Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот slowtraveler » 03 окт 2017 21:30

Разделена от друга тема...


На Маздата общата дебелина на грунд+боя+лак бе 120микрона...
На Джипа пак го измерих - явно някой негър боядисва на ръка, защото за разлика от маздата има голямо 'разхвърляне' на дебелините - от 90 до 180 микрона... Първоначално си помислих, че е имало поправки, но всички детайли бяха с еднотипно 'разхвърляне' без следа от ремонт (измерено с уред)...

Малко хора знаят на каква дистанция хвърчи боя, пръсната с пистолет... Случвало ми се е да бъда на над 200-300м от мястото на боядисване и пак да ми 'боядисат' колата....
Референция за общата дебелина на лако-бояджийските покрития на някои познати марки (стойностите са микрони/микрометри):
tablica_tolshin_lkp.jpg
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1805
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот BOz » 16 окт 2017 13:36

offtopic.gif
slowtraveler написа:Източник Малко хора знаят на каква дистанция хвърчи боя, пръсната с пистолет... Случвало ми се е да бъда на над 200-300м от мястото на боядисване и пак да ми 'боядисат' колата....
Референция за общата дебелина на лако-бояджийските покрития на някои познати марки (стойностите са микрони/микрометри):

От техническа гледна точка каква е разликата, че са дадени модели?
Поне аз не виждам някаква връзка стил СУВ/джип да е по-дебела (за да пази или да е по-здраво, или нещо такова), не виждам връзка спрямо клас автомобил. Общо взето май е само технологично за конкретен модел, но не зависи "екслузивността" на модела, или пък неговото предназначение, или нещо друго.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 16 окт 2017 16:36

Разбира се, че не зависи от ексклузивността...
Дадени са модели, защото в технологичната карта (painting specification) на всяко различно изделие е описано какъв материал (грунд, база, лак) с каква дебелина да бъде нанесен...
А доколко се спазват спецификациите зависи от технологията на боядисване и наличната техника... На Маздата дебелината бе 120мк +/-5мк (че и по-малко)...
На джипката явно са нанасяли слоевете на ръка, защото има големи отклонения (+50мк :) )....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5003
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 109
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот Kiki » 16 окт 2017 18:42

slowtraveler написа:На джипката явно са нанасяли слоевете на ръка, защото има големи отклонения (+50мк :) )....

На много коли дебелината на покритието на различните детайли се различава и с повече от 50мк
Причината според мен е, че примерно, капаците, вратите и броните се боядисват отделно от купето.
Хубавото е, че от дебелината на цялото покритие, по-голямата част се пада на лака.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385
http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 16 окт 2017 18:47

Освен разликата в различните детайли, съм забелязвал сериозна разлика в дебелината на покритието един и същ детайл... Което ме навежда на мисълта за ръчно боядисване на джипката :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1805
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 220
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот BOz » 17 окт 2017 11:22

Kiki написа:Източник Причината според мен е, че примерно, капаците, вратите и броните се боядисват отделно от купето.

На всичките клипове, които съм гледал за производството на автомобили, боята се нанася на цялото купе едновременно, а не разглобено.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5003
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 109
Местоположение: София

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот Kiki » 17 окт 2017 18:29

BOz написа:Източник
Kiki написа:Източник Причината според мен е, че примерно, капаците, вратите и броните се боядисват отделно от купето.

На всичките клипове, които съм гледал за производството на автомобили, боята се нанася на цялото купе едновременно, а не разглобено.

Капаци и брони, със сигурност няма.
Професионално пастиране и полиране на автомобили и фарове. 0887 244 385

http://www.youtube.com/watch?v=OkVJapWV ... FMiV1kQ%3D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Професионално ПАСТИРАНЕ и ПОЛИРАНЕ на АВТОМОБИЛИ и ФАРОВЕ

Мнениеот slowtraveler » 17 окт 2017 18:30

Броните не съм ги мерил, че са пластмасови (сензора мери само до метал)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1285
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 28
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот martod » 18 окт 2017 08:26

slowtraveler написа:Източник Освен разликата в различните детайли, съм забелязвал сериозна разлика в дебелината на покритието един и същ детайл... Което ме навежда на мисълта за ръчно боядисване на джипката :)
Напълно е възможно, англичаните тачат ръчния труд . Аз имам съсед който над 20 г. е там бояджия. Преди време беше във фабриките на Ролс Ройс и казваше, че стигат до 12 ръце лак над базата, а при нормалните коли се лакира до 3 ръце (пласта). Та ако ти попадне такава кола, уреда може и да не хване дебелината . :)
По темата: Бъркаш дебелините на различните пластове, но това е защото си нямаш хал-хабер от боядисване . tongue.gif
Ако грунда (шприц-кита) е 40 микрона, базата над него е най много 10- 15 микрона и всичкото друго микрон нагоре е лак . wink.gif Т.е. Кики е прав, като ти обяснява за пастирането и полирането .
Ако бяха еднакви пластовете както ги смяташ, още на второто пастиране детайла ще остане само на база или грунд . :D
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот slowtraveler » 18 окт 2017 08:36

Факт е, че голяма част от дебелината на покритието е лака... Това позволява и безпроблемното полиране...
Джипката е американска, така, че не се знае кой 'матов' екземпляр е мацал с баданарката :) Въпреки, че е по-вероятно да е калпава машина...
Ролс ройс отдавна наблягат на ръчния труд, ама американците са повечето евреи, и ако могат да икономисат ръчен труд - ще са го направили :) Та затова и клоня към калпава машина :)
Уредът хваща до 1500мк, така, че доста има да мацат за да достигне до лимита му :) Дефакто до лимита съм достигал при китване - там 'виждаш' участъка, където е нанесен кита..
А когато нанесеш боя(цвят) с 10-15 микрона и то покрие плътно - ми се обади :) А когато на ръка успееш да направиш по-тънък пласт от 50-60мк пак ми се обади :) Те съседите бояджии са 'най-големите майстори' :) Самочувствие им дава това, че наистина за да си добър бояджия се иска ръка, и затова са ценни като художниците... А добър бояджия е този, който успява да направи най-равномерен тънък слой (движението на ръката)... Ние сме от другата страна - контролният орган, та затова и знаем къде са им грешките и какви са реалностите :)
Проста сметка - 30мк грунд, 30-40мк боя... Остава над 60-100мк лак, което позволява многократно и безпроблемно полиране и пастиране.. Предполагам на нормално полиране се смъква не повече от 2-3 мк от лака... А пастирането - може и да увеличи дебелината :)
А от друга страна - малко по-тежък удар от отворена врата успява да го повреди дотолкова, че да се налага пребоядисване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1285
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 28
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот martod » 20 окт 2017 09:01

slowtraveler написа:Проста сметка - 30мк грунд, 30-40мк боя... Остава над 60-100мк лак, което позволява многократно и безпроблемно полиране и пастиране..
Проста, ама зависи на коя кола го смяташ . :D
Я сметни на Хюндай Ацент от таблицата дето си дал, с общо покритие 70 микрона, 30мк грунд, 30-40мк боя и за лака колко "мк" остава ? . :)
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот slowtraveler » 20 окт 2017 09:26

Възможно е да ползват друга технология - например лака и базата да са стандартните дебелини, а да го няма грунда....
Някои бои позволяват директното нанасяне върху подготвена повърхност, без свързващ слой...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Himbo
Мнения: 15
Регистриран: 08 сеп 2016 12:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот Himbo » 06 фев 2018 15:42

slowtraveler написа:Източник пастирането - може и да увеличи дебелината

Шегуваш ли се :D
Всичко това е много хубаво, ама аз друго си мисля - ако ходим по т.нар. официални сервизи да си правим детайлите на новите коли, дали ги правят по спецификациите и дали да не си потърся и аз една такава машинка и утре, ако имам проблем в ТМ Ауто, да ги проверя и ако не съм доволен, да се заям с тях. Или по-добре не, защото следващият път може и да ми откажат да ми я приемат за ремонт и тогава ще ми трябва и на мен добър съсед бояджия :D Всички знаем колко е трудно човек да си опази перфектния външен вид на колата в тези прекрасни български условия...
Но да се върна на въпроса с поправките - мен за това ме притеснява, след ремонт в сервиз, да ходя някъде да пастирам, защото не знам колко лак са ми сложили и реално колко ще остане след почистването, пастирането и полирането (защото ако трябва да сме конкретни добрия детайлинг се прави така, а не само самото пастиране). И като те пернат 3-4 пъти едни камъчета на магистралата, на изтънелия лак, почти сигурно отиде и боята. И пак в сервиза. И тогава, за какви микрони си говорим.. Е така с една фиеста, червена акрилна боя - двукомпотентна (боя и лак в едно), колкото пъти е ремонтирана в официален сервиз в София, толкова лесно се драскаше и всичко й личеше, че ми писна да се занимавам.. Може бояджията във форд да е "Габровец", та мноого тъничко да е пипал, иначе си е добър tooth.gif Въпросът наистина е да има дебел лак, та ако ще и да не е толкова добър, иначе п
росто не си е работа...tongue.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот slowtraveler » 06 фев 2018 15:56

Не се шегувам - все пак върху лака остава и малко количество паста при пастирането, та може да увеличи дебелината с няколко микрона :)
За сервиза - защо да не си говорим за микрони? Вярно, че в повечето случаи нашите бояджии не могат да докарат по-тънкия равномерен 'заводски' слой и го правят по-неравномерен, но и по-дебел.
След боядисване в нашенски сервиз дебелината обикновено е 200-250мк, стига да няма поправки... Има ли кит някъде - може да скочи и над милиметър...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Himbo
Мнения: 15
Регистриран: 08 сеп 2016 12:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот Himbo » 06 фев 2018 17:50

Явно все пак се шегуваш :) Пастата е абразив - целта на "пастирането" е да изглади несъвършенствата по лака, като изравни здравото пространство с вдлъбнатините, сиреч малко изтънява лака. Това, за което говориш е политура и после вакса, но те са относително нетрайни, така че в случая не говорим за тях.
За сервизите дано да си прав, но аз по-скоро подозирам, че е точно обратното - за икономия на материал или от мързел, биха направили по-тънък, а не по-дебел слой. Кой ще ти минава примерно 12 ръце лак, както беше написал някой по-горе, освен ако не е такава спесификацията, не му се плаща един куп пари и не е съвестен (лошото е, че може да му се плати и пак да не е съвестен..). Говоря за пребоядисване на целия детайл. За локални поправки от вида chips away, не знам... Не знам и доколко е професионално да се ремонтира щета по такъв начин.


Върни се в “Интериор/екстериор”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост