Страница 5 от 18

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2014 17:41
от alexsv_17
Здравейте, колеги
Реших и аз да почистя ЕГР-то, обаче моето изглежда по-различно от това на 116к.с.
Колата ми е Корола 2002, 2.0 д4д 1cd-ftv 90к.с и ЕГР-то изглежда така:
Няма ги двете маркучета където влизат в корпуса и моторчето не е отгоре.
Имате ли представа как става?
Благодаря предварително на отзовалите се!

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 18 Юни 2014 18:31
от alexsv_17
Ето я разликата:

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 13 Сеп 2014 19:29
от leonman1972
Колеги имам проблем с Корола Д4Д 116 к.с. 2006г. Както върви изведнъж забива муцуната. След около 1 км. два се отпущва и върви добре. Прави го огато си иска. Ходих в сервиз Тойота. Казаха ми ЕГР клапан. Но ме притеснява че не светва никаква лампа на таблото. Дали е този клапан или не???

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 19 Сеп 2014 15:20
от kalata2
при мен е този от втората снимка.и аз имам проблем с клапана но не ми забива а се усеща една идея по мудна но иначе си върви и не ми забива.пробвай да го свалиш и да го почистиш. mellow.gif

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 19 Сеп 2014 17:20
от jim_beam
това със забиването е по-скоро нещо с горивото,цветните клапани,цедки...

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 28 Сеп 2014 19:07
от leonman1972
Благодарско колеги!!! Изчистиха ми ЕГР клапана и смениха горивниа филтър и сега е ОК!!! Може ли да ми кажете нормалниа разход за корола комби Д4Д 116к.с.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 30 Ное 2014 14:59
от marioblue
Здравейте колеги!При мен се появи следния проблем:губене на мощност при 3000 оборота/забива муцуната/,светва чека,след малко каране/извънградско/,се оправя!Но се появи и нехарактерно тракане ohmy.gif ohmy.gif !сякаш звука идваше от някоя дюза или клапан!В момента колата е на майстор и той е установил неравномерно работеща дюза!Почистил я,но тракането си остава!!!За какво може да става въпрос? Помогнете ми :help:

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 30 Ное 2014 17:07
от TATI
marioblue написа:Здравейте колеги!При мен се появи следния проблем:губене на мощност при 3000 оборота/забива муцуната/,светва чека,след малко каране/извънградско/,се оправя!Но се появи и нехарактерно тракане ohmy.gif ohmy.gif !сякаш звука идваше от някоя дюза или клапан!В момента колата е на майстор и той е установил неравномерно работеща дюза!Почистил я,но тракането си остава!!!За какво може да става въпрос? Помогнете ми :help:
Обърнете внимание на турбината. Симптомите, които описваш, водят към турбина, вакуум пътища. Свалете и почистете турбината, проверете я за теч на масло, както и за луфт по оста.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 11 Яну 2015 17:26
от kalkam
Днес, използвайки хубавото време, реших да почистя профилактично ЕГР-а. За 25к км от предишното чистене, мога да кажа, че имаше сравнително малко нагар, особено по тръбата, а в самия ЕГР нагарът беше около 1 мм, сух. И понеже ми остана време, реших да отворя и SCV клапана. Това, което ме изненада е наличието на малки боклучета в каналите на плунжера. Това означава, че ме очаква отваряне на резервоара и смяна на филтъра, но ще стане някой друг път, като се постопли времето.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 11 Яну 2015 18:37
от jim_beam
kalkam дай някоя снимка къде е тоя scv вентил при 2ad мотора и как се почиства,мерси предварително.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 11 Яну 2015 19:08
от kalkam
Това в средата е вентилът, в дясно на ГНП-то. В ляво се вижда капакът, а в дясно - въздухопроводът от филтъра.
Демонтажът е много лесен. Изваждаш куплунга с кабелите и отвиваш двата винта, след което издърпваш вентила. Ако не излиза с една отвертка си помагаш. След това като обърнеш клапана от вътрешната страна има една зегерка в отвора. Сваляш я със зегерови клещи за отвор, а ако не ги намираш, може и с пинсетите на жената, стига да не те види, като мен smile.gif . Придържаш плунжера да не го изхвърли пружинката. След демонтажа остават три части - клапана, плунжера и пружинката. Запомняш посоката как влиза плунжера, но и да го обърнеш ще забележиш, че пружинката не действа. Монтажът е по обратния път. Надявам се да съм бил полезен и достатъчно подробен. Успех!
P1100473.JPG
P1100473.JPG (127.1 KiB) Преглеждано 6012 пъти

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 11 Яну 2015 20:11
от jim_beam
мерси много!
надявам се да не се налага да се пробвам.вътре има някаква цедка за почистване или?

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 12 Яну 2015 11:41
от kalkam
Би трябвало да има, но не съм се занимавал вчера. Живот и здраве напролет.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 27 Яну 2015 08:49
от kalata2
Привет biggrin.gif . От известно време се получава следната аномалия tongue.gif : Карам,да речем със скорост 100-120 на 5 или със скорост около 90 на 4 скорост и се случва едно кратко прекъсване за стотни от секундата след което продължава нормално.Тъй като си купих едно устройство с което мога сам да си правя диагностика веднага след това сканирам за грешки.Изписва ми грешка Р0400 мисля,че е за ЕГР.Бях го свалял и почиствал преди 6 месеца .някакви идеи smile.gif .След като изчистя грешката няма проблем върви нормално.

Re: ВАЖНА ТЕМА:почистване на EGR вентил на 2.0/2.2 D4D/D-CAT

Публикувано на: 01 Фев 2015 12:50
от geniya
Искaм дa споделя, че според мен чистенето нa ЕГРa нямa дa помогне , aко входния колектор е зaтлaчен здрaво.Товa че кaто се свaли ЕГР клaпaнa е чист, то не ознaчaвa че в колекторa нямa гняс.Вчерa реших дa почистя дроселовaтa клaпa и кaто я свaлих зa мое учудвaне беше чистa, но кaто погледнaх входния колектор беше се нaпълнил с чернa гняс смес от сaжди и мaсло.Отворa нa колекторa който е връзкaтa от ЕГР клaпaнa беше зaпушен от твърди сaжди които избих с отверткaтa кaто гуменa тaпa.Последвa поливaне с обезмaслител в колекторa и пaлене, след което пaроструйкa нa aвтомивкaтa и стaнa чисто нов.Сегa не могa дa си познaя колaтa реaкциятa и е мигновеннa, оборотомерa се вдигa зa секунди, a мислех дa сменям турбинa.Дaно ми пaдне и рaзходa.Всеки дa си прaви изводa дaли сaмо с почиствaне нa ЕГР нещaтa се получaвaт кaкто трябвa, особено aко колaтa се кaрa сaмо грaдско.Друг е моментa че дa се свaли колекторa имa достa рaзглобявaне, но имa 100% смисъл и зa вървене и зa рaзход.