CVT трансмисия и ремък

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
izhelev
Мнения: 45
Регистриран: 28 май 2017 14:05
Репутация: 1
Местоположение: София

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот izhelev » 03 юни 2017 12:12

Здравейте,

Нов съм във форума /досега бях Субараджия/, но решихме вкъщи да сменим концепцията и марката. Въпроса ми е при Вариаторната трансмисия трябва ли да се сменя ремъка и кога. Относно смяната на маслото при този вид кутия от ТМ ауто ми казаха, че се сменя на 90 000 км.

Благодаря за отговорите.
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1036
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот Airfan » 03 юни 2017 15:52

izhelev написа:Източник Здравейте,

Нов съм във форума /досега бях Субараджия/, но решихме вкъщи да сменим концепцията и марката. Въпроса ми е при Вариаторната трансмисия трябва ли да се сменя ремъка и кога. Относно смяната на маслото при този вид кутия от ТМ ауто ми казаха, че се сменя на 90 000 км.

Благодаря за отговорите.

Не се обслужва никога според Тойота Тиксим в Пловдив. Маслото се сменя само след ремонт на кутията.
Изображение

Потребителски аватар
izhelev
Мнения: 45
Регистриран: 28 май 2017 14:05
Репутация: 1
Местоположение: София

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот izhelev » 03 юни 2017 17:02

Благодаря!
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 624
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот WoLF » 03 юни 2017 19:54

Маслото СЕ СМЕНЯ, но след проверка(по книжка), но статистиката сочи към 100хил. като оптимален диапазон за смяна wink.gif
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1036
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот Airfan » 03 юни 2017 22:20

WoLF написа:Източник Маслото СЕ СМЕНЯ, но след проверка(по книжка), но статистиката сочи към 100хил. като оптимален диапазон за смяна wink.gif

Може ли да посочиш документация за това? Съвсем сериозно питам!
Изображение

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 624
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот WoLF » 03 юни 2017 23:36

За проверката го пише във всяка документация на кола с въпросната кутия, но чисто практически "маслото" потъмнява и почва да губи качества около стотака и над 150к не бих рискувал лично аз... Ако друг има различен опит, моля да сподели! :thumbsup:
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
izhelev
Мнения: 45
Регистриран: 28 май 2017 14:05
Репутация: 1
Местоположение: София

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот izhelev » 04 юни 2017 07:52

А как се проверява самото масло, има ли пръчка някъде или трябва в сервиз?
Subaru Legacy 1999 2.5 4EAT ---> Toyota Verso 1.8 CVT 2010

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 624
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот WoLF » 04 юни 2017 12:08

Има принципно две пробки - за наливане и за източване... Горната се развива и се проверява нивото, както и се тегли малко течност за проверка.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1036
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 33
Местоположение: Пловдив
Контакти:

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот Airfan » 05 юни 2017 21:29

Ппогледнах си в книжката какво пише за маслото на кутията и е посочено - проверка на всеки 60 000 км. Друго няма.
Изображение

Iliyа Damyanov
Мнения: 299
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 82
Местоположение: Мюнхен

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот Iliyа Damyanov » 11 юни 2017 19:59

Не искам да троля нито да влизам в някакъв спор , само ще спделя лично мнение.


Към настоящия момент имам два дизела. По книжките им двигателното масло се сменя на 20 000Км и съответно на другата на 30 000Км. Нека да порасъждаваме върху тези цифри. Според мене тези цифри са за МАКСИМАЛНО допустим пробег при ИДЕАЛНИ условия. При цифрите за разход на гориво е същото , дават някакъв разход който е постижим при оределени условия и то само ако автомобила е празен , лампата за резервата свети, шофьора е 35 килограмова японка която преди това е пила хапчета за обезводняване и си е направила клизма кара със затворени прозорци за да не наруши аеродинамиката и ......както и да е.
В борбата си за купувачи между производителите се получава едно надлъгване за най различни неща включително и относно подръжката и естествено всички са в тон с модата.
По въпроса с кутията ремъка и маслата нямам личен опит но не бих се доверил на писаното в книжката както и за пробега на двигателното масло (не че няма да си изкара гаранцията ) , в предвид недоверието ми съм изгледал доста неща в тубата на руски практици механници. Та другарите обесняват принципа на работа и управление , след това доста логично обесняват защо при условията на експлоатация в Русия (а аз не виждам съществена разлика с българските условия) е препоръчително смяна на масло и филтри на 50 000 - 60 000Км. и смяна на ремък и варияторни чашки след 150 000Км.

Ако някой си мисли , че CVT e дълговечна като хидротрансформатор и ще отнесе милион километра само със смяна на масло направо да забрави.
Ако купувам кола втора употреба (независимо каква марка) с подобна кутия защото много ме кефи и ми текат лигите лично аз първо бих си намерил Механник който е наясно с материята и скачам в джаза.

Бих се зарадвал много на професионално мнение от мехаННика защото авторитета му за компетенция е безспорен и дава много полезност с малко думи.

Потребителски аватар
zi_zi_top
Мнения: 4094
Регистриран: 09 май 2008 22:57
Репутация: 48
Местоположение: София

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот zi_zi_top » 11 юни 2017 21:08

Един мой познат работи в конструкторския отдел за трансмисии на Тойота в Осака. Преди 2 години като си беше дошъл за лятната отпуска го питах дали да си купя Тойота Корола 1,6 бензин със CVT. Неговият съвет беше да не си купувам автомобил втора употреба със CVT, защото е направена да издържи безпроблемно до около 150 000 км. Ремонтът или подмяната с нова СК би оскъпила прекалено много автомобила.
Имам пълно основание да му вярвам!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

pacoran
Мнения: 35
Регистриран: 21 апр 2017 16:51
Репутация: 0
Местоположение: София

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот pacoran » 11 юни 2017 22:02

Тези съвети според мене са несериозни, може 150к км. да издържи а може и 250к км. гаранция за нищо няма да не говорим че един чевек експлоатира дадена кола по един начин, друг човек по съвсем различен начин и така нататък!!!

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 624
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 52
Местоположение: Стара Загора

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот WoLF » 12 юни 2017 00:56

Пак казвам - чисто практически излиза смяната на "маслото" ѝ да го правите на около 80-100 хилки иначе рисковете растат wink.gif
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12652
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот slowtraveler » 12 юни 2017 09:31

pacoran написа:Източник Тези съвети според мене са несериозни, може 150к км. да издържи а може и 250к км.

Разбира се, че може да издържи и повече и по-малко... Но не виждам какво несериозно има в такъв съвет...
Ако ти кажат, че съединителя издържа около 150х.км. и ти предлагат автомобил на 120х.км, дали не би предвидил да имаш готовност за смяна на съединителя скоро след покупката? Да, може да изкара и 200х.км - супер... Но е добре да знаеш какъв е що годе живота на даден агрегат...
Аналогично и за обикновените акумулатори - може да издържи и 7г, ама след 4-5 вече си с едно на ум..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

pacoran
Мнения: 35
Регистриран: 21 апр 2017 16:51
Репутация: 0
Местоположение: София

CVT трансмисия и ремък

Мнениеот pacoran » 12 юни 2017 11:25

Да де но по тая логика трябва само нови коли да купуваш!!! Щото една кола има много агрегати, части, ел. блокове и т.н, демек след 5-6 години екплоатация може да се повреди всяко едно нещо вкл. и двигателя да блокира:-) Затова поша че от съществена важност е и как собственика на колата като нова я е експлоатирал, щото има и хора които казват а тя е в гаранция и карат като крадено балканче , а има и такива като мене които си я пазят нищо че има гаранция и мога да скачам по дупките и да я държа в лютеницата постоянно:-) Примерно които и да ми купи колата след 2-3-4 или повече години не съм си правил сметка колко ще я карам ще има една чудесно пазена кола, то пак няма гаранция че няма да се счупи нещо , но процентно вероятността ще е по малка:-)


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост