[Corolla E12]Performance спирачни дискове

Заключено
Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

[Corolla E12]Performance спирачни дискове

Мнение от Akima » 14 Апр 2011 16:33

Наближава първа смяна на предни дискове и се спрях на Black Diamond - http://www.blackdiamondperformance.com/discs.htm.

Изображение

Въпросът ми е някой има ли мнение за тази марка и дали въобще имат вносител в БГ?

Не ми е проблем да ги поръчам от Англия - предните Combi дискове - Drilled and Grooved - излизат ~ 300-350 лв. с доставка до БГ според http://www.motorsportworld.co.uk/

Чакам Мечо да се обади знам,че той е с National:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... c4ef2aedbf
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 66c252f25c

Още нещо - http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... opic=54138 - в този How to за смяна на дискове има мазане с медна грес - въпроса ми е защо маже и накладките от външната страна на колелото - даже накрая греста се вижда през процепа и лятата джанта?

Смятам вместо грес да сложа Ceratec:

Изображение

Старите ми дискове изглеждат така - ~ 97 000 км смесено каране:

Изображение
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 14 Апр 2011 17:18

Според мен тези нарязани и дупчени няма смисъл... виж брембо, EBC ... а накладки какви ще слагаш?

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 14 Апр 2011 17:38

Маже с медна грес, за да не залепват. Понеже на повечето накладки задната част е просто боядисана , и като мине известно време(вода) и залепва за буталото и,или за пластинките. Също така някои накладки шават доста в леглата, понеже пластинките са доста толерантни, и от лекото преместване на накладката в/у буталото при спиране се чува един доста неприятен звук :) който изчезва, когато има грес.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4202
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Мнение от zi_zi_top » 14 Апр 2011 18:51

Мненията, които съм чувал за подобни "пърформанс" дискове не са много добри. Доста се кривели и се износват неравномерно. Естествено от дискове до дискове има разлика, зависи от качеството и производителя.

Струва ми се, че спортни дискове на тези цени не може да се купят. rolleyes.gif

На твое място бих си сложил нормални качествени дискове. Королите все пак не са типични спортни модели. wink.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 14 Апр 2011 20:22

Митоко - Брембо и EBC са доста по-скъпи, да не говорим, че ниската серия на Брембо е доста некачествена....

Греста помага наистина да няма досадни паразитни шумове, но и кератека трябва да свърши същата работа успешно...

ZZ - за КОИ марки си чувал лоши мнения ?!?? Защото EBC, NATIONAL и още една-две марки правят ВСИЧКИТЕ ти стандартни "оригинални" дискове. .... А цена за това нещо няма точна - има начална и крайната е към 4-5 короли за предни апарати само.... ТАка че по цена не може да гарантираш нищо. А и тук не говорим да се купят от БГ, а извън, където продавача си държи на името wink.gif А да не говорим нормалните колко се кривят....

Акима - не съм тествал точно тези, не съм и виждал из БГ слагани такива, но по английския форум много ги тачат. Разликата от тези, до мойте National и само в това, че са черни, а това оскъпява доста .... Те са еднакви за повечето Е12 дизели, така че не виждам особен смисъл да даваш над 300лв, при положение, че могат да се вземат National на 250... Освен ако не държиш на цвета де, който си е як честно казано :thumbsup:

Аватар
cokata
Мнения: 308
Регистриран на: 04 Дек 2009 17:41
Местоположение: Панагюрище

Мнение от cokata » 14 Апр 2011 21:09

http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... opic=54138 - тоа чивяк скоро си е резал ноктите laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Toyota Carina E 1.8 7A-FE Liftback
Subaru Outback 2.5 AT 2005
Honda XR250

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Мнение от max-2 » 14 Апр 2011 23:01

Тези черните дискове на човека с ноктите са керамични май? Ако е така, мислех, че са доста по-скъпи.

А да знаете с какво се маже под маншончетата на водачите, след като се почистят?
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Мнение от Akima » 14 Апр 2011 23:37

mitoko написа:Според мен тези нарязани и дупчени няма смисъл... виж брембо, EBC ... а накладки какви ще слагаш?
Накладки ще слагам от същата марка като дисковете - демек Predator-и или пък Nationalкраен случай EBC - при всички положения ще са нови.В последствия ще я кара друг колата и като свършат първите накладки каквото сложи й стига да спира.

Смисъл има - намален спирачен път.
xtreme написа:Маже с медна грес, за да не залепват.
И аз така знам,но тоя доста омаза и за това питах. :thumbsup:
Аз за това мисля да мажа с Ceratec.
zi_zi_top написа:Мненията, които съм чувал за подобни "пърформанс" дискове не са много добри. Доста се кривели и се износват неравномерно. Естествено от дискове до дискове има разлика, зависи от качеството и производителя.

Струва ми се, че спортни дискове на тези цени не може да се купят. rolleyes.gif

На твое място бих си сложил нормални качествени дискове. Королите все пак не са типични спортни модели. wink.gif
Докторе,
тук не си наясно - кривят се всички дискове особено,ако ги загрееш и минеш през локва например.
Посочения от мен модел е вентилиран и с отвори и канали за по-бързо охлаждане - от там и е една идея по-издържлив.Относно цената - говорим за цена при покупка от Англия,а не от нашите кожодери.
Колата не е спортен модел,но се кара спортно и всеки метър при спиране е от значение за мен.Но както се казва от шофъор до шофъор има разлика и в стил и в динамика. :whistle:

Black Diamond Combi Brake Discs Front

Black Diamond brake discs are supplied in 3 different styles depending on your driving style and use. The discs vary in appearance and price but all 3 will improve braking response and reduce brake fade. Combined with Black Diamond’s own predator fast road pads no other brand offers such big improvements in stopping power! All our project cars have been fitted with black diamond brake discs and predator pads. Together they offer awesome braking performance!!

In 10 years of dealing with Black Diamond we have never had a warranty claim. This fact alone speaks volumes about the brand and quality of materials used. You can’t go wrong if you buy Black Diamond.

Massive price reductions ensure superb value for money, you wont buy cheaper from anywhere else!

The combination discs are the most advanced brake disc that Black Diamond produce. The grooves increase friction between disc and pad resulting in a shorter stopping distance whilst the drilled holes improve cooling and reduce brake fade. These are the daddy of all discs and are ideal for powerful fast road cars and ideal for track days.

The combination brake discs are the most popular style of disc we sell in the Black Diamond range. The combination brake discs are the first choice for many of our customers and we fit them to every show car that we build! TRUE quality!
Me4oKyX написа:Акима - не съм тествал точно тези, не съм и виждал из БГ слагани такива, но по английския форум много ги тачат. Разликата от тези, до мойте National и само в това, че са черни, а това оскъпява доста .... Те са еднакви за повечето Е12 дизели, така че не виждам особен смисъл да даваш над 300лв, при положение, че могат да се вземат National на 250... Освен ако не държиш на цвета де, който си е як честно казано :thumbsup:
Мечо,
май ще съм първи - мой приятел от UK ми ги препоръча горещо.И аз не съм впечатлен от евтините Brembo-та.
Дай линк към твоите дискове и моля прати ми ЛС с координатите на английския онлайн магазин,от който ги взе.

На цвета не държа - всичките ми приятели знаят,че колата я карам само със заводските железни джанти и само гуми висок клас - така че не се вижда нищо.Черни са заради материала,от който са изработени - не са боядисани доколкото разбирам. cool.gif
max-2 написа:Тези черните дискове на човека с ноктите са керамични май? Ако е така, мислех, че са доста по-скъпи.
Линка съм го дал в първия пост и май пак не си чел - айде виж картинката тогава какво слага човека - приличат на спирачки втора ръка от совалка wacko.gif :

Изображение


Благодаря на всички отзовали се!/кой по темата,кой около нея/ tongue.gif biggrin.gif :thumbsup:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Мнение от max-2 » 15 Апр 2011 00:05

Ами той е написал каква е цената:"pads and discs £220".
Иначе не знам за каква совалка говориш tongue.gif
Прикачени файлове
corollabrakes0034.JPG
corollabrakes0034.JPG (249.03 KiB) Преглеждано 5929 пъти
corollabrakes0004.JPG
corollabrakes0004.JPG (245.94 KiB) Преглеждано 5929 пъти
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Akima
Мнения: 7121
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 62 пъти

Мнение от Akima » 15 Апр 2011 01:40

Това са и съответните накладки - Black Diamond Predator Brake Pads. :thumbsup:

Мисля,че дори и с по-обикновени накладки - стандартни EBC Ultimax - Semi-metallic например - колата ще спира по-добре. cool.gif
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
max-2
Мнения: 1788
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Мнение от max-2 » 15 Апр 2011 09:25

Ако отзад си с дискове смени и тях, иначе ефекта ще е малък със силни предни и слаби задни спирачки. Повечето тойоти спират с по-силно натискане на педала на спирачката. А не да не можеш да си отпуснеш крака на спирачката. С тези красиви дискове може да се окаже, че предницата спира яко с минимален натиск, а отзад няма никой, което е гадно.
Carina E 4AFE LB 1992

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 15 Апр 2011 10:45

Akima написа:Това са и съответните накладки - Black Diamond Predator Brake Pads. :thumbsup:

Мисля,че дори и с по-обикновени накладки - стандартни EBC Ultimax - Semi-metallic например - колата ще спира по-добре. cool.gif
само не рабрах защо си мислиш че като намаляваш повърхността на диска (дупките и чертите) и ще спира по -добре от същата марка и модел ама плътен... според простата физика повече площ - повече триене unsure.gif

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 15 Апр 2011 12:06

mitoko - незнам що, ама явно физиката не е толко проста, щото мойта с дупчени и нарязани дискове, като тези, спира по-добре от на братчеда Королата, която си е с оригиналния и с много площ biggrin.gif И не е само до площ - тук имаш бързо извеждане на праха и газовете, които се отделят при спиране, бързо разпространение на топлината и още разни други такива, които спомагат. Да разликата е 3 до 6 метра, а братчеда е по-лек от мен, но в хубави ситуации дори 50см са важни, та дисковете си струват на 100% !!! Който е сложил такива, не се връща на други, стига да има възможност.

Акима - продавача в ибей нещо е спрял да продава Performance, а другия направо е спрял да продава .... Това заради скапания Paypal ....

http://www.national-auto.co.uk/ - това е сайта на фирмата, ти търсиш PBD -Performance Brake Discs серията и може да избираш колко летни да има, дали да са само дупчени, само рязани - с 4,6,8,10 разя..... цвета не е само черен. Кажи на човека ти от Англия да ги пита и вземе такива ако цената е хубава. А точно тази тема от ТОС форума съм гледал и тези имах предвид laugh.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 15 Апр 2011 12:19

за керамичните дискове(ако тези черните са такива) знам,че за нормално шофиране не са удачни.спирачния път е много по-голям,изключение прави при достигане на работната им температура.т.е. специално са направени за спорт.това съм го виждал при тестове на порше.
така че умната! wink.gif

ps: за тия кинти надали са керамични де.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 15 Апр 2011 12:22

Ако бяха керамика, щяха да струват не 350, а 3500 паунда, без апаратите ... Иначе да, керамиката е крива работа за ежедневно, но за писта са бясни biggrin.gif

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта