[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?

Заключено

Какво масло предпочитате

Motul
29
27%
Castrol
20
19%
Fuchs
3
3%
Mobil
14
13%
Liqui Moly
2
2%
Prista
0
Няма гласували
Elf
0
Няма гласували
Total
5
5%
Amsoil
4
4%
друго
29
27%
 
Общо гласове: 106

Аватар
BOz
Мнения: 4290
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от BOz » 04 Яну 2017 18:21

Maxi написа: маслото започна да добива цвят на чай т.е. включените по-голямо количество миещи добавки ZDDP сработват,
Това няма как да стане, защото нещата са точно обратното. ZDDP са добавки против износване, а миещите добавки са други. И обикновено миещите добавки са в противоречие на цинка, защото цинка, както масово магнезия и калция под формата на масови добавки за изчистване имат една и съща цел - имат поляритет обратен на метала, като се захващат за него. Съответно цинка ако се захване за метала, то и магнезия иска да се захване за него, измествайки (третирайки) цинка за отлагане, което трябва да бъде отстранено.
Или с две по-кратки думи, написаното от теб е малко не на място и си объркал идеята на ЗДДП-то. От там следва и плацебо ефекта с утихването на двигателя. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 04 Яну 2017 19:07

mirott написа: Има го в тубата, но не знам как се именува. Гледах го на тел на приятел. Разровете се де...
Да да знам ги тия номера! :D гледал го на приятел на телефона... tooth.gif
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от mirott » 04 Яну 2017 20:50

Стефчооо, ма ако щеш го търси бре. Номера били. Ок. Троши си главата. Харчи си парите. Твои са си. Лошото е, че и в живота сте такива...! Успех с най-доброто на най-добрите!!!
п.п. Ще помоля да ми прати линка момчето. Ма няма да има смисъл. Вари го, печи го...

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от Hursa » 04 Яну 2017 22:00

spiridoncho написа: По отношение на до колко е правилно хм...... ами срещал съм технически писания за този двигател от рода на 10W60, което не съм си измислил аз, та до колко 50-ката е по неподходяща от 60-ката не мога да кажа. По скоро е в средата дето се вика ако мислим логически. 0-та по скоро ще му осигури по лесен старт при ниска температура.
Дето се казва всеки сам си преценява с какво да си язди колицата. И аз ще си карам с такова масло ако имам възможност. Но и не всяко масло е подходящо за всеки автомобил, така че проба грешка и ако не те кефи не сипваш от него.
Все пак мисля, че конструктора познава много по добре двигателя. Той го е разработил разчитайки на характеристиките, на които отговаря препоръчаното от него масло. Разработил е маслената система да работи с това масло. Предполагам, че е правил и достатъчно изпитания, при различни сценарии на експлоатация, като едва ли е разчитал само на субективно мнение – дали го кефи или не :), а на обективни замери, разглабяне и изследване на двигателя.
Едно е този двигател даващ 192 кс при селика, турбинирания такъв даващ 260 кс при лотус. И съвсем друго професионално форсирания за състезания такъв двигател, даващ мощност на предала на конструктивните му възможности – до и над 400 кс. Едно е серийния автомобил, който се шофира няколко часа с 200 по магистралата и при това нефорсирания двигател дава около 50% от мощността си, а натоварването съответства на около 25% от това при пълна мощност. "Настъпва" се и достига до така ограничената пълна мощност няколко десетки пъти за тези часове. Но съвсем друго е форсирания до предала двигател експлоатиран няколко часа по време на състезание, даващ 80% от времето над 80% от мощността си. Приближавайки се до конструктивните предели няколкостотин пъти за състезанието когато се „настъпва” до пълна мощност – тогава вероятно ще му е нужно и по вискозно масло с модифицирана маслена система за да издържи състезанието, но едва ли ще издържи няколко стотин хиляди километра пробег, като серийния двигател – дори при щадяща експлоатация. Даваше се сравнение с формула 1. Едно е двигател с „литрова мощност” около 100 кс и съвсем друго над 400 кс от литър при формулата. На този двигател оборотите при макс мощност са под 8000, при формулата 15000, като за цялото състезание 90% от времето се държат над 10000. Там и работната температура е много висока и се държи такава дори принудително. За този двигател на формулата слагат вискозно масло просто да издържи на това натоварване, а не за да даде по-голяма мощност двигателя или по нисък разход, възможностите му са вероятно на предела на съвременната химия. Но и за тези двигатели се разчита, че ще издържат само няколко хиляди километра въпреки вложените изключително скъпи материали и технологии. Затова не мисля, че с по вискозното масло ще се увеличи пробега на серийния двигател. Дори мисля, че по вискозно масло използвано в този двигател ще се "амортизира" по-бързо, затова вероятно е необходимо да се заменя при по-малък от препоръчания пробег. (Маслената помпа с по вискозното масло дава малко по голям разход и налягане, но регулатора го сваля до работното на което е настроен, т. е. хвърля се по голямо количество от регулатора обратно в картера, това го амортизира (мисля че се наричаше коефициент на циркулация на маслото). Поради по големия вискозитет при работното налягане в предвидената за по нисковискозно масло система циркулира по малко масло, което натоварва маслото повече. По високата работна температура която държи двигателя с по вискозното масло го амортизира значително) Дават, че препоръчаното масло за този двигател трябва да се заменя на 10000 км пробег.
Последно промяна от Hursa на 04 Яну 2017 22:20, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4921
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 04 Яну 2017 22:13

Офтопик
Hursa написа: Все пак мисля, че конструктора познава много по добре двигателя.
Е ти сега на кого вярваш - на някакъв си японо-английски конструктор (правещ оил-бърнъри като 3ZZ, 1ZZ и т.н. двигатели), или на форума :whistle: tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

какво масло предпочитате

Мнение от spiridoncho » 04 Яну 2017 23:27

Hursa написа: Все пак мисля, че конструктора познава много по добре двигателя...........
Колега Hursa, прав си във всяко едно отношение но тук има едно малко НО. Колата е спортна и по-високо оборотна, но това не значи че е болид. Та тук сравненията с F1 и изтискване на максимума за сметка на ресурса на двигателя са малко неуместни. По нагоре казах, че
spiridoncho написа: ...... ами срещал съм технически писания за този двигател от рода на 10W60......
т.е. не съм го измислил аз а конструктора. Тук не става въпрос за моето или нечие друго мнение, а това на този който го е проектирал (или негови експерти). Точно сега не помня къде попаднах на тази информация, но определено се бях поразровил доста за това с какво масло да си карам Селиката когато я взех, понеже това 30 нещо не ме кефеше. До сега всички коли са ми били на 40 и изведнъж на 30 и затова се поразрових. Но помня, че маслото 10W60 беше дадено за доста горещ климатичен район. Ако попадна на това инфо ще го постна да се види.
И на мен ми е странно как се издига култ към Sustina-та, но пък за всяко нещо си има маниаци. И не бих казал, че W50 e неправилно масло след като производителя дава до 60. И вече моето мнение е, че за горещите ни лета(около 3 месеца) в нашия район 50-ката би била по удачна но за зимата 30-ката е по-добре, особено на магистрала. И тук не говорим за никакви състезания във F1, а за най-обикновенна експлоатация на иначе бързооборотния мотор. Между другото за VVTL-а е известно, че има проблем с активирането на Lift-а при използване на по-вискозно масло в студено време(най вече е забелязано при използването на 40-ка от руснаците)). И до колкото знам по спецификации Lotus Elise със същия 2ZZ мотор го дават да се кара с 5W40. Та при положение, че има такива заводски спецификации не мога да твърдя, че 5W30 е най-правилното масло. Но пък го дават най-икономичен мотора с него.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4921
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 04 Яну 2017 23:46

Да де, конструктора май е дал за този двигател и за нашия климатичен пояс 5W30... Но тук се твърди, че не е правилно, щото 2ZZ бил спортен двигател....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 05 Яну 2017 00:01

mirott написа: Стефчооо, ма ако щеш го търси бре. Номера били. Ок. Троши си главата. Харчи си парите. Твои са си. Лошото е, че и в живота сте такива...! Успех с най-доброто на най-добрите!!!
п.п. Ще помоля да ми прати линка момчето. Ма няма да има смисъл. Вари го, печи го...

