Страница 4 от 18

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 21 Фев 2014 11:02
от 3apu
Здравейте, наскоро се появи следният проблем - както си карам, обикновенно на баир и ако не вдигна достатъчно оборотите предварително, светва лампата за двигател и колата преминава в авариен режим (движи се на ниски обороти и с минимална скорост). След неколкократно "гасене" и "палене" на двигателят се оправя. Почистих ЕГР-то и дебитомерът, но вчера отново същият проблем.
Колата е Превиа 2003 (от подписа) и е след обслужване на ремъци, масла и филтри, а в сервиза който посещавам изглежда не се справят с диагностиката.
ПОМАГАЙТЕ!

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 22 Фев 2014 13:12
от vadoiv
Здрасти колега..,не искам да те подвеждам..,но щом след всичките тези "интервенции" по колата..,пак се проявява проблема..,пробвай първо да почистиш и двата клапана на ГПН-то,или евентуалната им смяна.. Всъщност..., при грамотна диагностика би трябвало да си покаже от какво е проблема..! Успех! :thumbsup:

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 25 Фев 2014 12:44
от McRein
Здравейте колеги!Исках само да попитам този ЕГР преди или след смяна на маслото и филтрите е хубаво да се почисти?Благодаря ви предварително!

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 25 Фев 2014 13:58
от lederman
Няма съществено значение, може и заедно :)

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 15 Мар 2014 15:20
от kalata2
изключително полезна тема.след като изчетох почти всичко за моя двигател от темата изчистих клапана и дебитомера.отне ми около 30 минути и изчакване около 1 час да се накиснат детайлите.изтече доста мръсотия но си струваше труда.в резултат на това действие автомобила е чувствително по пъргав а и разхода се снижи с около 1 литър на сто ако се вярва на показанията на таблото.сега позволява да се кара с по малка скорост на по висока предавка. :thumbsup: tooth.gif

Малък проблем след почистване на ЕГР

Публикувано на: 27 Мар 2014 16:37
от McRein
Здравейте на всички колеги!Днес реших и аз да почистя ЕГР клапана,но след почистване като тръгнах и турбото ми започна да се включва на около 2500 оборота чак ,а до преди това се включваше преди 2000 оборота ,този проблем ще се оправи ли като я покарам или просто трябва да я карам на диагностика и да видим какво сме сбъркали?Само да добавя ,че онзи ден изчистихме и дебитомера ,но днес след ЕГР почистването ми се получи така,а иначе беше пълен със сажди и тем подобни боклуци!Благодаря ви предварително!

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 28 Мар 2014 07:55
от memorex
Заблуждаваш се .Турбото е "включено"постоянно.Просто след почистването на ЕГР то сигурно свисти по слабо.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 07 Апр 2014 15:36
от miso25
Въпроса ми е дали някой знае има ли и каква е силата, с която трябва да се натягат болтовете и гайките на ЕГР на 2.2 2АD двигателите? Информацията, която намирам е за 1CD и тя е 18Nm.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 17 Апр 2014 09:10
от Freedom
18Nm е твърде малко усилие. Ето една схема за 2AD FTV:
Edit:Днес отворих и почистих на моята - оказа се доста замърсен за 70 000км.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 22 Апр 2014 15:09
от kalata2
е не,не е истина ,тъкмо се зарадвах,че чека не свети вече след като почистих егр клапана и ето го наглия пак светна.
не мога да се реша да го изолирам тъй като не знам каква точно е функцията му/знам само,че благодарение на него се доизгарят неизгорелите газове/но дали служи и за друго.........ако някой има идея да пише. wacko.gif

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 22 Апр 2014 20:35
от jim_beam
изолирай го спокойно,може и без него.въпроса е дали след това ще свети пак чека.
по принцип служи за намаляване на вредните емисии,четох някъде,че понижавал темп. на изгарянето в цилиндрите.
старите дизели са без такива,тъй че няма да е фатално.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 23 Апр 2014 00:30
от memorex
kalata2 написа:е не,не е истина ,тъкмо се зарадвах,че чека не свети вече след като почистих егр клапана и ето го наглия пак светна.
не мога да се реша да го изолирам тъй като не знам каква точно е функцията му/знам само,че благодарение на него се доизгарят неизгорелите газове/но дали служи и за друго.........ако някой има идея да пише. wacko.gif
Изолирай го и ако ти свети пак чека , което е нееднозначно понятие ,значи не е от егр клапана.По-начало самия процес на рециркулация е свързан с много неща грубо казано но не е фатално ако го изолираш .Колата ти няма да спре както и милиони други с изолиран такъв.Обаче те хората са го измислили с друга цел а именно намаляне на вредните емисии.Ако искаш да научиш как влияе на горивния процес има много инфо в нета.Аз само мога да заявя че от гледна точка на химията газове не горят.Айде лека и се замисляйте за нашите наследници.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 23 Апр 2014 09:13
от kalata2
благодаря за съветите .наистина изхождайки от идеята да не замърсяваме природата ще пробвам и нещо друго.четох едни статии по темата където хората стигат до извода,че вероятността да е от егр клапана/така казва диагностиката/не е задължителна.в смисъл може да е от нещо друго и просто компа да няма как да го регистрира.
съмненията ми са породени от факта,че забелязах,че когато изчистя грешката тя светва едва когато понастъпя колицата малко повечко/съответно и оборотите са повече/.забелязах също така,че от време на време изпушва бял пушек което/при запалване/ според мен е сигнал за кофти горивна смес/по малко нафта/.въпреки ,че наскоро сменях горивен филтър ще го сменя пак а и когато взех колата почти нямаше нафта в нея и вероятно като е напълних ако е имало разни хомо бандити/боклуци/са се раздвижили в различни посоки. инъче грешката която изписва е код на грешката :Р0400
поток А на цирколация на отработ.газове

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 23 Апр 2014 09:27
от memorex
Само като идея понеже се вързва с твоите симптоми , проверете управлението на турбината.Успех.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 21 Май 2014 22:55
от bigchicken
Превията качи изведнъж разхода (градско) с две кила и спря да се наема в ниските обороти. Съответно си поиграх по темата (що не казвате, че тече антифриз! boxed.gif ) ама тънък слой сажди само, клапана ляга добре (що не казвате, че това е основния проблем и да гледатза това хората, не да чоплят милиметър сажди и да чувстват щастливи biggrin.gif ) та не очаквах подобрение. Меду другото, аз съм си на мнение, че периодична разходка извън града анулира необходимоста от подобни занимания. Та както и да е. Утре ще си имам почистен резервоар и нов горивен филтър, та да видим, дали ще се оправдаят очакванията. Че мирише на страшно ако не стане blush.gif worthy.gif