RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Това ми е първия пост в чудесния форум.
Първо да благодаря на хората, които са го създали и поддържат.
Второ, да се похваля с новата придобивка - РАВ4.2 (то се оказа, че е форумна кола, с чийто собственик се познаваме отдавна), която се появи на мястото на предишния ми автомобил.
Трето, да споделя първия ремонт, който направих.
Понеже не обичам нещо в колата ми да не е в изправност, и разучавайки разните неща из колицата, констатирах, че ОЕМ инсталираното Webasto Thermo Top C не работи.
В смисъл - не точно не работи - при стартиране си изпълнява всички процедури по развъртане на вентилатор, циркулационна помпа, горивоподкачваща помпа, обаче като краен резултат - топло няма.
Прочетох няколко терабайта инфо, реших, че имам екстрата ( съмнителна, според мен) печката да пали само при температура под +5 градуса, проверих окабеляване, констатирах, че нямам това чудо.
Натъжих се, ама реших, че като съм почнал да ровя, ще ровя до край.
Цените на всичко, което е свързано с Вебасто, са сравними с външния дълг на Еритрея, примерно.
И ровичкайки, и мерейки с китайското мултицетче - констатирах, че палещата свещ, която изпълнява и функцията flame control, като запали, та палещата свещ си е здрава, и дава очакваното съпротивление от 0.2 - 0.3 ома.
Добре, че се сетих да напръскам с един контактен спрей куплунга.
Е, пак не запали, ама видях още нещо - едни издайнически мехурчета в захранващия бензинопровод.
След неколкократни опити въздушните мехурчета изчезнаха, ауспухното маркучле се загря, вентилатора на купето се включи, и лятото в колата пристигна почти преди пролетта.
Добре, че някъде из ръководствата бях прочел, че печката отива в авариен режим след три неуспешни старта, та се наложи да я ресетирам два пъти, докато се обезвъздуши.
Сега си имам и работеща печка. Размазвам се от кеф.
Мога да помагам с документация за тая благинка.
https://goo.gl/photos/UtKv9mbvJ2McC4su6 - тук са общо споделени снимките
Първо да благодаря на хората, които са го създали и поддържат.
Второ, да се похваля с новата придобивка - РАВ4.2 (то се оказа, че е форумна кола, с чийто собственик се познаваме отдавна), която се появи на мястото на предишния ми автомобил.
Трето, да споделя първия ремонт, който направих.
Понеже не обичам нещо в колата ми да не е в изправност, и разучавайки разните неща из колицата, констатирах, че ОЕМ инсталираното Webasto Thermo Top C не работи.
В смисъл - не точно не работи - при стартиране си изпълнява всички процедури по развъртане на вентилатор, циркулационна помпа, горивоподкачваща помпа, обаче като краен резултат - топло няма.
Прочетох няколко терабайта инфо, реших, че имам екстрата ( съмнителна, според мен) печката да пали само при температура под +5 градуса, проверих окабеляване, констатирах, че нямам това чудо.
Натъжих се, ама реших, че като съм почнал да ровя, ще ровя до край.
Цените на всичко, което е свързано с Вебасто, са сравними с външния дълг на Еритрея, примерно.
И ровичкайки, и мерейки с китайското мултицетче - констатирах, че палещата свещ, която изпълнява и функцията flame control, като запали, та палещата свещ си е здрава, и дава очакваното съпротивление от 0.2 - 0.3 ома.
Добре, че се сетих да напръскам с един контактен спрей куплунга.
Е, пак не запали, ама видях още нещо - едни издайнически мехурчета в захранващия бензинопровод.
След неколкократни опити въздушните мехурчета изчезнаха, ауспухното маркучле се загря, вентилатора на купето се включи, и лятото в колата пристигна почти преди пролетта.
Добре, че някъде из ръководствата бях прочел, че печката отива в авариен режим след три неуспешни старта, та се наложи да я ресетирам два пъти, докато се обезвъздуши.
Сега си имам и работеща печка. Размазвам се от кеф.
Мога да помагам с документация за тая благинка.
https://goo.gl/photos/UtKv9mbvJ2McC4su6 - тук са общо споделени снимките
Последно промяна от Akima на 08 Май 2016 19:51, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Добре дошъл.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Може ли да споделиш снимки на мястото на монтажа на печката?
Имам същата версия Rav4, както и такава печка в гаража, която трябва да бъде монтирана преди зимата.
Благодаря предварително!
Имам същата версия Rav4, както и такава печка в гаража, която трябва да бъде монтирана преди зимата.
Благодаря предварително!
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Колега, с удоволствие ще направя няколко снимки, макар че днес три пъти забравям.
Мисля, че ще е добре да дадеш някакви координати, за да ти изпратя инструкция за инсталация ( на немски е) и още няколко полезни неща - troubleshooting guide, user manual и още няколко файлчета, които може да са ти от полза.
Мисля, че ще е добре да дадеш някакви координати, за да ти изпратя инструкция за инсталация ( на немски е) и още няколко полезни неща - troubleshooting guide, user manual и още няколко файлчета, които може да са ти от полза.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Благодаря, колега!
Ще ти пиша на ЛС.
Поздрави.
Последно промяна от Akima на 11 Май 2016 16:33, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
Причина: Съкратен цитат на последователни постове.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Да, това е неоценима екстра, ако имаш гараж с ток в него..
Или си ползваш автомобила в Швеция примерно, където в цената на паркирането е включено и подгряването на автомобила - за тоя, който си има такова нагревателче.
Преди много години видях Жигули с шведска регистрация!!!, собственика беше българин, и ми разправяше за тези удобства. Жигулито имаше нагревателче.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Имал съм автомобил с такъв подгрев - наистина си бе удобство (особено за дрЪт дизел, който иначе не палеше )...
Измервал съм му нагревателя - бе около 400Вт... Можеше да стои постоянно включен и държеше температурата около 40-50С... Обаче целия блок, барабар с масло и вода нагрети до тази температура (като 'мокра' печка)...
Само не подгряваше купето, но това нямаше значение когато като влезеш и веднага почне да ти духа топъл въздух от парното...
Мислех дали да сложа на джипа печка...
Разубедих се след първото 'зимно' стартиране на автомобила - оказа се, че дори и при -18С влизаш, палиш и веднага ти става топло заради вградения 'калорифер', отоплението на седалките и волана, и много бързо идващото 'парно'.
Пък и двигателя загрява учудващо бързо за такъв кютюк, особено имайки предвид че е дизел...
Измервал съм му нагревателя - бе около 400Вт... Можеше да стои постоянно включен и държеше температурата около 40-50С... Обаче целия блок, барабар с масло и вода нагрети до тази температура (като 'мокра' печка)...
Само не подгряваше купето, но това нямаше значение когато като влезеш и веднага почне да ти духа топъл въздух от парното...
Мислех дали да сложа на джипа печка...
Разубедих се след първото 'зимно' стартиране на автомобила - оказа се, че дори и при -18С влизаш, палиш и веднага ти става топло заради вградения 'калорифер', отоплението на седалките и волана, и много бързо идващото 'парно'.
Пък и двигателя загрява учудващо бързо за такъв кютюк, особено имайки предвид че е дизел...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Значи си продал 124-ката все пак. Сега май си 2 японски джипа.
Отдавна не съм посещавал мерцедес форума...
Добре дошъл!
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
мдаа...
Отличната 124-ка продадох преди пет или шест години. С идеята и мерака за 210-ката, която беше натъпкана с всички достъпни екстри - аз за това я харесах и купих.
След толкова време, и общо 35 000 км за тия години, се наложи да се разделя с нея, изключително поради факта, че беше 3000сс и 177 hp. Доста над критериите за инвалидни преференции. В отлична кондиция - просто новия собственик трябва да налива нафта и да натиска педала.
А мерседес-форума - не знам кой от многото визираш... е една дълга история, която.... абе на лс е по-добре..
Така или иначе - с един японски джип и с едно японско возило - РАВ 4.2 не е джип, според критериите ми, но за ежедневна играчка е перфектна.
Другото - то е от тежката категория, и върши точно работата, за което е създадено и доработено - Паджеро 2800 АСК LWB RHD, със супер селект е, с доста неща, дето допълват функционалността му до желания оптимум. Чудесно е!!!
Отличната 124-ка продадох преди пет или шест години. С идеята и мерака за 210-ката, която беше натъпкана с всички достъпни екстри - аз за това я харесах и купих.
След толкова време, и общо 35 000 км за тия години, се наложи да се разделя с нея, изключително поради факта, че беше 3000сс и 177 hp. Доста над критериите за инвалидни преференции. В отлична кондиция - просто новия собственик трябва да налива нафта и да натиска педала.
А мерседес-форума - не знам кой от многото визираш... е една дълга история, която.... абе на лс е по-добре..
Така или иначе - с един японски джип и с едно японско возило - РАВ 4.2 не е джип, според критериите ми, но за ежедневна играчка е перфектна.
Другото - то е от тежката категория, и върши точно работата, за което е създадено и доработено - Паджеро 2800 АСК LWB RHD, със супер селект е, с доста неща, дето допълват функционалността му до желания оптимум. Чудесно е!!!
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
RAV4 XA20 2.0 1AZ-FE VVTi AUT - ремонт и профилактика на печка Webasto ThermoTop Z/C-B - РЕШЕН
Ето
В инструкциите е по-подробно и ясно обяснено.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 30 госта