Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D 90HP 2002 - педалът на спирачката "потъва" при продължителен натиск - нормално ли е?

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D 90HP 2002 - педалът на спирачката "потъва" при продължителен натиск - нормално ли е?

Мнение от t k d4d » 19 Окт 2011 09:18

Здравейте,всички фенове на Toyota.
Имам следният проблем на Corolla E12 2.0 1CD-FTV D4D 90HP 2002.
Нормално ли е да ми потъва педала на спирачката при продължителен натиск?
Така казаха майсторите от Toyota сервиз.
Последно промяна от Akima на 03 Май 2016 11:54, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Re: проблем със спирачките

Мнение от Petar » 19 Окт 2011 09:30

Зависи колко е продължителен натиска но ако е много е нормално

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 19 Окт 2011 10:20

около 4-5сек. при силен натиск

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 19 Окт 2011 10:28

Да това е вече друго щом така прави проблемите могат да бъдат ниско ниво на спирачната течност не добре обезвъздушена спирачна система или позаминала спирачна помпа или теч от някъде

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 19 Окт 2011 10:43

течноста е ок. теч няма. пампата я свалих няма надраскано по корпоса гумичките видимо им няма нищо. само леко хлабаво влизат. преди да я сваля направих обезв.резултат няма.тръгнах кум магазина за помпа.предлагат ми работен комплект 200лв. цяла помпа 500лв.за по сигурно преди да купя отидох в тойота сервиз.от там ми казаха че е нормално щом ми държат спирачките но аз мнаго не им вярвам да рискувам ли 500лв.

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 19 Окт 2011 11:09

забравих да спомена пробвах на сръмен наклон като натисна леко педала не потъва и задържа колата. и силно кат натисна слиза до ламарина ама колата пак не тръгва.в движение спирачките държат добре ама при повторно напомпване заковават още горе и ефекта е по голям. и на всичкото отгоре кат свалях попата изтече течност после измих с вода и ми светна лампата на гор. филтър. кат покарах малко намали но свети много слабо. фатално ли етова.

t k d4d
Мнения: 172
Регистриран на: 19 Окт 2011 08:51

Мнение от t k d4d » 19 Окт 2011 11:24

забравих също да спомена смених предни накладки и вместо да зачистя дисковете тръкнах на шмергел малко накладките.предишните бяха оригинални хващаха така както сегашните при повторно натискане. ама педала дали е потъвал и преди незнам. помагайте моля. кво да правя. има ли вяроятност ако карам така да разцепя на някой задницата.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Окт 2011 11:29

Майтап със спирачките не трябва да се прави...
Не е нормално да ти потъва спирачката.
Най-вероятна причина - спирачна помпа. При лошо обезвъздушаване спирачката потъва първия път с влошено спирачно усилие (или въобще без такова), а спирачките сработват след напомпване на педала.
Ако не ти губи спирачна течност, то варианта е спирачна помпа.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Daria
Мнения: 85
Регистриран на: 16 Окт 2009 13:37
Местоположение: Sofia

Мнение от Daria » 19 Окт 2011 13:23

Здрасти колега, и моя педал потъва като го задържа под натиск 5-6сек.(плавно потъване), но колата спира. Смених спирачната помпа и няма промяна. Само дето никой не можа да ми каже, защо при напомпване на педала има едно съскане от блока на ABS съскане, което го няма иначе(пробвах на същата като моята и няколко различни тойоти), а си работи нормално. Ако разбереш нещо пиши. :thumbsup:

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 19 Окт 2011 13:37

процедура за проверка на педала на спирачките от Сервизния наръчник:

1. INSPECT BRAKE BOOSTER
(a) Airtightness check.
(1) Start the engine and stop it after 1 or 2 minutes. Depress
the brake pedal several times slowly.
HINT:
If the pedal can be depressed to the f;oor the first time, but on
the 2nd or 3rd time cannot be depreesed as far, the booster is
airtight.
(2) Depress the brake pedal while the engine is running,
and stop the engine with the pedal depressed.
HINT:
If there is no change in the pedal reserve distance after holding
the pedal for 30 seconds, the booster is airtight.
(b) Operating check.
(1) Depress the brake pedal several times with the ignition
switch off and check that there is no change in
the pedal reserve distance.
(2) Depress the brake pedal and start the engine.
HINT:
If the pedal goes down slightly, operation is normal.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 19 Окт 2011 13:40

Daria написа:защо при напомпване на педала има едно съскане от блока на ABS съскане, което го няма иначе :thumbsup:
Предполагам, че като всяка хидравлична система има предпазен клапан (клапан за свръх налягане).

INSPECT VACUUM CHECK VALVE
(a) Inspect vacuum check valve.
(1) Slide the clip and disconnect the vacuum hose.
(2) Remove the vacuum check valve.
(3) Check that there is ventilation from the booster to
the engine
, and no ventilation from the engine to the
booster.
(4) If any fault is found, replace the vacuum check
valve.
ето от къде може да е съскането....

това е предположение а не твърдение.
Daria написа:Здрасти колега, и моя педал потъва като го задържа под натиск 5-6сек.(плавно потъване), но колата спира. Смених спирачната помпа и няма промяна.
ако за това са ти сменили помпа, според мен, са те минали ....
Последно промяна от lederman на 19 Окт 2011 16:16, променено общо 1 път.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 19 Окт 2011 16:08

Така е колега и е нормално. Моя Авенсис е така от нов и вече 6 години си е така, но няма проблеми. А на място не е и нужно да натискаш силно педала. Важното е да спре когато се налага. Ако не що те рпитеснява, отиди на някое широко и празно място и пробвай при движение и рязо натискане дали спира. Ако спира е ОК. Но, това че потъва педала на място не е причина за тревога. И моя стига почти до ламарината като натискам зверски на място.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 19 Окт 2011 16:13

TATI написа:Ако нещо те притеснява, отиди на някое широко и празно място и пробвай при движение и рязо натискане дали спира. Ако спира е ОК.
на всеки пункт за годишен преглед има стенд за проверка на спирачното усилие.....
за Х лева можеш точно да провериш 4-те колела и то със стойности, а не субективно.... (предполагам, че Х е около 10 но не съм сигурен cool.gif)
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
TATI
Мнения: 2742
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 43 пъти
Обратна връзка:

Мнение от TATI » 19 Окт 2011 16:23

Да, не се сетих за този вариант.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Окт 2011 20:22

Не е нормално педала да слиза до ламарината....
Хидравличната система няма предпазен клапан.
Плавното отпускане на педала до едно ниво е вследствие конструкцията на вакуумния усилвател.
Навярно сте забелязали, че 'плавното' потъване е 'след запалване на двигателя' - когато вакуумния усилвател сработи...
Но това не означава, че при работеща система педала ще си слиза до долу при задържане на педала, както е обяснил колегата...
'Еластичността' на педала (хода на педала) зависи и от маркучетата на спирачките. Например спортни армирани спирачни маркучета правят педала с по-къс ход, защото маркучето не се разширява под голямото налягане вътре...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 35 госта