ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки

Публикувай отговор
Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от jim_beam » 01 Фев 2015 13:13

колега прав си,точно в този колектор,откъдето влизат газовете в егр-а,се събират най-многото сажди.за съжаление не е лесно да се почисти вътре.в указанието дават да се разбъзика с отвертка и едновременно с прахосмукачка да се изсмуква навън.сигурно няма да е добре парчета нагар да останат вътре и впоседствие след сглабяне на егр-а да бъдат вкарани отново в цилиндрите.
имам един техн.въпрос>
ако при свален егр след почистване на този колектор на място,без да се разглабя нищо,стартираме мотора за кратко да издуха остатъците от колектора навън,би ли функционирало това изобщо или няма да стане?с тази акция целя изчистването на боклуците без разглабяне,но да не вземат да излязат пламъци и да стане някоя беля?
иначе сигурно ще запише грешка заради липсващия егр,но това не е проблем.
мерси предварително!
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от iovkito » 01 Фев 2015 13:16

Аз точно така чистя егр-а - с прахосмукачката , за да не падат парчета в колектора . Малко парченце не е фатално , все пак ще го изгори , а и парчетата не са много твърди. Според мен ще е добре след едни 300 000 км , да се свали целия колектор и да се почисти от саждите.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от geniya » 01 Фев 2015 15:21

Според мен нa около 200000км зaщото нито горивa нито мaслa в БГ сa добри.Особено aко се кaрa повече грaдско и нa къси рaзстояния.Друг е въпросa че почти никой не чисти чрез свaляне a се нaдявaт нa вълшебни спрейове и т.н.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от iovkito » 01 Фев 2015 16:29

Преди известно време чистихме колектора на приятел - колата беше golf4 1,9tdi , на 320 000 км , та затова си мисля ,че тези километри са добре за профилактика. Не беше напълно запушен , но отворите се бяха стеснили доста заради саждите. Моята я карам само извънградско и затова все още няма да предприемам нищо.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от geniya » 01 Фев 2015 17:51

jim_beam написа:колега прав си,точно в този колектор,откъдето влизат газовете в егр-а,се събират най-многото сажди.за съжаление не е лесно да се почисти вътре.в указанието дават да се разбъзика с отвертка и едновременно с прахосмукачка да се изсмуква навън.сигурно няма да е добре парчета нагар да останат вътре и впоседствие след сглабяне на егр-а да бъдат вкарани отново в цилиндрите.
имам един техн.въпрос>
ако при свален егр след почистване на този колектор на място,без да се разглабя нищо,стартираме мотора за кратко да издуха остатъците от колектора навън,би ли функционирало това изобщо или няма да стане?с тази акция целя изчистването на боклуците без разглабяне,но да не вземат да излязат пламъци и да стане някоя беля?
иначе сигурно ще запише грешка заради липсващия егр,но това не е проблем.
мерси предварително!
Достъпa до входния колектор след ЕГР зaвиси от конструкциятa нa ДВГ-то.Нa 1CD-FTV ЕГР е отстрaни нa глaвaтa и нямa достъп дa се ръчкa с отверткa и дa се смуче с прaхосмукaчкa.Чистенето е с мaхaне нa целия колектор.Зa дa се се мaхне колекторa се откaчaт куп дaтчици, тръбите зa дюзите и т.н. кaто стaртирaне нa двигaтеля е невъзможно освен aко не се сглоби без колекторa и дa се стaртирa.Тaкa ще дърпa въздух от aтмосферaтa и ще стaне беля.Aко пък двигaтеля се зaпaли със свaлен ЕГР и зaпочне дa се ръчкa двигaтеля ще зaсмуче всички боклуци през цилиндрите и не се знaе кaкво ще стaне.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
jim_beam
Мнения: 2479
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти
Обратна връзка:

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от jim_beam » 01 Фев 2015 21:05

мерси колега,въпросът ми беше за 2ад.там като се извади егр-а се вижда дупката към колектора,която обикновено е запълнена със сажди.това е отпред в средата на двигателя.аз си мисля,че от тази дупка идват изгорелите газове,влизат в егр-а и от него влизат нагоре в главата,където се вкарват отново в цилиндрите.ако е вярна логиката ми би трябвало при откачен егр от този колектор да излязат изгорели газове,няма откъде да засмуче сажди двигателя.
така ли е или движението на газовете е в обратна посока?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от lederman » 02 Фев 2015 08:29

Aко съм разбрал правилно последното съобщение, ми изглежда, че бъркаш посоката на газовете.
Изгорелите газове се взимат от изпускателният колектор, който е на задната страна на двигателя, след това има охладител, разположен също на задната част на двигателя, след това пътя преминава през самия двигател (не помня дали главата или блока) и отиват в в клапана за рециркулация, разположен на смукателния колектор "...това е отпред в средата на двигателя..."
Идеята за почистване на смукателният колектор и дроселовата клапа е много ми харесва, но иска повечко работа (с тия лесни EGR на 2AD-FTV се разлигавихме smile.gif ). Добра идея е и почистването на радиатора за изгорели газове, изобщо целия тракт за регенерация, ама там вече е близко до гинекология ....
Като дойде лятото аз мисля да го сваля смукателния колектор за оглед и миене.
Последно промяна от lederman на 02 Фев 2015 19:00, променено общо 1 път.
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от geniya » 02 Фев 2015 09:16

Точно така са посоката на газовете както lederman е написал отворите за рециркулация са в главата, като разположението на ЕГР на 2AD е отпред, a на 1CD отстрани както писах.С чистене на ЕГР клапана се постига само избягване на зациклянето му и правилната му работа, друг е въпроса в колектора как е положението.Сега колата е punk.gif
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

madkik
Мнения: 10
Регистриран на: 15 Яну 2015 09:19

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от madkik » 05 Фев 2015 19:05

Колеги да споделя и аз нещо. Колата ми забива и въобще не иска да се включи турбото до 2500 оборота, след това на високи обороти работи( като това не го прави постоянно, а когато си иска). Не светят никакви лампи на таблото. И както прочетох реших че е от EGR вентила. Почистиха го, нямаше много нагар. Но проблема с турбото си остана само че започнах да го чувам вътре в купето, като все едно усилвам вентилатора на парното :) . Та ако миже някакви съвети, ще съм благодарен. Колата е Avensis D4D 2.0 116к.с. 2005г.

Аватар
kalata2
Мнения: 113
Регистриран на: 13 Фев 2014 13:52

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от kalata2 » 11 Фев 2015 08:47

при мен колега след като преди 3-4 дни ми отремонтираха турбината мога да кажа,че също се чува но само леко при по-ниска скорост,след като ускоря не се чува вече.Докато преди ремонта се чуваше доста силно и ме дразнеше.Естествено освен шума и колата се наема доста по пъргаво.Не съм специалист но можеш да свалиш колера и да провериш дали в него се набива масълце/можеш да провериш това и по нивото на маслото от щеката/но пък ако е от скоро проблема може и още нищо да не установиш от щеката/.Става също така и да свалиш маркуча от турбината към колера и ако е мазно ,повече от обикновеното значи ще си за ремонт.М/у другото майстора който ми прави турбината сподели ,че за коли с турбо е хубаво при всяка смяна на масло да се сваля картера и да се почиства тъй като ако евентуално има мизерия там може да се прецака турбото доста по-рано от очакваното.
RAV4 D4D 116кс 2005г.

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Мнение от iovkito » 11 Фев 2015 14:00

Откъде ги намирате тия велики майстори? Кой луд ще си свали картера 20 пъти , за да го чисти??? Картер се сваля на коли , които са имали проблем с дифтунгите на дюзите. При това положение , част от изгорелите газове влизат в маслото , защото дюзите са монтирани под капака на клапаните . В маслото се получават наслагвания , които запушват цедката на маслената помпа и тя спира да смуче масло от картера. Последствията са ясни за всеки.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
kalata2
Мнения: 113
Регистриран на: 13 Фев 2014 13:52

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн

Мнение от kalata2 » 16 Апр 2015 15:15

ШАХ С ПЕШКАТА.........правя диагностика с едно китайче и ми казва , грешка Р0400 /което ще рече ЕГР/вадя го чистя го и пак същата грешка.Отивам при човек който има скъпа програма а не като моята китайска джаджа и той засича същата грешка.Чистим я и като покарам малко пак я набива.Съответно като я набие колата влиза в нещо като в авариен режим и докато не я изчистя е някакси спъната.Е отивам аз и взимам ЕГР втора ръка почиствам го добре преди това и го монтирам.Карам 10 километра и пак Р0400.Връщам го и този път решавам да поръчам нов на денсо.Слагам го минавам 10 тина километра и пак грешката се явява на лице. Нямам представа какво може да е моля за помощ или съвет wacko.gif
RAV4 D4D 116кс 2005г.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1429
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 19 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн

Мнение от veso_hds » 16 Апр 2015 16:08

Виж си клапаните на ГНП.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
kalata2
Мнения: 113
Регистриран на: 13 Фев 2014 13:52

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн

Мнение от kalata2 » 16 Апр 2015 16:51

клапаните съм ги свалял на ГНП и съм ги чистил.но и ако бяха те проблемни щеше да ми набива друг номер грешка
RAV4 D4D 116кс 2005г.

Аватар
kalata2
Мнения: 113
Регистриран на: 13 Фев 2014 13:52

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн

Мнение от kalata2 » 16 Апр 2015 16:53

сигурен съм в това защото при монтажа им смених местата по погрешка и веднага ми наби грешка. laugh.gif
RAV4 D4D 116кс 2005г.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 69 госта