Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Iliyа Damyanov » 21 Дек 2017 22:50

Здравейте. Пружините ми са уморени и колата стои ниско. Тоест ще се сменят но имам затруднение при избора на пружини. Гледам Каяба предлага поне два модела пружини.Параметър АС и параметър F с леки разлики в размерите , отделно примерно параметър АС има версия която не е за Русия и такава която е за Русия. Други производители имат модели за Словения или Ирландия ,Турция ....
Моля някой да ме просветли за какво става въпрос ,че се дезориентирах поради липса на знания. Януари ще подготвям колата за ТЮВ и ще сменям всички дискове , предни биалетки , шарнири или може би целите носачи , вътрешни и външни кормилни накрайници. Та като ще се цапам мисля и пружините да сменя. Автомобила е перманентно натоварен с багажи и затова предпочитам някакви по-товароподемни пружини. Надявам се да споделите опит също и съвет кои марки за окачването са за предпочитане.
Поздрави.

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Двигателист » 23 Дек 2017 18:16

Руските версии на Т22 видимо изглеждаха повдигнати и предполагам, че при Т25 ситуацията е същата. 10 или 15 мм беше разликата в просвета.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Iliyа Damyanov » 24 Дек 2017 12:26

Да дават ги с около сантиметър по-дълги а задните и малко по-дебели. На места посочват , че са леви и десни на други сайтове не дават такава информация. Ще трябва внимавам какво поръчвам или да се откажа за момента.

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от gimara » 24 Дек 2017 15:26

Ето тук едно решение:ТУК
Има много отзиви, трябва да се чете. Изглежда, че работи на първо четене.
Прикачени файлове
2-A-B-C-D-E-F-Type.jpg
2-A-B-C-D-E-F-Type.jpg (282.59 KiB) Преглеждано 7226 пъти

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Iliyа Damyanov » 24 Дек 2017 17:01

Да има подобни решения но пружините са си за смяна и искам да ги сменя. Имам и други основания да избягвам подобни модификации. Все пак благодаря , вероятно ще ми е полезно за друг автомобил.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Iliyа Damyanov » 11 Фев 2018 23:51

Най сетне смених пружините и съжалявам , че не направих снимки от предии след смяната. Оказа се, че старите пружини хич не са стари а са сменени с други за да стане автомобила по-нисък. Може би е търсена някаква спортна визия но поведението и не беше хич спортно защото освен че са къси тия пружини са и много меки и в завоите заляга като партизанин в храсти . Направо имам усещане , че ще се обърне и отделно хода на амортисорите е почти никакъв. Гумите са 205*55*16 и са почти влезли в подкалниците при празна кола и задните гуми са разтворени като на претоварена Татра макар ексцентриците да са обрани до последно. А с тоя клиренс като се прибера в Бг. направо се чудя какда карам. Сега отидох в другата крайност и колата (Т25 комби) стана като бъги.Отпред се вдигна с 5,5 см. а отзад 6,5 см. и ми изглежда супер грозно а като погледна отзад и видя как гумите сега са затворени направо ми се повръща а сега нямам време и желание да ходя на стенд. Иначе в завоите сега влиза като чук и управлението е по-стегнато но не смея да експериментирам до къде са и възможностите защото в момента тук са снеговалежи и си е хлъзлаво макар , че хвърлят соли. Отделно ме притеснява , че центъра на тежеста се е вдигнал и не знам това колко ще се отрази на стабилноста. Относно комфорта за момента не мога да преценя.Преди имаше много къс ход с меки и къси пружини които постояно блъскаха в буферите сега има дълъг ход с дълги и твърди пружини които сякаш не гасят неравностите толкова добре колкото очаквам и генерират повече шум. Всъщност като си поръчвах пружини не знаех ,че не съм със стандартни и си поръчах подсилени. След няколко седмици ще споделя повече впечатления. Пружините са на Каяба ... предни KYB RC3451, задни KYB RI6502.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Iliyа Damyanov » 15 Авг 2018 19:00

Привет на всички. Първо да споделя за подсилените пружини. При празен автомобил комфорта се губи малко но когато е тежко натоварена е супер. В моя случай колата е перманентно натоварена с минимум 150 Кг инструмент и в общи линии съм доволен но не препоръчвам ако автомобила се ползва нормално.

Ще ползвам темата за няколко въпроса .

Първо във връзка с лагерите на главините. Знае ли някой какви са оригиналните. Тук в Мюнхен масово се предлагат FAG ама като нямам опит искам да питам дали качеството им е на ниво. Моите прескочиха 250 000Км и почнаха да се чуват. след 2 седмици се прибирам в България ама не съм сигурен дали ще остискат 3000Км. Отделно ще пътувам събота-неделя и е супер за аварии по пътя.
Второ някой ползвал ли е подобна преса на клипа вади лагерите като картофи.
И последно за сега някой има ли впечатления от инстумент със SuperLock Wellenprofil профил? Загубих си комплекта и трябва да си купя нов.

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от boyanmt » 15 Авг 2018 20:01

tooth.gif tooth.gif Евала бате за сравненията в описанията ти... tooth.gif

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Iliyа Damyanov » 22 Авг 2018 17:29

Здравейте. Аз явно съм някакъв братовчед на Марко Тотев. Първо обиколих няколко мюнхенски сервиза за смяна на лагер но в петия направо ме отказаха да правя повече опити. Трябвало да сменя полуоска и каре ... там ми бил проблема.
Както и да е. Поръчвам си лагери NTN и получавам извинителен меил , че ще закъснеят защото ги нямат на склад и ще ме държат в течение на прогреса за поръчката. Цяла седмица ни вест ни кост и днеска изненада. Лагерите са пристигнали. Само че не са NTN. Опаковката е SNR а на външната черупка пише SNK AH22 POLAND.
Някой може ли да ме светне какво става, че аз направо угаснах?

Гледам да съм оптимист . Така или иначе вече съм собственик на горепосочената преса и с повечко опит се надявам да падна под 45 минути за смяна на лагер при полеви условия.

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Iliyа Damyanov » 27 Авг 2018 23:59

Да ви споделя за пресата.

Имаше много корозия и ваденето на лагера беше голям зор. Допълнително си затрудних демонтажа защото нямах добро съосие. От вътрешната страна чашата на дорника не може да легне равно защото има издатина за датчика на ABS. И се почна едно безкрайно подлагане. Трябваше просто да изрежа едно парченце с флекса и да си легне съосно.
Пресата се ползва с ключове 32 и 38мм. колкото са по дълги толкова по добре.
Монтажа на новия лагер беше песен , бързо и лесно но почистено и смазано. Втория лагер ще уважи някой автосервиз в България.
Новата ми гидория със SuperLock профил се представи блестящо но някак си не съм свикнал с този профил. Вероятно след няколко години ползване ще имам мнение. За сега не мога да препоръчам. Конкретно моя модел удря да евтино (е тя си е евтина) сравнено с Facom , USAG , Hazet , Beta и старите Bacho , Gedore.
На доста от ключовете са ползвали една и съща заготовка. Например 20мм и 21мм , в следствие на това 21мм е по-тънкостенен . В случая на око за 21мм около 1,3-1,5 мм което е доста съмнително дали като го напъна с 65 сантиметровата тресчотка дали няма да изпращи. Комплекта е с три тресчотки но за 3/8 има само един удължител , няма върток и къс удължител. Няма и преходници към различните стандарти. Отвертката е прекалено малка и няма квадрат в дръжката .
Надявам се битовете да са средна хубост. Ако почнат да се трошат или усукват ще ги подменя с Wera. Всъщност няма идеален мобилен комплект. Все нещо ще липсва.

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от kostadinnm » 28 Авг 2018 08:46

Доколкото разбирам си свалял лагера на място на автомобила, което е похвално. Все пак, за по-лесно не можеше ли да свалиш данданията и да ползваш пресата. Повече напъване, но пък сигурен завършек, а и не вярвам реглажа да е скъп по немско. За гедорето - повечето ги произвеждат в тайван май и за домашни цели почти няма избор на ултра качествено. Това за стените на вложките беше ползезно.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Iliyа Damyanov
Мнения: 384
Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
Местоположение: Мюнхен

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Iliyа Damyanov » 28 Авг 2018 10:32

Първоначално бях свалил всичко защото беше неудобно да демонтирам една ламаринена втулка под която е загерката. Но в последствие поради липса на менгеме закачих всичко обратно за да има някаква по-добра статичност. Като цяло не си е работа ама себестойноста на автомобила не отговаря да го вкарам в качествен сервиз. Наблюденията ми са , че около 95% от сервизите са нещо като гумаджии на които не бих доверил и смяна на масло ако не съм на място. Просто са пълна шитня. А другите 5% са наистина добри и си знаят цената но за моя стандарт е солено.
Относно стените на вложките мога да кажа , че е доста масово явление. А различните мобилни комплекти са като близнаци от една фабрика. Само брандовете са различни. Естествено има и изключения. До скоро работих с Beta но я забравих на един обект.

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от kostadinnm » 28 Авг 2018 10:46

Аз си помислих, че имаш преса, а то било пресичка :)
Пак похвално. Явно другия лагер не свири и ще изкара до родината, ама щом си решил сменяй - така е правилно. Макар че, нали знаеш, че десния го дават по-бързо да се износва, така че може да ти изкара и до следващото идване.
Иначе, не вярвам да няма свестни сервизи поне за немски возила, а японското е по-просто за обслужване.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Милен Христов
Мнения: 1
Регистриран на: 02 Мар 2019 07:14
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Авенсис 2005 2000d4d 116 комби

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от Милен Христов » 02 Мар 2019 07:40

Предницата на колата ми е по-ниска от задницата, как да разбера дали е от амортисьора или от пружини. Ако са пружини какви да избера! Благодаря!

Аватар
mimo_741
Мнения: 36
Регистриран на: 24 Фев 2019 16:25
Местоположение: Силистра
Автомобил: Тойота Авенсис

Avensis T25 SW - смяна на пружини.

Мнение от mimo_741 » 06 Мар 2019 21:29

няма как предницата да е ниска заради амортисьорите, причината са пружините

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dracunculus и 34 госта