Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Bass_Man » 06 Апр 2015 01:04

Слагай смело но качествена уредба.

martist
Мнения: 51
Регистриран на: 01 Авг 2011 18:28

Corolla E11 1.4 VVTi ГИ с или без OBD...

Мнение от martist » 15 Май 2015 08:17

Здравейте,

прокрадва се идеята да сложа ГИ на Corolla E11 1.4 VVTi 97к.с.

Чета от два дни темите из форума, но не ми стана едно ясно: Може ли да сложа ГИ без OBD с оглед на разликата в цената ( 300-500лв. )? За какво служи това OBD и ще има ли проблеми, ако ГИ-то е без OBD? Насочил съм се към http://energy-gas.com Давайте и съвети за проверени газаджии из София.

Също така има ли чак толкова голяма разлика в "нисък", "Среден" или "Висок" клас ГИ, както ги пишат в описанията и каква е?

Благодаря.
Последно промяна от Akima на 15 Май 2015 18:40, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.

Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от saho » 25 Май 2015 15:25

Може и без обд, по-добре инвестирай в инжектори. Свържи се с човека над нас бас мен от София е и ще ти обясни най-подробно. :thumbsup:
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Bass_Man » 27 Май 2015 00:49

То само българските най-нисък клас и много старите италиански уредби нямат ОБД.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Bass_Man » 05 Юни 2015 15:09

Днес попаднах на още едно доказателство за температурата на горене на метана от една брошура на Опел Зафира CNG! Ето цитата:
http://www.apvgn.pt/veiculos/zafira_1_6cng_ingles.pdf
The catalyst of the Zafira 1.6 CNG is
located close to the engine, which
means it is particularly quick to start
operating. Because natural gas burns
at a lower temperature than gasoline,
it is not necessary to enrich the fuel
mixture under full load. This is normally
done to protect the catalysts of gaso-
line engines from heat damage.

Poki
Мнения: 1
Регистриран на: 10 Юни 2015 15:55

Toyota yaris 1.3 vvt-i газ да или не?

Мнение от Poki » 10 Юни 2015 17:28

Здравейте,
Харесал съм toyota yaris 2001 1.3 vvt-i и искам след като я купя да и сложа газ. От прочетеното до сега виждам че не е много удачно точно на такава да и се слага газ. Може ли да споделите мнения?
Последно промяна от Akima на 10 Юни 2015 19:51, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.

Аватар
BurnX
Мнения: 3
Регистриран на: 12 Юни 2015 00:05
Местоположение: София

Re: Toyota yaris 1.3 vvt-i газ да или не?

Мнение от BurnX » 12 Юни 2015 09:06

Poki написа:Здравейте,
Харесал съм toyota yaris 2001 1.3 vvt-i и искам след като я купя да и сложа газ. От прочетеното до сега виждам че не е много удачно точно на такава да и се слага газ. Може ли да споделите мнения?
Към въпросите на колегата да добавя
къде в София има качествен сервиз , където си разбират от работата? Кой точно газов инжекцион препоръчвате за този ярис ?
Мисля заради малкия автомобил газовата е най-удачно да се сложи на мястото на резервната гума.

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от mirott » 12 Юни 2015 09:37


Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Hursa » 15 Юни 2015 20:11

Bass_Man написа:Днес попаднах на още едно доказателство за температурата на горене на метана от една брошура на Опел Зафира CNG! Ето цитата:
http://www.apvgn.pt/veiculos/zafira_1_6cng_ingles.pdf
The catalyst of the Zafira 1.6 CNG is
located close to the engine, which
means it is particularly quick to start
operating. Because natural gas burns
at a lower temperature than gasoline,
it is not necessary to enrich the fuel
mixture under full load. This is normally
done to protect the catalysts of gaso-
line engines from heat damage.
За съжаление почти нищо не разбрах от цитата. Но от това което разбрах от статията, май е автомобил-мечта за много хора. Отдавна "мечтаех" да се появи подобен автомобил на европейския пазар.
ps Май статията е доста старичка smile.gif а аз от кога се интересувам от подобни автомобили. Явно не търся качествено.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Bass_Man » 21 Юни 2015 01:20

Ами черно на бяло е написано че газта гори с по-ниска температура така че няма как да ти изгорят клапаните!!!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4925
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 21 Юни 2015 18:45

Bass_Man написа:Ами черно на бяло е написано че газта гори с по-ниска температура така че няма как да ти изгорят клапаните!!!
Хм....
Гледам, че за бензина дават температура на адиабатно горене 900-1250С...
Докато за метанЯ - до 1950С, а за пропана и бутана - 1977С....
Това, че газта отделя по-малко топлинна енергия е вярно, но май не гори с по-ниска температура...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Hursa » 21 Юни 2015 23:33

Не температурата на горене е важна за "изгарянето на клапаните" - според мен. А температурата на изхвърлените газове при отварянето на изпускателни клапани - тогава ги обтичат от всякъде - и значение предполагам имат най вече дефектите по уплътняващите повърхнини. Когато газта и бензина горят тези повърхнини не контактуват пряко с горящите газове. Но когато са отворени тези повърхнини се обтичат от излизащите газове и евентуално могат да ерозират. Ако метана гори по бавно при компресията която дават бензиновите двигатели то той няма да успее да изгори близо до гмт и ще продължи да гори при такта на разширение - работния такт, по дълго от колкото бензина. Така в края на работния такт може температурата на газовете да е чувствително по висока при работа на метан. Така аз си го обяснявам. Ефекта ще бъде голям при постояно шофиране на високи обороти - според мен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Bass_Man » 24 Юни 2015 02:55

Слоу температурите са коментирани вече няколко пъти и няма такава разлика!

Хурса точно поради тази причина горят клапани и бутала при всички видове двигатели! Но това не става заради по-бавно горене на самото гориво а поради неправилна настройка или неизправност! Защото ако сместта излиза горяща това означава че има много излишно гориво и въздух или само въздух! А пропан бутана е с много сходни параметри до бензина и всъщност е с по-добро октаново число и много по-чист и гори по-чисто! Та тези случки просто няма как да се случат ако всичко е както трябва!!! И тук вече идва едно но!

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Hursa » 24 Юни 2015 16:53

Не говорех за обтичането на клапаните от горящите газове. Това при всички случаи не трябва да се допуска. А за продължителното обтичане на клапаните с изгорели газове при температура близка и превишаваща разчетната, което би се случило при постоянна експлоатация на двигателя при натоварване близко до пределното - в такъв случай клапаните на газифицирания двигател (прецизно настроен) биха си заминали по рано(според мен). При високи обороти компресията намалява, при което скоростта на изгаряне намалява, ъгълът на завъртане на коляновия вал за за който горивото успява да изгори също се увеличава, съответно хода който успява да измине буталото също. Няма как да има много и гориво и въздух, е ако не се говори за двигател с допълнително монтирано принудително пълнене. Иначе да - до колкото знам най-добре и най-бързо изгаря горивна смес, когато е близка до стехиометричната. Характеристиките на пропан бутана все пак се различават според мен, затова и се налага корекция на момента на запалване. Затова и при двигатели със "заводски монтирана газова уредба" - макар уредбата да е модифицирана и оптимизирана за конкретния двигател от произодителя. Макар характеристиките му да са настроени сравнително много по прецизно за работа на газ от производителя, който е запознат най-добре с параметрите му. И поне предполагаме, че са провели сравнително много изпитания за работа на двигателя в различни режими и натоварване, обикновенно пишат, че за такъв двигател монтират клапани с повишена жароустойчивост.
Само споря, не твърдя, че съм прав. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Re: Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от Bass_Man » 03 Юли 2015 23:45

Като цяло разсъжденията ти не са правилни. Но честно казано не ми се водят теоретични дискусии. Доста се изписа по темата който може да разбере има информация ако и след това не е разбрал няма нужда да се обяснява повече. Разбира се това не означава че дискусията е затворена! :whistle:
BTW това с хода на буталото по-добре го изтрий! :whistle:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта