Страница 2 от 3

Пробита гума с винт

Публикувано на: 22 Май 2017 16:28
от e 10
WoLF написа: Винтовете са "добър" вариант - главите уплътняват хубаво в меките смеси и няма проблем с изпускането на въздух, а и лесно се развиват tooth.gif
Ако пък се сложи и една гайка отвътре, няма нужда от лепене :D !

Пробита гума с винт

Публикувано на: 22 Май 2017 19:32
от desSs
готово, мушнаха един фитил :D само дето ми се стори твърде евтино - 3 лева, чак се притесних дали е качествено :D засега не изпуска, дано всичко е ок :D

Пробита гума с винт

Публикувано на: 22 Май 2017 19:39
от gena_bs
Нямаш проблеми!
В едната гума имах един самонарезен винт дълъг 10мм, с гумено уплътнение под полукръглата глава. Беше се забил целия директно между грайферите. Разбрах за него след около седмица, когато отворих прозореца и чух чаткане по асфалта.
Фитил и нямаше проблеми следващите два летни сезона.

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 08:30
от ufer
Само за информация! Тези фитили не са изчислени за високи скорости и температури. Много майстори в БГ ги слагат и наистина може да се кара с тях години. Но ако някой няма късмет и надуе с 200 км/ч по магистрала... Не ми се мисли. В Западна Европа тези ремонти са разрешени само като временни, а в сериозни сервизи дори са забранени. Ако стане катастрофа и се окаже, че това е причината, тогава застаровката не плаща нищо. По принцип с тези фитили се ремонтират гумите на селскостопанската техника, като трактори, комбайни и т.н. Аз самият съм карал 1-2 пъти така, но при първа възможност съм ремонтирал гумата най-малко с гъбка отвътре навън или пфластер за автомобилни гуми, а не както някои тук правят - с лепенки за велосипедни гуми. И това чудо го има в БГ...

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 09:06
от slowtraveler
Само с фитила просто има шанс да започне да изпуска въздуха - т.е. според мен не е чак толкова лошо решение (последните години съм гледал поставят сгънато на две фитилче, което вътре в гумата е доста по-широко... И особено ако е добре залепено - не виждам как ще успее да излезе ...
Да, пластир винаги е по-доброто решение...

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 09:41
от WoLF
С фитил съм карал много и не съм имал никога проблем, но т.к. има много рискови фактори покрай него е силно непрепоръчителен за каръци no.gif

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 10:00
от BOz
WoLF написа:С фитил съм карал много и не съм имал никога проблем, но т.к. има много рискови фактори покрай него е силно непрепоръчителен за каръци no.gif
И аз съм карал с фитил 1-2 пъти и отново без проблеми.
Но каръците са отделен феномен. На тях и нова гума да им сложиш, вместо да поправят старата, то ще се заблеят и ще минат без проблем през опънати шипове от полицията, които дебнат поредния с прякор на животно, примерно Козела, и пак ще влезнат в приключение. tooth.gif

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 11:10
от Оги
Всеки цървул може да отвори и затвори гума, залепи лепенка- предвидено е да издържат на високи температури- затова не се безпокойте. Свестно залепена /СТУДЕНА/лепенка не може при никакви условия да изтърве.
За монтирането на фитил се искат едни дребни познания, които едва ли се срещат при всеки в гумаджийните.
Освен това материала, от който е произведен фитила е специален, при мазане с лепило се раздува, след съхнене трябва да остане по-мек от каучука на протектора и да не се втвърдява за да може да се износва по-лесно или поне колкото него. Ако фитила остане по-твърд от грайфера- един ден следствие естественото износване грайфера намалява, а фитила остава да стърчи и търкаляйки се гумата- той започва да понася удари в пътя, които го забиват навътре и го принуждават да се разлепи. Това едва ли ще стане в първите година-две. И може да бъде предотвратено ако забелязвайки такъв- му отрежете стърчащото с остър нож -да се изравни с грайфера. Затова в предния пост забелязах качеството на фитила и правилата за монтаж.
Фитил може да се постави само на протектора. На страничните бордове НЕ МОЖЕ. Ако карате мека гума и минете през дупка с ръбове- много е вероятно да се спука отстрани. В такъв случай ако няма срязан плат се поставя само лепенка.
Иначе лепенето с фитил е бързо, лесно и евтино решение, може да се постави и без да се сваля колелото от колата- стига да се открие къде е пробива. При някои колеги може да замести носенето на спрей за лепене. Инструмента е по-малък от 1 спрей, но стоейки в багажника лепилото няма да изкара дълго- ще трябва периодично да се сменя.

п.с. ако някъде не лепят гуми това не означава, че гумаджийното е на високо ниво. Печелят повече от продажба на нови гуми и искат да са повече търговци.

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 12:16
от slowtraveler
Според 'дебелите книги' гумата е ремонтопригодна само ако поражението е по-малко от 6мм, и ако е отдолу на протектора и то не към краищата му (общо взето - между двата крайни канала на шарката)... Като правилният ремонт е пълнеж на дупката (фитил или някаква друга гума) заедно с лепенка отвътре...
Може да се каже, че всичко останало е компромис... Навярно знаете, че отново според 'дебелите книги' гума, ремонтирана със спрей се изхвърля...
Кой ще го направи тук това нещо? А вие сте тръгнали да разправяте, че само фитила е много опасен :)

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 12:20
от biro
Как стои въпросът с TPMS ако гумата е ремонтирана на пътя със спрей?

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 12:23
от slowtraveler
Ами по 'план' - изхвърляш и датчика, ама нали знаеш реалностите :)

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 14:13
от Veni1
Не е по темата, ама ми е интересно - защо на никой не му прави впечатление, че гумата не може да бъде пробита с винт, а с БОЛТ!!!

И разликата между болт и винт е осезаема, все пак болта е крепежен елемент, а винта е много малко популярен детайл в металорежещите машини, примерно.

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 14:30
от biro

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 16:00
от slowtraveler
Veni1, щото бъркаш видия с вида/винт :)
А дали е винт или болт - ами то са много близко нещата - имат резба, която в единия случай не е калибрирана и точна, ама и при винта си има резба, макар и с по-голяма стъпка :)

Пробита гума с винт

Публикувано на: 23 Май 2017 16:51
от BOz
Реално сглобката разграничава винта от болта, а не самото техническо изпълнение на болт/винт. Може абсолютно един и същ физически елемент в една машина да играе ролята на винт, а в друга на болт.
За това най-общо казано на гумите си завиваме винтовете, а не болтовете, каквато е масовата грешка. Сега да не тръгнете с тия Тойоти да спорите, че сте завивали гайките, а не винтовете.tooth.gif