[Corolla E12]Performance спирачни дискове
- Akima
- Мнения: 7123
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
@stivi
Жертвите в БГ са следствие на 3-4 основни проблема:
1.Лоши,неподдържани пътища и отсъствие на първокласни пътища и магистрали с 2,3,4 ленти за всяка посока на движение -- оттам и неправилно изпреварване и челни удари!
2.Шофиране в нетрезво състояние в съвкупност с т.1!
3.Морално остарял автопарк и неизправни МПС-та/http://www.vsekiden.com/51660/.
4.Несъобразена скорост - тук са любимците ми с двигатели над 2000 куб.см и коли за по над 100к лв.,които явно си мислят,че щом се качат в "Мечока"/"Баварка-та"/"Вагината" стават безсмъртни и чак Супермен и Господ им завиждат!
Оставам с впечатление,че явно караш предимно извънградско или си от малък и спокоен град,за което благородно ти завиждам.
МОЛЯ,ако някой може да ми помогне в избора на дискове и съотвтно накладки да пише - аз не искам да ме убеждавате какво трябва и какво не трябва да си купувам,а най-учтиво моля за съвет при избор-а!
Нека да не спамим излишно!
/Както казва един приятел професионален шофъор:
-Аз не те уча как да си е*еш жената,ти не ме учи как да си правя колата!/ biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Vesko
Добре,че се обади:
Имаш ли представа RX-а с каква марка дискове излиза от завода?
Поздрави на всички - надявам се никой не се чувства персонално засегнат,но нека се придържаме към първоначалната тема!
Благодаря на отзовалите се, ако не за друго, то поне за дискусията!
Жертвите в БГ са следствие на 3-4 основни проблема:
1.Лоши,неподдържани пътища и отсъствие на първокласни пътища и магистрали с 2,3,4 ленти за всяка посока на движение -- оттам и неправилно изпреварване и челни удари!
2.Шофиране в нетрезво състояние в съвкупност с т.1!
3.Морално остарял автопарк и неизправни МПС-та/http://www.vsekiden.com/51660/.
4.Несъобразена скорост - тук са любимците ми с двигатели над 2000 куб.см и коли за по над 100к лв.,които явно си мислят,че щом се качат в "Мечока"/"Баварка-та"/"Вагината" стават безсмъртни и чак Супермен и Господ им завиждат!
Оставам с впечатление,че явно караш предимно извънградско или си от малък и спокоен град,за което благородно ти завиждам.
МОЛЯ,ако някой може да ми помогне в избора на дискове и съотвтно накладки да пише - аз не искам да ме убеждавате какво трябва и какво не трябва да си купувам,а най-учтиво моля за съвет при избор-а!
Нека да не спамим излишно!
/Както казва един приятел професионален шофъор:
-Аз не те уча как да си е*еш жената,ти не ме учи как да си правя колата!/ biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
@Vesko
Добре,че се обади:
Имаш ли представа RX-а с каква марка дискове излиза от завода?
Поздрави на всички - надявам се никой не се чувства персонално засегнат,но нека се придържаме към първоначалната тема!
Благодаря на отзовалите се, ако не за друго, то поне за дискусията!
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Басс-мана е прав - няма лошо да смениш компоненти с по-качествени.
После си казваш - сега имам по-яки спирачки, колата спира като болида на Фетел, значи мога да разчитам донякъде на това.
И спирането става по-късно, по-агресивно.... докато в един момент не попаднеш на участък, който все още не е почистен от зимното опесъчаване.
После се пуска поредната тема за застраховки и застрахователи.
Дотук - ясно.
Не ми стана ясно обаче едно - някой направи ли си сметката, че като се сменят дисковете с по-големи, апаратите - също, за спирачното усилие, което дава сервото и помпата?
Става въпрос за бар - кв. сантиметър площ?
После си казваш - сега имам по-яки спирачки, колата спира като болида на Фетел, значи мога да разчитам донякъде на това.
И спирането става по-късно, по-агресивно.... докато в един момент не попаднеш на участък, който все още не е почистен от зимното опесъчаване.
После се пуска поредната тема за застраховки и застрахователи.
Дотук - ясно.
Не ми стана ясно обаче едно - някой направи ли си сметката, че като се сменят дисковете с по-големи, апаратите - също, за спирачното усилие, което дава сервото и помпата?
Става въпрос за бар - кв. сантиметър площ?
- Akima
- Мнения: 7123
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Дидо,Fido Dido написа:Не ми стана ясно обаче едно - някой направи ли си сметката, че като се сменят дисковете с по-големи, апаратите - също, за спирачното усилие, което дава сервото и помпата?
Става въпрос за бар - кв. сантиметър площ?
включваш се с въпрос право в 10-ката!
Аз точно това си мисля цял ден.
Голям филм е да си търся апарати, заради една рутинна смяна на дискове и после да се почне помпи,цилиндри и т.н.
Неслучайно в повечето сайтове като търсиш Calipers излизат цели Brake Kit-ове със всичките му там помпи,маркучи,апарати,накладки,дискове и датчици.
Смятам да се придържам към формулата дискове и накладки висок клас + честа смяна на спирачна течност + качествени гуми с възраст до 3-4 години!
П.С.Откакто имам книжка няма ПТП - дори и с дърво или стълб,но застрахователя го виждам 2-3 пъти в годината,заради желанието на някои мои съграждани да си оставят боята по броните ми,особено на паркингите в центъра.
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: спирачен път
Аз пък не знам защо всички решихте , че ще спира някакви проценти по-добре ? За мен по-скъпия/качествения дикс дава възможност за по-голяма издръжливост на прегряване , а не с 10 метра по-къс спирачен път . И по-голяма издръжливост на механични деформации и повреди . Което всъщност е важно дори да спазваш всеки един закон за движение . Защото възможността да можеш да спреш няколко пъти подред си е доста голямо преимущество . А за подобряване на тези качества технологията по която се правят дискове , накладки и тн е много важна . Така ,че с хубави дискове и накладки не само , че може да спреш по-бързо ами и да спреш 10 пъти подред или да спуснеш един баир на спирачки . А не като Веско да ходиш през няколко хиляди километра за нови дискове ( в гаранция !!! ) .mar29 написа:
Има.......господинът не е БИЛ ГЕЙТС предполагам. Защо да плаща 250% по-скъпа част,а резултата да е 3 % по-добро спиране.Тези примерни 3 или 5% по-добро спиране може да ги извлече ,като само си намали скоростта на движение с 3 км например.
Сега не се хващайте за примерните %,които съм написал.Не ми задавайте въпроси от рода" как съм ги изчислил" ......те са примерни.Всеки от форума знае,че ако се кара например с 10 км/ч повече,спирачния път се увеличава драстично
СПОРЕД МЕН ТОЗИ ВЪПРОС ВЪОБЩЕ НЕ СЕ ОБСЪЖДА !mar29 написа:
П.С. СЕГА ДРУГ Е ВЪПРОСА,АКО ИСКАШ ДА СЕДНЕШ С ПРИЯТЕЛИ И ПРЕВЪРЖЕНИЦИ НА МАРКАТА И ДА КАЖЕШ: ТИ ЗНАЕШ ЛИ МОЯТА ТОЙОТА С КАКВИ СПЕЦИАЛНИ ДИСКОВЕ Е ?
Въобще не задължително да си екстремис за да спираш добре . А , че вината за катастрофите си е наша това си е ясно .stivi написа:Искам само да вметна, че ако се спазват законите в тази точка и ЗДВП всякакви подобрения по спирачната система са напълно излишни ! Без да се обиждате ,но хора които търсят екстремно спиране значи си падат и по екстремно каране което автоматично ги превръща в опасни за останалите участници в движението колкото и те да твърдят че не са такива ! Колко пъти ще ви се наложи да скачате на спирачките ако спазвате ограниченията на скоростта и дистанцията,но понеже всички сме "бързи и яростни" затова жертвите по пътищата са повече от войната в Ирак
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: спирачен път
Да не би да искаш да кажеш, че автомобилите със стандартни спирачки спират само по веднъж.... а сетне? Всички тея гимнастики с 'пърформанс' спирачки, ако не са за газърия, са едно извинение за каране по-агресивно.Bass_Man написа:Аз пък не знам защо всички решихте , че ще спира някакви проценти по-добре ? За мен по-скъпия/качествения дикс дава възможност за по-голяма издръжливост на прегряване , а не с 10 метра по-къс спирачен път . И по-голяма издръжливост на механични деформации и повреди . Което всъщност е важно дори да спазваш всеки един закон за движение . Защото възможността да можеш да спреш няколко пъти подред си е доста голямо преимущество ...
- Bass_Man
- Мнения: 5557
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Re: спирачен път
Питай Веско за за информация от първа ръка !Scott написа:Да не би да искаш да кажеш, че автомобилите със стандартни спирачки спират само по веднъж.... а сетне? Всички тея гимнастики с 'пърформанс' спирачки, ако не са за газърия, са едно извинение за каране по-агресивно.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: спирачен път
Веско е типичен пример за агресивно каране, така че не го намесвай. laugh.gifBass_Man написа:Питай Веско за за информация от първа ръка !
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
bass, samo vednaj sam si pregriaval diskovete do stepen da ne iska da spira djipa. No si beshe pochti umishleno. Na prohoda ot varna kam burgas niamashe mnogo koli i se zabavliavah da probvam kolko shte vdigne mejdu dva zavoia ne pomnia kolko vdignah, no po edno vreme otkqza da spira normalno i razhodomera pokazvashe che prez posledniat polovin chas ne beshe harchil pod 25l/100. I oshte za 100000km na hibrida mi smeniha dva puti diskovete che sa iznoseni:)
- Akima
- Мнения: 7123
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Re: спирачен път
Scott написа:Да не би да искаш да кажеш, че автомобилите със стандартни спирачки спират само по веднъж.... а сетне? Всички тея гимнастики с 'пърформанс' спирачки, ако не са за газърия, са едно извинение за каране по-агресивно.
КРАЙ!
Предлагам да спрем форума,докато всички не покажат Диплома за завършено Средно Образование с оценка по ФИЗИКА минимум Мн.Добър 5 - за някой колеги и по БЕЛ!!!
- Akima
- Мнения: 7123
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Абе аз хубаво се шегувам Веско,ама ситуацията ме плаши - щом основни неща не се знаят и се говорят откровени глупости само и само,за да се каже "нещо" освен да замълча и да гледам не знам какво мога да направя.
Не ми се мисли,че мога да попадна на някой специалист,който си няма представа от собствената си работа например,ами и му плащат,за да не знае.
Дотук ми помогнаха:
xtreme - точно по темата;
Me4oKyX - точно по темата;
max-2 - даде идея разпределението на спирачното усилие;
mar29 - идея за апарати;
Bass_Man - точно по темата;
Fido Dido - възможни проблеми при смяна на апарати;
Vesko - споделяне на опит,макар и за кола по-висок клас и в пъи по-скъпа;
Мненията на горепосочените са точно 1 страница - останалите 2 са спам и талаш.Явно има много представители на ФФ на СУ!
БЛАГОДАРЯ НА КОЛЕГИТЕ от поста ми!
Не ми се мисли,че мога да попадна на някой специалист,който си няма представа от собствената си работа например,ами и му плащат,за да не знае.
Дотук ми помогнаха:
xtreme - точно по темата;
Me4oKyX - точно по темата;
max-2 - даде идея разпределението на спирачното усилие;
mar29 - идея за апарати;
Bass_Man - точно по темата;
Fido Dido - възможни проблеми при смяна на апарати;
Vesko - споделяне на опит,макар и за кола по-висок клас и в пъи по-скъпа;
Мненията на горепосочените са точно 1 страница - останалите 2 са спам и талаш.Явно има много представители на ФФ на СУ!
БЛАГОДАРЯ НА КОЛЕГИТЕ от поста ми!
- slowtraveler
- Мнения: 4902
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Vesko не го смятай за еталон, защото РХ-са има доста слаби спирачки....
Просто за хибрида са смятали, че натоварването на спирачките ще е по-малко, защото част от спирачната енергия отива в 'KERS'-а му
И затова са му сложили малки дискове и недотам ефективни спирачки....
Е да ама при екстрено спиране РХ-са започва да не му стигат спирачките.
Между другото впечатленията ми са, че Тойота разчита на по-слаби спирачки... До момента трите тойоти, които съм пробвал : Авенсис, Корола Версо, Корола, са били с доста слаби спирачки...
Не бих обмислял въобще вариант за смяна само на диск...
Или пълен комплект диск/спирачни апарати (диска с по-голям диаметър), или по-внимателно каране...
Просто за хибрида са смятали, че натоварването на спирачките ще е по-малко, защото част от спирачната енергия отива в 'KERS'-а му
И затова са му сложили малки дискове и недотам ефективни спирачки....
Е да ама при екстрено спиране РХ-са започва да не му стигат спирачките.
Между другото впечатленията ми са, че Тойота разчита на по-слаби спирачки... До момента трите тойоти, които съм пробвал : Авенсис, Корола Версо, Корола, са били с доста слаби спирачки...
Не бих обмислял въобще вариант за смяна само на диск...
Или пълен комплект диск/спирачни апарати (диска с по-голям диаметър), или по-внимателно каране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 45 госта