Страница 1 от 3

Акумулатор за Авенсис - разлика м/у орогинален и VARTA/BOSCH

Публикувано на: 12 Окт 2011 15:19
от digitalpr
Колеги, дойде време да сменя акумулатора на автомобила от подписа. На 6 години е и вече се замисля сутрин. Оригиналния е DELPHI 40Ah 310EN. Според Toyodiy.com също е такъв.

Проблема е, че според каталозите на VARTA или BOSCH, трябва да сложа 60Аh, и поради тази причина не искат да ми дадат гаранция за 40Аh :)

Възможно ли е 40Аh VARTA/BOSCH да не ми стига, въпреки че DELPHI-то е толкова?

Поздрави!

Публикувано на: 12 Окт 2011 15:36
от zi_zi_top
Варта ги забрави!!! За 3 години на Корсата на жена ми си "отидоха" 2 Варта Блу динамик - първоначално закупеният и гаранционно смененият, който умря 1 година след 2 годишния гаранционен срок.

От Бош само сериите S5 и S6.

Бих ти препоръчал да погледнеш също така Exide и Baner.

Ако търсиш качествен и ниско бюджетен акумулатор, такъв е Hugel (завода е турски и работят с най-съвременни технологии, първоначално е бил част от Exide, но след това турски бизнесмени изкупуват акциите). :thumbsup:

Публикувано на: 12 Окт 2011 15:59
от lederman
Това че капацитета е по-голям не е технически проблем, само дето е малко по-скъп. Гледай стартовия ток да е по-голям или равен на оригиналния акумулатор, той е съществен за добрата работа на стартера и лесното палене.
Аз като избирах се спрян на Бош

Публикувано на: 12 Окт 2011 16:16
от digitalpr
Значително по-голям акумулатор (между 40 и 60Аh разликата е 50%) не товари ли излишно алтернатора, ако е направен да зарежда 40?

Публикувано на: 12 Окт 2011 16:26
от TATI
Гледай стартовия ток, както ти писа колегата по-горе. Всичко друго е трик на търговеца, за да се застрахова. Ти можеш спокойно да си сложиш по-голям капацитет, ако финансово не те бърка. Алтернатора ще го зареди по-бавно просто. А търговците като ти пробутат 60 ампер часов, ще са сигурни че ще изкараш двете години гаранция и след това и да искаш, няма да ти го сменят. Педполагам, че разликата е едни 50 лв, що да не ги гушнат. Аз лично тия две марки не ги уважавам от преди 10 години. За моя си взех един Искра и толкова.

Публикувано на: 12 Окт 2011 16:38
от digitalpr
Стартовия ток на всеки акумулатор на пшазара е по-голям от моя. И да искам не мога да взема с 310.
Мислите ли че 40Ah произволна марка ще е по-слаб от оригиналния 40?

Публикувано на: 12 Окт 2011 16:43
от TATI
Ако стартовия му ток е равен или по-голям от оригиналния ще стане. Въпрос на избор е, но задължително гледай стартовия ток. По принцип стандартите са еднакви. Сега за +- 2 или 3 ампера изобщо не се коментира. Колкото повече, толкова повече.
Когато моя сдаде багажа и тръгнах да купувам, гледах максимума, който може да се побере в коша. И сегашния ми е с 40А стартов ток повече от оригиналния.

Публикувано на: 12 Окт 2011 22:25
от CuMo
Полезна тема по въпроса:

http://hardwarebg.com/forum/showthread. ... акумулатор

За моята тойота 1.6 се спрях на Exide 62Ah с 560А пусков. Сега струва 160лв на пазара.

Публикувано на: 12 Окт 2011 22:41
от digitalpr
Не се двоумя за марка... по скоро се двоумя на кое да се доверя. На параметрите на оригиналния, или на параметрите на каталозите на производителите.

Благодаря ти за темата CuMo.

