да кажем. Ако само го чукнеш в Н позиция, то това го отчита като грешка и не реагира. Ама пък там лоста стои в средно положение, не е като на класическите автоматици с механично застопоряване на лоста. А ако ръгна задна (пробвах естествено) докато карам с 50км/ч, то само издрънква камбанката 2 пъти и това е. Демек двойното дрънкане се превежда - тъп си, пробвай пак. biggrin.gif
Лол, яко. Моя лост като се мести щрака такова едно, та не мога просто да го чукна на задна. Чукна ли - мести се и отива там...
Ако съм на типтроник и реша да я режа в лютеницата повечко, понякога ако прекаля сама си превключва... Самопази се кутията, не е идеално тъпа.
Изображение Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Re: N, P или D на CVT на светофара? (Corolla E170)

Мнение от BOz » 13 Фев 2015 16:22

Airfan написа:
BOz написа:Не може да включиш задна ако колата не е спряла, или да се движи с 2-3 км/ч - там някаква минимална скорост. Просто електрониката няма да го позволи.
А на Приуса за да мина на Н, то трябва да задържиш лоста в Н позиция за 1.5 секунди да кажем. Ако само го чукнеш в Н позиция, то това го отчита като грешка и не реагира. Ама пък там лоста стои в средно положение, не е като на класическите автоматици с механично застопоряване на лоста. А ако ръгна задна (пробвах естествено) докато карам с 50км/ч, то само издрънква камбанката 2 пъти и това е. Демек двойното дрънкане се превежда - тъп си, пробвай пак. biggrin.gif
Лол, яко. Моя лост като се мести щрака такова едно, та не мога просто да го чукна на задна. Чукна ли - мести се и отива там...
Ако съм на типтроник и реша да я режа в лютеницата повечко, понякога ако прекаля сама си превключва... Самопази се кутията, не е идеално тъпа.
При теб лоста пак е електронен. Демек само съобщава на ЕКУ-то на кутията в какво състояние се намира. Нищо, че стои механично в някаква позиция.
И за това в движение да го ръгнеш на задна, то ЕКУ-то няма да включи задна. Така, че споко, не може да объркаш нищо. Хората са го мислили за всякакви такива ситуации. И за това не може да повредиш системата. Както сам каза, ако си на ръчен режим и я вкараш в лютеницата, то сама ще включи на следваща предавка. Ако си почти в лютеницата и решиш ръчно да свалиш една предавка, то пак няма да го направи. А бе дуракоусточйва си е. biggrin.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта