Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2005

geniya
Мнения: 303
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2005

Мнение от geniya » 10 Юни 2015 06:35

Здравейте.
Имам странно стържене между превключванията на скоростите независимо между кои скорости се превключва.
Стърженето се появи след смяна на съединител с комплект "Valeo",но твърд не с демпферен.

На външен вид и по размери и сваления и новия нямаха разлика единствената разлика е демпфера.
След монтажа няма приплъзване, педала на съединителя е мек, включва добре без запъване, хъркане и др.

Самото стържене се появява след известно каране и то когато сме няколко човека вътре и колата я напъвам.
Стърженето се появява само и единствено между самите превключвания в момента на превключванията, например:Включваш първа и тръгваш, в момента на натискане на съединителя между превключванията се чува "ЖЖЖИИИИУУУ" като стържене забелязвам че е свързано с оборотите на ДВГ, когато паднат до 850 об. в движение натискаш съединителя без да включваш няма никакъв шум.
Ако между превключванията съединителя се натиска бавно шума е едва забележим или го няма изобщо, само когато я ръчкам енергично се чува стърженето.Ако съм сам в колата може и да не се появи изобщо mellow.gif , при натискане на педала при работещ ДВГ на мЯсто няма никакви шумове, при вкл. на скоростите също, което ме води на мисълта, че не е аксиален лагер, но се влияе от товара в колата.

Обяснението на сервиза сменил съединителя е, че този шум ще затихне за около 10 000 км. и в следствие на неоригиналния комплект, обяснението ме озадачи.
Засега съм изминал 4 000 км. и няма промяна.
И маслото съм сменил с каквото е по аутодатата.
Очаквам мнения.

Благодаря Ви за вниманието.
Последно промяна от Akima на 12 Юни 2015 02:41, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Форматиране.Правопис.Вежливост!
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от мехаННика » 15 Юни 2015 00:19

Значи имаш още 6 х км да си унищожиш синхронизаторите. Не знам какви мнения очакваш, проблема идва или от сервиза ти или от частите. Ти прецени кое е по вероятно.

geniya
Мнения: 303
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от geniya » 15 Юни 2015 06:31

Може и да е така, а може и да не е.Така или иначе леко вие втора скорост поне да се скапе кутията нацяло и тогава да се прави...
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от мехаННика » 15 Юни 2015 10:55

И как си представяш правенето "нацяло" на кутия с два или повече проблема? А цената?

geniya
Мнения: 303
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от geniya » 15 Юни 2015 13:05

мехаННика написа:И как си представяш правенето "нацяло" на кутия с два или повече проблема? А цената?
Със смяна на цялата кола или кутия втора ръка.Каква е гаранцията, че този който направи кутията ще я ремонтира както трябва?
Отг.: "Никаква"
Затова табелата с цената и някой друг да се бори... wink.gif
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от iovkito » 15 Юни 2015 16:41

Ето затова си струва човек да си вземе нова кола. С втора употреба винаги има опасност да се попадне на побългарен боклук като на колегата. След това ходи се наказвай с купуване на нов съединител и нова кутия.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
miso25
Мнения: 468
Регистриран на: 13 Окт 2012 18:35
Местоположение: София

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от miso25 » 16 Юни 2015 08:26

Прав си стига да може човек да си го позволи. В нормалните държави е така, но не и в БГ за съжаление sad.gif .
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006

мехаННика
Мнения: 1691
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 20 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от мехаННика » 16 Юни 2015 09:03

В нормалните държави в обявите снимат едва ли не само дефектите на колата или мотора защото има и закони за защита от такива гении.

geniya
Мнения: 303
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от geniya » 16 Юни 2015 10:50

Очи гледали, очи плакали!Колата е като жената, на късмет, защото е скрита картина, не се знае "гениите-механици" какво ще ти нагодят за да изкара 200км и да роди, я бутало, я нещо друго.Все пак да не забравяме, че живеем в БГ и сме бедни за нови коли от магазина това е положението, който не му харесва "Терминал 2".
П.П.Нещо май ми разводнихте темата, а? wink.gif
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Verso05
Мнения: 3
Регистриран на: 26 Ное 2015 17:23

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от Verso05 » 27 Ное 2015 14:45

Здравейте!

Автомобилът е Тойота Корола Версо, 2.0 D4D, 2005g.
Проблемът е подобен на описания от колегата, затова коментирам тук.

Стария съединител беше заминал - твърд, паднал педал, леко притриса и т.н.
Реших да го сменя с твърд на Валео вместо с демпферен. Смяна на пълен комплект (плюс горна и долна помпа впоследствие).
Стария комплект според майсторите бил оригиналния, като маховика бил в сравнително добра форма, но препоръката беше да се смени комплект.

Резултат - Съединителя си зацепва добре, нормално мек педал, но:
- при подаване на газ и вдигане на обороти за възходяща смяна на скорост, в момента на натискане на педала се чува сравнително тих хрущящ звук, меко стържене, което се усеща като вибрация на педала по целия ход на натискането.
- при натискане на педала на свободна не се чува нито усеща нищо.
- при смяна на скорости без вдигане на обороти шумът не се усеща или е пренебрежимо слаб.
- при смяна от висока към ниска предавка не се усеща нито шум нито вибрация.
- чува се и се усеща по-силно при натискане, спира в долна точка и за кратко при отпускане на педала
- не се чува на място, нито на свободна
- при натиснат докрай съединител на място и подаване на газ се усеща силна вибрация в педала на съединителя (може и да е нормално).
Коментар на майсторите - "Монтажа е ОК, причината е че не е оригинален или новия съединител е дефектен. Карай така. Не е нещо сериозно."
Коментар на продавача на съединителя - "Странен проблем. Не би трябвало да има подобен шум и вибрации дори и със заместител."

Моля за коментар.

Интересно ми е и какво е развитието на проблема при колегата geniya.

Благодаря.
Тойота Корола Версо 2005 D4D 2.0

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от TATI » 27 Ное 2015 14:52

Като си смениш маховика с правилен, може и да се оправят нещата, ако не е късно вече.
Защо ли са сложили демпферен маховик в завода, а не обикновен?
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

geniya
Мнения: 303
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от geniya » 02 Дек 2015 19:48

Verso05 написа:Здравейте!

Автомобилът е Тойота Корола Версо, 2.0 D4D, 2005g.
Проблемът е подобен на описания от колегата, затова коментирам тук.

Стария съединител беше заминал - твърд, паднал педал, леко притриса и т.н.
Реших да го сменя с твърд на Валео вместо с демпферен. Смяна на пълен комплект (плюс горна и долна помпа впоследствие).
Стария комплект според майсторите бил оригиналния, като маховика бил в сравнително добра форма, но препоръката беше да се смени комплект.

Резултат - Съединителя си зацепва добре, нормално мек педал, но:
- при подаване на газ и вдигане на обороти за възходяща смяна на скорост, в момента на натискане на педала се чува сравнително тих хрущящ звук, меко стържене, което се усеща като вибрация на педала по целия ход на натискането.
- при натискане на педала на свободна не се чува нито усеща нищо.
- при смяна на скорости без вдигане на обороти шумът не се усеща или е пренебрежимо слаб.
- при смяна от висока към ниска предавка не се усеща нито шум нито вибрация.
- чува се и се усеща по-силно при натискане, спира в долна точка и за кратко при отпускане на педала
- не се чува на място, нито на свободна
- при натиснат докрай съединител на място и подаване на газ се усеща силна вибрация в педала на съединителя (може и да е нормално).
Коментар на майсторите - "Монтажа е ОК, причината е че не е оригинален или новия съединител е дефектен. Карай така. Не е нещо сериозно."
Коментар на продавача на съединителя - "Странен проблем. Не би трябвало да има подобен шум и вибрации дори и със заместител."

Моля за коментар.

Интересно ми е и какво е развитието на проблема при колегата geniya.

Благодаря.
Колега, така както чета все едно е моята кола.В интерес на истината вече минах 15000км, като разлика в шума има леко към затихване.Мисля си, че може да е защото в момента времето е студено, като през лятото стърженето се чуваше осезаемо повече.Мисля си, дали не е от помпите, малко да закъснява реакцията им при натискане, но това май няма как да се случи mellow.gif Когато смени помпите промени ли се усилието при натискане на съединителя????Силно ме интересува защото мисля да ги сменям, но нито са текнали нито вземат въздух.Побърква ме тоя шум, ама за оригинален диск от 2000+лв. не искам и да си помислям.

Към TATI:
Слагането на демпферен маховик не е нищо повече от оскъпяване на автомобила с последващ скъп ремонт, познавам n-брой ползватели сменили демпферен с твърд маховик като не са имали НИКАКВИ , АМА НИКАКВИ проблеми.Говоря за Фолкваген, АУДИ, Пежо, Алфа Ромео, и др.Е, как само при Тойота има проблеми...<ай съм карък, а?
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от Kiki » 03 Дек 2015 22:30

geniya написа:
Към TATI:
Слагането на демпферен маховик не е нищо повече от оскъпяване на автомобила с последващ скъп ремонт, познавам n-брой ползватели сменили демпферен с твърд маховик като не са имали НИКАКВИ , АМА НИКАКВИ проблеми.Говоря за Фолкваген, АУДИ, Пежо, Алфа Ромео, и др.Е, как само при Тойота има проблеми...<ай съм карък, а?
Колега, geniya, да промениш конструкцията на един автомобил по отношение на тунинговане на стопове, броня, кристални фарове - с две думи на не толкова отговорни неща, не е чак толкова важно, но да промениш конструкцията на инженерите на такъв произвозител на автомобили, като Тойота, при силовото предаване - това не само според ТАТИ, но и според мен, си е направо лудост.
Да, произвеждат се съединители с твърди маховици, защото има хора, които ги купуват, но поставянето на такъв съединител на автомобил проектиран за двумасов такъв, си е чиста проба хазарт. А всеизвестно е, че при хазарта се печели, но в повечето случай се губи. wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

geniya
Мнения: 303
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от geniya » 04 Дек 2015 06:30

Kiki написа: Колега, geniya, да промениш конструкцията на един автомобил по отношение на тунинговане на стопове, броня, кристални фарове - с две думи на не толкова отговорни неща, не е чак толкова важно, но да промениш конструкцията на инженерите на такъв произвозител на автомобили, като Тойота, при силовото предаване - това не само според ТАТИ, но и според мен, си е направо лудост.
Да, произвеждат се съединители с твърди маховици, защото има хора, които ги купуват, но поставянето на такъв съединител на автомобил проектиран за двумасов такъв, си е чиста проба хазарт. А всеизвестно е, че при хазарта се печели, но в повечето случай се губи. wink.gif
Нека да сме наясно, че всеки си носи кръста, както казват хората!В случая, че ползвателите сменят демпферния оригинален съединител с твърд, се случва поради факта че се предлага такъв заместител и цената е оправдана.Доколко е правилно, това всеки сам си преценя и носи отговорността.Ако погледнем от друга страна и едно ремапване е изменение на оригиналната конструкция, нали?След ремапването се увеличава мощността и ставаш по-опасен за себе си и за околните, това счита ли се за лудост?Дали е възможно да се ремапне Тойота, е друг въпрос.Замяната на такъв съединител дали е хазарт или не, това го преценя собственика.Лично аз залагам на това колата да ми е в перфектно здраве и да се движа безопасно за мен и околните, както и давам необходимите средства затова.Но трудно бих платил 4 пъти повече за съединител, при положение че има "твърди" комплекти, които се произвеждат от реномирани фирми и са идеални заместители.
Мисълта по-горе че променям конструкцията и това е лудост, моля си я запази за теб!
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Стържене при превключване - Corolla Verso Е121 2.0 D4D 2

Мнение от Kiki » 04 Дек 2015 07:29

geniya написа:
Мисълта по-горе че променям конструкцията и това е лудост, моля си я запази за теб!
Защо, не разрешаваш ли да изразя мнението си?
Това с ремапването също не е работа, защото съкращаваш сериозно ресурса на двигателя.
За едно си прав-всеки си носи кръста за постъпкате си!
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта