Yaris XP90 1.8 2ZR-FE VVTi 130HP 2008 - Тресене между 80-100 км/ч - алуминиеви джанти ?

Модератори: zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 391
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 64
Местоположение: Ловеч

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот e 10 » 31 яну 2017 17:36

Не знам дали само на мен "резонанс на гума" ми звучи като "електропроводимост на дърво" :help: ?
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 544
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 46
Местоположение: Стара Загора

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот WoLF » 31 яну 2017 18:10

Дървото е много електропроводимо при правилните условности, логиката се запазва и при гумата :D Реално резонира цялото окачване и кормилна уредба, но причината е важна...
Изображение - първата
Изображение - текущата

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12314
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот slowtraveler » 31 яну 2017 18:53

e 10 написа:Източник

Резонира всичко, де що има някаква еластичност...
Джантата - с доста висока честота (щото е Джилязо :) - навярно в звуковия диапазон - като я удариш, ще чуеш собствения и резонансен тон ).
Самата гума - с по-ниска. Пружината - също резонира... За да се смъкне резонансната честота до що годе допустими граници (за да се измести извън работния диапазон), се слага амортисьор..
Без амортисьора гумата/джантата/окачването и при малък дисбаланс или въздействие, ще започне да подскача сериозно с доста висока честота (пак в инфразвука, ама с честота няколко херца)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 391
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 64
Местоположение: Ловеч

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот e 10 » 31 яну 2017 19:38

Офтопик
Аз имам по-различно мнение относно вибрации и резонанс, но спирам до тук, че да не стане като в една друга тема, приключваща днес.
Само не мога да си обясня защо при подаване на газ няма вибрация, а при отнемане има след като виновник е ледът, който си стои там и в двата случая. На мен доста често ми се е случвало, връщайки се от лов с джипа да ми тресе предницата w00t.gif , но от събрана кал, което си е същото. Вибрацията обаче се проявява независимо дали подавам, отнемам газ или се движа по инерция. Колегата не го ли изчисти най-после този лед и да пише той ли е причината, че ще минем през всички раздели на физиката tooth.gif !
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12314
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот slowtraveler » 31 яну 2017 19:45

e 10 написа:Източник Само не мога да си обясня защо при подаване на газ няма вибрация, а при отнемане има след като виновник е ледът, който си стои там и в двата случая.

При промяна натовареността на окачването (включително свиването или разгъването на пружината) освен, че променяш резонансната честота, често влизаш и в друга характеристика на амортисьора..
Резонанса се развива, когато въздействието е с близка честота... Отдалечиш ли се от тази честота - обикновено вибрациите затихват... Затова и често вибрациите изчезват или рязко намаляват ако вдигнеш например 130км/ч...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
alokin
Мнения: 58
Регистриран: 12 юли 2007 23:01
Репутация: 1
Местоположение: София

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот alokin » 31 яну 2017 20:00

Момчета, не е необходимо да минаваме през различните раздели на науката. Нека не се заблуждаваме с догадки подкрепени с научно и емперично обосновани доказателства. Съвсем очевидно е, че за появата на вибрации в ходовата част на автмобила на колегата heimmdal e виновна Ислямска държава. drunk.gif
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12314
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот slowtraveler » 31 яну 2017 20:39

Като допълнение - колега дълго време не можеше да реши въпроса с вибрациите. Баланса на гумите излизаше перфектно...
Накрая пътуваше в Германия с Авенсиса (Т22), и отишъл до техен сервиз... Мръднали сходимостта и вибрациите изчезнали. Навярно там е резонирал през някой тампон на окачването...

Това - като идеи за проверка...

П.С. а науката обяснява много неща - не е нужно да засичаш с хронометър след колко време ще падне ябълката от третия етаж, при условие, че лесно можеш да сметнеш точната стойност, имайки научни познания...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Iliyа Damyanov
Мнения: 285
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 79
Местоположение: Мюнхен

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот Iliyа Damyanov » 31 яну 2017 21:05

e 10 написа:ИзточникСамо не мога да си обясня защо при подаване на газ няма вибрация, а при отнемане има след като виновник е ледът, който си стои там и в двата случая. На мен доста често ми се е случвало, връщайки се от лов с джипа да ми тресе предницата w00t.gif , но от събрана кал, което си е същото. Вибрацията обаче се проявява независимо дали подавам, отнемам газ или се движа по инерция. Колегата не го ли изчисти най-после този лед и да пише той ли е причината, че ще минем през всички раздели на физиката tooth.gif !

Съществуват много причини които могат да предизвикат вибрации. Предният ми пост беше инпулсивен от прясна случка заради зимните условия и никой не е писал , че 100% причината е леда. Относно чуденката ти защо при отнемане на газта вибрира повече ще ти кажа НЕ знам в конкретния случай защо. Но при моя случай с леда , също при отнемане на газта вибрациите се чувстваха по-силно при отнемане на газта. При огледа открих малка буца лед на задна дясна джанта. Пружините и амортисорите ми са бая мекички , даже ексцентрика на задния мост е на макс но пак е леко отворена..... както и да , е та вибрациите си бяха от задната джанта. Нека да си зададем въпроса какво се случва с пружините като подадем газ и като я отнемем. При мене специално като подам газ предницата ми се вдига , което от своя страна разтоварва предните пружини и свива задните. При свити задни пружини дисбаланса по-трудно се предава. При връщане на газта е обратно , задните пужини се разтоварват и дисбаланса .......
Последна промяна от Akima на 04 фев 2017 18:06, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.

Iliyа Damyanov
Мнения: 285
Регистриран: 05 апр 2016 15:10
Репутация: 79
Местоположение: Мюнхен

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот Iliyа Damyanov » 31 яну 2017 21:11

e 10 написа:Източник Не знам дали само на мен "резонанс на гума" ми звучи като "електропроводимост на дърво" :help: ?



Предполагам си младеж защото навремето по физика имаше един урок за резонанса и примера в урока беше конкретно за механичен резонанс. Примера е с воиници които маршируват по мост. Ще помоля някои които е бил в час да допише какво се е сличило с моста. Електрическия резонанс е друга бира.

Потребителски аватар
mfandakov
Мнения: 323
Регистриран: 20 апр 2015 21:00
Репутация: 41
Местоположение: Пловдив

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот mfandakov » 31 яну 2017 22:07

Е аз бях на тоя урок но до колкото си спомням ,май е дошла Лиляна Павлова и е сложила TOL такса и моста май оцелял.... tooth.gif tooth.gif
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 4807
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 82
Местоположение: София

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот Kiki » 31 яну 2017 22:12

Iliyа Damyanov написа:по физика имаше един урок за резонанса и примера в урока беше конкретно за механичен резонанс. Примера е с воиници които маршируват по мост. Ще помоля някои които е бил в час да допише какво се е сличило с моста.

Ако мостът е бил изчислен правилно, с необходимата застраховка в конструкцията - нищо не му е станало. tongue.gif :D offtopic.gif
И аз съм присъствал на този урок. tooth.gif
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

heimmdal
Мнения: 18
Регистриран: 02 яну 2017 03:18
Репутация: 2
Местоположение: София/Видин

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот heimmdal » 31 яну 2017 22:22

Днес, дали поради топлото (около 0+, може да се е стопил леда или да е изпопадал, но на око нищо не видях) време, не тресеше - умишлено я засилвах с 100 на 3 пъти и я оставях да пада до 60. Утре пак ще тествам докато отивам на работа. Но понеже ми предстои дълъг път и се бях наплащил, че може да съм кривнал джанта в някоя дупка.
Най-вероятно при голям път, не вкъщи-работа, ще покаже. Както казах, ще Ви държа в течение. Благодаря много за мненията и ако имате насочващи въпроси заповядайте. :whistle:

ПП Джантите не са железни, колата си вози твърдо. При пълен ляв/десен не се усеща вибрация.

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 544
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 46
Местоположение: Стара Загора

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот WoLF » 31 яну 2017 22:23

Iliyа Damyanov написа:Източник Примера е с воиници които маршируват по мост.

Няма майтап - на строя му е ЗАБРАНЕНО да марширува върху мостове ;) Ако уцелят резонантната честота на моста ще мерят колко е широка реката с ръце :D
Шегата настрана, сподели ако се самоизлекувала unsure.gif
Изображение - първата
Изображение - текущата

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12314
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 305
Местоположение: Варна

Тресене между 80 и 100км

Мнениеот slowtraveler » 01 фев 2017 08:16

heimmdal, за всеки случай преди пътуването премини през автомивка... Е, да не усърдстват много с миенето, щото тежестите могат да се отлепят, но поне да смъкнат мръсотия ако има...
А за резонанса - навярно сте гледали и филмчетата за паднали мостове заради вятър (например Tacoma bridge)... Повечето хора например не знаят, че двигателите също имат резонансна честота, и съвпадането на оборотите (или хармониците) с нея е много вредно - може да повреди двигателя...
Затова особено на някои по-големи двигатели, тези обороти са отбелязани с червена черта на оборотомера - задържането на такива обороти не е позволено, а преминаването през тях трябва да става максимално бързо...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 391
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 64
Местоположение: Ловеч

Yaris XP90 1.8 2ZR-FE VVTi 130HP 2008 - Тресене между 80-100 км/ч - алуминиеви джанти ?

Мнениеот e 10 » 01 фев 2017 09:30

Iliyа Damyanov написа:Източник
Предполагам си младеж защото навремето по физика имаше един урок за резонанса

:hello1: :headbang: :occasion5: worthy.gif :thumbsup: drunk.gif
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г.


Върни се в “Окачване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост