RAV4 XA30 2.2 D-CAT 177HP 2006 - висок разход на гориво ?

tanto
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Яну 2011 17:34
Местоположение: София

RAV4 XA30 2.2 D-CAT 177HP 2006 - висок разход на гориво ?

Мнение от tanto » 05 Яну 2011 17:59

Привет.

Преди две седмици си купих и докарах от Германия Rav 4 D-CAT 177 hp (2006). За времето, за което я имам и я карам съм сравнително доволен, като изключим разхода на гориво. В момента средният ми разход според бордовия компютър е 11.3-11.4 л. на 100 км и общо взето е независим от това дали е градско или извънградско. Като го изчислявах на принципа зареждам "до горе" и после пак "до горе" също излезе някъде толкова. Тези резултати малко ме смущават. Според официалните данни би трябвало да харчи 6 л/100 км извънградско, и 8.2 градско. Наясно съм че тези числа, посочвани от производителя са недостижими, но все пак моите резултати са фрапиращо по-големи.
Когато я докарах в БГ и няколко км. след като заредих от родна бензиностанция ми светнаха лампи за бордовия комп. за грешка при 4WD, грешка в системите за сигурност и грешка в мотора. След четене по чужди форуми и след консултация в сервиз на тойота се оказа че проблемът е в подпушване на някакъв вал на двигателя от изгорелите газове. Проблемът се решава с чистене на вала и ако не стане се сменя (последното било скъпо).
Въпросът ми е, какъв разход на гориво достигат други собственици на същия автомобил и дали при мен има някакъв проблем или това са нормални стойности? Дали би могло гореописаното подпушване да е причина и за по-висок разход?

Благодаря предварително!
Последно промяна от Akima на 31 Юли 2015 12:06, променено общо 3 пъти.
Причина: Променено заглавие.

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Мнение от Akima » 05 Яну 2011 18:10

За извънградско този разход определено не е нормален - за градско зависи в кой град го караш и дали висиш в задръствания.

Реално къде направи диагностиката в ТМ Ауто или другаде?
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

tanto
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Яну 2011 17:34
Местоположение: София

Мнение от tanto » 05 Яну 2011 18:28

Градското ми е в София.
Диагностиката я направих в представителството в Пазарджик, защото в ТМ Ауто ме ядосаха няколко пъти (другата ми кола е Ярис и само проблеми имах с нея в ТМ Ауто).
Когато взех колата от германия в началото ми показваше разход от 18/100, който започна да пада, но на 11 и нещо спря и от тогава си се променя от 11.3 до 11.4 и обратно. Не съм го нулирал, но като гледам честотата, с която се налага да наливам дизел, си е точно толкова.
Това е. Ще отида пак до Пазарджик за да оставя Яриса за диагностика и ще поразпитам и за разхода на Рав4-ката.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 05 Яну 2011 18:39

ами потърси тук инфото за почистване на егр вентил,дал съм link точно за твоя мотор,с картинки.
предварително нулирай грешката като откачиш акумулатора за 10-15 мин.ако след това излезе пак грешката иди на диагностика в тойота,има още няколко вероятности,но да не гадаем. не си направил добър избор с тоя мотор.wink.gif

ps: ако караш много аутобан и градско и я режеш 10+ разход е нормален.при кротко каране би трябвало да ти даде към 8-9.избягвай да падаш под 2000 оборота. wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

tanto
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Яну 2011 17:34
Местоположение: София

Мнение от tanto » 05 Яну 2011 18:47

Те ми изчистиха компютъра от грешките и аз си я карам сега без проблем, но в някакъв момент ще трябва да изчистя този вентил.

В интерес на истината карам агресивно и знам че няма как разходът да е нисък, но все се надявах на 7-8 извънградско и 10 градско :)

Моторът го избрах точно защото е по-мощен, а исках да е по-пъргава колата и си мислех че като е тежка пъргавината ще я постигна с по голям мотор. Може и да съм сгрешил.

Линкът, който казваш че си дал не го виждам ..........

