MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 19 Яну 2017 22:37

Прощавай ти откъде разбра че притисквателя е изщракал тотално.Аз работя с версия 10.30.029
там има BASE CLUTCH LOAD и CURRENT CLUTCH LOAD мерна единица в N.
Обаче сега се сещам че може и да нямаш такъв параметър ако блока ти не е с номер ......... 292 на края,ако искаш можеш да снимаш блока и да ми го пратиш и мога да ти кажа какви са му възможностите,да не ,,разстягам,, сега тук. :thumbsup:
Този лист горе не е целият,смисъл има още параметри.
Ако това по горе е актуален List ,просто няма как да хванеш нещо ако постоянно правиш инициализации и нулираш както виждам всичко.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 22:43

Добре утре ще го погледна и ще го снимам. Колкото до версията, аз преди работех с 9-ка, ама тя беше много дървена. И много пъти се налагаше да обучавам по ръчния метод, а после само проверявах дали имам Exec. За да съм сигурен че обучението е минало.
Новия ми феродов диск е дебел 8,8 мм, а четох някъде, че минималната дебелина е около 6,1 мм. Иначе по документация дават, че разстоянието от главите на нитовете не трябва да бъде по-малко от 0.3 мм.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 22:49

Иначе все още имам "помощ" при тръгване. няма удари при включване, освен съвсем леко от 2-ра на 1-ва. Но просто хода на актуатора стана дълъг. Сега я карам повече на ръчен режим за да дам време на актуатора да отпусне преди да дам газ. Иначе компютъра малко избързва и тогава скача оборотомера леко нагоре.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 19 Яну 2017 22:53

Мога да намеря диска ти по OEM номер ,но не знам дали и там има упоменати mm.
Колега ако мога да ти дам съвет,аз лично не бих използвал старият притисквател понеже винаги имат износване и ,,омекване,, на самите пластини.
И от там последствията са ,,неверни данни,,и ,,филми,,
Аз тези дни гледах за един друг колега комплект съединител,и го намерих на едно случайно место на цена от 535лв /феродов,притисквател.лагер/
и ако както аз ползвам отстъпки при определени доставчици до 35-40 процента/не съм питал при моите има ли го/направи си сметка на каква цена можеш да си вземеш комплекта.
Теста на 5 на М режим какво показва.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 23:01

Благодаря за съвета колега, но със сигурност знам че един притискателен диск изкарва два феродови. А моя съединител го смениха на 100 000 км в "Тойота" по гаранция, задно с мотора на актуатора, лагера и софтуера. Много разправия беше, но го направиха безплатно, въпреки, че колата е от Италия. Само, че тогава още нищо не знаех за ММТ-то :) .
Като им занесох бюлетина на "Тойота" и казах, че ще пиша директно в Япония и те клекнаха.
А, забравих да ти кажа за теста. Все още се държи, ама подскача малко. Понеже моята е дизелче 1,4 теъгвам от 60, щото от 50 се мъчи.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 19 Яну 2017 23:09

Така трябва,но просто ние като потребители много често не си знаем правата и не ни се ,,занимава,,
Щом казваш че софта е нов явно си с нов блок.Щом държи на 5 скорост,явно с настройката на актуатора нещо грешиш,как правиш цялата инициализация.Със софта ли правиш инициализациите или с лоста на скоростите.
Последно промяна от mfandakov на 19 Яну 2017 23:21, променено общо 1 път.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 23:20

Да, да подскача оборотомера, ама за кратко. Но го има. Аз това го правя от време на време за да разбера дали е време за пробучаване. Горе-долу през 15-20 000 км.
Но по Нова година ми се разпищя по Петрохан и като се прибрах преместих още малко актуатора и го преобучих. Оттогава не ми е пищяла, но я карам само градско. Лошото е, че актуатора не може да се мести повече. Накрая на отворите е. :D
Ето това е преди последното местене
Ето това е преди последното местене
Aktuator.jpg (1.05 MiB) Преглеждано 2019 пъти
Последно промяна от Petar555 на 19 Яну 2017 23:26, променено общо 1 път.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 19 Яну 2017 23:24

Как точно правиш всичко,можеш да пишеш тук да може и други патили да знаят пътя. :thumbsup:
Ако мога да дам съвет,че това горе на снимката не нищо притеснително.
Последно промяна от mfandakov на 19 Яну 2017 23:28, променено общо 1 път.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 23:28

Сега отдясно е наравно.
Извинявай, не разбрах какво имаш пред вид. За преобучаването или за разправийте ми с "Тойота"?
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:45, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 19 Яну 2017 23:32

Това че актуатора е там не много лошо :thumbsup: .и аз съм почти сигурен че има още живот в този комплект.
Явно правиш някъде грешка /така си мисля/ако опишеш процедурата ще помисли заедно. :D :thumbsup:
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 23:35

Иначе актуатора съм го разглобявал. Няма нищо сложно, въпреки всичките глупости дето пишат. Винаги трябва да го зацепваш, в крайно изпънато положение. Хубаво е да се проверяват втулките от време на време. Руснаците ги правят от бронз, ама не изкарват много. Щото оригиналните са синтеровани. Вътре е пълно с някаква грес. Изглежда като графитна. Но тази която я пишат в документацията я има само по далечния изток. Тука ги питах в "Тойота" и ми искага 200лв. за 50 гр.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 19 Яну 2017 23:37

Имам и грес и втулки оригинални :thumbsup:

Дай да видим как правиш инициализациите,че ми стана интересно защо е там актуатора.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 19 Яну 2017 23:44

Значи първо закарвам актуатора в позиция "за смяна на части". После го свалям, преглеждам му втулките, намазвам триъгълната част на обтегача тази дето е в контакт с вилката със една специална грес (не е литиева), щото литиевата съхне и го поставям отново, като го премествам с 1-2 мм вляво от отбелязаната позиция. После преобучавам само съединителя. И после колата става "пушка" за следващите 15-20 000. Така вече 4-ри пъти, откакто за първи път забелязах, че оборотомера започна да подскача. Това стана на 80 000 от гаранционната смяна. Сега е на 130 000 от смяната на съединителя иначе е на 230 000.
--------------
Греста е Shell Gadus S5 T460 1.5
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:46, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 20 Яну 2017 00:01

Разбрах :thumbsup: ,правиш една грешка и от там всичко става така.
Следващият път пробвай така,направи ...
Powertrain / Multi-Mode M/T / Utility / Parts Exchange
"Next".
..Next,,
Multi-Mode M/T / Utility
Step 1 Clutch Position Adjustmen

Свали си актуатора направи му профилактика ,после го закачи без да стягаш болтовете много и пак...
Powertrain / Multi-Mode M/T / Utility / Parts Exchange"
"Next"

"Next"
Multi-Mode M/T / Utility

Step 1 Clutch Position Adjustmen

След това хвани актуатора и го мръдни на дясно да обереш целият луфт,без луф и без да има натяг стегни .трите болта.

И след това инициализация на лагера,на вилката,и на края инициализация на съединителя,
Ако си правил инициализации/аз видях по горе че си правил/направи и на блока.

И пиши да видим какво е станало и дай DATA LIST :thumbsup:
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 20 Яну 2017 00:09

Благодаря, колега. Ако позволи времето ще го пробвам събота-неделя. Интересното е, че досега нямах проблеми.
Иначе това дето предлагаше за началната дебелина на диска го няма никъде. В каталозите дават диаметър, брой шлици, но не и началната дебелина. Освен това, мисля че от производител до производител това варира.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта