Avensis T22 / T25 - Вибрации във волана при 120-130 км/ч ? - РЕШЕН

dimpex_01
Мнения: 182
Регистриран на: 30 Дек 2009 20:40
Местоположение: София

Avensis T22 / T25 - Вибрации във волана при 120-130 км/ч ? - РЕШЕН

Мнение от dimpex_01 » 11 Апр 2011 16:40

Здравейте,
днес за н-ти. път ми балансираха гумите, но си остава една вибрация във волана от 120 до 130 км/ч.

Може ли някой да ме насочи на какво може да се дължи - гуми, джанти, дискове, ходова част или калпави "майстори".

Предварително благодаря.
Последно промяна от Akima на 12 Мар 2016 15:13, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
AVENSIS combi, D4D, 2001

Изображение

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 11 Апр 2011 16:50

Това при едни и същи гуми ли го прави?Има и вариант да са ти криви гумите.
Ти си изброил няколко от признаците,така че давай по метода на отпадане.
A car without TURBO is like a man without BALLS!

Asenski
Мнения: 28
Регистриран на: 06 Май 2009 20:52

Мнение от Asenski » 11 Апр 2011 17:01

Криви гуми.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 11 Апр 2011 17:25

Почваш от гуми и джанти .Дано данее само полуоска че нее много евтина но това е като най лош и последна вероятност

dimpex_01
Мнения: 182
Регистриран на: 30 Дек 2009 20:40
Местоположение: София

Мнение от dimpex_01 » 11 Апр 2011 17:25

Днес сложих отпред две нови летни. и трисането остава.
AVENSIS combi, D4D, 2001

Изображение

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 11 Апр 2011 18:06

Да не ги сложи на същите джанти?

Ако е така, разменяй предни за задни и виж как е.

Пробвай да смениш налягането в гумите в посоки нагоре/надолу и виж пак как е.

На мен ми тресеше заради чисто нови летни гуми TIGAR.

Като подмина 125км/ч някъде и се почва. Волана трепереше ляво дясно съвсем леко, но достатъчно да дразни.

Сега съм ги сложил отзад и чак каточели към 180км/ч ги усещам, но с такава скорост карам 2-3 пъти в годината точно за тест и толкова.

Преди да предприемеш каквото и да е друго, пробвай различни комбинации с колелата.

А гумата не може да се балансира, само джантата.

А дори и балансирани на машина няма гаранция, че при 130-150км/ч няма да усещаш вибрации.

dimpex_01
Мнения: 182
Регистриран на: 30 Дек 2009 20:40
Местоположение: София

Мнение от dimpex_01 » 11 Апр 2011 20:47

Да аз съм с един комплект джанти, тъй като дори с два трябва баланс всеки път.
AVENSIS combi, D4D, 2001

Изображение

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 11 Апр 2011 22:17

Тогава размени предни за задни и дай газ да видим как е :)
Ако се оправи - купувай си 2 нови джанти да ти е мирна главата, а и да не качваш гуми всеки път. За 2-3 години ще си избиеш джантите така или иначе.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 11 Апр 2011 22:30

Petar написа:Почваш от гуми и джанти .Дано данее само полуоска че нее много евтина но това е като най лош и последна вероятност
При мен го има този проблем, смляно каре и наранена "чаша" към скоростите при вътрешното каре. Резултата е вибрация в мотора/волана в 3/5 случея (някой път не се усеща).
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

dimpex_01
Мнения: 182
Регистриран на: 30 Дек 2009 20:40
Местоположение: София

Мнение от dimpex_01 » 12 Апр 2011 21:40

Сутринта смених задните отпред, като ги балансираха отново и като чели проблема изчезна. За сега ще карам тъй, въпреки че новите гуми са отзад, а тези от миналата година отново отпред.
AVENSIS combi, D4D, 2001

Изображение

misho09
Мнения: 112
Регистриран на: 29 Мар 2009 22:31

Мнение от misho09 » 13 Апр 2011 22:41

Аз имам същия проблем на авенсис 2008г.Оригинални и прави джанти и биене си има.При летните гуми повече, а при зимните по малко, но пак дразни.В ТМ я гледаха нооооо..........Необяснимо при мен е, че след баланс всеки път тресе зверски и след 200-300км. биенето намалява.За 3 години още не съм намерил решение на проблема.

BTW:И двата комплекта гуми са нови и от висок клас.

Аватар
desotodorov
Мнения: 377
Регистриран на: 01 Апр 2009 22:44
Местоположение: Ботевград

Мнение от desotodorov » 13 Апр 2011 22:58

Няколко жокера от мен .... и аз имах тресене във волана от 110км/час нагоре, смених гуми и джанти (два комплекта), всички кормилни накрайници смених - вътрешни и външни и предни лагери смених и тресенето пак остана...в крайна сметка се оказа че е от изкривени СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ...предполагам много колеги ще оспорят че в този случай се получава биене само при спиране...да ама да wink.gif ...след една "стружка" при кадърен стругар (стъргането и на двете страни на диска трябва да се направи без сваляне и повторно пребазиране). Всичко заспа...и тази зима след като сложих зимния комплект гуми+джанти...пак биеше...пак баланс - 2 пъти...ама не...един от майсторите се позагледа и казва...абе ти пробвал ли си без тасове...е - оказа се че оригиналните 14" тасове на Тойота не лягат съвсем концентрично по целия диаметър на джантата...бяха позорно захвърлени да прахолясват в гаража.
Обичам аз да съм работник, да пея до големия си струг
да дъвча мазния си потник, и да се чувствам като чук !?!
А. Слабаков

Изображение

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 14 Апр 2011 09:31

dimpex_01 написа:Сутринта смених задните отпред, като ги балансираха отново и като чели проблема изчезна. За сега ще карам тъй, въпреки че новите гуми са отзад, а тези от миналата година отново отпред.
Да не ти пука. Старите ми гуми са Aurora - корейски и са на 4 години и предницата с тях се държи няколко пъти по-добре отколкото с кекавия чисто нов Тигар. :thumbsup:

Двигателист
Мнения: 424
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Вибрации във волана при 120-130км/ч?

Мнение от Двигателист » 11 Мар 2016 16:29

Здравейте,
Изравям темата за да споделя малко от моя опит с подобно тресене. Предисторията е следната. След като купих един Авенсис Т22, веднага си купих и 4 нови летни гуми (Дънлоп), защото наличните не ставаха за нищо. Появи се неприятна, остра вибрация на волана след 120 км/ч. Повторен баланс, въпреки, че досега не е имало грешки, но все пак, трябваше да започна отнякъде. Помолих да обърнат внимание на джантите. Казаха, че са перфектни. Баланса не даде резултат. Отивам на друго място. Машината им установява, че колегите им преди това не са направили хубав баланс и последва трето балансиране. Казват ми, че машината им установява и проблемна гума, която монтираха на задния мост, но трябвало да предява претенция откъдето съм я купил. Така и правя. Там, съответно отново очерниха колегите си, че не могат да правят баланс, направиха четвъртия поред баланс и категорично изключиха проблем с гума. Също така казаха, че ако продължи да тресе, вероятно проблема е в колата.
Бях гледал ходовата част и по-рано, но при това положение отново я метнах на подемника и започнах да ръчкам отдолу. Отново не открих нещо нередно, освен много лек луфт във вътрешните накрайници, но определено не разбити. Почти не се усеща. Започнах да си мисля евентуално за крива глвина или проблемно вътрешно каре, въпреки, че всички повредени вътрешни карета, които съм виждал създаваха вибрация само при натоварване (ускорение). Не бях сигурен дали опорния лагер на полуоската поже да предизвиква подобен проблем, или дали на някоя от полуоските не липсва тежест или нещи подобно (въпреки, че при 3S-FE е с две къси и не би трябвало да има демпфери)...
Последва и пети баланс, на машина, която имитира натоварване и освен това измерва и джантата за отклонения. Чест прави на момчето, че не обиждаше колегите си от други гуми-сервизи. Отново перфектни джанти, но и след този баланс промяна нямаше. Остана динамичния баланс, който правят с колела на автомобила, но така и не стигнах до него.
Както и да е. Дойде зимата и сложих зимни гуми с нови джанти, при което си карах спокойно. Досега...
Започнах да слагам летните гуми само по една (те са си със старите джанти) и въпреки, че имаше по една гума, тресенето се появи отново.
Последва покупка на две нови гуми (Конти), за да изключа фактора крива гума. Тресенето не изчезна. След това две нови джанти... Тресенето изчезна.
Сигурно се питате защо чак сега. Ами защото на 4 различни места ми се казва, че джантите са наред. Аз не успях да намеря информация относно допустимо радиално и челно биене за да го измеря. От Тойота дават само макс.1 мм радиално на гумата, което в интерес на истината надали има автомобил в България който да отговаря на това. Самите джанти (оригинални, стоманени) наистина не изглеждат зле като ги гледах на баланс машината с демонтирани гуми. Лягат добре на диска, централният им отвор също пасва.
Така че, при подобни проблеми, задължително е да се започне с проба с проверени гуми и джанти. И естествено внимателен оглед на ходовата част.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Avensis T22 / T25 - Вибрации във волана при 120-130 км/ч ? - РЕШЕН

Мнение от ufer » 13 Мар 2016 15:50

Колеги, само балансиране (статично) с тежести не е достатъчно. Има допълнителни методи за отстраняване на този проблем. По принцип нито джантата, нито гумата представляват идеален кръг, но той може да се постигне в известна степен чрез въртене на гумата около джантата. Прави се в най-лошия случай в 4 посоки и се избира позицията, която дава най-малко радиално биене. Наистина макс. е 1 мм, но не само за Тойота, а за всички марки коли и гуми. Освен това гумите се помпят до 4 бара, за да могат бордовете да легнат идеално върху джантите и после се изпуска въздуха до предписаното налягане: 2 - 2,5 бара и т.н. Ако се постигне "идеалният кръг" при въртене на балансиращата машина, не би трябвало да има никакво биене. Този ефект би могъл да се постигне и при стари джанти и гуми. Истината е, че монтьорите не обичат да въртят гумите, защото наистина е трудоемко. На всичкото отгоре модерните машини имат специална програма (казва се "mutch" или нещо подобно), при която се отчита въртенето на гумата около джантата и съответно промяна на тежестите. Да сте чували някой в БГ да прави това? Аз не! Ако чуя, ще им стана клиент, но при положение, че няма да ме изнудват за прекалено много пари и да ми обясняват колко е сложно, трудно и т.н. Във всеки случай бих им дам някой лев доброволно по моя преценка, защото наистина си е голяма играчка... Обикновено ефектът на "кривия кръг" се проявява по-силно при предните колела над 110-120 км/ч, а при задните - при 80 км/ч. Разбира се, тези скорости са малко относителни при различните марки коли, но все пак са добър ориентир. Подсилването на горепосочения ефект зависи в голяма степен и от конструкцията особено на предното окачване, като допълнително влияние оказват карета, полуоски и др. При Тойота това не е особен проблем, но при БМВ например предната ос е особено чувствителна и изисква "идеален кръг" на гумите. Добрите сервизи имат и машини за допълнително балансиране (динамично) при монтирани колела на колата, но пак си е играчка и вероятно струва допълнително заплащане. Това се прави, едва когато при статичното балансиране всичко е идеално и въпреки това пак има биене, иначе е безсмислено.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта