Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13111
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот slowtraveler » 06 фев 2018 18:07

Въпрос на термонология... Поне аз разбирам нещата така - полиране - 'абразивна' процедура; 'пастиране'/вакса - нанасяне на допълнително защитно покритие...
За сервизите - наясно ли си колко дебела е една ръка лак? :) Никой не говори за нанасяне на няколко ръце - просто за да покрие плътно и да няма проблеми при предаването на автомобила е по-добре да го направиш малко по-дебело, защото иначе една 'прозираща' зона ще те накара да си го правиш цялото отново.. За икономията - ако направиш 1кв.м. по-тънък със 30микрона (не 300мк - синтактична грешка), предполагам можеш сам да сметнеш колко ще ти е икономията на боя :) А икономията на работа е няколко милисекунди задържане на ръката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Himbo
Мнения: 15
Регистриран: 08 сеп 2016 12:40
Репутация: 0
Местоположение: София

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот Himbo » 07 фев 2018 10:11

Прав си - въпрос на терминология, както и познания. Не е много точен превода на български "пастиране" и затова много хора се подвеждат. А и в България това изобщо не е развит бизнес и не много хора са наясно. Пастирането е нещо много различно от нанасянето на вакса - тя се нанася в края на процеса и се използва за защита. Полирането е междинна фаза - финиша на пастирането - един вид финно изглаждане след като сме минали с абразивната паста, за да доизгладим и да има огледално равна повърхност. Казвам го информативно и с най-добри намерения. :)
И
slowtraveler написа:За икономията - ако направиш 1кв.м. по-тънък със 300микрона, предполагам можеш сам да сметнеш колко ще ти е икономията на боя А икономията на работа е няколко милисекунди задържане на ръката...

Защо 300, това не е ли твърде много - съдейки по таблицата, която си дал, това е 2 пъти повече отколкото е цялото покритие, средно, за повечето заводски спецификации. Честно, не знам. Просто не ми се вярва. Без да се хващаме за отделни думи, принципно си прав, но зависи за какви ремонти става на въпрос. Капаци, брони, врати, това което най-често се прави, ако приемем, че се прави професионално и се боядисва целия детайл, е повече от един квадрат самия детайл. Да не говорим за тавани и всякакви други, а и колко още време и разход отива и за другите неща в процеса - разоборудване, материали, все пак не е само боядисване. Вече колко коли на ден, на месец и т.н., много си зависи. Да не дава Господ пък грдушки :) Прав си, въпрос на сметки е, но говорим за доста относителни неща. По принцип аз не подценявам икономията, като принцип в бизнеса, тя важи навсякъде - и в завода и в сервиза.
За боядисването, понеже ми е интересно, някой може ли да обясни при производството на масовите модели, само роботи ли боядисват, или и хора? Мисля, че по клипчетата съм виждал и двата процеса в производството на една кола, както и ОТК в края на цялостния процес, което се прави от човек, който гледа всеки милиметър. Машината би трябвало да е прецизна и да не греши, тогава защо, или по-скоро в кои случаи е нужен човека?
Между другото - ето Ви друга тема - ако вече има такава, извинявам се, просто не съм видял тук. Систeмата Total Quality Management на Toyota. Дали (и нужно ли е) всяка една кола да се тества на 100%, или е по-икономично ("ефикасно", ако не ви харесва термина) системата да има механизъм за установяване на рискове и само ако, и където, има риск, там да се правят тотални проверки. Напрактика става следното - мен ме убеждават със сертификат, който придружава колата, че тя е произведена в съответствие с най-високите стандарти. А дали е така.. wink.gif Уж нова и кво- тук потробва, там се поолющи. Хайде кажете ми, защо е така smile.gif Не ги ли правят тия коли много на бързичко вече.. Пък и зависи за кой пазар е насочен конкретния екземпляр, може би wink.gif
Иначе между другото - две коли съм взимал чисто нови, различни марки и класове и трябва да Ви кажа, че е доста голяма разликата в качеството на лаково-бояджийското покритие.
Извинявам се, че се разпрострях smile.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13111
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 385
Местоположение: Варна

Дебелина на автомобилното лако-бояджийското покритие

Мнениеот slowtraveler » 07 фев 2018 11:21

Да, имах предвид 30мк - явно съм чукнал още една нула по погрешка... Предполагам няма да ти е трудно да сметнеш количеството нужна боя :)
Икономията е едно, а практичността - съвсем друго... То само да продухаш дюзата ще изхвърлиш повече боя от хипотетичната икономия на 30мк :)
А ако случайно си направил някъде по-тънко, и прозира, ще хвърлиш няколко пъти по толкова боя и труд за да го преправяш..
Относно заводското боядисване - ръката не може да бъде заменена на някои места.. Боядисването (колкото и да не изглежда така), е творческа и много специфична работа.. Играят цветове, налягания, тренирана ръка и т.н... Мръднеш по-бързо ръката - стане тънко... Задържиш я малко по-дълго - започва да се стича заради дебел слой и т.н...
Относно 'тоталния контрол' - никога не можеш да направиш 100% диагностика... Това, че на всеки автомобил правиш някакъв си тест според мен е само търговски / маркетингов трик и нищо повече...
Иначе за различните марки и модели - прочете ли първото мнение в темата ? :whistle: tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008


Върни се в “Интериор/екстериор”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта