MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Модератори: slowtraveler, zi_zi_top, Georgimitrovich, Akima, TATI, Uncle Dido, мехаННика

baisandro
Мнения: 17
Регистриран: 14 ное 2016 14:55
Репутация: 0
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот baisandro » 26 дек 2016 22:27

Ами и аз не знам вече..., нещо не правя ли не знам какво става..., значи вчера ми направи два пъти проблем като мога да кажа, че колата беше още студена...,
бях в още в София и да бях изминал няколко километра максимум..., после карах по магистралата, после градско, междуградско, изминах около 300км ама в началото го направи проблема и после беше ОК. Днес пак карах около 100км, предимно градско и междуградско и няма така и не го направи проблема, всичко точно... и качвам скриншоти на data list-a , всичко което има като стойности:

Capture_01.JPG


Capture_02.JPG



абе има нещо при инициализацията което не правя както трябва. Значи последния път инициализацията я правих два пъти (като се пробвах да оправя луфта), какво ми направи впечатление... нали от от стъпка 3 ме пита коя част е сменена и аз избирам "clutch actuator" после тръгва инициализация която май е 10 секунди при изключена от контакт кола и после без да чакам много включих на контакт и цъкнах "next" за "learning" които е 40 секунди, докато се отброяваха 40 секунди започна да се чува звук как актуатора изрежда всички скорости, и на мен от тука ми светна, че това е грешно и всъщност първо трябва да изчакам да се изредят всички скорости при инициализацията и и тогава да направя "learning" и затова я направих още веднъж с пауза от 20/30 секунди между стъпките...

Реално наистина има някакво забавяне някъде, може би това което казваш като трети вариант ми звучи най достоверно..., искрено се надявам че блока няма проблем... unsure.gif

утре пак ми се очертава да карам около 100км. ще пиша имало ли е проблем или не..., просто за сега нищо няма да барам да инициализирам пак просто ще наблюдавам...

Наистина много благодаря за помощта..., за сега още малко ще го мъча и в краен вариант може да дойда до Пловдив някой уикенд, то така или иначе няма как да не почерпя. smile.gif
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

kiko.mag
Мнения: 3
Регистриран: 04 дек 2016 14:23
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот kiko.mag » 28 дек 2016 21:45

mfandakov е човекът който много разбира от този модел скоростни кутии ММТ,и занапред да помага с опита и уменията си .такъв човек е рядкост .благодаря му за помоща и за съдействието по отстраняването на моя проблем.мисля че си спестих много време и обикаляне по знайни и незнайни сервизи.точен и с адекватно решение на проблема. :thumbsup:
ПО ДОБРЕ ПИТАЙ ПАТИЛО ОТКОЛКОТО СТАРИЛО.

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 74
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 1
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот mfandakov » 29 дек 2016 18:01

Радвам се, че успях да помогна. :thumbsup:
Понякога седя и си мисля... а понякога просто си седя.

dhdimitrov
Мнения: 3
Регистриран: 04 яну 2017 17:03
Репутация: 0
Местоположение: Велико Търново

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот dhdimitrov » 04 яну 2017 17:37

Привет на всички.

и аз имам подобни проблеми с ММТ, но с лека модификация...
Колата е ярис д4д 2007 г. с ММТ. Купена на 147000 преди две години, до сега без проблеми, на 189000 е. Но започна да преплъзва/буксува съединителя и е изключителен тормоз на наклон, с голяма трудност изкачва. Майсторът, който ползвам тук във В. Търново иска да сменяме съединител, износен бил за да буксува. Иначе червено зъбно колело по таблото не е светвало, и сега не свети. Само от време на време, пренебрежимо рядко не включваше на скорост, а някакъв зумер пищеше, но след няколко секунди си включваше. Опасявам се, че майсторът, иначе много надежден и сериозен човек, може да не е на ясно с всички тези настройки и допълнителни елементи. Според него смяната само на съединител ще реши напълно проблема.
Моля за мение, дали ще са нужни допълнителни смени /актуатор, моторче, настройки на луфтове и т.н./, настройки, обучение. Виждам, че колегата mfandakov е много на "ти" с проблема.....
Благодаря предварително

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 74
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 1
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот mfandakov » 04 яну 2017 20:06

Здравейте ,
Ако има човек който да направи една две диагностики на колата и специално на ММТ,мога да ти кажа до къде е стигнал съединителя.
Това може да се случи само и единствено никой преди теб не е правил инициализации на блока.
Иначе до някъде можеш да тестваш и сам колата ,но с уговорката че това е не много точно.
Караш в М режим и набираш около 50км на 5 скорост,натискаш здраво педала на газта и гледаш оборотомера и скоростомера.
Ако стрелката на оборотомера изпреварва/ при натисната до максимум газ/ стрелката на скоростомера.Тогава може да се каже че има голяма
вероятност да си за смяна на съединител.Но на диагностика след определена последователност на една операция ,може най точно да се установи
до къде е ,,стигнал,, съединителя.

Съединителят ако опре да го купуваш,трябва много точно по номера на рамата да видиш кой модел е слаган в завода на тази кола и трябва да
купуваш само и единствено този съединител по оригиналният номер,също трябва да смениш вилката,лагера,и опората на вилката.
И никаква грес на вала на който се движи лагера.Инициализации се правят преди сваляне на съединителя,после след качването му се правят други
инициализации,настройки,калибровки,и на края се прави инициализация на блока който командва всичко.
Колкото за актуатора аз бих те посъветвал да му направиш и на него една профилактика.
Успех. :thumbsup:
Понякога седя и си мисля... а понякога просто си седя.

dhdimitrov
Мнения: 3
Регистриран: 04 яну 2017 17:03
Репутация: 0
Местоположение: Велико Търново

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот dhdimitrov » 05 яну 2017 21:41

Сърдечно благодаря за изчерпателния и компетентен за пореден път отговор на колегата mfandakov. Колата наистина е за смяна на съединител, двигателя се форсира на всяка скорост, но колата не ускорява, "захапва" само в ниските обороти. Опасявам се обаче, че тук в Търново няма кой да направи тези инициализации и диагностики, нито преди нито след ремонта. И майстора не ми се обажда, подозирам, че и той се притеснява от смяната....Мислех да тръгна и мина Балкана и да дойда до Пловдив, но ми се струва, че колата няма да изкачи баира. Другия вариант е местния Тойота дилър -Венци, досега не съм го ползвал и не ми е известен.... Иначе досега не са правени никакви манипулации по колата, поне аз не.... Ще коментирам отново с майстора, като му изложа всичко посочено по-горе. А може ли да се направи обучение само след смяната, евентуално с нов съединител ще съм спокоен за дойда...
Благодаря отново

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 74
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 1
Местоположение: Пловдив

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот mfandakov » 05 яну 2017 23:17

Попитай Тойота представителя,ако има нещо неясно мога да ти дам моя телефон.
Мога да ти дам точно какво и как да направите,но попитай първо Тойота представителя,да не би да са излишни моите съвети. :thumbsup:
Понякога седя и си мисля... а понякога просто си седя.

dhdimitrov
Мнения: 3
Регистриран: 04 яну 2017 17:03
Репутация: 0
Местоположение: Велико Търново

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнениеот dhdimitrov » 05 яну 2017 23:22

ще го направя, да видим колко са в час местната Тойота...
А един телефон няма да е излишен


Върни се в “Трансмисия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта