Страница 1 от 1

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 23 Окт 2017 11:34
от ivan.pet81
Здравейте колеги,

Преди време - около 10 дни - сваляхме дюзи на въпросният двигател -1,4 90 кс дизел Д4Д- на Корола е12, защото бяха извън параметри и колата дигна разхода и започна да пуши. Всичко друго беше ОК.
На две от дюзите имаше черни топчета, а другите бяха доста черни също. Занесох ги в Супер дизел, но се оказа, че след тест и почистване са в норма.
Върнахме ги на колата и след монтажа компа показа, че са в норма, колата свали разхода и спря да пуши.

Минха и едно почистване с водород през Дунев сервиз. /при зала Арена Армеец/

Но сега ми прави впечатление, че колата е доста по шумна при палене на студено - трака повече.

Искам да попитам тези от вас, които имат опит, нормално ли е 1,4 90 кс дизел Д4Д/ръчни скорости/ да има такова тракане при палене на студен двг?
Преди свалянето на дюзите ми се струваше, че е по-тиха при студен старт.
Дали водородното почистване не е оказало влияние?

Маслото е сменяно преди 2000 км и е Castrol magnatec 5w/40.
При изключена скорост и натиснат съединител студеният двигател става една идея по-тих.

Ще се радвам да споделите мнения и да ме насочите - дали има проблем с тракането или е нормално?

Поздрави,
Иван

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 24 Окт 2017 00:39
от donibrasco
Класически симптом за износен маховик..

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 24 Окт 2017 10:30
от ivan.pet81
Здравей donibrasco,

Колата няма отделен маховик - т.е не е с двумасов маховик, а с т.нар обикновен/ едномасов съединител.
Тракането намялява след като загрее колата, но пак ми се струва, че е по-шумна спрямо преди да свалим дюзите.

А реално не виждам логика, при условие, че са почистени и са в норми.

Поздрави

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 24 Окт 2017 10:54
от iovkito
Щом преди свалянето на дюзите , работата на двигателя е била по-добра , а след връщането на "оправените" и "почистените" , работата се е влошила , явно проблемът е в тях и тези , които са ги оправяли не са си свършили добре работата. Аз никога не бих свалил дюзите от колата и след това да върна същите , това са пари дадени за нищото.

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 25 Окт 2017 12:09
от ivan.pet81
Здравей iovkito,

Свалянето на дюзите се наложи, защото бяха извън показатели. И двигателя работеше по-тихо, но пушеше, нямаше мощност и вдигна разхода.
Само те имаха отклонения от всички останали параметри. Сега всичко е ОК, но е "тракаща" колата докато загрее и после като загрее една идея по-шумна.
Какво имаш в предвид с - "Аз никога не бих свалил дюзите от колата и след това да върна същите , това са пари дадени за нищото."
Да купя нови ли дюзи?
Поздрави

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 25 Окт 2017 19:00
от iovkito
Да , точно това имах предвид , казвам го от личен опит. Колко пари струваха демонтирането , почистването и монтирането на дюзите?

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 30 Окт 2017 10:39
от ivan.pet81
Здравей iovkito,

Общо 190 лв- демонтаж, стенд, монтаж обратно. Само една нова дюза е 500 лв- при условие, че дам една моя. А рециклирана с 6 м гаранция е 380-400 лв.

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 30 Окт 2017 14:20
от cerber
Corola E18 1.4 д4д на няма 4000к, като е студено сутрин първата минута си е малко трака.

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 16 Яну 2018 11:42
от metro_d4d
А на колко километра е колата, когато започна да пуши и да има проблеми с дюзите?

1,4 D4D-90 кс тракане студен двигател

Публикувано на: 19 Яну 2018 22:26
от nowyaris
ivan.pet81 написа: Здравей iovkito,

Общо 190 лв- демонтаж, стенд, монтаж обратно. Само една нова дюза е 500 лв- при условие, че дам една моя. А рециклирана с 6 м гаранция е 380-400 лв.
Карай си я така,Колега.Това тракане може и да няма нищо общо със ремонтираните дюзи.Нещо като са навързвали после по двигателя не са го поставили или затегнали правилно и вибрациите увеличават шума /написах го като първия малоумник-нещо чука в нещо друго,щото е кофти монтирано след ремонтчето/.Щом вече не пуши и е свалила разхода-карай си и не се бой.Пък и вън не е лято.На паркинга пред прозореца при мен в Линц са само нови дизелаци от всички възможни марки-сутрин в 5 часа като ги палят комшиите-всичките чукат.Студен дизел сутрин е шумен.А и щом на изключен съединител е по-тихо /при по слаби вибрации/ значи няма нищо трагично.
ПП.И самовнушението си играе ролята. :thumbsup: