Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Alex0
Мнения: 10
Регистриран на: 30 Авг 2016 10:15
Местоположение: София

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от Alex0 » 11 Апр 2017 13:59

Здравейте колеги,
В неподвижно състояние, включена Първа скорост и наклон между 10-20 градуса, колата продължава да се задвижва от собствената си тежест на стъпкови равни моменти през 2-3 секудни.
Преди да подменя съединителя с нов го правеше същото, но имам чувството че след подмяната го прави малко по-лесно. Съединителя е току що сменен с LuK. Също ми направи впечатление, че съединителя не е толкова мек колкото беше новия на старата ми кола BMW 318.... въпреки че отделя доста доста ниско, омекна значително и работи добре. Правя и за друго асоциация с БМВто понеже го правеше същото с изпускане на наклон и след помяната вече не изпускаше. Майсторите са различни ! rolleyes.gif Познати твърдят че не бил проблема в съединителя а в компресия на двигател но нещо не съм сигурен.
Ще се благодарен да споделите къде е възможния проблем, така че като се върна при майстора да съм подготвен с някакви доводи.
Между другото проблемната кола е Toyota Rav4 XA20 VVT-i 2.0L ACA21L-AWMNKW 2003 - Бензин.

Приятен и успешен ден на всички.
T0y0t@ R@V4 VVT-1
BMW 3181 e36m42

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от tora » 11 Апр 2017 14:33

Ако подобно нещо се случва и то е от съединителя, със сигурност няма да е възможно да потеглите от място. Това е причината -
Alex0 написа: не бил проблема в съединителя а в компресия на двигател
, като това не означава че е скапан двигателя. Ако я оставите на 2-3 4, изобщо няма и да се задържи. Ръчната спирачка...

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от мехаННика » 12 Апр 2017 08:11

"къде е възможния проблем, така че като се върна при майстора да " Проблема е в недостига на познания. Карай си колата и използвай ръчната спирачка. Тя е точно за това.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от slowtraveler » 12 Апр 2017 10:29

Мдааа, съгласен съм с мехаННика.... Трябва да се чете повече, и тогава вероятността от неправилни решения намалява...
Наистина е странно как с лекота се дават определения и съждения откъде е проблема, без да се осмисли причината, която може да доведе например до 'стъпкови равни' придвижвания през 2-3 секунди...

От друга страна - за съжаление доста народ смята, че ако не стане за друго - винаги може да отвори сервиз и да стане механик...
Затова и като цяло спада реномето (и увереността в квалификацията) на 'майсторите', та се налага колегите да търсят доста алтернативни мнения по непонятна за тях тематика...
Което понякога води и до такива теми...

Накратко към колегата - това не е проблем, а нормален ефект при автомобилите, като не са нужни никакви действия освен вдигане на ръчна спирачка (или подлагане на камък :) ) при спиране под такива наклони...
И ефекта няма абсолютно нищо общо със съединителя - просто при достатъчно голямо усилие двигателя превърта полу-оборот по полу-оборот. А усилието се създадава съставляваща на вектора на силата на тежестта на автомобила, която е насочена паралелно на повърхността (при хоризонтална повърхност тази съставляваща е '0', докато колкото по-голям става наклона, толкова по-голяма става и тази съставляваща).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

e 10
Мнения: 673
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 2 пъти

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от e 10 » 12 Апр 2017 10:40

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Alex0
Мнения: 10
Регистриран на: 30 Авг 2016 10:15
Местоположение: София

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от Alex0 » 26 Апр 2017 01:15

Здравейте колеги и се извинявам за забавянето.
Благодаря на всички за мненията и отговорите. Ясно е, че познанията са ми ако не минимални то недостатъчи иначе не бих се допитал до вас.
Изясниха ми се нещата и все пак ще и проверя компресията въпреки че се съмнявам да има проблем, но интересно защо БМВто след подмяната на съединителя и явно намеса на майстора (има добри отзиви за него) спря да изпуска на наклон. Определено задържа много по-стабилно. А КГ на двете коли са практически еднакви.
Поздрави.
T0y0t@ R@V4 VVT-1
BMW 3181 e36m42

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от slowtraveler » 26 Апр 2017 10:17

Няма такъв вариант да спре да изпуска на наклон - под наклон не разчитай на двигателя да не изпусне... А 'прехлъцне' ли веднъж - последващите превъртания са по-лесни, защото цилиндъра вече започва да се маже...
Просто дадения наклон явно е на границата да тръгне...
Колега, отново отбелязвам, че явно не осъзнавате изцяло причината за 'прехлъцването'...
Теглото е само единия от факторите. Конкретната предавка и предавателните съотношения в трансмисията също влизат в уравнението...
Ако при всички други еднакви условия на единия автомобил първата предавка е 'по-къса', то този автомобил ще 'прихлъцва' по-трудно...
Това е и причината автомобила да се оставя на 1-ва предавка, а не например на 4-5...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от BOz » 26 Апр 2017 14:53

Ако БМВ-то от подписа е бил с късия диференциал, това означава, че имаш приблизително 25% по-голяма задържаща сила от РАВ-ката, което напълно оправдава много по-стабилното стоене.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Alex0
Мнения: 10
Регистриран на: 30 Авг 2016 10:15
Местоположение: София

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от Alex0 » 11 Май 2017 13:01

Потвърждавам и на двама ви казаното.
Определено БМВ'то (същото от подписа е) имаше много по усезаема спирателна сила на двигателя при движение и предавките 1-2 влизаха по-рано във високи обороти.
T0y0t@ R@V4 VVT-1
BMW 3181 e36m42

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Изпускане на съединител при наклон - Rav4 XA20

Мнение от skydiver » 14 Май 2017 22:21

Офтопик
Rav4.2 2.0 VVT-i ( не знам как е преди фейслифта) ми оставя чувството, че над определена скорост ,при отпускане педала на газта, поставя валовете в режим на максимален овърлап , пестейки от инерцията на колата и същевременно гориво ,заради принудителния празен ход.
Нямам обаче начин как да потвърдя или отхвърля това си усещане, и затова то си остава такова.
Но разходът е определено продължава да ме учудва много приятно
.
По темата , след казаното дотук, няма какво повече да се добави.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 28 госта