MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувай отговор
Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 20 Яну 2017 00:43

Колега, като гледам по тази картинка положението на монтиране е винаги крайното. Аз си мисля, че това което миказваш е вярно но при сменени феродов и притискателен диск, защото тогава положението на докосване до диафрагмата е много близко до крайното, а при мен те са износени и разликата между крайното положение и докосването е доста по голямо. А и съм забелязал, че дори да го оставя в крайно полОжение, след обучението луфта винаги е обран. И затова като му кажа да отиде в позиция за "смяна на части", го виждам как се отпуска.
MMT actuator.jpg
MMT actuator.jpg (240.57 KiB) Преглеждано 2045 пъти
Между другото, това чудо се "обучава" по ток. т.е. тръгва да натиска диафрагмата и при определен праг на тока разбира, че вече е на ENGAGEMENT. След това продължава докато опъне докрай. Така знае кога е CLAMP POSITION, кога е PARTIAL ENGAGEMENT т.е. на полусъединител и кога е напълно отцепено. Докато обира празния ход тока е много по-нисък, после започва да нараства линейно защото бори пружина(диафрагмата) и накрая стига до крайното положение.
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:49, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 20 Яну 2017 11:32

Да точно така е както си описал по горе :thumbsup: ,точно за това след /Step 1 Clutch Position Adjustmen/ ти правиш тази грешка а именно
Petar555 написа: и го поставям отново, като го премествам с 1-2 мм вляво от отбелязаната позиция.
За това просто обери луфта/без луфт и без натяг/просто добре легнал на вилката.
Petar555 написа: . А и съм забелязал, че дори да го оставя в крайно положение, след обучението луфта винаги е обран.
Да софта на блока казва на актуатора и той обира този луфт,но ти изместваш работното петно вътре между червяка и онзи полумесец със зъбите които се намират вътре в актуатора. От там яката пружина която знаеш че е вътре в актуатора започва да работи в неправилно/а именно не разтоварва на време / за това се получава и онова закъснение за което говориш в началото,и си принуден да караш колата в режим М.

Пробвай моят начин,ако не се получава направи го както си правил до сега. :thumbsup:
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:50, променено общо 1 път.
Причина: Форматиране.
worthy.gif

Аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 152
Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Toyota Fan Forever » 20 Яну 2017 17:50

Да тока е всичко (дебели кабели) предпазители 80А и всяко повишение в стойностите на предварително програмираната величина на тока за единица време, води до грешки. Сумарния съпротивителен момент (стойност на тока) варира в експлоатацията, но общо взето е съвкупност от съпротивление на пружината на притискателния диск, съпротивление в сферата на вилката, съпротивление от триене на лагера по диафрагмата, вътрешно съпротивление на актуатора, и неизследвано съпротивление при различни условия на експлоатация (температура, влажност, корозия, отложен прах от триенето, комбинацията от тях и възможни други, за които не се сещам, но сигурно има). Една функция в математиката има точки на прекъсване и тогава става неопределена. Именно в неопределеността на непознатото съпротивление при включване (зададена величина на тока с коректори за различни условия) се крият проблемите на ММТ- код на грешка, когато ЕСU нама зададени стойности в програмата си, което иначе е превъзходно замислено, но пък непрекъснато доусъвършенствано?!
Честно казано Ви се възхищавам колеги, че намирате решение на проблемите с достоен труд!!! Щом състоянието е работоспособно и изправно значи поздравленията за Вас са заслужени! :thumbsup:
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 22 Яну 2017 17:49

Здравейте колеги,
Дали някой от вас е измервал разликата между чисто нов притискателен диск и такъв с напълно прещракани зъбчета? Т.е. дали знаете колко е механичната компенсация на износването от LCC системата?
Благодаря за отговорите.
------------------
Колега mfandakov,
Изпращам ти снимки на моето ECU на скоростната кутия. Можеш ли да ми кажеш неща за него?
Благодаря.
20170122_132517-1-1.jpg
20170122_132517-1-1.jpg (737.92 KiB) Преглеждано 1967 пъти
20170122_132517-1-2.jpg
20170122_132517-1-2.jpg (267.73 KiB) Преглеждано 1967 пъти
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:52, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 22 Яну 2017 19:14

И аз съм със същият блок/не е много добър/, за жалост в Toyota явно са се направили на ,,луди,, и не са го сменили.

http://svaret.free.fr/TCVII/depose/MMT/CP5013_0_1.pdf
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 22 Яну 2017 21:23

Да, и аз го гледах този бюлетин. Но според дата кода, не е и трябвало да го сменят. Те и без това не искаха да правят нищо от началото. Казаха ми, че са го ъпгрейдвали, ама като нищо може да са ме излъгали. Аз по онова време нищо не знаех. Виж моторчето е сменено щото е от 2009-та. Те даже и осовия лагер не ми смениха, но понеже аз тогава не знаех и си бях купил кит Valeo бяха ми оставили моя.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 22 Яну 2017 21:40

На скоро идва при мен един човек с Toyota Corolla 2007г,блока му бе с номер 89530-12292 колата се държи много по различно.
Имаше документ от сервиз от Германия където е сменяно ,моторчето и блока .Скоростите се сменяха много бързо просто нямаше го това леко изчакване ,самата смяна от една скорост на друга ставаше много бързо не се усещаха,това ми направи впечатление.Този човек бе също с 1.4 D4D,и след смяна на втулките в актуатора колата стана супер.Учудих се че има такава голяма разлика от блок до блок.Явно алгоритъмът в новият блок е значително подобрен.За това се убедих че най добрият блок е 89530-12292,за това може би го слагат на всички по нови коли ,даже и с новият хидравличен актуатор който почти няма нужда от настройки.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 22 Яну 2017 22:04

Даже не знаех,че слагат хидравлика вместо сервомотор. Звучи по-сериозно. wink.gif . Как го управляват? Предполагам с електромагнитен разпределител. С отделна помпа ли е?

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 22 Яну 2017 22:15

Общи линии не е нещо много по различно ,просто на края на актуатора има цилиндър с хидравлична течност който е свързан с притискателният лагер със тръбичка.Обаче вече ги няма тези дилеми с настройките по позиционирането на актуатора които ги имаш ти в момента.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 22 Яну 2017 22:21

Не знам дали го е имало преди и просто не съм го бил забелязал, но след като си я взех от тойота, видях, че мога да тръгвам на 2-ра.
--------------------
Добре, а как мерят хода? Полусъединител?
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:54, променено общо 1 път.
Причина: Слети мнения.Моля прочетете правилата и важните теми.Има бутон за редакция.

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 22 Яну 2017 22:31

Това тръгване на втора има го заложено като ,,аварийно,,придвижване в самият софтуер на блока.Когато колите ни спрат,,, не дай си боже,,, worthy.gif :D със светнало червено зъбно колело на таблото и пищящ зумер.Тогава в софта е заложено ,,,,,,,изчакваш до като загасне N на таблото палиш колата включваш на М режим и на 2 скорост и без да пипаш нищо можеш да караш колата,,,,,,, Това си е опция на самият блок за ММТ с проблемен актуатор да се придвижат до дома или сервиза.

Хода на съединителя пак се мери чрез тока на моторчето,само че там вече настройките на актуатора ,съпротивлението на вилката,съпротивлението на упорният болт липсват.Три рискови момента са избегнати :thumbsup:
Последно промяна от mfandakov на 23 Яну 2017 20:20, променено общо 1 път.
worthy.gif

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 22 Яну 2017 22:38

А не,не. Аз имах пред вид в нормални условия. От място на М включвам 2 пъти: 1-ва, 2-ра и тръгвам. Особено сега на поледица е много удобно :D .

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от mfandakov » 22 Яну 2017 22:39

Да забравих и за това става :D ,даже е много удобно и аз го ползвам и работи,явно и ти си на същото мнение. :thumbsup:
worthy.gif

Аватар
Toyota Fan Forever
Мнения: 152
Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
Местоположение: Sofia

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Toyota Fan Forever » 23 Яну 2017 15:08

mfandakov написа: И аз съм със същият блок/не е много добър/, за жалост в Toyota явно са се направили на "луди" и не са го сменили.
http://svaret.free.fr/TCVII/depose/MMT/CP5013_0_1.pdf
Сменили са го, ама късно и не всички са били компенсирани за жалост!
8953012211.jpg
8953012211.jpg (272.66 KiB) Преглеждано 1901 пъти
Последно промяна от Akima на 02 Фев 2017 02:59, променено общо 1 път.
Причина: Оправено изображение - качено наново в JPG формат.
Преместването на единица товар на единица разстояние е работа. Работата извършена за единица време е мощност. Всяка система обаче след Големия взрив се стреми към покой.

Petar555
Мнения: 528
Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Мнение от Petar555 » 23 Яну 2017 22:27

Здравей колега,
За този вид актуатор ли казваше?
https://www.bildelsbasen.se/?link=item& ... d=28167654

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: max-2, vfr800, Ивайло Димов и 35 госта