Пробита гума с винт

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Оги
Мнения: 540
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 43
Местоположение: Пазарджик

Пробита гума с винт

Мнениеот Оги » 23 май 2017 17:05

Едно и същото в сглобка с гайка е болт, а без гайка- винт.

п.с. Слоу, не те знам какви дебели книги четеш, аз тях не съм ги чел, но съм гледал демонстрация на Мишлен за възстановяване на гръмнала и странично разпорена 15 см. гума. Действително такива операции, каквито не знам някой тук да върши. След което съвсем убедително ни караха да я качим предна. Казахме, че нашия закон не позволява това и я монтирахме задна- докато работех след това още 2 г. там- таз гума се търкаляше. Та това 6 мм може да се запуши с фитил- при монтажа му така или иначе пробива се разширява- иначе няма как да се вкара в гумата.

Потребителски аватар
Veni1
Мнения: 100
Регистриран: 01 май 2010 00:19
Репутация: 28
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Пробита гума с винт

Мнениеот Veni1 » 23 май 2017 17:17

Ами май не бъркам - на едната от двете приложени снимки в темата има някакъв ръждив пирон, а на снимката на уважаемата Desss - болт.
Видия не видях.

По принцип болта е скрепителен елемент с изработена резба - по винтова линия.
Винта не е скрепителен елемент - той служи за трансформиране на въртеливо движение във възвратно-постъпателно.

Обединява ги винтовата линия, по която е изработена резбата (точността тук не е от значение, нито стъпката на резбата, нито вида и), и някои общонародни тълкувания на термините - както и във вики-то - в темата за винта първата снимка е на болт.
Различава ги предназначението.

Машинен инженер във ВМЕИ-то не се става със статийки от википедията, макар че разликата в тези термини ни беше дебело подчертана още от преподавателя по машинни елементи в механотехникума.

в допълнение към Оги - да, донякъде е така, ама в струга винта, който осигурява точното преместване на супорта спрямо детайла с определена точност и повтаряемост, също е зацепен с гайка - разцепена гайка - към супорта.
LZ1VEN
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12651
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Пробита гума с винт

Мнениеот slowtraveler » 23 май 2017 18:16

BOz e прав, че разликата между болт и винт е начина на скрепката :) Т.е. ако с един и същ болт/винт затегнеш нещо с гайка - това е болт, а ако го навиеш директно в корпуса - става винт :)
Ето обяснението в Machinery's handbook / стр 1512...
http://www.nashua.edu/paradisem1/Machin ... st_08A.pdf
За българските учебници - уикенда мога да поразровя книгите - вкъщи има МНОГО учебници - баща ми не само е завършил Машинен инженер във ВМЕИ, но и е работил мнооооооооого години като такъв (над 20г главен инженер на големи предприятия) :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

tora
Мнения: 316
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 40
Местоположение: Ст. Загора

Пробита гума с винт

Мнениеот tora » 23 май 2017 19:56

В България така и не се състави речник на техническите термини, затова и има подобни недоразумения, в общи линии казаното над мнението ми се покрива с писаното в първия и единствен справочник ЕСКД, от 1983г. от Сл. Русева и колектив.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12651
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Пробита гума с винт

Мнениеот slowtraveler » 23 май 2017 20:02

Вкъщи едва ли ще има толкова нови учебници - вероятно ще са с две декади по-стари :) Ама ще потърся формалното определение де tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Veni1
Мнения: 100
Регистриран: 01 май 2010 00:19
Репутация: 28
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Пробита гума с винт

Мнениеот Veni1 » 23 май 2017 20:43

tora написа:Източник В България така и не се състави речник на техническите термини, затова и има подобни недоразумения, в общи линии казаното над мнението ми се покрива с писаното в първия и единствен справочник ЕСКД, от 1983г. от Сл. Русева и колектив.


Клетото синьо книжле..
Библията на инженера.

Стигна се до там, да се тълкува..

Това е положението, уви..

PS Личния ми екземпляр е на трудно достижимо място в момента, уви. В нета има пдф-и, за такива, дето им е интересно.
Пфуу, на времето знаех ЕСКД-то наизуст, почти като желязо-въглеродната диаграма, ама..
LZ1VEN
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12651
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Пробита гума с винт

Мнениеот slowtraveler » 23 май 2017 21:47

Aaaa, желязовъглеродната диаграма и ние като компютърни инженери я учихме, че и имахме изпит, който я включваше (барабар с късането на метални проби, микроскопи, коване и т.н.) :)
Ама с времето нещо почваме много неща да забравяме :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Окачване”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост