Пробита гума с винт

e 10
Мнения: 673
Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
Местоположение: Ловеч
Получена  благодарност: 2 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от e 10 » 22 Май 2017 16:28

WoLF написа: Винтовете са "добър" вариант - главите уплътняват хубаво в меките смеси и няма проблем с изпускането на въздух, а и лесно се развиват tooth.gif
Ако пък се сложи и една гайка отвътре, няма нужда от лепене :D !
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Пробита гума с винт

Мнение от desSs » 22 Май 2017 19:32

готово, мушнаха един фитил :D само дето ми се стори твърде евтино - 3 лева, чак се притесних дали е качествено :D засега не изпуска, дано всичко е ок :D

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от gena_bs » 22 Май 2017 19:39

Нямаш проблеми!
В едната гума имах един самонарезен винт дълъг 10мм, с гумено уплътнение под полукръглата глава. Беше се забил целия директно между грайферите. Разбрах за него след около седмица, когато отворих прозореца и чух чаткане по асфалта.
Фитил и нямаше проблеми следващите два летни сезона.

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от ufer » 23 Май 2017 08:30

Само за информация! Тези фитили не са изчислени за високи скорости и температури. Много майстори в БГ ги слагат и наистина може да се кара с тях години. Но ако някой няма късмет и надуе с 200 км/ч по магистрала... Не ми се мисли. В Западна Европа тези ремонти са разрешени само като временни, а в сериозни сервизи дори са забранени. Ако стане катастрофа и се окаже, че това е причината, тогава застаровката не плаща нищо. По принцип с тези фитили се ремонтират гумите на селскостопанската техника, като трактори, комбайни и т.н. Аз самият съм карал 1-2 пъти така, но при първа възможност съм ремонтирал гумата най-малко с гъбка отвътре навън или пфластер за автомобилни гуми, а не както някои тук правят - с лепенки за велосипедни гуми. И това чудо го има в БГ...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от slowtraveler » 23 Май 2017 09:06

Само с фитила просто има шанс да започне да изпуска въздуха - т.е. според мен не е чак толкова лошо решение (последните години съм гледал поставят сгънато на две фитилче, което вътре в гумата е доста по-широко... И особено ако е добре залепено - не виждам как ще успее да излезе ...
Да, пластир винаги е по-доброто решение...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от WoLF » 23 Май 2017 09:41

С фитил съм карал много и не съм имал никога проблем, но т.к. има много рискови фактори покрай него е силно непрепоръчителен за каръци no.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от BOz » 23 Май 2017 10:00

WoLF написа:С фитил съм карал много и не съм имал никога проблем, но т.к. има много рискови фактори покрай него е силно непрепоръчителен за каръци no.gif
И аз съм карал с фитил 1-2 пъти и отново без проблеми.
Но каръците са отделен феномен. На тях и нова гума да им сложиш, вместо да поправят старата, то ще се заблеят и ще минат без проблем през опънати шипове от полицията, които дебнат поредния с прякор на животно, примерно Козела, и пак ще влезнат в приключение. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от Оги » 23 Май 2017 11:10

Всеки цървул може да отвори и затвори гума, залепи лепенка- предвидено е да издържат на високи температури- затова не се безпокойте. Свестно залепена /СТУДЕНА/лепенка не може при никакви условия да изтърве.
За монтирането на фитил се искат едни дребни познания, които едва ли се срещат при всеки в гумаджийните.
Освен това материала, от който е произведен фитила е специален, при мазане с лепило се раздува, след съхнене трябва да остане по-мек от каучука на протектора и да не се втвърдява за да може да се износва по-лесно или поне колкото него. Ако фитила остане по-твърд от грайфера- един ден следствие естественото износване грайфера намалява, а фитила остава да стърчи и търкаляйки се гумата- той започва да понася удари в пътя, които го забиват навътре и го принуждават да се разлепи. Това едва ли ще стане в първите година-две. И може да бъде предотвратено ако забелязвайки такъв- му отрежете стърчащото с остър нож -да се изравни с грайфера. Затова в предния пост забелязах качеството на фитила и правилата за монтаж.
Фитил може да се постави само на протектора. На страничните бордове НЕ МОЖЕ. Ако карате мека гума и минете през дупка с ръбове- много е вероятно да се спука отстрани. В такъв случай ако няма срязан плат се поставя само лепенка.
Иначе лепенето с фитил е бързо, лесно и евтино решение, може да се постави и без да се сваля колелото от колата- стига да се открие къде е пробива. При някои колеги може да замести носенето на спрей за лепене. Инструмента е по-малък от 1 спрей, но стоейки в багажника лепилото няма да изкара дълго- ще трябва периодично да се сменя.

п.с. ако някъде не лепят гуми това не означава, че гумаджийното е на високо ниво. Печелят повече от продажба на нови гуми и искат да са повече търговци.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от slowtraveler » 23 Май 2017 12:16

Според 'дебелите книги' гумата е ремонтопригодна само ако поражението е по-малко от 6мм, и ако е отдолу на протектора и то не към краищата му (общо взето - между двата крайни канала на шарката)... Като правилният ремонт е пълнеж на дупката (фитил или някаква друга гума) заедно с лепенка отвътре...
Може да се каже, че всичко останало е компромис... Навярно знаете, че отново според 'дебелите книги' гума, ремонтирана със спрей се изхвърля...
Кой ще го направи тук това нещо? А вие сте тръгнали да разправяте, че само фитила е много опасен :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от biro » 23 Май 2017 12:20

Как стои въпросът с TPMS ако гумата е ремонтирана на пътя със спрей?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от slowtraveler » 23 Май 2017 12:23

Ами по 'план' - изхвърляш и датчика, ама нали знаеш реалностите :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Veni1
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 155
Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Пробита гума с винт

Мнение от Veni1 » 23 Май 2017 14:13

Не е по темата, ама ми е интересно - защо на никой не му прави впечатление, че гумата не може да бъде пробита с винт, а с БОЛТ!!!

И разликата между болт и винт е осезаема, все пак болта е крепежен елемент, а винта е много малко популярен детайл в металорежещите машини, примерно.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car

Driving experience - since 1976

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от biro » 23 Май 2017 14:30

C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от slowtraveler » 23 Май 2017 16:00

Veni1, щото бъркаш видия с вида/винт :)
А дали е винт или болт - ами то са много близко нещата - имат резба, която в единия случай не е калибрирана и точна, ама и при винта си има резба, макар и с по-голяма стъпка :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Пробита гума с винт

Мнение от BOz » 23 Май 2017 16:51

Реално сглобката разграничава винта от болта, а не самото техническо изпълнение на болт/винт. Може абсолютно един и същ физически елемент в една машина да играе ролята на винт, а в друга на болт.
За това най-общо казано на гумите си завиваме винтовете, а не болтовете, каквато е масовата грешка. Сега да не тръгнете с тия Тойоти да спорите, че сте завивали гайките, а не винтовете.tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 40 госта