MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

caddy5500
Мнения: 2
Регистриран: 20 фев 2008 16:36
Репутация: 0

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот caddy5500 » 20 фев 2008 17:13

mad.gif
Тойота реши да експериментира с нова скоростна кутия, първо на моделите Ярис, после и на Корола, Айго... винаги карам автоматици и идеята на Тойота за нещо ново в този сегмент ме провокира да опитам с Ярис 1.0 ММТ - нова от ТМ Ауто. Като концепция е добра и явно лови окото (брой и мойто).
Това обаче е грандиозна издънка на Тойота, която фирмата осъзнава, но си трае за да прехвърли разходите по отстраняването й върху купувачите. При моя случай на 29 хил км. и точно след излизането от гаранция скоорстната кутия фитна. В сервиза тихо признават, че знаят за проблема, но какво да се прави сметката от 3000 за ремонта трябва да бъде платена. Ремонтът представлява смяна на електронния блок за управлението на скоростната кутия с нов и забележете различен от досегашния (който е очевидно доказан провал). Заедно с това и смяна на неизвестен брой механични части в зависимост от това колко механични поразии са нанесени от лошото функциониране.
Чак тогава започнах да се ровя из сайтове и статистика за ММТ за да открия, че 29 хил.км. ди е направо дюшеш за тази кутия. На сайта за Корола ММТ в Англия, собствениците реват още на 250-1000-3000 мили горките. Там обаче кротко им предлагат ремонт или смяна с друг модел.
Моето послание е бъдете вниматели с ММТ. Концепцията е далеч от съвършена и очевидно все още неиздържлива. Какво ли ще има да пати собственик през следващите десетки хиляди километри. Поради уникалния модел, няма ремонт извън лапите на ТМ ауто, а всеки знае какво следва от това.
Моята молба е, ако някой е извървял пътя на ремонта може ли точно да каже къде е същината на проблема - електроника, механика или комбинацията от тях. Как се държи кутията след ремонта.
Последна промяна от Akima на 03 авг 2015 14:30, променено общо 1 път.
Причина: Закачена тема.
bad luck

Потребителски аватар
pepa_k
Мнения: 216
Регистриран: 11 дек 2007 12:10
Репутация: 0
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот pepa_k » 20 фев 2008 17:41

Мале ти ме разби. mad.gif

И аз съм с такава все още само на 2000км. но нямам оплаквания даже бих казала че върви доста по-добре отколкото в началото. В смисъл по добре превключва скоростите и не се усеща толкова смяната или може би аз свикнах да я карам.
На мен в Тиксим ми обърнаха внимание просто като съм на светофар или в задръстване да не я държа на положение Е а да превключвам на N и то не за друго ами заради съединителя че ако седя на Е все едно е постоянно натиснат.

Имам познат с Корола с такава кутия на 2 години (не знам на колко км. е) но той няма оплаквания каза че е много доволен.

Аз също се притеснявах че е нещо ново като я поръчвах (но много ми се искаше автоматик) но ми обясниха че такъв тип скоростни кутии имат почети всички марки коли и ги ползват отдавна (е не много отдавна) та за това се реших.

Дано да не си прав че е масов проблема.

Какво точно ти се случи ако може да обясниш, мерси
Toyota Corolla 1.6 VVT-i MMT

caddy5500
Мнения: 2
Регистриран: 20 фев 2008 16:36
Репутация: 0

ММТ скоростна кутия

Мнениеот caddy5500 » 26 фев 2008 12:27

първият симптом беше, че от спряно положение, като пуснеш спирачката бавното потегляне изчезна. Сериозният ефект се изрази в това, че при нормален ход аварийната лампа на ММТ светва и изключва от скорост, лостът се движи, но няма зацепване.
Спираш и чакаш да обереш клаксоните на тези след теб.
bad luck

Потребителски аватар
desSs
Мнения: 3291
Регистриран: 02 окт 2007 23:11
Репутация: 1
Местоположение: Варна

Re: ММТ скоростна кутия

Мнениеот desSs » 26 фев 2008 12:53

caddy5500 написа:че при нормален ход аварийната лампа на ММТ светва...
къде е тая лампа?

evgeniim
Мнения: 33
Регистриран: 29 яну 2008 15:48
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот evgeniim » 26 фев 2008 13:18

Здравейте, нов съм тук и засега само чета (надявам се никога да не пускам тема от сорта- затова си взех Тойота ). За подобен тип кутии се знаят вече почти всичките им проблеми - а именно износване на хидравличния блок който управлява смяната на скоростите и натискането на съединителя. При Ауди с типтроник ги има същите проблеми, аз лично си трових нервите с Алфа 156 -при всички марки след около 120000 км почват проблемите, но 20000 е твърде рано , на познат на Е-класата му блокира три пъти за 10000км(чисто нова !!!) - изключения има . Всъщност това е система работеща под високо налягане и първото което дефектира е хидроакумулатора - започва да не държи налягане и не може да включи скорост. В началото проблема се оправя с рестарт - откачане на клемата на минуса -изчиства грешките от ниското налягане. Възможна е смяна само на хидроакумулатора но фирмите естествено те задължават да смениш целия хидравличен блок- новия е различен защото е подобрена версия - по правило по-бездефектна .За втора употреба е абсолютно противопоказано да се купува такава кола, за нова - аз лично реших да не рискувам

Потребителски аватар
SFINKS
Мнения: 1340
Регистриран: 28 сеп 2007 10:48
Репутация: 1
Местоположение: София

Мнениеот SFINKS » 26 фев 2008 16:45

общо взето тиа които са с ММТ да ходят да запалят по една свещичка превантивно за да нямат проблеми wink.gif
Де тоя късмет - отиде да изпреварва приуси летящи със 100 по магистралата.
CLK 55 AMG , CABRIO
AUDI Q7 , 3.0 DIESEL
TOYOTA COROLLA 1.4 DIESEL

spiritch
Мнения: 70
Регистриран: 13 ное 2007 12:56
Репутация: 0
Местоположение: Stara Zagora
Контакти:

Мнениеот spiritch » 26 фев 2008 17:19

То това за свещичката важи за всички. И най-здравата каруца да си вземеш, нямаш ли късмет...
Avensis 1,8 VVT-i MT Comfort 2007

Потребителски аватар
Bass_Man
Мнения: 5508
Регистриран: 15 сеп 2007 20:38
Репутация: 18
Местоположение: София

Мнениеот Bass_Man » 27 фев 2008 00:06

По скоро си мисля ,че ако това е толкова голям и известен проблем Toyota са щели да заменят всички блокове гаранционно . Друг е въпроса ако наще купуват някакви залежали неща бог знае от къде и си пускат покрай ушите проблемите , които са отразени в официалните бюлетини . И те чаката да отидеш да ги вдигнеш във въздуха и тогава да ти я сменят .

Scott
Мнения: 2655
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 22
Местоположение: Irvine, UK

Мнениеот Scott » 27 фев 2008 11:50

Bass_Man написа:По скоро си мисля ,че ако това е толкова голям и известен проблем Toyota са щели да заменят всички блокове гаранционно ...
Преди всяка 'recall' кампания се прави калкулация на риска. Ако сумата от ремонта плюс евентуално обезщетение на всички идивидуални повреди е по-ниска от някакъв таван, нещата се оставят както са и ъпгрейда се прави само при възникване на проблем. Лошата публичност също оказва влияние в случая, така че не е проблем да се пренасочат средства от рекламния фонд към фонд 'поддръжка'.

Потребителски аватар
SFINKS
Мнения: 1340
Регистриран: 28 сеп 2007 10:48
Репутация: 1
Местоположение: София

Мнениеот SFINKS » 27 фев 2008 12:28

spiritch написа:То това за свещичката важи за всички. И най-здравата каруца да си вземеш, нямаш ли късмет...


това е така , ама за съжаление с ММТ то изобщо не е въпрос на късмет а на време . И Да проблема е голям и масов , просто им излиза по евтино да ги сменят докато са в гранция отколкото да изтеглят всички коли с ММТ , лошото обаче е че даже и след смяната проблем пак се появява и следва нова смяна . Аз знам за хора които вече трето ММТ им слагат и пак се чупи
Де тоя късмет - отиде да изпреварва приуси летящи със 100 по магистралата.
CLK 55 AMG , CABRIO
AUDI Q7 , 3.0 DIESEL
TOYOTA COROLLA 1.4 DIESEL

Потребителски аватар
desSs
Мнения: 3291
Регистриран: 02 окт 2007 23:11
Репутация: 1
Местоположение: Варна

Мнениеот desSs » 27 фев 2008 12:32

SFINKS написа:
spiritch написа:То това за свещичката важи за всички. И най-здравата каруца да си вземеш, нямаш ли късмет...


това е така , ама за съжаление с ММТ то изобщо не е въпрос на късмет а на време . И Да проблема е голям и масов , просто им излиза по евтино да ги сменят докато са в гранция отколкото да изтеглят всички коли с ММТ , лошото обаче е че даже и след смяната проблем пак се появява и следва нова смяна . Аз знам за хора които вече трето ММТ им слагат и пак се чупи
стига бе човек sad.gif

Потребителски аватар
SFINKS
Мнения: 1340
Регистриран: 28 сеп 2007 10:48
Репутация: 1
Местоположение: София

Мнениеот SFINKS » 27 фев 2008 12:35

ее няма се спичаш , свиркай и си карай
въпрос на късмет е с ММТ то , може и нищо да не му стане
Де тоя късмет - отиде да изпреварва приуси летящи със 100 по магистралата.
CLK 55 AMG , CABRIO
AUDI Q7 , 3.0 DIESEL
TOYOTA COROLLA 1.4 DIESEL

evgeniim
Мнения: 33
Регистриран: 29 яну 2008 15:48
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот evgeniim » 27 фев 2008 12:43

да бе , верно е на късмет , с мойта Алфа минах 12-13000 км по какви ли не чукари и ловни хижи , а ме остави в Овча купел на удобно за ивозване място близо до околовръстното :whistle:

Потребителски аватар
pepa_k
Мнения: 216
Регистриран: 11 дек 2007 12:10
Репутация: 0
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот pepa_k » 27 фев 2008 14:49

Аз разбирамн да са ги слагали тези скоростни кутии един определен период от време и като са видяли проблема да спрат да ги слагат и да си поддържат тези които са вече с такива ама за какво им е да му се невиди да продължават да ги слагат и на най-новите модели. dry.gif
Toyota Corolla 1.6 VVT-i MMT

mitoko
Мнения: 2017
Регистриран: 22 ное 2007 15:31
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот mitoko » 27 фев 2008 15:05

pepa_k написа:Аз разбирамн да са ги слагали тези скоростни кутии един определен период от време и като са видяли проблема да спрат да ги слагат и да си поддържат тези които са вече с такива ама за какво им е да му се невиди да продължават да ги слагат и на най-новите модели. dry.gif


те са видяли ... пробват ако мине гаранцията ти ше си я платиш нали...


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта