Страница 2 от 2

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 11:13
от slowtraveler
Тя механиката не се е променила толкова за тези 10 години...
Интересното бе точно спецификацията на оригиналното масло - не съм се задълбавал в детайли но на пръв поглед имаше разлика - дори във вискозитетния клас имаше особености при маркировката на оригиналното масло...

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 11:23
от iovkito
Karaboev написа: Колеги само ще кажа едно, работя в сервиз на Кия Моторс, на всички абсолютно всички нови коли след 2013г скоростните ръчни кутий са НЕОБСЛУЖВАЕМИ, нито се сменя масло нито се ремонтират, а се заменят.
Както и каза горе колегата си има датчик за нивото, маслото няма къде да се изпари
Тук обсъждаме тойота , а не Кия. На тойотите с ръчни скоростни кутии в книжката пише , че маслото трябва да се сменя , дори и на тези 2018-та година. Аз датчик за ниво на маслото на ръчна кутия на авенсис не съм виждал. Относно ремонта - хубаво е , че си имаме човек , който може да ги ремонтира , защото ако трябваше да купуваме нови скоростни кутии , по-добре да си изхвърлим колите.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 12:41
от dokkito
slowtraveler написа: Тя механиката не се е променила толкова за тези 10 години...
Интересното бе точно спецификацията на оригиналното масло - не съм се задълбавал в детайли но на пръв поглед имаше разлика - дори във вискозитетния клас имаше особености при маркировката на оригиналното масло...
Тя механиката и устройството на кутията е почти еднаква , но планираното износване е факт в 21-ви век

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 12:55
от Karaboev
Съгласен съм със всичко което пише в книжката на колата, но мислите ли че италианците са сменяли някога това масло за 15 години и са и на въртели четири-петстотин хиляди, как от днес за утре тази кутия ще се счупи, да не говорим че те на двигателното го карат по 100к. км без смяна, а и няма значение дали е Кия или Тойота или Форд, ръчните кутий са си на подобен принцип от 90 те години, просто защото няма какво да се усъвършенства.
То и книжката си пише да се сменя и спирачно масло, антифриза запалителни свещи и кабели(за бензина) и какво ли още не само и само сервиза за има работа и да нефалира.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 13:45
от dokkito
Първо не е спирачно масло , а течност, която е силно хигроскопична, а влагата е пагубна за системата.
Именно затова , че Италиянците не е...ат , затова всеки флуид е хубаво да се смени.
Тя гаранционно е обслужвана до 150 хил. км. , а от там нататък колкото изкарат.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 17:24
от slowtraveler
Karaboev написа: но мислите ли че италианците
Ами моята кутия се счупи на 75х.км...
А за смяна на спирачна течност - коментирали сме го много... Личното ми мнение, базирано на опит и на вида на сменената течност е еднозначно - смяната не е загуба на време и пари...

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 02 Яну 2018 20:42
от spiridoncho
Karaboev написа:........
Колега, при Kia скоростните може да са консуматив. Ще се въздържа от каквито и да е обяснения и ще кажа само едно. Една скоростна кутия има ли пробка, то маслото се сменя съгласно спецификация на производителя на определен от него интервал! Споровете са излишни!!!
А това, че автомобилостроенето върви към автомобили еднодневки е нормално. Все по често вървим натам щом колата навърши 5г да се пенсьонира. Тенденцията е да се вдига само пенсионната възраст при хората.
П.С. Дори и Италианците си обслужват навреме колите докато са в гаранция. Така че ако ще и 400хил да навърти докато е в гаранция маслото ще се сменя на определен интервал. Надали някой ще си рискува гаранцията за 200 евро колкото и да е немарлив.

Трудно влизане на предавките на Авенсис 2004 дизел 2.0 при студен старт

Публикувано на: 03 Яну 2018 13:07
от south
В книжката на колата няма ли раздел "maintenance data"? ermm.gif
Цитираното по-горе в темата оригинално масло 75W би трябвало да e Toyota Genuine Manual Transmission Gear Oil LV API GL-4 SAE 75W. Тънко, light viscosity, само 75W.
Също подкрепям, че ако ще се сменя, следва да е препоръчаното за конкретния модел автомобил масло от Тойота, те също мисля препоръчват проверка през определени километри и при нужда смяна.
Иначе при всички производители има такива опции за разредена смяна на консумативи, например някои оригинални гуми които карат по 80 хиляди. масла по 30 хиляди и т.н. Защото клиента като го офертират за нов автомобил му посочват - за периода на гаранция ще ти се наложи да сменяш масло, филтри и т.н., т.е. ето среден разход за обслужване на година, той гледа и при конкуренцията и това също влиза в избора на автомобил.