Публикувано на: 13 Окт 2011 00:27
от lederman
digitalpr написа:Стартовия ток на всеки акумулатор на пшазара е по-голям от моя. И да искам не мога да взема с 310.
Мислите ли че 40Ah произволна марка ще е по-слаб от оригиналния 40?
Ah е показател който характеризира количеството заряд което може да "побере" акумулатора.
man0war написа:40Ah = 40Ax1h = 20Ax2h = 10Ax4h и т.н.
"Силата" на акумулатора се характеризира със стартовия ток. ако стартовия ток е малък няма да осигури необходимата мощност на стартера. Ако пък е по-голям то стартера ще си дърпа колкото му трябва ....

Ти при всяко палене консумираш еднакво количество енергия от акумулатора независимо от капацитета му и в последствие докато караш алтернатора трябва да го възстанови.
Тоест няма да се претоварва алтернатора. Ще се претоварва ако винаги го разреждаш до "0".
Плюс на по-големия акумулатор е, че когато зимата колата не иска да запали имаш повече опити :):):)
Смятам че няма проблем да вземеш по-големия. Относно марките, според мен, че за да се вярва на числата написани на етикета, производителя трябва да е реномиран. :)

Публикувано на: 13 Окт 2011 01:12
от esox hunter
Мен през един хубав пролетен ден ме "напусна" акумулатора на най-неочакваното място в най-неочакваното време...на Великден на едно малко гръцко островче, нейде из средиземно море wink.gif laugh.gif
Колата (Corolla 1,8 4wd) я бях взел с него, акумулатора беше Lancha 55 Аh на незнайни години. Бях го карал 2 години абсолютно безпроблемно и никакви индикации, че ще "мре" wacko.gif
Смях, смях ама хич не ми беше до смях наложи се един ден да я карам ритни-пали по едни тесни стръмни пътчета 'дет две коли не могат да се разминат :whistle: Как се пали кола на метър-два от ръба над морето само аз си знам wacko.gif И после веднага в първата бензиностанция (то не че бяха повече от 2-3) и там бай грък ми предложи това ... MITSUBA cool.gif

Изображение

Моментът на поставянето wink.gif ...

Изображение

Взех 55 Аh стартов ток или 420 или 430 беше нещо такова... Japan Quality...
Викам е те ся ми отрязаха главата, ама не цена .... 80 Евро:whistle:
В последствие се оказа, че това била много популярна марка в Гърция и то сред рибарите с лодки много ги ползвали в морето, защото били много надежни...То това ми го разправяше и бай грък на бензиностанцията, ама аз нали съм Тома Неверни все си имах едно на ум cool.gif
До сега обаче никакви проблеми с него, ще видим зимата как е... wacko.gif
Това ви го разправям малко по встрани от темата, но имайте едно на ум когато ходите на по далечни и "криви" места и хвърляйте по едно око на акумулаторите си wink.gif

Публикувано на: 13 Окт 2011 08:59
от man0war
lederman написа: едно уточнение :) правилното изписване на Ah е А\h и означава, че този акумулатор може да дава Х ампера за един час.
Това не е вярно.
Точно Ah е правилното.

40Ah = 40Ax1h = 20Ax2h = 10Ax4h и т.н.

Публикувано на: 13 Окт 2011 09:51
от lederman
man0war написа:
lederman написа: едно уточнение :) правилното изписване на Ah е А\h и означава, че този акумулатор може да дава Х ампера за един час.
Това не е вярно.
Точно Ah е правилното.

40Ah = 40Ax1h = 20Ax2h = 10Ax4h и т.н.
прав си но в 11:27 pm на 200г ирландска светена вода човек прави глупости blushing.gif
поста е коригиран

Публикувано на: 13 Окт 2011 12:50
от xtreme
Винаги купувай най-големия, който влиза на мястото за монтаж ;) При акумулатора за ралика от батериите е важно да се ползва колкото се може по-малко от капацитета му при разреждане. Т.е колкото по-голям толкова по малко е разреждането при палене аварийни светлини и т.н.

Публикувано на: 13 Окт 2011 23:06
от jim_beam
зи зи топ е прав-не взимай варта,тия са тръгнали през просото!
тая марка Banner е без грешка,пробвал съм ги лично! :thumbsup: