Страница 2 от 4

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 08 Мар 2018 15:21
от slowtraveler
york20help написа: Не мога да се съглася ,че диска може да замине на 30000 километра !Накладки ще сменя в ATU в края на месеца !
Колега, честно казано дисковете едва ли се интересуват от Вашето съгласие (без обида) :)
Измерват се, и или са заминали, или не са :thumbsup:
Ако се заминали - независимо от вашето негодование, навярно сте ги свършили за 30х.км и независимо от цената Ви съветвам да ги смените....
Ако не са заминали - настъпвате сервиза... Навярно ще се учудите колко ефективно може да бъде едно официално ПИСМЕНО запитване за обяснение особено на немски сервиз или представителство :)
Измерването може да го направите и Вие самите ако имате познания и инструмент (с обикновен шублер ще Ви е по-трудно да го направите, но не и невъзможно - да, грешката ще е по-голяма, но ще придобиете поне обща представа за състоянието). Или да направите измерването в друг сервиз - едва ли ще ви вземат (прекалено) много за такава елементарна операция...

От друга страна ми се струва, че в края на краищата експлоатирате автомобила като служебен... Колкото и да не ви се вярва - амортизацията на автомобила зависят не толкова от това чия собственост е - на фирма или лична, колкото от начина на експлоатация... Убеден съм, че и с Микрата бихте имали сходни проблеми...

Оги, проблемът е, че обикновено колкото е по-твърд диска, толкова по-голямо усилие е нужно да се достигне същият спирачен ефект... Като добавиш и по-твърди накладки, и започваш да се чудиш защо колата спира лошо особено при студени спирачки... Защо свирят и т.н. и т.н. Затова и обикновено се търси правилния баланс - не прекалено меки да свършват за нула време, но и не прекалено твърди за да няма проблеми с обичайната 'гражданска' експлоатация...

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 08 Мар 2018 16:53
от Оги
york20help написа:...
В случая километража е бел кахър. За износването от значение е интензивността на натоварването. Аз съм трил едни накладки за 20 х.км. градско, и с едни такива повече от 100 х, че и ги свалих дебели към 5 мм. Но вторите бяха на кола, която се движи извън града, така, че километража не е никакъв критерий.
-Хаотично е да решаваш да сменяш нещо без да знаеш какво е положението с него.
Карай засега, ако се разпищят като спираш, тогава ще сменяш каквото трябва.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 08 Мар 2018 20:35
от nowyaris
Оги написа:
york20help написа:...
В случая километража е бел кахър. За износването от значение е интензивността на натоварването. Аз съм трил едни накладки за 20 х.км. градско, и с едни такива повече от 100 х, че и ги свалих дебели към 5 мм. Но вторите бяха на кола, която се движи извън града, така, че километража не е никакъв критерий.
-Хаотично е да решаваш да сменяш нещо без да знаеш какво е положението с него.
Карай засега, ако се разпищят като спираш, тогава ще сменяш каквото трябва.
Извинявай,Колега,но човека е в Германия.Такива съвети от Пазарджик не бива да му даваш.В Германия е по-друго,с това градско без да иска ще удари някого,ще излезе че не е сменил спирачки по предписание и ще му се стъжни живота с години напред.Щом са казали,трябва да сменя по предписание,парите после ще ги мисли.
Относно описаното от колегата качество на новия Ярис - направо ми се приплаква.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 08 Мар 2018 20:59
от Оги
Сериозно ли, колега... Минал преглед и някакъв там го посъветвал че след... какво предписание, какви пари... знаеш за TUF...

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 10:10
от BOz
Все пак според мен наистина са свършили малко бързо. Но най-голяма заслуга за това има стила на каране.
На Приуса след като смених предните дискове и накладки имам изминати ~23к км. от които ~22к са градско. Реално нямат разлика от ден първи на износване. tooth.gif
Ама гледам да използвам максимално всичко, което мога, автомобил, движение, терен. И днес например от 112 спирания 110 са ми идеални, без използване на дисковете до към 13-15км/ч. Явно имам 2 изпуснати момента. Трябва да ходя на поправителен. drunk.gif

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 11:08
от iovkito
В оторизираните сервизи послъгват, защото първите ми накладки на авенсиса ги бяха сменили на 45 000км, тогава ми казаха, че имали още малко и било хубаво да се подменят. Следващите си ги смених сам на 185 000км , като за първите 45 и следващите 140 000 км по никакъв начин не съм променил стила си на шофиране. Със задните също ме излъгаха и ги смениха на 80 000км, но нали знаете, човек можеш да го излъжеш само веднъж. С рав4-ката такива грешки няма как да се случат. tooth.gif

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 14:51
от nowyaris
Оги написа: Сериозно ли, колега... Минал преглед и някакъв там го посъветвал че след... какво предписание, какви пари... знаеш за TUF...
Колата е на една година,гаранционна е и не минава ТЮВ в Германия,поне до третата година.До тогава проверяващия орган е оторизирания сервиз който извършва гаранционното обслужване и нужните ремонти през гаранционния период.Не се знае кой го е посъветвал да си смени предните дискове и накладки,защо го е посъветвал и какво точно е имал в предвид.Но след като са му го казали,той трябва да го направи,независимо от неговото си лично мнение.
Най-вероятно е с лизинг,с каско и ако стане не дай Боже нещо с колата,някой шибан "унфалл", може да му се стъжни на колегата в Германия живота много и тези 400 евро да му се сторят стотинки.Повярвай ми.отделно,дето не се знае какви са точно дисковете и накладките,какво се случва в този немски град с автомобила за 30 хиляди километра само градско каране и т.н. За това след почти 7 години живот из различните Германии дружеския ми съвет към колегата в Германия е да си смени всичко,което са му препоръчали в оторизирания сервиз и да търси друг начин да си спести тези 400 евро.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 15:06
от slowtraveler
Между другото - многократно са ми казвали 'накладките са на свършване' - трябва да се сменят или сега, или съвсем скоро... И аз го виждам това, но това не пречи да врътна с тях ощ 20-30х.км преди да свършат до допустимото износване... Септември месец искаха да ми сменят предни накладки - били свършили. Отказах, защото имаха още хляб, макар и не много... От тогава освен ежедневното градско, имам неколкократни пътувания до София, с бързо шофиране (и интензивни спирания) из Петрохан... Някъде около 5-8х.км... Да, съвсем скоро ще трябва да ги сменям, но все пак съм врътнал 'без пари' още хиляди километри. :)
На кашкая като сменях предните накладки (бяха свършили до звуковият сензор), забелязах, че задните са мнооого изтънели, и ги смених и тях... Е да - като видях новите - ами те накладките са си толкова тънички - като на колело :)

Дидо, смятам, че дори официалния сервиз да ти каже, а ти виждаш, че нещата не са така, можеш да поискаш писменото им становище с твоя доказателствен материал - убеден съм, че ще направят нова оценка :)

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 16:10
от Оги
Според мен тенекето на накладката /пищялката/, наречена преди мен и акустичен сензор, ако ще и космонавтика да е - отрие ли се в диска- това е ясен критерий, че подложката на накладката се е приближила до минимално за безопасността разстояние до диска. До този момент конструкцията е в пълна функционалност и годност, и пищенето при спиране показва, че от феродото е останало за триене още най-малко 2 мм. Не че не може да се доизноси и то, но вече настъпват рискове.
Или при износен диск- ще се разпищи и с повече от 2 мм. феродо. Това разстояние, което тенекето е "турено" там да пази и да писне преди да се е изтрило феродото /или диска се е изкопал фантастично/представлява сбор от защитения остатък дебелина на феродото от накладката + изтритата част от диска. Затова и феродото може да е повече от 2 мм. когато се разпищи при спиране. Засега последното обстоятелство липсва.
Защо е таз паника ?!

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 16:17
от slowtraveler
Сменял съм накладки с дебелина около 'пищялката' - едната се бе спукала... Когато остане много тънко феродо има няколко ефекта - започва да нагрява много спирачния апарат, и освен това самата основа на накладката... Което може да доведе до спукване... Затова се сменят при определена дебелина на феродото, а не 'когато тъкмо ще свърши'....
Работили сме и със значително по-яки спирачни механизми - и там листа феродо се сменя при достигане на някаква минимална дебелина...
Така, че паника няма, но се изисква правилно обслужване... Наближи ли до смяна - нищо лошо няма да те предупредят...

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 16:18
от e 10
Няма как оригинални дискове и накладки за 30 000 км. да се износят до степен да са опасни за шофиране, както и да са карани в града. Да се изкриви или спука диск може да се случи и за 30 км. Но тогава колегата и сам ще установи, че спирането не е както трябва.

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 16:44
от slowtraveler
Има има... Виждал съм различни начини на шофиране... 'Рекорда' на колега бе 15х.км комплект гуми, и около 20х.км - накладки (там дисковете можаха да издържат още един комплект накладки).. tooth.gif
Но както казах - най-лесно е колегата сам да види в какво положение са накладките и дисковете....
Няма какво да спорим може или не може - при желание всичко може :) Въпросът е какво е фактическото положение и според него се взема крайното решение - смяна без мрънкане, или реакция към сервиза...

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 17:01
от nowyaris
Както виждам,на колегата york20help му е през оная работа какво мислим ние по неговия проблем.Да постъпи както си е решил :thumbsup: .

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 09 Мар 2018 17:33
от BOz
slowtraveler написа: 'Рекорда' на колега бе 15х.км комплект гуми,
Много. Имам близък приятел, който за едно лято, което му е под 10к, сменя 3 комплекта гуми. Два на 100% и третия на 50%, като новия сезон с М3-ката започва отново с нов комплект. Като на около 2к ги върти, защото задните заминават. tooth.gif

Бързо износване на накладки и дискове на Ярис 2017 1.0

Публикувано на: 12 Мар 2018 01:04
от york20help
Ще отида в ATU в края на месеца и ще сменя накладките за 79 евро ,а ако има нужда ще сменя всичко за 200 евро не ,като в Тойота 400 евро !Прочетох някоя друга тема и се оказа ,че смяната в ATU не нарушава гаранционните условия !Накладките със сигурност ще бъдат сменени ,а за дисковете ако преценят от сервиза !И честно казано някой път и свирят спирачките !С колата се минават максимум 100 километра на ден ,няма въртене на гуми ,няма рязко спиране ,няма ръчни в завоите ,работя с нея и я ползвам за лична и няма нищо общо пак казвам със служебна кола !Виждам какво представляват служебните коли ,тази няма нищо общо !И за разлика от други сайтове ,тука получих максимално отговори !Ще ме накарате да си взема още една тойота след време ,но повече няма да е подобен ярис !