Миро нищо лично, но ще повярвам като видя клипчето за което споменаваш. Моля те, прати го ако го намериш.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

какво масло предпочитате

Мнение от spiridoncho » 05 Яну 2017 00:07

slowtraveler написа: Но тук се твърди, че не е правилно, щото 2ZZ бил спортен двигател....
Това последното умишлено не съм го коментирал но ако питаш мен, твърдението е вярно с уточнението, че е Гръцка жега (нещо като някои наши лета) и ДВГ-то е напържено в лютеницата продължително време. Тогава 50 би било по-правилното масло. Но това пак си е мое мнение и не ангажирам никой с него. Просто е плод на логическо мислене, без да съм се интересувал от процесите в маслата.

Edit: Намерих едно от местата където съм прочел за 10W60 и това е било ТУК във форума, а именно
Akima написа: 2.Знаеш ли,че маслото за твоята кола се препоръчва да е 10W-60 или 5W-30 A1?
Наистина не е техническата спецификация, но смятам човека за достатъчно компетентен :thumbsup:.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Maxi
Мнения: 89
Регистриран на: 16 Май 2015 12:56
Местоположение: София

какво масло предпочитате

Мнение от Maxi » 05 Яну 2017 11:24

BOz,
Не си прав, колега, количеството ЗДДП е в правопропорционацална завсисимост с количеството на детергентите в маслото т.е. колкото повече от противоизносните, толкова повече са налични и миещите добавки, което е с цел да се балансира целият пакет на продукта. Съшо така ЗДДП притежават функция на антиоксидант, но това е друга тема.
Относно пласибо ефектът не мисля, че е наличен, ето защо:
При едно и също масло 5/40 С3 сработва по различен начин при идентична експлоатация на градско шофиране на бензинови тойоти:
1. Автомобил на около 60 хил.км редовно обслужван от закупуването му, на предписаните от производителя интервали, 5/40 С3 - потъмнява бързо, в гърловината на капачката за маслото няма отлагания, лак и тнтн. с една дума чиста е.
2. Автомобил стар/нов внос, 200 к +, с неизвестно какви интервали на обслужване и какво масло, 5/40 С3 остава бистро на щеката за окло 7-8 х.км.
При замяната му с 5/40 А3/Б4 ( със ЗДДП - фосфор - 1000, цинк - 1000 и детергенти Ca - 3000, Ba - 100) или фул сапс масло, същото потъмнява бързо т.е. няма как да има пласибо-визуален ефект.
Toyota Avensis T 25, 1.8 VVTI, 129 к.с. 2004 г. - комби

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4921
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 05 Яну 2017 12:03

Е да, ама има и други фактори, отговарящи за износването...
Основния и най-важен фактор е начина на експлоатация на двигателя...
Ако го мъчиш студен, или го 'мъчиш' в неудобни за двигателя обороти (не винаги това са високите), износването му ще бъде в пъти повече в сравнение с други фактори като маслото, гориво и т.н...
А параметрите на маслата -аналози, са доста изравнени независимо от марката...
Та в момента спора започва да ми прилича на това дали да пускаме мигача като завиваме, или да не си пускаме фаровете, защото това покачва разхода... Ами да - теоретично погледнато енергията за лампата се взема от горивото...
Но едно маааалко по-разумно шофиране би дало в пъти по-голям ефект за икономията отколкото неползването на мигача..
По същия начин мисля и за маслата - ВСЯКА от що-годе по-известните марки предлага добро масло... И разликата между отделните марки са незабележими за нелабораторни изследвания...
А ефекта от начина на шофиране върху износването на двигателя/механизъма е в пъти по-голям отколкото разликите между различните масла...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kickata
Мнения: 346
Регистриран на: 11 Юни 2009 10:50
Местоположение: София

какво масло предпочитате

Мнение от kickata » 05 Яну 2017 12:30

slowtraveler написа: ВСЯКА от що-годе по-известните марки предлага добро масло... И разликата между отделните марки са незабележими за нелабораторни изследвания...
Абсолютно съм съгласен! Какво масло предпочитам? Нито ще го ям, нито ще го пия. Гледам какво ми препоръчва производителя, съобразявам се с препоръчителните спецификации и според това колко пари ми се дават за конкретната кола купувам определена марка масло. Все пак колите са за да ни служат на нас, а не ние да им робуваме на тях. В случая говорим за кола за ежедневна употреба. Ако дай боже някой ден си купя колекционерска кола да си я лъскам в гаража и да я изкарвам само за уикенда при слънчево време, тогава ще е друго! :whistle:
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 05 Яну 2017 12:30

Може ли някои който наистина разбира да ми разтълкува следния анализ на Sustina 0W50? Само не разбрах дали това е анализ на употребявано масло или ново.
sustina_0w50_voa.png
sustina_0w50_voa.png (110.54 KiB) Преглеждано 2399 пъти
Последно промяна от stefo91 на 05 Яну 2017 12:41, променено общо 1 път.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
stefo91
Мнения: 354
Регистриран на: 06 Фев 2012 00:39
Местоположение: Вършец
Обратна връзка:

какво масло предпочитате

Мнение от stefo91 » 05 Яну 2017 12:37

kickata написа: Абсолютно съм съгласен! Какво масло предпочитам? Нито ще го ям, нито ще го пия. Гледам какво ми препоръчва производителя, съобразявам се с препоръчителните спецификации и според това колко пари ми се дават за конкретната кола купувам определена марка масло. Все пак колите са за да ни служат на нас, а не ние да им робуваме на тях. В случая говорим за кола за ежедневна употреба. Ако дай боже някой ден си купя колекционерска кола да си я лъскам в гаража и да я изкарвам само за уикенда при слънчево време, тогава ще е друго!
Значи прав си това е само масло, но не е ли добре да избираме винаги най-доброто за парите си - за да запазим двигателя. В тази тема спора е не само за марка, но и за това кое е най-доброто масло за по-старички коли, коли с голям пробег, коли на които не е сменяно редовно маслото (Италянки) за такива със спортни двигатели и т.н. За нови коли е ясно, че трябва да се слага предписаното от производителя масло.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4921
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

какво масло предпочитате

Мнение от slowtraveler » 05 Яну 2017 12:53

Използва се предписаното от производителя масло, независимо от възрастта на двигателя, пробега и т.н...
А когато двигателя е повреден (или износен над допуските) - се ремонтира, и отново се ползва предписаното масло...
Всичкото останало си е 'селски тарикатлък' и/или предпродажен (временен) опит за замазване на положението... no.gif
Офтопик
Тъкмо вчера на кафето разправях на Акима, как 'ремонтирах' в бедните студентски години амортисьор на Гоуфу tooth.gif
Изпуснал яко амортисьор - хвърляше ме директно в насрещното платно....
Разпробих му корпуса горе с малко свредло (май 3мм)...
Налях не тънко масло, а моторно (сигурно е било 10W40), и завих болтче на дупката...
И колата заспа - амортисьора заработи както трябва...
Е, относително де - стана достатъчно твърд, но пак си изпускаше помалко масло :)
Така изкарах година - периодично доливах 10-20 грама масло...
Но разбира се съвсем не бих твърдял, че по-тежкото моторно масло е по-доброто за амортисьорите -просто 'замазах' положението до момент, в който мога да си реша проблема по правилен начин :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 66 госта