Страница 2 от 2

Дразнещо уплътнение/ Накладки и дискове

Публикувано на: 04 Сеп 2017 22:58
от spiridoncho
dokkito написа: Раздвижването на водачите и буталцето е задължително със смяната на накладки.....
Там е проблема, че доста гаражни сервизчета заради ниска цена не правят процедурата ако не усетят заклинване. Или пък просто раздвижват ръждясалия и блокирал водач, а не го сменят защото нямат наличен и ако решат да чакат доставка колата трябва да виси на подемника. Да не споменавам, че вместо специалната гресчица бутат навсякъде медна.
btw Мисля, че греста за спирачки на Volvo не ставаше за областта на буталцето, но не съм сигурен дали ставаше въпрос точно за нея.

П.С. Добро обяснение на процедурата по раздвижване. Ще е полезна за доста колеги.

Дразнещо уплътнение/ Накладки и дискове

Публикувано на: 05 Сеп 2017 07:43
от YoKK
biro написа: Учудването ми е от мнението на YoKK за цената в кварталния сервиз. Тази в "Тойота" пък е космическа.
Кое точно те учудва?! Цените, които казвам са от м.март 2017г. Преди 4г. като си правил твоята кола може да са били и наполовина. И като казвам квартален сервиз нямам предвид "сервиза на бай Иван"!!! Колегата, пуснал темата, се интересува от конкретни цени към момента, а не от спомените за Балканската война... :whistle:

Дразнещо уплътнение/ Накладки и дискове

Публикувано на: 16 Сеп 2017 17:40
от astral_projection
dokkito написа: .... Намазва се със смазка под маншончето на буталцето , след което няколко пъти прибирате и вадите. Смазката за водачите и цилиндърчето трябва да е високо температурна и щадяща гумените маншончета. Накладките по гърба и в страни се намазват с медна смазка или същата с която сте смазвали водачите ....
Здравейте, каква смазка е добре да се слага на буталцето и каква на водачите (ако не е включена в ремонтния комплект)? Защото доколкото видях някъде за буталцето не е хубаво да се слага медна грес,а по-скоро керамична, дали съм разбрал правилно? А за водачите може и от двата вида нали така?

Дразнещо уплътнение/ Накладки и дискове

Публикувано на: 16 Сеп 2017 18:31
от spiridoncho
Ето Пастата на Ate за буталцето, ето и за водачите Ate - Plastilube.
Ето една TEXTAR Cera Tec, мисля че става за навсякъде.
Има на Бош, Volvo и др.
Медна грес можеш да слагаш само на гърба на накладките. За водачи не е подходяща.

Дразнещо уплътнение/ Накладки и дискове

Публикувано на: 16 Сеп 2017 20:21
от dokkito
Смазката за буталцето и водачите не трябва да е медна. Медната смазка уврежда гумата. Медна смазка се ползва само по контактната повърхност между супорта и накладката. Смазката за водача и буталцето не трябва да уврежда гумените маншончета. Не знам и никога не съм се интересувал от състава на смазката за буталцето и водачите. Ползвал съм една Руска смазка МС 1600 . Руснаците я дават за буталцето, водачите, за гърба на накладките. Много ми хареса смазката на мен. Като цяло производителя на тази смазка има много различни смазки. Има смазка само за буталце ,само за водачи и медна за накладката. Тази която ползвах аз бе най- новия им продукт и най -скъпа . работния и диапазон е от-50 до 1000 градуса.

Дразнещо уплътнение/ Накладки и дискове

Публикувано на: 16 Сеп 2017 20:46
от batececo
Аз сложих АТЕ Пластилюб на водачите, да видим напролет как ще е...

Дразнещо уплътнение/ Накладки и дискове

Публикувано на: 17 Сеп 2017 08:20
от astral_projection
Благодаря за бързите отговори.