Отново за VVTi и маслото

Модератори: zi_zi_top, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
nov
Мнения: 398
Регистриран: 28 яну 2007 19:15
Репутация: 6
Местоположение: Ловеч

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nov » 18 мар 2018 16:03

Много зависи от стила ти на шофиране колега. Агресивно, нормално. Съотношение градско/извънградско. Гледам, че си от София, вероятно такъв клас кола я ползваш за градско шофиране повече. Ако имаш и къси преходи в едната посока например 4-6 километра в посока аз бих заложил на нещо, което облекчава студения старт и се грижи за двигателя в задръстванията и при околна температура 35 градуса и нагоре. По принцип бих заложил на 5в30 или 0в30, но въпреки това е добре да погледнеш какво ти дава и производителя, книжката с описанията е най-добрия съветник. Като марка зависи какъв бюджет си заложил. Аз лично бих се насочил към редки и по-малко известни масла по нашите ширини и вероятността да са менте е значително по-малка. Или другия вариант е официалния вносител ( ако може да се разчита на това).

nowyaris
Мнения: 4229
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 69
Местоположение: ЛИНЦ/АТ

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nowyaris » 18 мар 2018 19:19

Какво точно е моторното масло,което ще се грижи за двигателя в задръстванията при околна температура 35 градуса по Целзий и нагоре ??? И по какво то се различава от моторното масло,което ще се грижи за двигателя при околна температура между 15 и 25 градуса ????? Пак по Целзий.При положение че околната среда в която работи всяко едно автомобилно масло е между 90 и 110 градуса.Пак по Целзий.
По темата-когато е конструиран бензиновият двигател за първия Ярис дали изобщо е имало в масова употреба масла от типа 0/30 и 5/30.? Със стандарт SM.
Колегата съвсем спокойно може да си ползва на този сравнително възрастен Ярис сравнително много евтини 5/40 или 10/40,независимо от стила на каране или начина на употреба на автомобилчето.
Ако искаш да разбереш какво мисли ГОСПОД за парите,виж първо на кого ги дава.....

Потребителски аватар
nov
Мнения: 398
Регистриран: 28 яну 2007 19:15
Репутация: 6
Местоположение: Ловеч

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nov » 18 мар 2018 20:48

На Авенсис с двигател 4а-фе, който е 1,6 110 коня се препоръчва 5в30, може и 10в40, Авенсиса, на който гледахме препоръките е произведен 98 година, тоест 3 години по-стар от Яриса, а самия двигател мисля е още от Карина. По тази логика с градусите няма проблем да си кара и с 15в40. Говоря, че при студен старт, особено на минусови температури -10,-15 маслото с вискозитет 5в30 се представя много по-добре отколкото 5в40, да не говоря за 0в30. Разбира се добра работа би му вършило и 5в40, но ако се загледаш в дейта шиитовете на двете масла вероятно ще забележиш какви са разликите в полза на 5в30. Вече ако го гори и му идва рядко може да мине на 5в40, но 10в40 мисля е твърде гъсто за този двигател. Какво му дават по спецификация в зависимост от околната температура, някой има ли сервизна книжка за този тип двигател?

nowyaris
Мнения: 4229
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 69
Местоположение: ЛИНЦ/АТ

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nowyaris » 18 мар 2018 21:39

Всъщност това е Тойота.Върви с всякакво масло.Понякога и без масло.След толкова години стигнах до извода,че е без значение какво точно е маслото в бензинова Тойота,стига да е достатъчно като количество и без много антифриз в него :D .При дизелите е малко по-друго.Особено при по-новите.Но темата е за бензинови....
Ако искаш да разбереш какво мисли ГОСПОД за парите,виж първо на кого ги дава.....

Потребителски аватар
nov
Мнения: 398
Регистриран: 28 яну 2007 19:15
Репутация: 6
Местоположение: Ловеч

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nov » 19 мар 2018 11:50

Щом върви без масло, що не пробваш на твоята и след 10к.км да споделиш резултати :D
Това на шега го казвам, ясно, че Тойота е здрава машина, но все пак е хубаво чат пат да и се налива масло съгласно нормите на производителя.

Оги
Мнения: 597
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 47
Местоположение: Пазарджик

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот Оги » 20 мар 2018 10:10

И нормите са ориентировъчни. Произведени за Европа са с едни и същи препоръки за Швеция и Италия. Не е чак такава беда ако не си налял "уникалното" масло или точно онова, което са писали. При тоз асортимент лесно можеш да съобразиш условията на мотора, околната среда и режима на експлоатация.

п.с. по-горе четох за гъсто и рядко масло. Мхм, при 90 гр. дали е същото... щото едно и също минерално масло на студено е гъсто като мед, а при работна температура и минало 5 х.км.- като вода. Но синтетичното е почти непроменено при различни температури и пробег.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13522
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 20 мар 2018 10:40

Оги написа:Източник по-горе четох за гъсто и рядко масло. Мхм, при 90 гр. дали е същото

Е нали затова имаш и вискозитетен клас на студено и на топло...
Ако първото число ти е ниско - колата ще пали лесно на студеното... За мен 10W е прекалено гъсто масло за нашия климат зимата (лятото няма проблеми)...
А второто число ти е за горещото масло... Щом производителя е казал, че е добре 30 или 40 за нашият климат - аз му вярвам....
Да, лятото навярно е за предпочитане 40, а зимата - 30... Но според мен не е голяма болка за умиране за нашият климат дали е 5W30 или 5W40...
Но е проблем 10W
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
nov
Мнения: 398
Регистриран: 28 яну 2007 19:15
Репутация: 6
Местоположение: Ловеч

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nov » 20 мар 2018 11:53

slowtraveler написа:Източник
Оги написа:Източник по-горе четох за гъсто и рядко масло. Мхм, при 90 гр. дали е същото

Но е проблем 10W

За VVT-i, вероятно би било проблем 10W, но за Карина 94-96 едва ли. За зимата е добра идея числото преди W-то да е поне 5, по принцип на капачката за масло на всяка Тойота няма ли написан изисквания вискозитет?

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13522
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 20 мар 2018 12:01

Защо мислиш така? Колкото е по-ниско числото, толкова по-лесно ще развърта двигателя.. Няма да се товари стартера, маслото по-бързо и лесно ще започне мазането....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
nov
Мнения: 398
Регистриран: 28 яну 2007 19:15
Репутация: 6
Местоположение: Ловеч

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nov » 20 мар 2018 12:13

slowtraveler написа:Източник Защо мислиш така? Колкото е по-ниско числото, толкова по-лесно ще развърта двигателя.. Няма да се товари стартера, маслото по-бързо и лесно ще започне мазането....

Това казах и аз в моя пост, само че Карина например не вярвам допуските да са по-финни отколкото при някой ВВТ-и, затова и казах, че едва ли я бърка ако и се налее 10в/30/40 или друга Тойота от същите години, освен ако колата не се експлоатира в Канда,Швеция или Норвегия. Аз 26 годишно бензиново Ауди на над 400к.км го карам с 5в40 на Кастрол и няма проблем, така че и при Тойота от тия години едва ли ще има, но ако е 10в пак не е толкова голям проблем, ако е при съвременен двигател това исках да кажа.При ВАГ специално да налееш 10в на турбо мотор е равносилно на това да си скапеш турбината насила и е супер глупаво решение.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13522
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 20 мар 2018 12:18

Ами карал съм Калоса с 10W40.... Осезаемо по-трудно въртеше при палене... За мазането - няма как да направя оценка, защото не съм отварял двигателя - здрава машинка беше :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 597
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 47
Местоположение: Пазарджик

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот Оги » 20 мар 2018 12:44

Ако колата нощува в гараж може и да не разбереш, че 10w не е най-доброто за зимата.

Потребителски аватар
nov
Мнения: 398
Регистриран: 28 яну 2007 19:15
Репутация: 6
Местоположение: Ловеч

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот nov » 20 мар 2018 13:07

Тези Калос-и не са ли след 2003 нагоре там 10в ли му дават? И да ако колата нощува в гараж и вътре не пада под 3-4 градуса няма как да разбереш че 10в не е твоето масло. Друг е въпроса ако я изкараш от гаража, отиваш на работа и стои на паркинг отвън на минус 10, вечерта може и да разбереш че не си уцелил много с маслото, но пак казвам според мен старите машини не ги бърка тези на 20 и повече години, там мисля и изискването за масления филм е по занижено, тоест маслото по принцип си е по-дебело. Друг е въпроса до 95-96 година имало ли е масла с вискозитет 5в30,5в40 или 0в40.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 13522
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 457
Местоположение: Варна

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот slowtraveler » 20 мар 2018 13:31

Говорим за стандартна експлоатация... Т.е. автомобила - на вън... Ако го държиш горещ, може и 40w40 да му слагаш, ама не е това въпроса :)
Едва ли повече от 10% от хората тук оставят автомобилите си само в отопляеми (или поне - топли) помещения.
Да, Калоса бе 2004г (двигателя мисля си е отпреди 2000г - Екотек двигател), и първоначално си бе с 10w40 (полусинтетика), а след това минах на 5W40...

Старите машини ? Ами първата машина дето карах самостоятелно през близката 1987г бе семейната - произведена 1964г :)
Та точно там съм се нагледал на тежко палене, или пръснати маслени шлангове (забравих вече на кой автомобил пръсна някакъв шланг при самото палене).... И повишеното налягане в системата докато маслото е студено (на времето някои автомобили имаха стрелкови манометър - там се виждаше отчетливо)...
И затова отдавна съм се убедил, че е по-добре да слагаш масло, което е 'леко' докато е студено (и все пак си е по-'тежко' от загрялото)...
А при достигане на работна температура - производителя си е казал тежката дума какво масло му трябва на двигателя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ТТодоров
Мнения: 109
Регистриран: 09 авг 2016 22:18
Репутация: 12
Местоположение: София

Отново за VVTi и маслото

Мнениеот ТТодоров » 27 мар 2018 22:46

Благодаря колеги. Да, колата се кара пенсионерската,само градско 50-80км/ч.
Скоро и направих голямо обслужване - абсолютно всички филтри,свещи,накладки,антифриз,спирачна течност и масло.
Предишния собственик я е карал с 10w40,но аз за втори път реших да сложа 5w40 Шел. Преди година пак такова сложих и не го е пипала.
Факт е че карам малко също така (4-5хил / година).
Но общо е на 233хил, затова основно беше питането..


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта