MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Прощавай ти откъде разбра че притисквателя е изщракал тотално.Аз работя с версия 10.30.029
там има BASE CLUTCH LOAD и CURRENT CLUTCH LOAD мерна единица в N.
Обаче сега се сещам че може и да нямаш такъв параметър ако блока ти не е с номер ......... 292 на края,ако искаш можеш да снимаш блока и да ми го пратиш и мога да ти кажа какви са му възможностите,да не ,,разстягам,, сега тук.
Този лист горе не е целият,смисъл има още параметри.
Ако това по горе е актуален List ,просто няма как да хванеш нещо ако постоянно правиш инициализации и нулираш както виждам всичко.
там има BASE CLUTCH LOAD и CURRENT CLUTCH LOAD мерна единица в N.
Обаче сега се сещам че може и да нямаш такъв параметър ако блока ти не е с номер ......... 292 на края,ако искаш можеш да снимаш блока и да ми го пратиш и мога да ти кажа какви са му възможностите,да не ,,разстягам,, сега тук.
Този лист горе не е целият,смисъл има още параметри.
Ако това по горе е актуален List ,просто няма как да хванеш нещо ако постоянно правиш инициализации и нулираш както виждам всичко.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Добре утре ще го погледна и ще го снимам. Колкото до версията, аз преди работех с 9-ка, ама тя беше много дървена. И много пъти се налагаше да обучавам по ръчния метод, а после само проверявах дали имам Exec. За да съм сигурен че обучението е минало.
Новия ми феродов диск е дебел 8,8 мм, а четох някъде, че минималната дебелина е около 6,1 мм. Иначе по документация дават, че разстоянието от главите на нитовете не трябва да бъде по-малко от 0.3 мм.
Новия ми феродов диск е дебел 8,8 мм, а четох някъде, че минималната дебелина е около 6,1 мм. Иначе по документация дават, че разстоянието от главите на нитовете не трябва да бъде по-малко от 0.3 мм.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Иначе все още имам "помощ" при тръгване. няма удари при включване, освен съвсем леко от 2-ра на 1-ва. Но просто хода на актуатора стана дълъг. Сега я карам повече на ръчен режим за да дам време на актуатора да отпусне преди да дам газ. Иначе компютъра малко избързва и тогава скача оборотомера леко нагоре.
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мога да намеря диска ти по OEM номер ,но не знам дали и там има упоменати mm.
Колега ако мога да ти дам съвет,аз лично не бих използвал старият притисквател понеже винаги имат износване и ,,омекване,, на самите пластини.
И от там последствията са ,,неверни данни,,и ,,филми,,
Аз тези дни гледах за един друг колега комплект съединител,и го намерих на едно случайно место на цена от 535лв /феродов,притисквател.лагер/
и ако както аз ползвам отстъпки при определени доставчици до 35-40 процента/не съм питал при моите има ли го/направи си сметка на каква цена можеш да си вземеш комплекта.
Теста на 5 на М режим какво показва.
Колега ако мога да ти дам съвет,аз лично не бих използвал старият притисквател понеже винаги имат износване и ,,омекване,, на самите пластини.
И от там последствията са ,,неверни данни,,и ,,филми,,
Аз тези дни гледах за един друг колега комплект съединител,и го намерих на едно случайно место на цена от 535лв /феродов,притисквател.лагер/
и ако както аз ползвам отстъпки при определени доставчици до 35-40 процента/не съм питал при моите има ли го/направи си сметка на каква цена можеш да си вземеш комплекта.
Теста на 5 на М режим какво показва.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Благодаря за съвета колега, но със сигурност знам че един притискателен диск изкарва два феродови. А моя съединител го смениха на 100 000 км в "Тойота" по гаранция, задно с мотора на актуатора, лагера и софтуера. Много разправия беше, но го направиха безплатно, въпреки, че колата е от Италия. Само, че тогава още нищо не знаех за ММТ-то .
Като им занесох бюлетина на "Тойота" и казах, че ще пиша директно в Япония и те клекнаха.
А, забравих да ти кажа за теста. Все още се държи, ама подскача малко. Понеже моята е дизелче 1,4 теъгвам от 60, щото от 50 се мъчи.
Като им занесох бюлетина на "Тойота" и казах, че ще пиша директно в Япония и те клекнаха.
А, забравих да ти кажа за теста. Все още се държи, ама подскача малко. Понеже моята е дизелче 1,4 теъгвам от 60, щото от 50 се мъчи.
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Така трябва,но просто ние като потребители много често не си знаем правата и не ни се ,,занимава,,
Щом казваш че софта е нов явно си с нов блок.Щом държи на 5 скорост,явно с настройката на актуатора нещо грешиш,как правиш цялата инициализация.Със софта ли правиш инициализациите или с лоста на скоростите.
Щом казваш че софта е нов явно си с нов блок.Щом държи на 5 скорост,явно с настройката на актуатора нещо грешиш,как правиш цялата инициализация.Със софта ли правиш инициализациите или с лоста на скоростите.
Последно промяна от mfandakov на 19 Яну 2017 23:21, променено общо 1 път.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Да, да подскача оборотомера, ама за кратко. Но го има. Аз това го правя от време на време за да разбера дали е време за пробучаване. Горе-долу през 15-20 000 км.
Но по Нова година ми се разпищя по Петрохан и като се прибрах преместих още малко актуатора и го преобучих. Оттогава не ми е пищяла, но я карам само градско. Лошото е, че актуатора не може да се мести повече. Накрая на отворите е.
Но по Нова година ми се разпищя по Петрохан и като се прибрах преместих още малко актуатора и го преобучих. Оттогава не ми е пищяла, но я карам само градско. Лошото е, че актуатора не може да се мести повече. Накрая на отворите е.
Последно промяна от Petar555 на 19 Яну 2017 23:26, променено общо 1 път.
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Как точно правиш всичко,можеш да пишеш тук да може и други патили да знаят пътя.
Ако мога да дам съвет,че това горе на снимката не нищо притеснително.
Ако мога да дам съвет,че това горе на снимката не нищо притеснително.
Последно промяна от mfandakov на 19 Яну 2017 23:28, променено общо 1 път.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Сега отдясно е наравно.
Извинявай, не разбрах какво имаш пред вид. За преобучаването или за разправийте ми с "Тойота"?
Извинявай, не разбрах какво имаш пред вид. За преобучаването или за разправийте ми с "Тойота"?
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:45, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Това че актуатора е там не много лошо .и аз съм почти сигурен че има още живот в този комплект.
Явно правиш някъде грешка /така си мисля/ако опишеш процедурата ще помисли заедно.
Явно правиш някъде грешка /така си мисля/ако опишеш процедурата ще помисли заедно.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Иначе актуатора съм го разглобявал. Няма нищо сложно, въпреки всичките глупости дето пишат. Винаги трябва да го зацепваш, в крайно изпънато положение. Хубаво е да се проверяват втулките от време на време. Руснаците ги правят от бронз, ама не изкарват много. Щото оригиналните са синтеровани. Вътре е пълно с някаква грес. Изглежда като графитна. Но тази която я пишат в документацията я има само по далечния изток. Тука ги питах в "Тойота" и ми искага 200лв. за 50 гр.
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Имам и грес и втулки оригинални
Дай да видим как правиш инициализациите,че ми стана интересно защо е там актуатора.
Дай да видим как правиш инициализациите,че ми стана интересно защо е там актуатора.
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Значи първо закарвам актуатора в позиция "за смяна на части". После го свалям, преглеждам му втулките, намазвам триъгълната част на обтегача тази дето е в контакт с вилката със една специална грес (не е литиева), щото литиевата съхне и го поставям отново, като го премествам с 1-2 мм вляво от отбелязаната позиция. После преобучавам само съединителя. И после колата става "пушка" за следващите 15-20 000. Така вече 4-ри пъти, откакто за първи път забелязах, че оборотомера започна да подскача. Това стана на 80 000 от гаранционната смяна. Сега е на 130 000 от смяната на съединителя иначе е на 230 000.
--------------
Греста е Shell Gadus S5 T460 1.5
--------------
Греста е Shell Gadus S5 T460 1.5
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:46, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.
- mfandakov
- Мнения: 3358
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 47 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Разбрах ,правиш една грешка и от там всичко става така.
Следващият път пробвай така,направи ...
Powertrain / Multi-Mode M/T / Utility / Parts Exchange
"Next".
..Next,,
Multi-Mode M/T / Utility
Step 1 Clutch Position Adjustmen
Свали си актуатора направи му профилактика ,после го закачи без да стягаш болтовете много и пак...
Powertrain / Multi-Mode M/T / Utility / Parts Exchange"
"Next"
"Next"
Multi-Mode M/T / Utility
Step 1 Clutch Position Adjustmen
След това хвани актуатора и го мръдни на дясно да обереш целият луфт,без луф и без да има натяг стегни .трите болта.
И след това инициализация на лагера,на вилката,и на края инициализация на съединителя,
Ако си правил инициализации/аз видях по горе че си правил/направи и на блока.
И пиши да видим какво е станало и дай DATA LIST
Следващият път пробвай така,направи ...
Powertrain / Multi-Mode M/T / Utility / Parts Exchange
"Next".
..Next,,
Multi-Mode M/T / Utility
Step 1 Clutch Position Adjustmen
Свали си актуатора направи му профилактика ,после го закачи без да стягаш болтовете много и пак...
Powertrain / Multi-Mode M/T / Utility / Parts Exchange"
"Next"
"Next"
Multi-Mode M/T / Utility
Step 1 Clutch Position Adjustmen
След това хвани актуатора и го мръдни на дясно да обереш целият луфт,без луф и без да има натяг стегни .трите болта.
И след това инициализация на лагера,на вилката,и на края инициализация на съединителя,
Ако си правил инициализации/аз видях по горе че си правил/направи и на блока.
И пиши да видим какво е станало и дай DATA LIST
Винаги след пропагандата,идват ......танковете.
-
- Мнения: 537
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Благодаря, колега. Ако позволи времето ще го пробвам събота-неделя. Интересното е, че досега нямах проблеми.
Иначе това дето предлагаше за началната дебелина на диска го няма никъде. В каталозите дават диаметър, брой шлици, но не и началната дебелина. Освен това, мисля че от производител до производител това варира.
Иначе това дето предлагаше за началната дебелина на диска го няма никъде. В каталозите дават диаметър, брой шлици, но не и началната дебелина. Освен това, мисля че от производител до производител това варира.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 102 госта