Страница 1 от 7

Комплект за поправка на гуми (за/против резервна гума)

Публикувано на: 23 Мар 2015 12:05
от glatzial
Прегледах за такава тема, но не намерих.

Вчера пукнах гума и ми се наложи да използвам комплектчето за поправка на гуми - наблюденията ми:
1. Компресорчето е изключително добро - за 3 минути ми напомпа гумата - за сравнение едно време имах компресор от Kaufland за 30тина лева, който не вършеше никаква работа
2. Спрейчето, което се впръсква в гумата е някаква бяла гадост подобна на C200, май е някакъв силикон
3. Спрейчето стига за една гума
4. Закрепи ми гумата и успях от Благоевград да се прибера до София
5. От момента на пукане до момента на потегляне действително минаха не повече от 10 минути (с псувните ;) )

И все пак не съм доволен и предпочитам резервна гума. Ето защо:
1. Днес отидох на гумаджия, свали гумата, изтърка бялата гадост отвътре, напомпа я отново и не може да открие пробойната. Съответно ако дупката е малка и се ползва спрейчето, после трудно ще се поправи. Сега ще чакам евентуално лепилото да пусне и да ходя пак на гумаджия.
2. От ТМ ми обадиха цена от 88лв. за едно спрейче - пак повтарям - може да се ползва само веднъж, за една гума и да се сменя на всеки две години, защото има срок на годност - тази цена ми се струва неприемлива (в ибей е към 20$)
3. Съмнява ме, че това спрейче, ще свъри работа при по сериозна дупка или някакъв друг вид повреда по гумата - тогава единствената опция е да чакаш репатрака.

Като цяло със спестяване на 20 минути от смяна на гума (първата си гума на старата кола смених сам за 30 мин, така, че приемам, че за непрофесионалист, който не го прави често горе долу толкова ще отнеме) си слагате на главата последващи ядове - висока цена на ремонт, несигурност дали изобщо ще се ремонтира гумата и като цяло загуба на време и нерви.

И въпрос - каква резервна гума с джанта да си купя за Auris Hybrid Chick с 17ки? Някой правил ли го е?

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 23 Мар 2015 14:16
от slowtraveler
И другата гадост - при автомобил с 'манометърен' TPMS вероятността да прецакаш датчика във вентила клони към 100%...
Но пък от друга страна си пестиш разхождането на една резервна гума. А ако някъде закъсаш толкова - има пътна помощ...

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 23 Мар 2015 20:06
от Оги
След използуване на такъв спрей ако не спада гумата няма нужда от последващ ремонт. Единствените условия са ако има забит предмет той да се махне и след напомпване да се изминат някакви километри. Няма нужда да се вдига на крик. Естествено, че не става за големи пробиви и срязване. Такъв спрей има на всеки щанд за автокозметика на цена 10-15 лв. А и с едно надуване на гумата с пробив, който може да се запуши с тоз спрей може да се достигне и до гумаджийница.

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 01:22
от slowtraveler
Оги написа:След използуване на такъв спрей ако не спада гумата няма нужда от последващ ремонт. ...
Ремонта е задължителен, най-малкото заради дисбаланса в гумата - все пак вкарваш в гумата едни 100-150 грама тежест, която не е равномерно разпределена...
Не случайно има ограничение за максималната скорост при такъв ремонт (при мен имаше специални лепенки 80км/ч, които да залепиш на скоростомера за да ти напомнят)...

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 12:42
от Оги
След третиране и надуване на гумата веднага се тръгва на път, течността се саморазлива равномерно и съхне от вътрешната страна на гумата по-добре от всеки баланс. От налягането заедно с въздуха в пробива навлиза лепилото, което съхнейки на това място го запушва, а отвътре остава един слой лепило под целия брекер като филм, една такава лепкава гад, която няма смисъл да се изтрие и лепи отделно. Ако преди лепенето повредата не е маркирана и гумата е търкаляна по прашен път- после мястото на пробива може и да не се открие. Изпитано е.

п.с. ако имаш притеснения относно качеството на колелото след такова лепене- по-добре не ползувай това, писах, че може да надуеш колелото с компресора и до час-два да намериш гумаджийно или се прибереш. То ако пробива е голям и спрея не върши работа.

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 14:36
от slowtraveler
Оги написа:След третиране и надуване на гумата веднага се тръгва на път, течността се саморазлива равномерно и съхне от вътрешната страна на гумата по-добре от всеки баланс. ...
Не съм съгласен с последната част... Течността се саморазлива, ама при най-малка асиметрия се 'стича там, където е най-голяма центробежната сила - т.е. мястото, където гумата е най-далеч от джантата... Т.е. ако на някое място гумата леко се е раздула (съответно - леко променила динамичния баланс), то на същото място ще се стече повече лепило, увеличавайки дисбаланса. Да, ако гумата е идеален пръстен, то ще разлее равномерно лепилото...

В инструкцията за моя кит (за Маздата) пишеше - 'не превишавайте 80км/ч, следете налягането, и след като достигнете до гумаджията, хвърлете гумата - не подлежи на ремонт' tooth.gif

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 14:54
от BOz
На някои спрейове даже си пише, че гумата става непригодна за употреба след това.
Демек купуваш, пълниш, помпаш, гумаджия, нова гума/и.
Същото като с тия нови, модерни runflat гуми. biggrin.gif

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 15:16
от mirott
Да, след ползването на лепилото би трябвало да се изхвърли гумата. Ама се ремонтира, трябва само малко повечко нерви.
Рънфлата си е много добър, особено за коли, дето нямат резервна. После си я лепиш, помпаш и караш. Няма ядове.

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 16:45
от BOz
mirott написа:Да, след ползването на лепилото би трябвало да се изхвърли гумата. Ама се ремонтира, трябва само малко повечко нерви.
Рънфлата си е много добър, особено за коли, дето нямат резервна. После си я лепиш, помпаш и караш. Няма ядове.
То и Приус в Сол+ изпълнението няма резервна гума, а само с такъв комплект, което за мен си е та**к работа.
Но и за рънфлата това пише - като го псукаш и караш с него, то пак го изхвърляш и си купуваш нов. Даже и да не си карал със спукана гума. Някои от производителите си пишат специално как се лепи и какви условия трябва да спазваш, но други производители пак си казват - спукан рънфлат => на боклука и нови. biggrin.gif
А иначе рънгфлата е ебаси гадното да караш. Хем ти разбива бъбреците по принцип, хем ти криви и джантите като за световно. w00t.gif

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 17:11
от Оги
Не разбирам защо така лепена гума трябва да се изхвърли. Свалял съм такава заради износване- години след третирането, не съм имал проблем нито с изпускане на въздух, нито с баланс.

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 18:29
от slowtraveler
Ами хвърля се, защото е повредена, с променени параметри и незнайно време за безпроблемна работа (неслучайно е ограничена скоростта до 80км/ч - това вече е несигурна гума)...
Обаче не виждам къде е проблема - колко пъти сте пукали изправна гума (не 'столетница' с излезли телове)?
Единици за случаите в практиката ми, когато съм пукал гума - за 28г навярно ще мога да ги изброя на едната си ръка, въпреки, че последните 20 години постоянно съм по заводи, където има металообработване на открито (по пътя стружки, парчета метал, парчета електроди, болтове и т.н.)...
Затова и въобще не ми трябва резервна гума (въпреки, че и кашкая и джипа имат)... На маздата съм пукал веднъж гума, като я припомпих с компресорчето и така стигнах до гумаджията...
По същия почин се върнахме със спукана гума от района на Търговище до Варна с автомобил почти 300к.с.... Да, след това приятеля хвърли гумата, защото малко късно я усетихме - докато я усетим колегата бе карал с над 160км/ч и борда бе позаминал... Та къде е проблема... Вместо резервна гума за 100+лв, не е ли по-добре да си караш така, а ако стане наистина голям проблем - за 100лв предполагам пътна помощ ще те закара до близкия гумаджия...

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 20:03
от Kiki
А какво да кажем ние с тези "Патерици" в багажника?
Един единствен път ми се наложи да я сложа, защото на магистрала в Германия със 150 км/ч ми гръмна почти нова гума.
Докато успея да спра, гумата стана на парцал. Ако бях само със спрей, нямаше да мога да мръдна от там, защото останах почти на джанта.
Резервната гума, макар и патерица си е за предпочитане.

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 20:11
от slowtraveler
Кики, имах предвид друго - мъкнеш гума... Тя струва и известна сума...
Дали е достатъчно обосновано да вземеш и да транспортираш гума, при условие, че можеш да извикаш пътна помощ за същата цена...

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 20:19
от iovkito
Определено е хубаво човек да има резервна гума в багажника. Пукал съм 4-5 пъти гуми с пирони и видии , защото често карам по селските пътища и все се намира нещо , което да се забие. Отделно от това , 5-6 пъти съм кривил джантите на авенсиса до такава степен , че гумата е спадала в рамките на 200-300 метра , колкото да спра , преди да се е нарязала. В такива случаи си слагам патеричката и продължавам. Когато си изкривих 2 джанти на Хемус , продължих пътуването си с патерицата и си оправих стоманената джанта на зазоряване в София. Предпочитам да съм по-самостоятелен и последният вариант да е пътна помощ , приятели и т.н.

Re: Комплект за поправка на гуми

Публикувано на: 24 Мар 2015 20:43
от Akima
Йовко е много прав с последното и го подкрепям напълно. :thumbsup:

Моята класация:
Пълноразмерна резервна гума > патерица > спрей > БГ пътна помощ

Рънфлат не обичам и не ги броя за гуми.

Перфектната комбинация е висок клас гума пълна с азотна смес от типа на SecurPneus.

Пътна помощ в Германия е на съвсем друго ниво спрямо подобна услуга в БГ.

Спрея поврежда гумата - ползвали сме веднъж с моя приятелка - като свалиха гумата в сервиз вътрешната й страна беше като разядена...
Май имах и снимки някъде.