Страница 1 от 2

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D 90HP 2002 - педалът на спирачката "потъва" при продължителен натиск - нормално ли е?

Публикувано на: 19 Окт 2011 09:18
от t k d4d
Здравейте,всички фенове на Toyota.
Имам следният проблем на Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D 90HP 2002.
Нормално ли е да ми потъва педала на спирачката при продължителен натиск?
Така казаха майсторите от Toyota сервиз.

Re: проблем със спирачките

Публикувано на: 19 Окт 2011 09:30
от Petar
Зависи колко е продължителен натиска но ако е много е нормално

Публикувано на: 19 Окт 2011 10:20
от t k d4d
около 4-5сек. при силен натиск

Публикувано на: 19 Окт 2011 10:28
от Petar
Да това е вече друго щом така прави проблемите могат да бъдат ниско ниво на спирачната течност не добре обезвъздушена спирачна система или позаминала спирачна помпа или теч от някъде

Публикувано на: 19 Окт 2011 10:43
от t k d4d
течноста е ок. теч няма. пампата я свалих няма надраскано по корпоса гумичките видимо им няма нищо. само леко хлабаво влизат. преди да я сваля направих обезв.резултат няма.тръгнах кум магазина за помпа.предлагат ми работен комплект 200лв. цяла помпа 500лв.за по сигурно преди да купя отидох в тойота сервиз.от там ми казаха че е нормално щом ми държат спирачките но аз мнаго не им вярвам да рискувам ли 500лв.

Публикувано на: 19 Окт 2011 11:09
от t k d4d
забравих да спомена пробвах на сръмен наклон като натисна леко педала не потъва и задържа колата. и силно кат натисна слиза до ламарина ама колата пак не тръгва.в движение спирачките държат добре ама при повторно напомпване заковават още горе и ефекта е по голям. и на всичкото отгоре кат свалях попата изтече течност после измих с вода и ми светна лампата на гор. филтър. кат покарах малко намали но свети много слабо. фатално ли етова.

Публикувано на: 19 Окт 2011 11:24
от t k d4d
забравих също да спомена смених предни накладки и вместо да зачистя дисковете тръкнах на шмергел малко накладките.предишните бяха оригинални хващаха така както сегашните при повторно натискане. ама педала дали е потъвал и преди незнам. помагайте моля. кво да правя. има ли вяроятност ако карам така да разцепя на някой задницата.

Публикувано на: 19 Окт 2011 11:29
от slowtraveler
Майтап със спирачките не трябва да се прави...
Не е нормално да ти потъва спирачката.
Най-вероятна причина - спирачна помпа. При лошо обезвъздушаване спирачката потъва първия път с влошено спирачно усилие (или въобще без такова), а спирачките сработват след напомпване на педала.
Ако не ти губи спирачна течност, то варианта е спирачна помпа.

Публикувано на: 19 Окт 2011 13:23
от Daria
Здрасти колега, и моя педал потъва като го задържа под натиск 5-6сек.(плавно потъване), но колата спира. Смених спирачната помпа и няма промяна. Само дето никой не можа да ми каже, защо при напомпване на педала има едно съскане от блока на ABS съскане, което го няма иначе(пробвах на същата като моята и няколко различни тойоти), а си работи нормално. Ако разбереш нещо пиши. :thumbsup:

Публикувано на: 19 Окт 2011 13:37
от lederman
процедура за проверка на педала на спирачките от Сервизния наръчник:

1. INSPECT BRAKE BOOSTER
(a) Airtightness check.
(1) Start the engine and stop it after 1 or 2 minutes. Depress
the brake pedal several times slowly.
HINT:
If the pedal can be depressed to the f;oor the first time, but on
the 2nd or 3rd time cannot be depreesed as far, the booster is
airtight.
(2) Depress the brake pedal while the engine is running,
and stop the engine with the pedal depressed.
HINT:
If there is no change in the pedal reserve distance after holding
the pedal for 30 seconds, the booster is airtight.
(b) Operating check.
(1) Depress the brake pedal several times with the ignition
switch off and check that there is no change in
the pedal reserve distance.
(2) Depress the brake pedal and start the engine.
HINT:
If the pedal goes down slightly, operation is normal.

Публикувано на: 19 Окт 2011 13:40
от lederman
Daria написа:защо при напомпване на педала има едно съскане от блока на ABS съскане, което го няма иначе :thumbsup:
Предполагам, че като всяка хидравлична система има предпазен клапан (клапан за свръх налягане).

INSPECT VACUUM CHECK VALVE
(a) Inspect vacuum check valve.
(1) Slide the clip and disconnect the vacuum hose.
(2) Remove the vacuum check valve.
(3) Check that there is ventilation from the booster to
the engine
, and no ventilation from the engine to the
booster.
(4) If any fault is found, replace the vacuum check
valve.
ето от къде може да е съскането....

това е предположение а не твърдение.
Daria написа:Здрасти колега, и моя педал потъва като го задържа под натиск 5-6сек.(плавно потъване), но колата спира. Смених спирачната помпа и няма промяна.
ако за това са ти сменили помпа, според мен, са те минали ....

Публикувано на: 19 Окт 2011 16:08
от TATI
Така е колега и е нормално. Моя Авенсис е така от нов и вече 6 години си е така, но няма проблеми. А на място не е и нужно да натискаш силно педала. Важното е да спре когато се налага. Ако не що те рпитеснява, отиди на някое широко и празно място и пробвай при движение и рязо натискане дали спира. Ако спира е ОК. Но, това че потъва педала на място не е причина за тревога. И моя стига почти до ламарината като натискам зверски на място.

Публикувано на: 19 Окт 2011 16:13
от lederman
TATI написа:Ако нещо те притеснява, отиди на някое широко и празно място и пробвай при движение и рязо натискане дали спира. Ако спира е ОК.
на всеки пункт за годишен преглед има стенд за проверка на спирачното усилие.....
за Х лева можеш точно да провериш 4-те колела и то със стойности, а не субективно.... (предполагам, че Х е около 10 но не съм сигурен cool.gif)

Публикувано на: 19 Окт 2011 16:23
от TATI
Да, не се сетих за този вариант.

Публикувано на: 19 Окт 2011 20:22
от slowtraveler
Не е нормално педала да слиза до ламарината....
Хидравличната система няма предпазен клапан.
Плавното отпускане на педала до едно ниво е вследствие конструкцията на вакуумния усилвател.
Навярно сте забелязали, че 'плавното' потъване е 'след запалване на двигателя' - когато вакуумния усилвател сработи...
Но това не означава, че при работеща система педала ще си слиза до долу при задържане на педала, както е обяснил колегата...
'Еластичността' на педала (хода на педала) зависи и от маркучетата на спирачките. Например спортни армирани спирачни маркучета правят педала с по-къс ход, защото маркучето не се разширява под голямото налягане вътре...