Страница 4 от 19

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 29 Апр 2013 22:54
от PESHO OT MARS
TATI написа:Тоя мотор по книга му дават 10в30, та нищо чудно тази 5-ца да му идва по-редичко.
Идея имаш ли какво значат числата в описанието на маслото? явно не щом говориш че масло 5W е тънко по отношение работата на двигателя различна от студен старт.

В момента с какво масло си текущо? При мен 4A-FE си хапваше като го разтривах до към лютеницата. и горе долу като взема една туба 5 литра сменям на 6000 км. доливам около 700 мл. и остатъка на около 10000 км. да го поосвежа преди смяната. И погледни всичките картерни вентилации на какво дередже са, хвърля ли масло много към дросела/всмукателния колектор.

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 29 Апр 2013 23:07
от djoten
За лютеница въобще не говоря, това понятие ми е непознато все още след ремонта на двигателя. В момента съм с Castrol Magnatec 5W40. Дроселната клапа е чиста. Навъртял 2500 км. като за тези километри е изгорила над литър масло.

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 30 Апр 2013 08:11
от PESHO OT MARS
Тоя Кастрол от сигурно място ли е взиман. Не за друго но е едно от маслата на което може би има най-много ментета.

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 24 Май 2013 11:54
от djoten
Честит празник на всички. Искам да се извиня за написаното относно автомобила...не е бил проблема в колата, а в майстора сменил ми гумичките. Чудя се защо продължава да ми харчи масло и работи като дизел (клапаните чукат, та се не трае). Ония идиот, като е махал пуловете не им е запомнил точните места и аз си мисля, че са вече износени. Около час смятахме, но поне успяхме и им завъртяхме правилните позиции. По-интересното обаче беше като изкарахме "старите" гумички (на 3000 км.). На първи цилиндър от 4 гумички - 4 скъсани (2 бяха сцепени и 2 бяха направо скъсани на две) е.ати успеваемостта! На трети цилиндър също имаше скъсана гумичка на 2 части. И за финал не беше зацепен правилно единия вал...като сменихме "старото"(пак на 3000 км.) масло беше черно като катран от нагар. Свещите на първи и трети цилиндър бяха с наслоен нагар. Най-накрая успях да чуя звука на двигателя, както си го представях. Най-накрая от ауспуха не се носи миризма на изгоряло масло. Другия месец с кеф ще се пусна на писта "Дракон" и ще накажа някой-друг Нисан punk.gif Поздрави на всички, двугодишните ми мъки приключиха...

п.с. Знаете ли колко трябва да е компресията на този двигател (4а-fe)? Измерената беше между 12.2 и 12.4

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 24 Май 2013 20:55
от PESHO OT MARS
Аз като ти обяснявам че по-добър двигател от 4A-FE Тойота не са измисляли ти не ми вярваш. Да не говорим колко Тойота са напред в двигатело строенето и че този мотор по надежност и параметри може да събири почти всичко конкурентно за периода на производството си. Компресията си е екстра, по-важното е да е максимално еднаква а не да е на някой цилиндър много висока.

Сипвай си хубаво масло сега и забрави за ядовете.

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 26 Май 2013 21:05
от Оги
Черното масло не означава че е лошо, а че има добри промивни качества. Ако почернява бързо след смяната значи в мотора има наслоен нагар заради скапани масла, но това не трябва да те притеснява особено, в почти всички мотори има, в кой повече, в кой по-малко.

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 27 Май 2013 00:23
от djoten
В моя случай маслото беше на 3000 км. след основен ремонт на двигателя и почистена глава, бутала, цилиндри и картер...смятам няма от къде да стане толкова черно предвид факта, че карам на газ освен от скъсаните гумички.

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 29 Май 2013 17:37
от mariodenev84
Колко масло харчи?

на мен ми дава 4 литра отгоре на 10 000 км

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 29 Май 2013 18:59
от djoten
laugh.gif де да ми даваше и на мен отгоре...

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 29 Май 2013 21:51
от mariodenev84
маслото ми е 5W 30 ,да пробвам ли по 10 W на 40

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 03 Юни 2013 10:06
от Оги
С каквото и масло да експериментираш поглеждай нивото му. С това нищо ново, но с някои масла може да забележиш увеличен разход след 5-6 х.км. което е ясен показател че конкретното масло не е за твоя мотор. За други мотори може да е добро, но в случая ти създава грижа и разход. 10-40 е универсално всесезонно масло за нашия климат в условия на нормална експлоатация.
Елементарни тестове можеш да направиш на всякакви масла. Включително високи класове и "висококачествени". След продължително пътуване развий капачката за наливане, ако от гърловината се изпарява синкав дим- това масло не издържа на високи температури, отлага голямо количество нагар - сменяй го дори да не си е минало пробега. Също една капка масло от щеката може да се капне на вестникарска хартия. Ако цялото количество попие в хартията и петното се увеличи без да остане какъвто и да е филм- маслото е в кондиция. Но ако остане някакъв филм на повърхността- това масло е за хвърляне макар и на малко километри да е.

Моля за помощ

Публикувано на: 06 Юни 2013 22:43
от daannii
Здравейте , колеги от днес съм собственик на корола 1,8 4wd 2000 г. Имам един въпрос и ще съм благодарен ,ако ми помогнете става въпрос ,за осветлението на таблото и врътките за партното . Таблото свети отчасти,а врътките и около тях изобщо не светят , трудно ли се сменяват и ако може препоръка за майстор от София съм ,благодаря на всички предварително !

Re: Моля за помощ

Публикувано на: 07 Юни 2013 13:03
от esox hunter
daannii написа:Здравейте , колеги от днес съм собственик на корола 1,8 4wd 2000 г. Имам един въпрос и ще съм благодарен ,ако ми помогнете става въпрос ,за осветлението на таблото и врътките за партното . Таблото свети отчасти,а врътките и около тях изобщо не светят , трудно ли се сменяват и ако може препоръка за майстор от София съм ,благодаря на всички предварително !
Я нов колега с 4WD - малко сме wink.gif

Точно онзи ден разглобявах моето, че трябваше да сменя запалката и крушките на централната конзола.
От въпроса ти не разбрах и тази част от таблото на която са ти уредите ли не свети или само централната конзола с врътките за парно и пр. !?
Понеже имах подобен проблем наскоро питах в тази тема: http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=2&t=24101
Ще добавя още инфо по нея и ще ти кажа как се сваля централната конзола.
С една дума - трудно wink.gif ....и не е точно, като на клипчетата понеже пластмасата на конзолата в горната си част е подпъхната под кората на таблото,.... но спокойно wink.gif
Значи първо сваляш 3-те врътките за силата на въздуха, парното, посоката на въздуха. Това става с леко издърпване към теб.
Сваляш с издърпване към теб и пластмасовия накрайник за посока на въздуха в купето, който е над тях. Там внимавай, защото има една прозрачна пластмаска в него за светлината да не я затриеш.
Под 1-ва и 3-та врътка има винтове-развиваш ги с отверката. Те придържат пластмасовата кора за един бял модул отзад.
Сега идва трудното. Пластмасовата конзола се държи на 6 щипки по 2 горе, долу и средата.
Първоначално аз започнах от долу на горе, както е в единия от клиповете заради подпъхнатата под таблото конзола, но се оказа трудно начинание - НЕ се прави така!
Оказа се, че таблото в горната си част е меко повдигни го с някакъв иснструмент без да го нараняваш първо от едната страна и после от другата и се опитай да отключиш първите 2 щипки на панела най горе. Издърпвай към теб.
После средните и долните излизат леко с идърпване към теб.
Конзолата (панела) е гъвкава, но все пак внизмвай да не счупиш някоя щипка.

След като я откачиш отзад има един кабел с букса към часовника и климата - откачаш го!
Има кабел към пепелника с крушка в края. И 2 кабела към запалката единия захранващ за нея другия за крушката на запалката.

Ако искаш ги откачаш всичките (на букси са), ако не само горния.

Горе под 1-ва и 3-та врътка имаш по една крушка. Свалят се с издърпване! На тях има силиконови "презервативчета" - сваляш ги внимателно и дано не са се спекли иначе се късат.
На техните места поставяш новите крушки и внимателно натискай-защото може да им хлътнат гнездата и после трудно, но не и невъзможно се връщат в начално положение (питай патило wink.gif )

Ако искаш може да си смениш и крушката на пепелника тя е лесна, а на запалката е по трудно така, че не се занимавай с нея. А как се сваля запалка е отделна тема wink.gif
Крушките насякъде са 12V 1,2W (аз сложих Tungsram по 2,50 лв / бр. има и по-евтини, но не ми се сваля табло през месец, че тегаво...)

После по обратния ред... панела по-лесно се слага отколкото сваля.
В сервиз преди време ми обявиха 70 лв за труд да ми сменят крушките, та повиках неволята и... biggrin.gif Така, че ако ти се занимава дерзай, ако не в някой сервиз....

Това е в общи линии-дано съм бил полезен wink.gif

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 07 Юни 2013 17:42
от daannii
Колега много благодаря за инфото , много ми беше полезно. Надявам се занапред ,ако имам някои въпроси да питам спокойно !

Re: Полезни съвети за Корола Е11 (1997-2001 год)

Публикувано на: 24 Юни 2013 17:40
от daannii
Моля за още малко помощ или съвет , след като смених всички крушки и се убедих ,че светят се оказа че , оборотомера между 4-5х оборта свети по слабо същото, при скоростомера между 80 и 120 и между 200 и 220 свети но по слабо отколкото другата част на таблото нормално ли е или е нещо друго ,ще съм ви благодарен ,ако ми дадете инфо .