Благодаря за съветите и усилията!!!

c
Мнения: 64
Регистриран на: 07 Сеп 2008 11:51

Мнение от c » 05 Яну 2011 19:35

за всеки случай изчисти и дебитомера, по другите форуми доста се хвалят
има специален спрей за дебитомери в Ауто плюс за около 10лв.
въпреки че на тази нова кола едва ли ще е замърсен

Аз чистих на ландкузер и разхода извънградско падна много - стана около 8-8,5, а преди беше винаги един и същ независимо дали е градско или не 10-11

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 05 Яну 2011 20:57

http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa3/ra ... nigung.pdf


проблема не са конете,а DPF-а.всичко е навързано към ECU-то и при най-малката грешка го спъва.затова си поръчах последния модел без DPF,ама си трябва инфо по въпроса.
и да знаеш имаш 5-ти инжектор преди катализатора,той също доста често се запушва и предизвиква подобна грешка.ако е немски модела сигурно няма допълнително подгряване на антифриза,както и на предното стъкло.
сваляй го и го чисти тоя EGR поне 1х година!
най-новия хит е,че ако гори много масло и впоследствие запуши тотално катализатора,тойота може и да поеме целия ремонт до 7г. или 150.000км. ама тия в бг надали ще са чували за това.следи си редовно маслото и слагай само читаво! wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 05 Яну 2011 23:35

jim_beam написа:ако е немски модела сигурно няма допълнително подгряване на антифриза,както и на предното стъкло.
кои модели имат подгряване?
Пачо Кардана - Президент !!!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 05 Яну 2011 23:43

tanto написа:...........................

В интерес на истината карам агресивно и знам че няма как разходът да е нисък, но все се надявах на 7-8 извънградско и 10 градско :)......
Е то ако можеше с агресивно каране да се постига малък разход всички щяха да карат на заварка . Покарай един резервоар нормално за да видиш има ли проблем .
tanto написа: Моторът го избрах точно защото е по-мощен, а исках да е по-пъргава колата и си мислех че като е тежка пъргавината ще я постигна с по голям мотор. Може и да съм сгрешил.
............................
Е аз лично не виждам друг вариант но и , като си по-пъргав харчиш повече . Не виждам нищо грешно ?

tanto
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Яну 2011 17:34
Местоположение: София

Мнение от tanto » 06 Яну 2011 10:10

Благодаря, на всички и най-вече на Jim Beam за съветите. Ще го изчистя вентила и ще видя какъв ще е резултатът.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 06 Яну 2011 11:51

Дай на жена си или гаджето да кара.... с агресивно каране какво очакваш? "Икономичният" ми хибрид дава дота по-висок разход при подобен стил на шофиране smile.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 06 Яну 2011 13:07

coolone написа:
jim_beam написа:ако е немски модела сигурно няма допълнително подгряване на антифриза,както и на предното стъкло.
кои модели имат подгряване?

скандинавските и тези за австрия,имаш ли бутон отляво до регулирането на фаровете,другия е до запалката за предното стъкло?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

tanto
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Яну 2011 17:34
Местоположение: София

Мнение от tanto » 12 Яну 2011 15:49

След като попитах в представителството в Пазарджик за гореописаните проблеми ми казаха, че ако този мотор се кара предимно на градско това можело да доведе до проблеми затова трябвало сравнително често колата да се изкарва на магитрала и да се кара яко за да може петата дюза да изчисти като изгори натрупванията ит изгорелите газове. Иначе за разхода нямаха кой знае какво обяснение и ще я гледат като им я закарам за да почистят EGR вентила.

rashkov
Мнения: 99
Регистриран на: 07 Юни 2009 00:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rashkov » 13 Яну 2011 00:26

От моя опит разхода е близък до нормалния за този мотор.

1. 2.2 моторите в София са си нормално около 10-ката, ако копитцето е по-тежичко ;)

2. На Извън-градско със скорости над 170км/ч или с по-резки изпреварвания пак там отива. Справка Лексус със същия мотор, а и Версото си харчи като натежи обувката.

В БГ, след премеждия с ЕГР-то, слагам добавка през резервоар.
VERSO FORTE D4D 2.2
www.red-vertex.com

tanto
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Яну 2011 17:34
Местоположение: София

Мнение от tanto » 13 Яну 2011 11:12

rashkov написа: В БГ, след премеждия с ЕГР-то, слагам добавка през резервоар.
Привет,

Какво имаш предвид под премеждия, сменя ли го или го чисти? Можеш ли да ми кажеш каква добавка слагаш и къде зареждаш?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 63 госта