Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

tora
Мнения: 316
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 40
Местоположение: Ст. Загора

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот tora » 07 май 2016 10:42

Номера на часста от тук: http://japan-parts.eu/, а той е: 42431-02170, с този номер от канекс се вижда това:
http://kanex.bg/shop/avtochasti/p/nakladki-diskove/TOYOTA/AURIS/AURIS+(NZE18_%7C+ZRE18_)+%5B10.2012+-+today%5D/2.0+D-4D+(124hp+@+91kW)/%E7%E0%E4%E5%ED+%F1%EF%E8%F0%E0%F7%E5%ED+%E4%E8%F1%EA

Въпреки липсата на шублер, става и с линия, с ролетка, достатъчна е разликата за да се прецени на кой от двата диаметъра отговаря. Това което съм писал е на база моя Аурис, правен в турско.

Изображение

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 86
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 7
Местоположение: София

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот batececo » 07 май 2016 14:43

Благодаря на всички за мненията, в краен случай ще свалям гумата и ще меря с рулетката.

bow.gif

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12669
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот slowtraveler » 07 май 2016 18:30

Както е споменал колегата tora, най-лесен и точен метод с 'неточни' средства е да завиеш един конец или тънко въженце около диска и да драснеш с маркер - разстоянието между двете цветни марки ти е обиколката....
И съответно дори с линийка ще можеш да получиш диаметъра с точност под 0.5мм :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1281
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот martod » 08 май 2016 09:32

batececo написа:Източник Благодаря на всички за мненията, в краен случай ще свалям гумата и ще меря с рулетката.

bow.gif

С рулетката нищо не можеш да мериш, на нея само се играе хазарт . tooth.gif
Голяма драма с тези дискове стана, biggrin.gif хората са мерили- мерили преди теб, изчислявали са многократно и са написали в сайтовете си, за Турция и Великобритания 270 мм. дискове, вземай си такива и да приключва драмата .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
Vokil
Мнения: 608
Регистриран: 03 мар 2009 00:35
Репутация: 24
Местоположение: Варна
Контакти:

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот Vokil » 08 май 2016 11:17

Заповядай http://toyotamarket.ru/
Човек и добре да живее умира .......

Потребителски аватар
nikdel
Мнения: 94
Регистриран: 11 юли 2011 20:16
Репутация: 6
Местоположение: Пловдив

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот nikdel » 08 май 2016 16:30

Може и с рулетка. Мери се обиколката и се изчислява диаметъра.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ

Потребителски аватар
stefo91
Мнения: 296
Регистриран: 06 фев 2012 00:39
Репутация: 18
Местоположение: Вършец
Контакти:

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот stefo91 » 04 мар 2017 09:40

batececo написа:Източник
batececo написа:Източник А по VIN-a в кой сайт мога да проверя?

За това и пуснах темата, но не получих информамция.



Ето в този сайт колега, да знаеш за следващият път: http://www.toyodiy.com/parts/q.html вкарваш си VIN-а на колата и ти излизат абсолютно всички оригинални парт номера на частите точно за твоята кола.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 86
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 7
Местоположение: София

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот batececo » 13 юли 2017 17:33

Да споделя резултата, макар и със закъснение - сложих дискове и накладки АТЕ, британска е системата, на апаратите пише BOSH, няма барабан вътре в диска за ръчната. Дясното бутало се прибира с натискане и въртене НАЛЯВО. Лявото бутало се прибира с натискане и въртене надясно. Купих си инструмент за прибиране на спирачните бутала, става супер лесно с него, 40 лв струва комплекта. Майстора и той взема толкова, но доколкото знам последно като са сменяни накладките при майстор изобщо не са чистени апаратите, както аз направих, а само са махнати старите накладки, прибрали са буталата, сложили са новите накладки, сглобяват и предават. Доколкото чух от мой познат пак с Аурис - всяка година е хубаво да се почистват и смазват със специална смазка (аз купих на АТЕ отново - Пластилюб беше) леглата на накладките.

Под пластинките на стрите накладки (които иначе бяха почти неизносени, но свиреха и диска имаше лек ръб) имаше ЛЮСПИ ръжда. Свалих спирачния апарат на земята, първо с отвертката почистих, после с груба телена четка, с фина, със шкурка, някоколко пъти мих с кореселин и т.н. След като махнах пластинките, сложих тънък слой специална смазка на АТЕ за спирачни апарати под и над пластинките. Водачите се движеха леко и не се усещаше да има луфт, маншоните бяха здрави и не ги отварях.

P.S. Като се слагат новите накладки е добре "детелината" на спирачното бутало да се нагласи да сочи така, че "пъпчицата" на накладката, която е по средата, да влезе между "листата" на "детелината" :) На това обръщаха внимание в руските форуми.

И не е сложно, сменял съм до сега ПРЕДНИ дискове и накладки на Реното, тука са го измислили по-добре японците (евала!), няма нужда от втори ключ като развиваш малкте болтове (с ключ 13), за да измъкнеш накладките, а си имат едни пластини, които държат контра на спирачния апарат :) Единствено трябва инструмент, който е един вид инвестиция в бъдещето :D :D :D при следващи смени на накладки.

Потребителски аватар
martod
Мнения: 1281
Регистриран: 15 ное 2008 17:49
Репутация: 26
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот martod » 14 юли 2017 09:22

batececo написа:Източник Да споделя резултата, макар и със закъснение - сложих дискове и накладки АТЕ, британска е системата, на апаратите пише BOSH,


И не е сложно, сменял съм до сега ПРЕДНИ дискове и накладки на Реното, тука са го измислили по-добре японците (евала!), няма нужда от втори ключ като развиваш малкте болтове (с ключ 13), за да измъкнеш накладките, а си имат едни пластини, които държат контра на спирачния апарат :)

Последно японците ли са го измислили или БОШ, че нещо се обърках ? . :D
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 86
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 7
Местоположение: София

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот batececo » 14 юли 2017 11:51

Не знам, обаче на Реното трябваше още един ключ да държиш контра, даже трябваше да е тънкък, нормалните не влизаха... а на тойотката само с 13-ка - врът-врът и готово ;)

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 86
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 7
Местоположение: София

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот batececo » 30 сеп 2017 08:01

Пак пиша със закъснение (2 месеца след като реших проблема сам), но да споделя:

2 седмици след смяната (прояви се на дълъг път, или когато се кара повече от час) задно дясно колело започна да свири и да загрява доста... Може би и горещия август да е бил виновен толкова бързо да се репродюсне.

Решението на проблема беше просто - извадих водачите на спирачните апарати, почистих, смазах (със смазка на АТЕ за спирачни апарати), сглобих.

Като се порових пак по чуждестранните форуми - препоръчват на всяка смяна на накладки на тойота да се смазват и водачите. Беше ми странно защо е нужно, при положение, че си имат здрави маншони (на никоя кола не ми се е налагало да се пипат водачите никога и майсторите не са го правили). Отделно супер лесно се движеха моите, ноооо... явно има значение. Смазвайте водачите на спирачните апарати при смяна на накладки, за да не разглобявате 2 пъти както аз разглобявах bash.gif :)

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 311
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот spiridoncho » 30 сеп 2017 13:22

А под маншоните на буталцата провери ли какво е положението? Понякога задържане може да стане и от там кел файда, че са смазани водачите. Както апарата работи добре при старите накладки, така при замяната им с нови може да стане беля защото се набиват боклуци от корозия и мръсотия при евентуално проникване на влага и кал под маншоните.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Потребителски аватар
batececo
Мнения: 86
Регистриран: 24 фев 2014 12:52
Репутация: 7
Местоположение: София

Auris E15 2009 - как да различа британска от японска спирачна система?

Мнениеот batececo » 30 сеп 2017 14:10

Гледах и там, да, още първия път като сменях дисковете и накладките, чисто изглеждаше, аз все пак бърсах и там и мацнах с грес лекичко под маншона. Факт е, че след почистването и смазването на водачите задържането изчезна. Пробвах да карам агресивно с много спиране, както и лекичко с малко използване на спирачката вече не загряват и при двата сценария, преди това грееше и свиреше и в двата случая. Даже след това като видях ефекта повторих процедурата и за предните, просто така, да не чакам и там да стане концерт на Satyricon и Emperor :)

Следваща стъпка е смяна на спирачната течност, имам всичко необходимо, само нямам налични 2 часа свободно време и помощник с желание да тренира за бедра на спирачния педал :)


Върни се в “Спирачна система”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост