Регулируемо окачване за Corolla 2008 (e150)

gsimeonov
Мнения: 13
Регистриран на: 17 Фев 2014 12:31
Местоположение: София

Регулируемо окачване за Corolla 2008 (e150)

Мнение от gsimeonov » 11 Апр 2017 17:57

Здравейте,

Имам въпросната Корола и окачването ми е една идея по-меко, отколкото бих искал. Дали може да ми дадете съвет за марка регулируемо окачване (coilovers), което да повиши стабилността, без да е супер твърдо. Ако има отделно регулиране на твърдо/меко и на височината, е най-добре.

Другият вариант е смяна на пружини + амортисьори, но там трябва да се нагодят двете едно към друго и предполагам ще е по-трудно.

Благодаря предварително!

Поздрави,
Георги

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Регулируемо окачване за Corolla 2008 (e150)

Мнение от kostadinnm » 08 Авг 2017 22:10

Първо задължителното: Да не би да си с грешен размер гуми или да са не-донапомпани или да ти са заминали амортисьорите(има машина, наречена "тресачка" със различни допуски за марка/модел/предни/задни и може да ги тестваш някъде из София)!? Карал ли си/возил ли си се на друга е150-ка?!

Не знам дали си се возил/управлявал предната версия -Е12(там нещата са много по-зле - боди-рола е умопомрачаващ). Колегата chaval продаваше TEIN-ки за Е12, съответно може да има инфо за следващата. Може да потърсиш продукти на whiteline - мисля, че те имат усилени/допълващи стабилизиращи щанги и подобни(които си имат минуси, така че и с тях трябва да се внимава). Но Е150-ката според мен е доста по-стабилна от Е12-ката. Возил съм се на Е150-ка 1.6VVTI и си е много по-стабилна по завоите от моята.

Иначе, преди да тръгнеш да си прецакваш колата, е хубаво или да се довериш на някой, който си сигурен, че разбира много или да попрочетеш повече. То и аз съм лаик, но след бърза справка виждам, че coilover означава точно пружини върху амортисьори. На теб предните със сигурност са ти такива, както предполагам и задните и са част от т.нар макферсоново окачване. А колкото до възможностите за реглаж - здравата логика от гледането ми на авто-видеа в тубата казва, че тя зависи от амортисьора - ако той позволява по някакъв начин(механично или електрически с някакъв превключвател), смъкваш/повдигаш колата. Пружината си има фиксирана сила с която разпъва - веднъж подбрана по сила и височина, после трябва да съобразиш останалото. Освен това, може да се променят и sprung/unsprung-рейтовете на амортисьорите по някакъв начин, което ще ти повлияе на артикулацията на гумите. Но по окачването има и други неща, които трябва да се съобразят, когато пипаш, един от които е наклона на гумата спрямо надлъжната ос на купето(camber). Също, не знаеш дали няма да ти закача в калника, ако я смъкнеш. За първото(camber-a), не-спортните коли(еле пък гражданска корола) са пословични с невъзможност за реглаж и не си представям да тръгнеш от някой тунинг-сервиз да си поръчаш custom-части и накрая пак може да не останеш доволен.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта