Страница 1 от 5

RAV4 XA30 2.2 D-CAT 177HP 2006 - висок разход на гориво ?

Публикувано на: 05 Яну 2011 17:59
от tanto
Привет.

Преди две седмици си купих и докарах от Германия Rav 4 D-CAT 177 hp (2006). За времето, за което я имам и я карам съм сравнително доволен, като изключим разхода на гориво. В момента средният ми разход според бордовия компютър е 11.3-11.4 л. на 100 км и общо взето е независим от това дали е градско или извънградско. Като го изчислявах на принципа зареждам "до горе" и после пак "до горе" също излезе някъде толкова. Тези резултати малко ме смущават. Според официалните данни би трябвало да харчи 6 л/100 км извънградско, и 8.2 градско. Наясно съм че тези числа, посочвани от производителя са недостижими, но все пак моите резултати са фрапиращо по-големи.
Когато я докарах в БГ и няколко км. след като заредих от родна бензиностанция ми светнаха лампи за бордовия комп. за грешка при 4WD, грешка в системите за сигурност и грешка в мотора. След четене по чужди форуми и след консултация в сервиз на тойота се оказа че проблемът е в подпушване на някакъв вал на двигателя от изгорелите газове. Проблемът се решава с чистене на вала и ако не стане се сменя (последното било скъпо).
Въпросът ми е, какъв разход на гориво достигат други собственици на същия автомобил и дали при мен има някакъв проблем или това са нормални стойности? Дали би могло гореописаното подпушване да е причина и за по-висок разход?

Благодаря предварително!

Публикувано на: 05 Яну 2011 18:10
от Akima
За извънградско този разход определено не е нормален - за градско зависи в кой град го караш и дали висиш в задръствания.

Реално къде направи диагностиката в ТМ Ауто или другаде?

Публикувано на: 05 Яну 2011 18:28
от tanto
Градското ми е в София.
Диагностиката я направих в представителството в Пазарджик, защото в ТМ Ауто ме ядосаха няколко пъти (другата ми кола е Ярис и само проблеми имах с нея в ТМ Ауто).
Когато взех колата от германия в началото ми показваше разход от 18/100, който започна да пада, но на 11 и нещо спря и от тогава си се променя от 11.3 до 11.4 и обратно. Не съм го нулирал, но като гледам честотата, с която се налага да наливам дизел, си е точно толкова.
Това е. Ще отида пак до Пазарджик за да оставя Яриса за диагностика и ще поразпитам и за разхода на Рав4-ката.

Публикувано на: 05 Яну 2011 18:39
от jim_beam
ами потърси тук инфото за почистване на егр вентил,дал съм link точно за твоя мотор,с картинки.
предварително нулирай грешката като откачиш акумулатора за 10-15 мин.ако след това излезе пак грешката иди на диагностика в тойота,има още няколко вероятности,но да не гадаем. не си направил добър избор с тоя мотор.wink.gif

ps: ако караш много аутобан и градско и я режеш 10+ разход е нормален.при кротко каране би трябвало да ти даде към 8-9.избягвай да падаш под 2000 оборота. wink.gif

Публикувано на: 05 Яну 2011 18:47
от tanto
Те ми изчистиха компютъра от грешките и аз си я карам сега без проблем, но в някакъв момент ще трябва да изчистя този вентил.

В интерес на истината карам агресивно и знам че няма как разходът да е нисък, но все се надявах на 7-8 извънградско и 10 градско :)

Моторът го избрах точно защото е по-мощен, а исках да е по-пъргава колата и си мислех че като е тежка пъргавината ще я постигна с по голям мотор. Може и да съм сгрешил.

Линкът, който казваш че си дал не го виждам ..........

Благодаря за съветите и усилията!!!

Публикувано на: 05 Яну 2011 19:35
от c
за всеки случай изчисти и дебитомера, по другите форуми доста се хвалят
има специален спрей за дебитомери в Ауто плюс за около 10лв.
въпреки че на тази нова кола едва ли ще е замърсен

Аз чистих на ландкузер и разхода извънградско падна много - стана около 8-8,5, а преди беше винаги един и същ независимо дали е градско или не 10-11

Публикувано на: 05 Яну 2011 20:57
от jim_beam
http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa3/ra ... nigung.pdf


проблема не са конете,а DPF-а.всичко е навързано към ECU-то и при най-малката грешка го спъва.затова си поръчах последния модел без DPF,ама си трябва инфо по въпроса.
и да знаеш имаш 5-ти инжектор преди катализатора,той също доста често се запушва и предизвиква подобна грешка.ако е немски модела сигурно няма допълнително подгряване на антифриза,както и на предното стъкло.
сваляй го и го чисти тоя EGR поне 1х година!
най-новия хит е,че ако гори много масло и впоследствие запуши тотално катализатора,тойота може и да поеме целия ремонт до 7г. или 150.000км. ама тия в бг надали ще са чували за това.следи си редовно маслото и слагай само читаво! wink.gif

Публикувано на: 05 Яну 2011 23:35
от coolone
jim_beam написа:ако е немски модела сигурно няма допълнително подгряване на антифриза,както и на предното стъкло.
кои модели имат подгряване?

Публикувано на: 05 Яну 2011 23:43
от Bass_Man
tanto написа:...........................

В интерес на истината карам агресивно и знам че няма как разходът да е нисък, но все се надявах на 7-8 извънградско и 10 градско :)......
Е то ако можеше с агресивно каране да се постига малък разход всички щяха да карат на заварка . Покарай един резервоар нормално за да видиш има ли проблем .
tanto написа: Моторът го избрах точно защото е по-мощен, а исках да е по-пъргава колата и си мислех че като е тежка пъргавината ще я постигна с по голям мотор. Може и да съм сгрешил.
............................
Е аз лично не виждам друг вариант но и , като си по-пъргав харчиш повече . Не виждам нищо грешно ?

Публикувано на: 06 Яну 2011 10:10
от tanto
Благодаря, на всички и най-вече на Jim Beam за съветите. Ще го изчистя вентила и ще видя какъв ще е резултатът.

Публикувано на: 06 Яну 2011 11:51
от Vesko
Дай на жена си или гаджето да кара.... с агресивно каране какво очакваш? "Икономичният" ми хибрид дава дота по-висок разход при подобен стил на шофиране smile.gif

Публикувано на: 06 Яну 2011 13:07
от jim_beam
coolone написа:
jim_beam написа:ако е немски модела сигурно няма допълнително подгряване на антифриза,както и на предното стъкло.
кои модели имат подгряване?

скандинавските и тези за австрия,имаш ли бутон отляво до регулирането на фаровете,другия е до запалката за предното стъкло?

Публикувано на: 12 Яну 2011 15:49
от tanto
След като попитах в представителството в Пазарджик за гореописаните проблеми ми казаха, че ако този мотор се кара предимно на градско това можело да доведе до проблеми затова трябвало сравнително често колата да се изкарва на магитрала и да се кара яко за да може петата дюза да изчисти като изгори натрупванията ит изгорелите газове. Иначе за разхода нямаха кой знае какво обяснение и ще я гледат като им я закарам за да почистят EGR вентила.

Публикувано на: 13 Яну 2011 00:26
от rashkov
От моя опит разхода е близък до нормалния за този мотор.

1. 2.2 моторите в София са си нормално около 10-ката, ако копитцето е по-тежичко ;)

2. На Извън-градско със скорости над 170км/ч или с по-резки изпреварвания пак там отива. Справка Лексус със същия мотор, а и Версото си харчи като натежи обувката.

В БГ, след премеждия с ЕГР-то, слагам добавка през резервоар.

Публикувано на: 13 Яну 2011 11:12
от tanto
rashkov написа: В БГ, след премеждия с ЕГР-то, слагам добавка през резервоар.
Привет,

Какво имаш предвид под премеждия, сменя ли го или го чисти? Можеш ли да ми кажеш каква добавка слагаш и къде зареждаш?