Проблем със спирачки Avensis Verso D4D 2004 - решен
Публикувано на: 26 Окт 2016 11:01
Привет колеги,
Колата е Avensis Verso D-4D 116к.с. от 01.2004 (дата производство при проверка по VIN)
Предистория на проблема - вчера отварях въздушните колектори, за да ги чистя тях и EGR-a. Старах се да сглобя всичко, както си беше вкл. конектори, вакууми, връзки, но след приключване колата вървеше като спъната. След консултация с приятел се сетих, че бях оставил за накрая (и явно съм забравил) да затегна скобите на една къса мека връзка, която свързва турбото с една метална тръба с разширение, която отива надолу към интеркулера. На около 400-500 м преди нас (14-15 км след ремонта) спрях, установих, че наистина съм ги забравил, бяха съвсем хлабави и ги затегнах. Колата тръгна видимо по-добре. Дали е съвсем добре не мога да преценя, защото улиците около нас са тесни и не предполагат високи скорости. До този момент всичко със спирачките беше наред. В допълнение завчера смених задни накладки (седмица по-рано смених предни дискове и накладки, но оттогава съм минал повече от 600 км)
Проблем - при маневрирането за паркиране пред нас спирачките започнаха да се държат все едно двигателя е изключен - т.е. педалът е твърд и се иска значително по-голям натиск за спиране.
При натискане на спирачките на таблото светва лампата за спирачките (същата, която светва при задействана ръчна спирачка) и угасва след отпускане на педала.
Диагностика с TechStream - лампата MIL (мисля така се нарича тази, която светва при серизен проблем) не свети, има записана само една грешка P0400, която е със статус "pending", която е отпреди почистването и не я бях изтрил като приключих. Пробвах пак спирачката на паркинга. При първо натискане беше ОК, но при всички следващи проблемът се появи отново - т.е. все едно няма серво на спирачката и присветва лампата на таблото.
Ще съм благодарен за всякакви съвети и насоки къде, какво и как да търся, за да отстраня проблема.
Колата е Avensis Verso D-4D 116к.с. от 01.2004 (дата производство при проверка по VIN)
Предистория на проблема - вчера отварях въздушните колектори, за да ги чистя тях и EGR-a. Старах се да сглобя всичко, както си беше вкл. конектори, вакууми, връзки, но след приключване колата вървеше като спъната. След консултация с приятел се сетих, че бях оставил за накрая (и явно съм забравил) да затегна скобите на една къса мека връзка, която свързва турбото с една метална тръба с разширение, която отива надолу към интеркулера. На около 400-500 м преди нас (14-15 км след ремонта) спрях, установих, че наистина съм ги забравил, бяха съвсем хлабави и ги затегнах. Колата тръгна видимо по-добре. Дали е съвсем добре не мога да преценя, защото улиците около нас са тесни и не предполагат високи скорости. До този момент всичко със спирачките беше наред. В допълнение завчера смених задни накладки (седмица по-рано смених предни дискове и накладки, но оттогава съм минал повече от 600 км)
Проблем - при маневрирането за паркиране пред нас спирачките започнаха да се държат все едно двигателя е изключен - т.е. педалът е твърд и се иска значително по-голям натиск за спиране.
При натискане на спирачките на таблото светва лампата за спирачките (същата, която светва при задействана ръчна спирачка) и угасва след отпускане на педала.
Диагностика с TechStream - лампата MIL (мисля така се нарича тази, която светва при серизен проблем) не свети, има записана само една грешка P0400, която е със статус "pending", която е отпреди почистването и не я бях изтрил като приключих. Пробвах пак спирачката на паркинга. При първо натискане беше ОК, но при всички следващи проблемът се появи отново - т.е. все едно няма серво на спирачката и присветва лампата на таблото.
Ще съм благодарен за всякакви съвети и насоки къде, какво и как да търся, за да отстраня проблема.