Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Аватар
pavel_boychov
Мнения: 71
Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
Местоположение: София

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от pavel_boychov » 15 Авг 2016 11:05

За мен лично е полезна информация да знам какво е напрежението на акумулатора и съответно колко точно зарежда алтернатора и затова реших да уползотворя най-ненужната за мен част в един автомобил, а именно пепелника (понеже съм непушач), а пък си запълних неделният следобед с приятно занимание на сянка и в компанията на студена бира :)
Изображение
Изображение
Изображение
Захранване се взима от запалката, много удобно място, тъкмо използвах момента и смених крушката, че старата беше изгоряла.
Крайният резултат е много полезен, дискретен и ненатрапчив - поне за мен.
Сравних показанията на волтметърчето с показанията на хубав мултицет и "лъсна" разлика от 0.3в, което е напълно нормално като се има предвид произхода и цената на уреда, но не е болка за умиране :)
Приятен ден на всички.
Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от angelina » 15 Авг 2016 15:04

Само ще добавя, че това е най-ценният уред, който спасява шофьора от непредизвестено оставане на пътя. Дава малко километри шанс да реагираш.
Когато се забележи, че стойностите започнат да "играят", означава, че алтернатора ще трябва да се ремонтира.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2016 15:20

Хубаво е станало, но за мен това си е напълно излишна екстра (въпреки, че в менюто на колата имам опция да изкарам на дисплея в скоростомера волтажа)... Наблюдаването на напрежението с такава точност едва ли е от научен интерес - една лампа би била достатъчна...
След едно оставяне на пътя заради прекъснат ротор на алтернатор (лампата не свети в този случай) реших и си направих сам индикаторна лампа/светодиод, която да светне при напрежение под 12.8В...
Сумата от чарковете едва ли бе над 2-3лв (ценеров диод, подбрани резистори, два транзистора и май това бе всичко)...
Работеше много успешно, напомняйки ми да изключвам излишните консуматори на голфчето - практически ламБата светваше когато акумулатора престане да се зарежда, дори и алтернатора да работи ОК tongue.gif
Като страничен ефект бе това, че хората си мислеха, че имам аларма - червения светодиод светваше минута-две след изгасване на двигателя :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
pavel_boychov
Мнения: 71
Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
Местоположение: София

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от pavel_boychov » 15 Авг 2016 16:22

Според мен волтметъра дава много полезна информация относно здравината на акумулатора и алтернатора. Всяка промяна на нормалното показание е индикатор за нещо случващо се и евентуално да се вземат своевременни мерки по отстраняването му. За мен лично този уред е много важен, понеже личната кола демек Тойота-та я карам само събота и неделя и през останалото време стои на паркинг и не се пали (джиткам служебната). Така само с даването на контакт ми става ясно как е акумулатора и дори ако се появи утечка пак ще се разбере своевременно за наличието й (доказано от мен на предишната ми кола, която имаше заводски волтметър). Диода също върши работа, но аз държа да виждам стойностите, затова уреда е такъв. Личен избор!
Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2016 19:41

Разбира се, че е въпрос на личен избор... Не го смятай за заяждане - просто изложих своята гледна точка... Другата лична кола също стои на паркинг и не се пали... По-точно се пали веднъж на 2-3 месеца... Миналата година с три извънградски пътувания, едното от които на 1000км навъртя 3х.км за година.....
С даването на контакт ми е ясно - или ще запали, или не - досега винаги е палила, с едно изключение, при което акумулатора директно бе за смяна - умря внезапно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
pavel_boychov
Мнения: 71
Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
Местоположение: София

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от pavel_boychov » 15 Авг 2016 20:23

Естествено, че не смятам за заяждане коментара ти. Просто съм аргументирал причините за монтажа, т.е. моята гледна точка. Нали за това е форума - да става диалог, да има различни мнения, съвети и препоръки и се радвам за което :thumbsup:
Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от slowtraveler » 15 Авг 2016 20:26

:thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
TATI
Мнения: 2747
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти
Обратна връзка:

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от TATI » 15 Авг 2016 20:30

Много добре се е получило, поздравления.
Обаче днешните акумулатори имат един голям недостатък, а именно:
Показват нормално напрежение, нормален заряд на алтернатора, но ток никакъв.
Лично аз съм хврълил 3 акумулатора, умрели внезапно и без никаква индикация за това.
И проблема не е в колите ми.
И отново адмирации за това, което си направил. Тъкмо се чудех за какво да ползвам пепелника на моя Авенсис :)
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
iovkito
Мнения: 2835
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от iovkito » 15 Авг 2016 21:46

Как за какво - за стотинки. Последното зареждане на дизел си го направих със стотинките от подлакътника и пепелника. Така се зарадвах , все едно не са моите пари , а съм ги намерил на пътя. :)
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
pavel_boychov
Мнения: 71
Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
Местоположение: София

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от pavel_boychov » 15 Авг 2016 23:05

TATI написа: Много добре се е получило, поздравления.
Мерси.
Като в час по трудово съсипах един стар кейс за телефон или по-скоро го наместих рационално, че за телефон вече не ставаше tongue.gif
Иначе за внезапното падане на акумулатор и аз го изптах преди месец.
Купих колата с Бош - синия. Замерих го веднага след покупката - 12.3 волта и си викам, тъкмо ще изкарам лятото. След 1 месец ползване или по-скоро НЕ ползване, една събота тръгвам да паля и няма никой. Волтове 12, ток около 300ампера, даже по-малко и айде едни 150-60лв за нова Варта.
Така че, нека си свети уреда, не пречи с нищо, дори и да не помага в такива ситуации drunk.gif
Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от Scott » 16 Авг 2016 00:26

pavel_boychov написа:...нека си свети уреда, не пречи с нищо, дори и да не помага в такива ситуации...
Няма начин да не помага - това за 12В и 300А (?? каквото и да значи) е можело много лесно да го хванеш, просто включваш фаровете преди да стартираш колата и гледаш показанието на уреда.

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от Оги » 16 Авг 2016 14:12

Когато се задържа напрежение под 12,5 В /след поне 2 часа покой / това означава, че акумулатора скоро ще е пътник. Въпрос на месец-два, макс. три. Това 0,3 волта отклонение обаче би било добре да разбереш в коя посока е за да го имаш предвид в случая. При мъртва клетка напрежението е още по-ниско.
За изобретението-много добре е станало. Мислил съм да правя нещо подобно но все не остава време и със зимното оборудване-гуми, течности, замервам и напрежението на акумулаторите. Когато е под горната стойност организирам покупка на нов и сменям на време за да не се занимавам скоро някоя студена сутрин, когато колата трябва да тръгне. Няма нужда с товарна вилка да се мери капацитета /каквото се прави масово в електричарските сервизи/- с нея се скъсява живота и на без това тръгналия акумулатор.
А с постоянно свързания волтмер може да се наглежда и зареждането.
Поздрави !
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
angelina
Мнения: 64
Регистриран на: 31 Авг 2015 09:59
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: HIGHLANDER (NAP) GSU55L-ARTMK
Получена  благодарност: 1 път

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от angelina » 16 Авг 2016 14:47

Забелязах, че смесвате повредата на акумулатора и алтернатора. Волтметъра, когато при стартиран двигател показва по-малко от 14V означава проблем с алтернатора. В работен режим трябва да е в границите на 14,2-14,4V. Когато се включи стартера, натоварения акумулатор трябва да има 10V, за да се счита, че се натоварва добре. То се усеща и по звука тогава, но сега гледаме дисплея. В ненатоварено състояние, акумулатора трябва да показва 12,3-12,7V. Това трябва да Ви прави неволно впечатление. Не е проблем, ако не запалите, че акумулатора "умира без предупреждение". Проблем е, когато закъсате на пътя. А преди да се случи това, има колебания в работния режим 14,2-14,4V- се стараете да посетите най-близкия сервиз /извън подвижната работилница на АМ/. Когато усетите, че по време на движение, се показва нещо под 14V, ставате наблюдателни и когато стане по-ниско от 13,8V/независимо колко фара светят/ намалявате консуматорите и излизате от АМ, за да не задръстите движението и очаквате да капитулирате на удобно място. В град, в село, в сервиз и т.н. А не да се надува музиката и да угасне колата на моста над Босфора... дето се помни цял живот и се плюе по марката, защото 2 четки за 6лв няма кой да смени на време.


ДДано сега да е ясно предназначението на дисплея и разликата с умрял акумулатор и повреден алтернатор.

Разбира се, че може да Ви се случи, да изгори стабилизиращия блок/ регулатора на напрежение/ и това ще настъпи изведнъж...Но този блок се намира в алтернатора, има охлаждащи ребра, сметнат е да издържа на диверсии от рода на допълнителни халогени с нажежаеми жички и голям хладилник в багажника. Може да има ламаринени бушони, които не горят, а намотките и стабилизиращия блок греят, докато изгорат./ и това се е случвало/. Но тогава няма да стане без Ваше лично участие и извращение.

Това са възможните ситуации, които от съвременните автомобили не се следят=. Аз съм го преживял това, за сервизиран преди 1 г алтернатор и имах късмета да ми се случи на 800 м от дома. Тогава автомобилът започна последователно да изписва грешки за изключвене на ABS, ESP, за налягането в гумите, за проблеми с чистачките и накрая изписа " ! ", веднага след това изписа "Stop" и докато се зачудя, изписа приятното съобщение "Еngine brake" и спря. Всичко това изписа, докато чаках да светне зелено. Тръпката не е за изпускане, особено когато се разбра, че трябват едни 6лв за 2 четки и 50лв за труд/свали-качи на търсене място/.
Пазарджик BMW 2.5 TDS-1995 -бивш. Opel Frontera -бивш Peugeot 607 3.0 -2006-бивш., Toyota Yaris 1.0 -2008. Mazda 6 -2015. Lexus RX 400 Hybrid, Toyota Highlander 3.5 XLE
Изображение

Аватар
pavel_boychov
Мнения: 71
Регистриран на: 28 Апр 2016 13:57
Местоположение: София

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от pavel_boychov » 16 Авг 2016 16:32

Scott написа:Няма начин да не помага - това за 12В и 300А (?? каквото и да значи) е можело много лесно да го хванеш, просто включваш фаровете преди да стартираш колата и гледаш показанието на уреда.
Аз уреда го сложих онзи ден, а случката която разказах стана преди 2 месеца, та нямаше как да го хвана, а показанията ги измери пича който ми смени акумулатора. Той също констатира, че има напрежение, а ток - никакъв!
Оги написа:Това 0,3 волта отклонение обаче би било добре да разбереш в коя посока е за да го имаш предвид в случая.
Аз го знам в коя посока е. -0.3волта от реалните т.е. по уред 13.9, т.е. 14.2 по мултиметър.
Нали това съм написал в някой от горните постове, че съм открил тази грешка в измерването и я знам.

Темата се заформи приятна за четене.
В тази връзка с уредите се чудя дали при Японските коли (субару например или тойота/хонда) има фабрично монтирани уреди за налягане на маслото, температура на маслото и волтметър, както е при автомобилите от ВАГ групата?
Алиса-Кой път да поема от тук?
Котаракът-Зависи къде искаш да стигнеш.
Алиса-Няма значение.
Котаракът-Тогава няма значение и кой път ще поемеш.
Алиса-Стига да стигна някъде.
Котаракът-О, това със сигурност ще се случи, стига да вървиш достатъчно дълго.

Аватар
BOz
Мнения: 4289
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Avensis T25 Wagon вграждане на цифров волтметър СНИМКИ

Мнение от BOz » 16 Авг 2016 17:04

pavel_boychov написа: Аз уреда го сложих онзи ден, а случката която разказах стана преди 2 месеца, та нямаше как да го хвана, а показанията ги измери пича който ми смени акумулатора. Той също констатира, че има напрежение, а ток - никакъв!
Само за протокола да кажа, че няма такава вероятност.
Това твърдение е против законите. Няма как един акумулатор под товар да държи волтаж, ама да нямал ток.
И товарната вилка не тества капацитет на акумулатора. Капацитета го тестват съвременните цифрови уреди за измерване на акумулаторите, а не товарните вилки. Ама все още сервизите за акумулатори не предлагат тест на акумулатора с такъв уред, защото е по-скъп от елементарна товарна вилка. И съответно с товарна вилка често може да светне акумулатора в "зелено", а реално да е пътник.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта