Страница 2 от 3

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 20:15
от Hursa
Да съгласен съм, имах предвид, че при включено парно термостата е отворен в по малка степен, понеже част от излишната топлината се отнема в радиатора на парното - когато вече двигателя е загрял.
Това за климатика в студеното, наистина не винаги се включва. Но защо после не се изключва автоматично и да остане само подгрева smile.gif
При ненатоварен режим и сравнително студено време, наистина може дизеловия двигател да не успява да се прогрее достатъчно и при включване на парното да се налага подаване на допълнително гориво. Той и разсейва сам по себе си малко повече топлина.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 20:49
от slowtraveler
Hursa написа: Това за климатика в студеното, наистина не винаги се включва. Но защо после не се изключва автоматично и да остане само подгрева
По принцип се изключва, но обикновено при 'стартиране' на климатроника винаги (освен при доста ниска температура) се включва за минута-две...

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 13 Дек 2016 21:37
от Hursa
При мен не се изключва. В смисъл започва да "духа" топло според температурата. Но диода на климатика продължава да свети smile.gif . Сигурно е нормално, но като включвам парното не включвам климатика

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 14 Дек 2016 08:05
от slowtraveler
Аз имах предвид реалното включване на системата на климатика (компресор) - на повечето нови автомобили това става дори и при доста хладно време (с изключение защитата по много ниска температура), заради горните причини...
И заради това, че компресора/системата трябва да се превърта периодично за да няма проблеми (това си го пише и в книжките на доста автомобили - да го пускаш да поработи дори и навън да е студ и да нямаш нужда да се охлаждаш :) )... Иначе лампата си свети заради това, че системата по принцип е в готовност, но това не значи, че в момента е възникнала нужда от включване на компресора и той се върти..

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 14 Дек 2016 09:24
от Hursa
Изключва си се и диода (на климатика), работи известно време и се изключва. Ако изключа обдухването на стъклото, изключва се и климатика и остава отоплението. Не съм много наблюдателен като е студено. Днес специално му обърнах внимание smile.gif

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 14 Дек 2016 11:18
от krasengn
Забелязах, че оборотите се вдигат с 100 когато включа парното. При всяка температура на мотора. Не използвам автоматичен режим. Просто натискам бутона за вентилатора - на първото деление, минимална скорост. Вероятно такава е настройката на електрониката.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 19 Дек 2016 10:12
от swet
При мен (Корола 2004 2.0 116к.с.) парното се държи по същия начин. При студен двигател и включено парно (без климатик) оборотите се вдигат на 1150 от нормално 900, само когато автомобила е спрял на място. Което е супер глупава измишльотина. Дори и в този случай автомобила не духа топло, когато съм спрял, постепенно струята става по студена, вместо да е обратното guns.gif . Чак когато достигне работна температура двигателя, започва да духа леко топло. А за разхода нямам думи с 1.4 литър ми качи от както паднаха температурите.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 19 Дек 2016 10:40
от slowtraveler
Ами 'печката' си иска нафта за да топли... Няма друг начин... КПД - по-високо...
Не изгори ли повече нафта - няма как да те стопли...
Това, че изстива когато работи на място означава, че просто е много икономичен двигател, и 'излишната' топлина успява да се разсее изцяло през радиаторчето на парното...

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 19 Дек 2016 11:58
от krasengn
Оборотите на празен ход на моята Корола са 800. При включване на минимално парно се вдигат на 900. Оборотите се вдигат и при включване на габарити и още повече при включване на къси светлини.
На празен ход (след 15мин престой) колата е по-студена отколкото в движение.
Започва да духа топло веднага с повишаване на температурата. Затова си включвам парното 5мин след като съм запалил.
При положение, че колата загрява постоянно радиатора на парното, няма логика разхода да се вдига много при включено слабо парно. Това показва, че разхода се вдига предимно от изкуственото повишаване оборотите на двигателя предизвикано от включването на парното. Според мен това е ненужно. Недостатък на тази кола е, че не може да си включиш парно без вентилатор - вероятно аеродинамиката на тръбите е лоша и няма да влиза нищо в купето без включен вентилатор.
По-правилното решение според мен е да се остави двигателят да захранва по-силно натоварения генератор. Ако натоварения генератор успее да свали оборотите на двигателя под избраните за празен ход, то чак тогава може да се вдигнат оборотите на двигателя до тези на празен ход. Но не и над тях.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 19 Дек 2016 13:26
от slowtraveler
Ами логиката е ' искаш парно при студен двигател - вдигам обороти за да ти го доставя максимално бързо'...
Дали е нужно повишаването на оборотите под товар - разбира се, че е нужно...
Как се разглезват хората ... :)
На времето с карбураторите и смукача никой не се замисляше защо се вдигат оборотите - напротив - радвахме се, когато студения двигател 'хване' устойчиви повишени обороти... tooth.gif
Освен това ако алтернатора е мъничък - кривата на отделената мощност зависи от оборотите. Натовариш ли го повече - трябва да вдигне обороти за да ти я достави, без да смуче от акумулатора...
При мен на 2.2кВт алтернатор усещам големите консуматори само по потреперването на оборотите, след което отново си 'забиват' на 'свободен ход'..

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 20 Дек 2016 13:12
от krasengn
Давам снимка от ръководството за моята Корола. Там е написано филтъра да се ориентира със стрелката нагоре.
На филтъра, който аз купих има не само стрелка, но и надпис air flow. Аз разбирам, че трябва така да сложа филтъра, че стрелката да сочи посоката на движението на въздуха.
А тази подока е надолу - обратно на това, което пише в ръководството.
Кой е прав? Има ли грешка в ръководството или то е непълно?
Смяна филтър на климатика
Смяна филтър на климатика
236.gif (129.7 KiB) Преглеждано 4817 пъти
Или грешно преведено?
И има ли значение за филтъра как се слага - стига да не се сменя посоката му през живота му.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 20 Дек 2016 23:46
от peterhr
При мен има настройка дали да се включва компресора непрекъснато. Ако я избера, тогава дори и само да работи на отопление, пак свети диода за компресора и оборотите седят с поне 150 нагоре. Перката на радиатора като че ли работеше на ниски обороти винаги. Но сега на по-големите студове не съм го тествал. Още преди месец си изключих чавката и сега компресора не се включва при режим на отопление. И оборотите си седят ниски.

Но и при мен оборотите се повишават, ако светна фарове или отопление на задния прозорец. Явно на най-ниските обороти не достига енергия за всички консуматори.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 23 Дек 2016 10:58
от slowtraveler
krasengn написа: На филтъра, който аз купих има не само стрелка, но и надпис air flow. Аз разбирам, че трябва така да сложа филтъра, че стрелката да сочи посоката на движението на въздуха.
А тази поСока е надолу - обратно на това, което пише в ръководството.
Има значение как се слага... Трябва да се спазва посоката на въздуха (на всичките ми автомобили с такъв монтаж на филтъра посоката е била надолу)...
Просто хартията на филтъра има определена структура (грубо казано - няколко филтъра един върху друг), която да работи добре само в правилната посока. В обратна посока няма да работи добре, и ще се задръсти доста по-бързо..
Освен това чисто конструктивно някои производители правят последния 'лист' на ръба на филтъра така, че да се 'надува' и уплътнява от струята от вентилатора... Сложиш ли го обратно - няма да уплътнява добре..

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 23 Дек 2016 11:25
от krasengn
slowtraveler написа:
krasengn написа: На филтъра, който аз купих има не само стрелка, но и надпис air flow. Аз разбирам, че трябва така да сложа филтъра, че стрелката да сочи посоката на движението на въздуха.
А тази поСока е надолу - обратно на това, което пише в ръководството.
Има значение как се слага... Трябва да се спазва посоката на въздуха (на всичките ми автомобили с такъв монтаж на филтъра посоката е била надолу)...
Просто хартията на филтъра има определена структура (грубо казано - няколко филтъра един върху друг), която да работи добре само в правилната посока. В обратна посока няма да работи добре, и ще се задръсти доста по-бързо..
Освен това чисто конструктивно някои производители правят последния 'лист' на ръба на филтъра така, че да се 'надува' и уплътнява от струята от вентилатора... Сложиш ли го обратно - няма да уплътнява добре..
Мислиш ли, че има грешка в ръководството на Toyota? Срещал ли си подобни грешки?
Вентилатора е под филтъра. Според мен вентилатора смуче въздух отгоре и го духа надолу.

Парно Корола, Принцип на действие, Шум

Публикувано на: 23 Дек 2016 11:43
от slowtraveler
Не знам дали има грешка в ръководството - провери в каква посока духа вентилатора...
Аксиомата е - трябва да се спази посоката на обдухване на филтъра. Нищо друго няма значение за ориентацията му...