Страница 1 от 3

Avensis T25 - Регулиране/натягане на ръчна спирачка.

Публикувано на: 13 Юли 2009 20:30
от avensis1,8
Когато преди две години купих Авенсиса 1,8 VVTi ми направи впечатление, че ръчната лови добре едва на 9-10 зъб, а на 8-я като я сложа колата мръдва 2-3 см напред, ако има наклон, и тогава чак хваща спирачката. Определено ми беше терсене, защото на всички коли които съм карал досега се препоръчваше ръчната да лови на 3-4 зъб и така съм се стремял да бъдат натегнати.
Отидох в сервиза и там ми я стегнаха да хваща на 4-5 зъб. Но с течение на времето след около 3-4000 км ръчната пак започна да работи по първоначалния начин. На 21500 км започна да се чува стържене от спирачките и отидох в сервиза - оказа се, че накладките на задните дискови спирачки са за смяна. Там се разговорих с приемчика, който каза, че така било по учебник - да стяга след осмия зъб. Но като си я получих от сервиза видях, че е стегната и хваща на 3-4 зъб. Когато запитах монтьора дали предишното натягане не е причина да се износят толкова бързо накладките на задните дискови спирачки, той ми отговори, че Авенсисът имал отзад дискови спирачки и отделно барабанни спирачки за ръчната, и двете нямали никаква връзка помежду си. Затова да си карам спокойно с ръчна, хващаща на 3-4 зъб, както той я е направил.

Въпросите ми са:

1. На кой зъб е нормално да хваща ръчната на Авенсис 1,8 VVTi 2007 г.?
2. Нормално ли е на 21500 км да се износят накладките на задните дискови спирачки, а от предните да остават още 30 % неизносени?
3- Ако не е нормално, може ли натягането да е било причината или е нещо друго? (Обикновено я карам сам, 2/3 на градско, в града - умерено бързо, извън града - доста по-бързо, но без излишни рискове).

Моля, ако някой може да ми отговори на тези въпроси.
Благодаря предваритено.

Публикувано на: 13 Юли 2009 22:05
от TATI
По книга ръчната трябва да хваща между 6 и 9 зъб (и на мен ми беше чудно, макар че аз отбягвам да ползвам ръчна). Ръчната няма отношение с крачната спирачка. Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск. Мойте предните ги смених на 28000 км при 90% градско каране. Задните тогава бяха на около 60% остатък.

Публикувано на: 14 Юли 2009 00:44
от vessonik
TATI написа:По книга ръчната трябва да хваща между 6 и 9 зъб (и на мен ми беше чудно, макар че аз отбягвам да ползвам ръчна). Ръчната няма отношение с крачната спирачка. Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск. Мойте предните ги смених на 28000 км при 90% градско каране. Задните тогава бяха на около 60% остатък.
Колеги, вие ме шашнахте! Предишната ми кола беше Пасат 4 TDI и на 200 000км я продадах без да съм сменял дискове, а само накладки. dry.gif И на моя Авенсис ръчната хваща почти във вертикално положение,но в сервиза казат,че е нормално...Може ли да им се вярва? :help:

Публикувано на: 14 Юли 2009 01:04
от Bass_Man
TATI написа:Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск.
По-скоро , челюстите са в главината , че в диска е малко тясно tongue.gif .

Весо пасата е много яка машина в един друг форум :thumbsup: .

Публикувано на: 14 Юли 2009 15:54
от vessonik
Bass_Man написа:
TATI написа:Ръчната е с челюсти, които са в спирачния диск.
По-скоро , челюстите са в главината , че в диска е малко тясно tongue.gif .

Весо пасата е много яка машина в един друг форум :thumbsup: .
Bass_Man не се засягай за Пасата! Найстина е яка, но до Б4, и аз по тази причина смених марката с Тойота, а не продължих с Пасат :thumbsup: За сега съм много доволен от проучването ми и придобивката, а и новото си е ново! :thumbsup: Единственно разходът на нафта е 0,7-1л по-голям, въпреки малката разлика в двигателите. TDI AFN 110к.с. и 2.0D4D 126к.с. Ще видим от сега нататък как ще е с обслужването и резервните части, но се надявам да е по-добре. Е, коментират във форума скъпи части и проблеми с фирмения сервиз, но се надявам да се оправят нещата. Все пак много коли се продадаха и то на добри цени и дано да не избиват загубите със сервизиране... wacko.gif

за рьчната

Публикувано на: 11 Авг 2009 18:29
от popara
маха се кората която обгражда лоста и отдолу се натяга лоста не е от накладките и аз си мсилех така отначало ама не оказа се от лоста аз карам авенсис 1998 турбодизел

Публикувано на: 11 Авг 2009 20:00
от slowtraveler
Наистина ръчната е с челюсти и е в главината, която е част от диска на задната спирачка.
И мен ме дразнеше дългия ход на спирачката, и в ТМ Ауто ми я настроиха да хваща на 3-ти зъб (колата бе на около 30х.км)....
За над 60х.км нямах проблем.
Смених първо задните накладки на 90х.км, като имаха още около 1-1.5мм до ламаринката...

Публикувано на: 12 Авг 2009 01:30
от Bass_Man
vessonik написа: Bass_Man не се засягай за Пасата! ..............................
Въобще не се засягам , по-скоро се шегувам :thumbsup: !

Публикувано на: 13 Авг 2009 23:41
от avensis1,8
След като се рових часове наред в нета ето резултата: за ръчната на Авенсис не намерих нищо, но в руски източници пише, че на RAV4 ръчната трябва да хваща между 6-9 позиция, в английски източници – ръчната на Корола трябва да хваща между 6-9 позиция, тоест по аналогия приемам, че и при Авенсиса е така. Точно както казва Tati.

Пуснах запитване до toyota-europe.com нормално ли е накладките на задните дискови спирачки да се изтрият преди предните и чакам отговор.

Моля колеги, ако някой e сменял накладките на задните дискови спирачки преди да смени накладките на предните, да сподели мнението или коментара си.

Публикувано на: 14 Авг 2009 00:36
от slowtraveler
Колега, два поста преди твоя съм споделил същото (ако потърсиш във форума има и тема в която колегите споделят колко са им издържали накладките)....
Аз го отдавам на принципно лошата заводска центровка на спирачките на Авенсиса...
Според мен Авенсиса има неправилен bias към задния мост, който Тойота навярно смятат, че ще бъде компенсиран от ЕБД.
Затова АБС сработва доста рано, и започва да прехвърля спирачно усилие към предния мост. Но все пак първоначално усилието е значително на задния мост, и съответно износването на накладките там е по-осезателно.
Спирачките бяха нещото, което не ми харесваше в стария авенсис, а и на новия авенсис също не са особено информативни...

Публикувано на: 14 Авг 2009 10:09
от scorpion
За сведение едно сравнение:
Авенсис 1.8 бензин (2005) vs Авенсис 2.2 д-4д (2008)

Очевидно след фейслифта са подобрили спирачната система.

При мод.2005 спирачката беше някак си "твърда" и искаше малко повече усилие за да усетиш спирачното въздействие. Интересно, че при натискане, отпускане и пак натискане, втория път ковеше. Отделно педала "пропадаше" при задържане в спряло положение (проблем описан в друга тема). Всичко това било нормално според ТМ-АУТО. Ръчната също ловеше почти на последен зъб.

Мод.2008 - чувствително подобрени. Спирачното действие се усеща с леко натискане на педала. Засега не съм усетил "пропадане". Дали не се дължи на по-големи дискове, респ.спирачки и челюсти ? (17" джанти). Ръчната обаче отново лови почти на последен зъб.

И една препоръка ако може: На Авенсис заради куп спомагателни системи задължително четири еднакви гуми на преден и заден мост. С мод.2005 поради нарязана (от рамвайна линия) гума се наложи да се сложат две други като модел гуми на пр.мост. В резултат много често се включваше стабилизиращата система, колата в завой си правеше сама корекции със спирачките. И то при нормална/ниска скорост. След смяна на гумите с 4 еднакви проблема изчезна. Всъщност мисля, че и в мануала пише да се слагат еднакви гуми, но тогава просто нямаше същия модел.

Публикувано на: 14 Авг 2009 10:54
от valen_tin
така и така тема за ръчни стана да попитам.

имам Карина Е ... ръчната лови на 2-3 щраквания (3-тото щраква със зор, 4-то с много зор - 5 невъзможно) ... проблема е че явно не освобождава до край, защото задно дясно колело задържа като се завърти. Мисля че трябва да я охлабя малко - в книжката пише 4-7 щраквания - но няма нищо за настройката как се прави - трябва ли непременно в сервиз или бих могъл да го направя сам ... и на Карината ли е като на авенсис да махна кората при ръчната и там?

Публикувано на: 14 Авг 2009 11:14
от slowtraveler
scorpion написа: Очевидно след фейслифта са подобрили спирачната система. ....
Не усетих някакво сериозно подобрение на 2.2Д4Д 2009г в сравнение с първия Авенсис (Т3 не съм карал)...
Педала пак бе лек и неинформативен, а АБС сработва рано...
Започваш да натискаш педала, и не усещаш никакво усилие на педала.
След което започваш да усещаш спиране без да променяш усилието на педала, а само малко хода му.
И при опит да спреш съвсем малко по-интензивно, веднага сработва АБС...
Нарочно направих няколко резки спирания със сработване на АБС - има някакво минимално подобрение в сравнение с първия Авенсис, но за мен спирачките не са достатъчно добри...

Публикувано на: 14 Авг 2009 12:04
от max-2
valen_tin написа:така и така тема за ръчни стана да попитам.

имам Карина Е ... ръчната лови на 2-3 щраквания (3-тото щраква със зор, 4-то с много зор - 5 невъзможно) ... проблема е че явно не освобождава до край, защото задно дясно колело задържа като се завърти. Мисля че трябва да я охлабя малко - в книжката пише 4-7 щраквания - но няма нищо за настройката как се прави - трябва ли непременно в сервиз или бих могъл да го направя сам ... и на Карината ли е като на авенсис да махна кората при ръчната и там?

Идеален си, стига да не загрява това колело, което казваш, че задържа. При мен е същата работа, но петия зъб е с много сила. Забелязал съм, че ту едното, ту другото колело(като сменям зимни-летни гуми) задържа малко, колкото като го засилиш на ръка да спира след 3-4 оборота и мисля, че това си е от механизмите за саморегулиране. Когато сменях задни накладки бяха останали с 1мм. феродо, равно отвсякъде. Разликата в дебелината с новото феродо я поеха саморегулиращите механизми, без да се налага да се пипат жилата. Момчетата от "Тиксим" Пазарджик очакваха, че така ще стане, похвалиха Карина=желязна баба.
Мисля, че ако отпуснеш жилата, саморегулиращите механизми ще поемат разликата и пак ще си на трети-четвърти зъб, а ако много ти задържа, по-добре си провери да нямаш блокирало/клеясало цилиндърче. Хубаво е да се сменя спирачна течност на 2-3 години.

Публикувано на: 14 Авг 2009 14:18
от scorpion
slowtraveler написа: И при опит да спреш съвсем малко по-интензивно, веднага сработва АБС...
Нарочно направих няколко резки спирания със сработване на АБС - има някакво минимално подобрение в сравнение с първия Авенсис, но за мен спирачките не са достатъчно добри...
Ако направя сравнение с други производители може да се каже, че спирачната система не ме удовлетворява също. Но и сравнението ми ще бъде некоректно, защото все пак са различни класове и модели. Но ако е интересно, ето как бих сравнил (само с автомобили, които съм карал достатъчно дълго):

Рено (11,19,Лагуна,Клио,Меган) - несравнимо по-добра спирачна система. но и друг клас(като изключим Лагуната).

Голф 4, Браво - въпреки отново друг клас - предимство и за двата посочени автомобила (като втория дори без АБС !)

БМВ 5-та серия, Ауди А6 - предимство за немските автомобили. Няма място за сравнение за съжаление.

Карал съм и други автомобили вкл. 4х4. Трудно бих дал сравнение.


Като цяло давам добра оценка на спирачната система на Авенсис но в крайна сметка трябва да внимаваме и се съобразяваме със скоростта и пътните условия.