MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
Toyota Viky
Мнения: 3
Регистриран на: 27 Фев 2018 20:12
Местоположение: София

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Toyota Viky » 05 Апр 2018 09:15

mfandakov написа:
Toyota Viky написа: От тогава изминаха 4 седмици в който колата е в сервиза и не могат да я подкарат.
Здравейте,
Оправихте ли колата.
Здравейте,
преди две седмици колата излезе от сервиза. Закарах я в ТМ Ауто, за да й направят инициализацията. От тогава съм изминал около 200км. градско каране без да е правила проблем.
В ТМ казаха, че по актулатора са направени значителни подобрения, но все пак "по протокол" и съединителя трябвало да се смени, за да могат да дадат гаранция.
Според механика, който ми оправи колата, съединителя ми има още живот и не е за подмяна (тестваха го). В крайна сметка не го смених.
НО, от тази сутрин се появи бавно включване на задна скорост, като при колегата "valen79" и започнах да се притеснявам.
Предстои ми пътуване на дълъг път и не знам дали да рискувам :D

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 05 Апр 2018 09:53

Този преход 200км в града си е добър тест,какво ще рече " значителни подобрения по актуатора."
worthy.gif

Toyota Viky
Мнения: 3
Регистриран на: 27 Фев 2018 20:12
Местоположение: София

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Toyota Viky » 06 Апр 2018 09:59

[/img][/img]
mfandakov написа:Този преход 200км в града си е добър тест,какво ще рече " значителни подобрения по актуатора."
Здравейте,
механика, който се нае да работи по колата направи следните неща:
- Актулатора, който сменява скоростите бе разпробит (на струг) и му направиха тапа с вътрешна резба. Целта беше да сложат по- голяма и стабилна втулка.
- Направиха на струг 3-4 пъти по- голяма втулка и от по- качествен месинг. Така оста стана много по- стабилна. Извода, до който стигана механика, е че при хлабава ос зъбните колела се разбиват много лесно. При мен зъбните колела са ОК!
- Едно от електромоторчетата беше с нарушен корпус. Преценихме, че така или иначе колата е разглобена и рециклирахме трите моторчета на двата актулатора.
- Втория актулатор беше добре.
- Относно маслото, което реших да ползвам, (както за скорости така и за двигател) е Yacco.
Вчера направих тест на колата през прохода Петрохан и всичко беше нормално. Надявам се и за напред да е така :)
Механика, който работи по колата е много съвестен и аз съм доволен от него.

popovstz
Мнения: 2
Регистриран на: 20 Фев 2018 09:24
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от popovstz » 11 Апр 2018 13:12

mfandakov написа:
Намерете диагностик с Техстрийм,и дайте тук грешките.
Успех. :thumbsup:
Здравейте колеги, грешката при диагностиката е Р 0810, като следваща стъпка какво ме съветвате да предприема? Смяна на моторчетата?

popart
Мнения: 13
Регистриран на: 14 Мар 2018 23:25
Местоположение: София

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от popart » 13 Апр 2018 00:41

Здравейте колеги, аз да завърша моята сага с ММТ-то. Преди 10-та дни си взех колата от ТМ Ауто. Оказа се, че е сменен съединителя ( предполагам от монтьора на продавача ) със съединител за ръчна скоростна кутия и от това имам проблеми. Сега си имам чисто нов съединител за ръчна скоростна кутия - да си го з....... Смениха ми и моторчето на актуатора на съединителя, старото изглежда добре, но така се правело, за да нямам проблеми и с него след време. Питах за актуатора на скоростите, дали и там не трябва някакви "превантивни мерки". Казаха че при тях не е толкова натоварването и не се налага.За тези 10-на дни минах около 500 км. градско и нямам проблеми, даже свикнах със "забиването на нос" при превключване. Сега свиквам със другите недостатъци на този тип кутии, но като върви колата все ще им намеря цаката. Успех на всички. :thumbsup:
Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i MMT, 2007 - ОТКРАДНАТА

cochi75
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Ное 2015 19:58
Местоположение: Варна

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от cochi75 » 14 Апр 2018 21:31

Здравейте, до сега само четях и сега доййде време и аз да попитам.
Колата е АЙГО 2006 с автоматизирани скорости, бензин
Защо при студена кола:
1.При потегляне притриса.(все едно по рязко съм отпуснал съединителя)
2.Както е на първа и се движи при натискане на спирачката започва да притриса и тогава спира ( все едно не усеща, че е натисната спирачката и късно отделя съединителя).
3.При превключване от 1 към 2 се чува един звук на прещракване , който го няма преи превключване на двуги скорости.
4.При сваляне от 2 на 1 пак претрисане( при сваляне от други скорости претрисането не е така осезаемо).
И всичко това е валидно и при загрял двигател , но ДОСТА ПО НЕЗАБЕЛЕЖИМО.
Правихме калибрация на студена кола( цяла нощ) ефекта е почти нулев.
Защо при студена и топла има такава разлика?
И какво следва?
Благодаря предварително.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 15 Апр 2018 11:44

Вдигнете капака и някой да гледа вилката на съединителя при стартиран двигател и лоста на скоростите на позиция Е с натиснат педал на спирачката.
worthy.gif

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 15 Апр 2018 11:54

popovstz написа: Здравейте колеги, грешката при диагностиката е Р 0810, като следваща стъпка какво ме съветвате да предприема? Смяна на моторчетата?
Не пипайте моторчетата,на диагностика да се гледат стойностите за ход на съединителя и силата на натиск върху съединителя.
worthy.gif

cochi75
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Ное 2015 19:58
Местоположение: Варна

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от cochi75 » 15 Апр 2018 17:29

mfandakov написа:Вдигнете капака и някой да гледа вилката на съединителя при стартиран двигател и лоста на скоростите на позиция Е с натиснат педал на спирачката.
Значи при натисната спирачка и превключване от N на E леко помръдва лостчето на съединителя ( доколкото се вижда, че бая нагъчкано тва моторче) това на загряла кола. Качих се да я покарам и на загряла го няма това придърпване при потегляне и при натискане на спирачката да спре пак го няма притрисането.
При студена явно е само проблема. Колата тръгва с притрисане и какато е без газ на 1 започвам да натискам спирачката и тя притриса преди спиране защото я усещам как съединителя не освободил а аз я натискам да спре.
Нещо може ли да се направи за подобряване ?
.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 15 Апр 2018 19:35

Ако на вилката няма голяма вибрация/необичайна/,и няма проблем със съединителя и оста по която се движи притискателния лагер.
То тогава си или за ремонт на актуатора /и престои вече да светкат лампи/или моторчето е много нагоряло от многото градско въртене на автомобила,или акумулатора ти е пред умиране.Ноооо това с диагностика може да се каже така дистанционно ...толкова. :thumbsup:
worthy.gif

cochi75
Мнения: 5
Регистриран на: 18 Ное 2015 19:58
Местоположение: Варна

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от cochi75 » 15 Апр 2018 20:24

mfandakov написа: Ако на вилката няма голяма вибрация/необичайна/,и няма проблем със съединителя и оста по която се движи притискателния лагер.
То тогава си или за ремонт на актуатора /и престои вече да светкат лампи/или моторчето е много нагоряло от многото градско въртене на автомобила,или акумулатора ти е пред умиране.Ноооо това с диагностика може да се каже така дистанционно ...толкова. :thumbsup:
Благодаря. Ако става само с диагностика да се открие къде е проблема, ще търся някъде. А може ли да ме ориентирате като цени за актуатор нов рециклиране, моторче, съединител...да имам хабер долу горе.

kalenjiev
Мнения: 2
Регистриран на: 21 Апр 2018 06:56
Местоположение: Fredericia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от kalenjiev » 21 Апр 2018 07:33

Здравейте!

Вчера приятелката ми си купи Corolla 1.4D D-4D от Октомври 2006-та с въпросната MMT кутия. За жалост не можах да присъствам на огледа на колата при покупката, и я видях, едва когато я докара вкъщи. Като се качих да я покарам, забелязах, че поведението на скоростите е като при истински автоматик, сиреч: иска се натисната спирачка за превключване м/у предавките, като при отпускане на спирачката, колата се изстрелва директно, без да се подава газ. Искам да попитам това нормално ли е? Карал съм доста френски изпълнения и съм и направил доволен пробег - Citroen C4 1.6HDi , Peugeot 208 1.4HDi, Peugeot 508 1.6HDi, всички с EGS6 трансмисия, която по функционално описание би следвало кутията да бъде същата като ММТ-то на Тойотата. Въпросът обаче е, че при всички френски, можеш да си превключваш скоростите както и когато си поискаш (освен задна, докато колата се движи напред, разбира се) без да се изисква никакъв фийдбек от педала на спирачката. Другото (и впрочем по-интересно) е, че да речем от спряло положение като мина на А (при Тойотата - Е), французите не потеглят, а си стоят мъртвешки като на свободна, докато не се натисне газта, докато при Тойотата още с пускането на спирачката, щеше да ме хвърли в храстите. (За да изключим съмненията относно това дали френските коли са се държали адекватно, ще спомена, че 508-цата ми е служебна и я докараха с навъртяни едва 89км, когато сефте я обяздих, така че е изключено техните кутии да не са наред.)

Като изключим тази "функционална" разлика (или пък дефект?), за 85-те км извънградско и около 10 градско, които и насвирих вчера, не даде никакви индикации за неправилно работеща трансмисия Тойотата - предавките се превключват почти незабележимо, не придърпва, не тресе, не оставя въобще впечатление, че не е автоматик, та дори и двигателът не се чува (до последно даже бях с впечатлението, че карам бензинова кола, та чак влязох да попрочета и да се ограмотя що за двигател е това 1.4D D-4D).

Въпросът ми е: Това с потеглянето нормално ли е? Така ли трябва да бъде, или трябва да стягаме гащите за посещение на ТМ Ауто например?

Благодаря предварително!

Аватар
krasengn
Мнения: 1303
Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от krasengn » 21 Апр 2018 14:54

ММТ е механична, а не автоматична ск.кутия. И като такава включиш ли на скорост, колата тръгва. Естествено няма нужда от спирачка при смяна на скорости. Нито в лесен Е режим, нито в ръчен М режим.
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 21 Апр 2018 22:56

kalenjiev написа: докато при Тойотата още с пускането на спирачката, щеше да ме хвърли в храстите.
Бихте ли си направили труда когато останете свободен да погледнете зад "жабката" с кой номер на блока сте.
В дясно на гредата е това.
mmt tcm.jpg
mmt tcm.jpg (89.01 KiB) Преглеждано 2827 пъти
worthy.gif

kalenjiev
Мнения: 2
Регистриран на: 21 Апр 2018 06:56
Местоположение: Fredericia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от kalenjiev » 22 Апр 2018 08:52

Мерси за отговорите!

Понеже съм карал предимно френски коли и съм бил свидетел на какви ли не феномени, реших да проверя дали от към токовете всичко е наред, и се оказах на много прав път!

"Проблемът" бе решен по следния начин: Забелязах, че при включен например ляв мигач, десните габаритни светлини отзад също премигват, както и обратното - на десен мигач - левите габарити премигват. Предните пък въобще ги нямаше! Проверих първо предните крушки директно на акумолатора - бяха наред. После отворих бушонните табла и намерих 1 седящ забит накриво от едната страна във вътрешното табло (най-горен, най-ляв) не-изгорял напълно, но с вътрешен нагар. Като го четох с мултицета, горката машинка се побърка! Както и да е, смених го и неочаквано покрай направията на габаритите - Тойотата стана Ситроен tooth.gif

Кутията взе да работи точно както ESG6-то - можеш да си превключваш между скоростите без да се натиска спирачка; не потегля сама, без да се подава газ и т.н.

Започвам да си мисля, че тези тойоти са ги взаимствали от французите от към ел-инсталация. Един изгорял габарит на С4-ката ме е вкарвал в такива филми, че ви е слаба фантазията!

А относно Transmision control модула, детайлите (ако вече е от значение) са:

TOYOTA 89530-12211
AISIN 324811-10761

Има ли нещо, което може да им се прави превантивно, за да се избегнат кошмарите с тези кутии или просто си караш и подсвиркваш докато те остави някъде на пътя?
Например аз като скапах актуатора на Ситроена и си взех Пежо, ме посъветваха винаги да я оставям на свободна с ръчна спирачка, вместо на скорост.
Резултатът (за сега) са 78000 безпроблемни километри от мен + 105000 от фирмата, от която я откупих. Важи ли същото при Тойотата?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта