Страница 1 от 2

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 18 Авг 2017 14:45
от ivan 03
Здравейте!

Автомобилът е Авенсис Т25, закупен нов и е на около 95 000 км. Съхранява се в подземен гараж, който е с вентилация и относително постоянна температура. От няколко години се кара по-рядко и престоява повече в гаража.
Никога интериорът на автомобила и таблото не са почиствани на автомивка с препарати. Почиствам си го сам, а таблото и другите повърхности избърсвам с леко влажна микрофибърна кърпа. Никога не използвам химия.
В какво се състои проблема:
1. Започна да се проявява в последните две - три години;
2. Проявява се само през горещите месеци на годината при силно слънце;
3. След изкарване на автомобила на слънце, в рамките на няколко минути, най-огрените части от таблото започват да лъщят и са лепкави на допир;
4. Не успявам с нищо да отстраня този лепкав "слой";
5. След престояване на слънце в продължение на няколко часа този лепкав "слой" изчезва и таблото отново е матово, а лепкавият ефект се усеща едва забележимо или никак.
6. Проблемът е само на таблото и никъде другаде - кори на вратите, подлакътници и т.н.
7. По таблото няма никакви следи от износване, напукване и т.н.


Моля за мнения и препоръки.

Благодаря ви!

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 18 Авг 2017 16:02
от iovkito
Аз бих почистил всичко с някакви препарати. В колата е достатъчно мръсно , за да се използва само вода за почистването.

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 18 Авг 2017 16:45
от ivan 03
Благодаря Ви!

Само да поясня, че интериора се поддържа в перфектна чистота - неразличим от нов. Никакви надрасквания, заливания, петна, прах и др.

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 18 Авг 2017 17:18
от slowtraveler
Навярно iovkito има предвид, че ВИНАГИ в купето навлизат по-агресивни газове, прах и т.н.... И това, което ни изглежда чисто, в някои случаи е било подложено на доста агресивни субстанции...
► Виж съдържание

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 10 Сеп 2017 16:10
от mgdesign
Карам същия Авенсис, на почти същите километри. Интериора почиствам винаги сам. И аз забелязах ,че когато се нагрее от слънцето таблото стои някак си лепкаво и ако се пипа с пръсти остават нещо като бели петна. Почиствам го всяка седмица и използвам препарат за табло. Наскоро в автомобила на мой приятел, но от друга марка, забелязах същата аномалия. Когато го почиствам сутрин или вечер, температурите са по-ниски и този проблем го няма.

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 11 Сеп 2017 08:07
от e 10
Най-вероятно проблемът се дължи на използването на пластмаси, които в по-голямата си част съдържат рециклирани материали. Това е тенденция не само в автомобилостроенето, но и в другите отрасли. В това няма нищо лошо. Въпросът е да не се прекалява и все пак да се използва и "свеж" материал. В стремежа си да се позиционират ценово възможно най-ниско обаче някои производители се мъчат продуктите им едва ли не да са изцяло от сметищата mad.gif . При сравнително новите автомобили щастливци са тези, в чиято кола се е преродила някоя Фиеста или Кадет, а не е направена от ПВЦ бутилки tooth.gif !

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 11 Сеп 2017 09:22
от Kiki
Който се е занимавал с пластмаси знае, че при шприцване на всяка отливка от пластмаса, може да се използва рециклирана пластмаса от АБСОЛЮТНО СЪЩИЯТ вид не повече от 25%.
Това условие е абсолютно задължително, защото в продивен случай на отливката още на минутата след вадене от шприцформата си личат неприятни дефекти.
Никой, особено реномиран производител на автомобили, като Тойота, няма да си позволят такова отклонение от нормата.
Проблемът на колегите със сигурност происхожда от някогашно обработване на таблото с евтин препарат за табло или някякъв, който изобщо не е бил за целта.
Сега единственият начин да се отърват от този досаден проблем е, да си вземат препарат за почистване на пластмасата от всякакви химикали нанасяни до момента по нея(такъв бяха пуснали по едно време в Лидл)
И след това да я намажат с подходящ - разбирай скъп tongue.gif и ще се разминат с досадния проблем.

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 11 Сеп 2017 12:36
от e 10
ivan 03 написа: Автомобилът е Авенсис Т25, закупен нов и е на около 95 000 км. ...

...Никога интериорът на автомобила и таблото не са почиствани на автомивка с препарати. Почиствам си го сам, а таблото и другите повърхности избърсвам с леко влажна микрофибърна кърпа. Никога не използвам химия.
wink.gif !

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 11 Сеп 2017 19:41
от Kiki
А този прахоляк, койте се забърсва само с леко навлажнена с чиста водица микрофибърна кърпичка в продължение на години, какво ли съдържа?! :D

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 12 Сеп 2017 07:50
от slowtraveler
Личен опит - химиите в ежедневието ни водят до непредвидими и изненадващи резултати :)
Преди около месец в жегите след като си карах колелото под дъжда видях, че часовникът ми се е изпотил... Часовникът е затварян в завода при производството на часовника преди девет години и никога не е отварян/пипан...
Работил е юнашката, като не го свалям докато се къпя, плавал съм в басейни с гореща минерална вода, гмуркал съм се в морето до около 10м, и никога не съм имал какъвто и да е проблем....
Отварям го и що да видя... Еластичното гумено О-рингче на две места станало като черна боя... Размазва се и цапа, но няма и следа от гумата.. Останалите дъгички от гумата са перфектно еластични...
Явно съм пипнал нещо, което е било агресивно към гумата, което е достигнало до уплътнителната гума, и направо я е разяло... Каква е била тази агресивна химия - така и не разбрах...

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 12 Сеп 2017 08:08
от e 10
Kiki написа: А този прахоляк, койте се забърсва само с леко навлажнена с чиста водица микрофибърна кърпичка в продължение на години, какво ли съдържа?! :D
Ако това, което съдържа, се разтваря от влага (даже не и от вода), то тогава притесненията ни изобщо не трябва да са за таблото... ohmy.gif

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 12 Сеп 2017 09:35
от tora
Kiki написа: АБСОЛЮТНО СЪЩИЯТ вид не повече от 25%.
Това може да се случи само за производство на саксии и кошчета за боклук.

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 12 Сеп 2017 10:44
от Kiki
tora написа:
Kiki написа: АБСОЛЮТНО СЪЩИЯТ вид не повече от 25%.
Това може да се случи само за производство на саксии и кошчета за боклук.
Това се случва в поне 80% от происводството на нови пластмасови изделия.
Точно при шприцването на арматурното табло на един автомобил, не знам, но в автомобила има сигурно 200-300 пластмасови чарка и знам, че поне при половината от тях има рециклаж.
Работил съм в Германия в предприятие за производство точно на шприцформи за автомобилната индустрия и са ми много ясни нещата - вярвай ми.

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 14 Сеп 2018 13:39
от dreamerxs
Здравейте колеги,
Извинявайте, че повдигам стара тема, но и при мен се появи същия проблем с лепкава част по таблото.
Автомобила е Авенсис Т25 2007 и проблема е идентичен с първия пост.
Като се напече таблото, лепкавата част започва да лъщи и да отразява в стъклото - много неприятно за шофиране.
Още по-неприятното, е че точно в този участък полепва значително повече прах и мръсотия.
Търсих в нета и намерих същите проблеми при Камри и Авенсис, но не успях да намеря адекватно решение.
Някой знае ли ефективен начин как да се премахне това лепкаво нещо,за да се върне матовото покритие?

Лепкави зони по арматурно табло на Авенсис Т25

Публикувано на: 14 Сеп 2018 15:01
от ufer
Започнат ли полимерните вещества, които се влагат почти във всички съвременни материали, да се разлагат, няма спиране на процеса. И моето уплътнение на часовника като на Слоу се разложи... Лично за мен единственото спасение е обличане на таблото с естествена кожа. Друг е въпросът дали ще се лепи и с какво лепило, че и при лепилата има много полимери, които някой ден също ще се разложат... Аз също търся решение на подобен проблем на един 50 год. олдтаймер и още нямам решение, но имам идея: обработка на повърхността с някакво фиксиращо вещество и след това на тапицер с опъване на естествената кожа и без употреба на лепила. Между другото имах зимно яке уж от естествена кожа, а и то започна да лепне. Явно и при "естествените" кожи се слагат малко полимери, така - за "здравина"... Явно ще трябва да дерем агнетата сами :D - агнешките кожи се водят за едни от най-подходящите за автомобилни тапицерии...