Страница 1 от 7

Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T

Публикувано на: 08 Ное 2015 01:33
от baba_metca
Трудно превключване на каквато и да е скорост при студено кола на Avensis T25, 2.0 d4d 116к.с., 192 000км
След минути (до 10), се усеща плавно подобряване до напълно изчезване на проблема (макс до 15минути, като зависи колко е натоварено градското движение).

Колата обикновенно седи в гараж, с мин. температура от 15 градуса, но около март месец тази година се наложи да постои отвън и тогава за първи път усетих трудното превключване.
Без да чакам особенно много(няколко седмици) на около 182 000км смених маслото с Motul Gear 300 75W90. Да обаче се затопли и аз си останах с едно наум за идната зима. Преди това маслото е сменяно в Тойота на 120 000км, като по спомен така пишеше в книжката. Сега обаче както писах по-горе със застудяването проблема отново се показа. Ако колата е в гаража почти не се усеща, като в момента там е около 19 градуса. А от вън между -1 и +5. Колата не се кара всеки ден, т.е. постоява си 2 нощи редовно без каране и си изтива. Също така лятото смених и спирачната течност, като освен че бе dot 4, не помня друго за нея. Съединителят не е сменян до сега.

Четох темата на колегата с Corolla E12 http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=24&t=28999 и симптомите ми изглеждат идентични, само че при мен става въпрос за всички скорости и след загряване симптомите изчезват, все едно нищо нередно няма.

Някак си при -15 бих го очаквал, но още на 0 градуса да трябва да се боря с лоста не ми се вярва да е нормално.

Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2

Публикувано на: 08 Ное 2015 08:38
от TATI
Явно е нещо в маслото, защото и аз смених мойто с такова и забелязвам същата аномалия.
И мойта кола седи в гараж и там не се усеща толкова изявено.
При мен се получава следното:
Тръгвам и в момента в който искам да мина на втора, лоста все едно е залепнал и изключва една идея по-трудно отпреди смяната.
Другите скорости пък влизат една идея по-трудно.
Всичко това е в рамките на първите 2-3 км, след това се оправят.
Сериозно се замислям да го изхвърля това масло, нищо че е само на 10к км от смяната.

Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2

Публикувано на: 08 Ное 2015 09:41
от Akima
Пробвайте с масла различни от Motul и Castrol.

Аз ползвам ELF и Mobil.

Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2

Публикувано на: 08 Ное 2015 10:57
от paco_escobar
И аз имам сходен проблем зимата.Автомобила е основно навън.Съмнявам се да е от маслото, защото проблема е от закупуването на колата.Маслото е на 25к Toyota 75w90.От колеги от форума разбрах за Xado и вчера го инжектирах в кутията.Веднага се усеща по-лесно влизане на скоростите като се има в предвид че "обработката се счита за завършена след 50 часова работа на механизма или 1500 км пробег".НЕ СЪМ ДИЛЪР!!!Някои от колегите може да потвърдят.Успех :thumbsup:

Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2

Публикувано на: 08 Ное 2015 11:52
от iovkito
Моята също е така . Когато е много студено , трябва да минат поне 3-4 секунди , за да успея да включа на първа/задна , след това проблеми няма. През повечето време стои в гараж , но оставя ли я навън , особено на течение , включването е трудно.

Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2

Публикувано на: 08 Ное 2015 12:30
от Akima
Ползвал съм XADO за кутии на една Corolla - не подобрява скоростта на загряване на маслото.

Извод:
Карате така и чакате да загрее маслото в кутията.

Възможно плацебо:
Непрепоръчително според Toyota е да се мине на масло 75W-80,но е правено - http://www.oil-club.ru/forum/topic/2118 ... ntry178969.

Успех и приятна зима. :thumbsup: cool.gif

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 08 Ное 2015 17:58
от dnedkov
При мен проблема е същият - докато е студена трудно изключва от първа, особено ако е при обороти над 2500. Като загрее се оправя. Маслото е сменяно преди 30000км. със закупено от Тойота.

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 09 Ное 2015 22:38
от baba_metca
Много интересно.
Тогава да не би проблема да е в новите масла. Защото тези коли са по на над 10 години. А може и просто в остарелите кутии да е проблема. Аз от масла не разбирам просто се чудя. Има и полусинтетични варианти със същия вискозитетен индекст и API GL4 или GL5. Разгледах техническите характеристики на различни масла които ще ги напиша, като се има в предвид, че всички тези поддържат стандарта API GL4
  • Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 102/15,1
    Total Transmission Syn FE 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 101/15
    Motul GEAR 300 75W90 - Вискозитет 40 C/100C - 72,6/15,2
    Motul GEAR 300 LS 75W90 - Вискозитет 40 C/100C - 109,6/16,4
    Motul MotylGear 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 107,8/16,7
    Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 78/14,8
    Castrol Syntrax Universal Plus 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 104/15
    Elf TRANSELF SYNTHESE FE 75W-90- Вискозитет 40 C/100C - 101/15
    Amsoil Synthetic Manual Transmission & Transaxle Gear Lube 75W-90 API GL4 Вискозитет 40 C/100C - 87,6/13,9
Това което ми прави впечатление, е че при моето масло вискозитета при 40 градуса е възможно най-малък от всички останали от списъка. При повечето вискозитета е над 100. Не го знам на тойота какво е, нито знам при 0 градуса какъв е вискозитета. Може при 0 градуса вискозитета да не спазва кривата която се получава при 40/100градуса.

Явно ще е проба грешка, само че си е скъпо упражнение, така че ако някой има наблюдения да споделя. С маслото на Тойота и това на Motul Gear 300 нещата не са много в ред на 10годишните коли.

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 09 Ное 2015 22:51
от TATI
Тези дни ще тествам как ще се държи масло на една друга кутия, която в момента е при мен за ремонт и е на двойно повече километри от мойта, макар че марката на автомобила е друга.
Според мен, износването си казва думата. Това ми каза и мехаННика, когато му споделих за аномалиите с мойта кутия.
А може наистина синтетичното трансмисионно масло да ни идва тънко.

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 09 Ное 2015 22:56
от Akima
Колеги,
все пак всички стареем - кутиите също.

Не мисля,че може да се пребори.
Ситуацията е малко като трудното вкарване на втора предавка при IS200.
Поне кутиите са сравнително здрави и не се трошат толкова често.

Успех с борбата със скоростите рано сутрин. :whistle:

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 09 Ное 2015 23:30
от мехаННика
А какво се получава ако феродовия диск "залепва" за маховика? А ако феродовия диск не се движи гладко върху първичния вал? Абсолютно същото .

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 09 Ное 2015 23:55
от Akima
Чакаме сега да си признаят тези,които са за смяна. tongue.gif

@мехаННика
Знаеш,че в този раздел теб чакаме и на теб се надяваме.
Не мисля обаче,че всички са със свършили съединители...
Аз кутия няма да разглобя дори и да ми падне отгоре от подемника,но все пак теоретично имам представа какво се случва вътре. :whistle:

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 10 Ное 2015 07:52
от slowtraveler
Що да не я разглобиш и сглобиш? Кутията е един от простите механични агрегати - нито имаш кой-знае каква точност, нито имаш кой-знае колко чаркове tooth.gif
Те затова и са здрави ако са сметнати правилно... 'Плашенето' от кутиите е заради нуждата от смъкване (в повечето случаи няма как да се отвори капак и да се демонтира повредена част), което обикновено е тегаво ако нямаш подходящи условия, държачи и т.н. (като се сетя как съм свалял и качвал кутия на Москвич на приятел пред блока зимата, като единственото приспособление бе бордюр, на който москвича бе стъпал с левите колела, ама тогава бяхме съвсем хилави студенти и се намествахме под москвето)...
МехаННика е абсолютно прав, че за трудно включване може да има и други фактори извън кутията...
Но често проблема с включването на втора предавка е свързана и с общо износване... Например синхронизатора на втора предавка обикновено е най-натоварения в автомобила - при всяко тръгване преминаваш през втора, и то обикновено с по-рязко превключване (бързаш от светофара).

Освен това е добре да се прегледа самата лостова система на скоростния лост... Може просто да е клеясала и докато се постопли/размърда, да включва тегаво...
На Доблото миналата зима му бяха замръзнали предавките. Сменяха жила - безрезултатно. Накрая смениха блока, който бута вилките в скоростната кутия (там, където влиза управляващия вал на скоростната кутия), заедно с механизма с ябълката на скоростния лост и нещата се оправиха...
Ама като е гаранционно - можеш да сменяш колкото си искаш за чужда сметка tooth.gif

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 10 Ное 2015 07:57
от мехаННика
Някъде казах ли "за смяна"? Само давам посока за теориите.

Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25

Публикувано на: 10 Ное 2015 15:23
от slowtraveler
мехаННика написа:Някъде казах ли "за смяна"? Само давам посока за теориите.
Въобще не съм имал намерение да се заяждам no.gif
Просто посочих 'втория вариант за точна диагностика' - сменяш докато проблема изчезне ppp.gif
Ама варианта е работим когато не е на свой гръб/джоб де (или поне не и докато не си изчерпил всички смислени варианти за решение на проблема)tooth.gif