Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Модератори: Georgimitrovich, zi_zi_top, Uncle Dido, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика

osis
Мнения: 5
Регистриран: 13 юли 2017 00:22
Репутация: 0
Местоположение: asas

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Мнениеот osis » 21 юли 2017 18:20

Колеги ,
сервиз във Варна , в който мога да порверя състоянието на спирачните дискове?
Усещат се вибрации при спиране , а накладките са на 50 % ..
Разбрах, че се тестват с магнитна стойка и индикаторен часовник.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 12648
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 338
Местоположение: Варна

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Мнениеот slowtraveler » 21 юли 2017 19:41

Първо ги измери дали дебелината им е ОК... И ако е близко до границата - направо ги сменяй...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ТТодоров
Мнения: 95
Регистриран: 09 авг 2016 22:18
Репутация: 12
Местоположение: София

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Мнениеот ТТодоров » 15 авг 2017 11:25

А задните как се проверяват, нещо по сервизите ги мързи да гледат барабаните...
Какво да правя за тях? (сори за офтопика, ако вашия Ярис е с дискови)

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 311
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Мнениеот spiridoncho » 15 авг 2017 12:01

Ами ако имаш ревизионен отвор на задните за настройка на накладките, то оттам можеш да се опиташ да видиш има ли накладки. Другия вариант е през отвор за болт ако не си с шпилки. Иначе барабана се сваля чрез разхлабване на саморегулиращия механизъм, защото в повечето случаи има ръб и трябва да се свият накладките. Като се свали барабана му се мери вътрешния диаметър. Там също си има допустим норми.
Принципно при повечето автомобили на 3-та смяна на предните накладки, се сменят и задните дори и да не са свършили. Тогава превантивно се смазва или подменя саморегулиращия механизъм и се проверява диаметъра на барабана. Понеже е по трудоемко и си е време, затова никой не проверява барабани. Разглоби ли се, по-добре е да се сменят и накладките.
Проблема е, че повечето хора си сменят задните накладки като ги чуят да стържат.
Последна промяна от spiridoncho на 15 авг 2017 12:55, променено общо 1 път.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Оги
Мнения: 540
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 43
Местоположение: Пазарджик

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Мнениеот Оги » 15 авг 2017 12:37

Централния им отвор се спича от ръжда и излиза с "майката", затова не ги отварят, а отворат ли ги- сменят накладките с нови, понеже най-често са под 2 мм. Само за гледане- не им се оправдава труда по свалянето, но може да договориш ако вс. е о.к. да им платиш труда.
Ако трябва да се сменят барабани- имам 2 за 2SZ-FE, подробности на ЛС.

Потребителски аватар
spiridoncho
Мнения: 311
Регистриран: 16 юли 2016 12:07
Репутация: 45
Местоположение: София

Тойота Ярис - проверка спирачни дискове

Мнениеот spiridoncho » 15 авг 2017 13:02

Оги написа:Източник.... и излиза с "майката"

Там е проблема с майсторите. По лесно е с майката и собственика да си купи нови. При избиването на барабаните на Реното преди години, от блъскането с чука липсваха няколко парчета от барабана. Да не споменавам, че не бяха разхлабили и накладките. Ефекта беше, заглъхване на ушите при скорости около 130-140км/ч от вибрациите.
С повече WD40 и с гумен чук нещата стават с лекота, и при монтажа като се сложи гресчица, всичко е 6 за последващ демонтаж. Ама нали трябва да се блъска, че е по-лесно.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение


Върни се в “Спирачна система”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост