Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Модератори: zi_zi_top, Akima, slowtraveler, TATI, мехаННика, Georgimitrovich

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1086
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 18
Местоположение: Пловдив

Карина Е лийн-бърн и обикновена газова уредба?

Мнениеот max-2 » 18 май 2012 17:56

Колеги, все повече ми се иска да си сложа газова на пропан-бутан, то не се издържа вече. Има няколко теми във форума, в които пише, че без проблем се кара на обикновена газова с плочка. Това е добре, защото газовия инжекцион освен предимства има и недостатъци.
Искам да попитам колегите, които са с този двигател (лийн бърн) дали им свети чека отвреме-навреме или постоянно и какво трябва да се направи за да не свети, защото би ме дразнило и не бих карал така.
Колега от форума беше писал, че колата му работи по-добре без ламбда симулатор. Предполагам, че е заради типа на ламбда сондата(много бърза и много скъпа) и труден подбор на подходящ симулатор(емулатор)?
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

Потребителски аватар
Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3713
Регистриран: 03 юни 2008 16:42
Репутация: 2
Местоположение: София, но е от Бургас

Мнениеот Uncle Dido » 18 май 2012 20:58

Аз съм с емулатор. Нямам проблеми. На стария Опел - Вектра, нямах такъв, светваше чека от време на време, сред което ми писна и му махнах крушката на таблото.... smile.gif

mafiota
Мнения: 617
Регистриран: 07 авг 2009 22:42
Репутация: 0
Местоположение: Бяла

Мнениеот mafiota » 18 май 2012 23:36

моята вече наближава 100 000 с обикновенна газова. Проблеми абсолютно никакви, но аз съм си малко педант, и всяка година свалям изпарителя и клапаните за основна проверка и почистване, а на 2 год сменям мембрани. Разхода ми надълго до 140км/ч е под 8,5! Няма ламбда симулатор, бях сложил ТАП но нямаше особен смисъл от него защото и без друго колата си работи с много голямо предварение. Имам само симулатор на дюзите - за по-прегледен монтаж , и вариант за прекъсване на бенз. инжектори. По някога ми светва чека, но това е защото ламбдата е много чувствителна, и след като врътна винта за сместа четвърт или половина напред или назад нещата се оправят. Забелязал съм че това се получава от зима към лято и обратно, явно е и заради самия пропан бутан - нали има зимен и летен (уж).
С две думи съм доволен, и на този етап не ми е нужен ГИ. Най-тънкия момент при обикновенната газова е избора на смесителя.

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1086
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 18
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » 19 май 2012 20:11

Благодаря ви колеги. Uncle Dido, твоята лийн бърн ли е? И ако можеш да питаш твоя майстор (помня, че май приятел ти беше) откъде да си взема читава плочка и с колко голям отвор, щом си доволен от поведението на колата.
Мафиоте, теб няма да те питам, защото твоята е 1,8. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

mafiota
Мнения: 617
Регистриран: 07 авг 2009 22:42
Репутация: 0
Местоположение: Бяла

Мнениеот mafiota » 20 май 2012 17:17

Плочката се избира според конете. Оптималния размер на дифузора за нашите карини (1,6.....8) лиин бърни (107к.с) е 31...32 мм., като броят на газовите отвори е около 12 при диаметър 2,5мм. Ако желаеш мога да ти предоставя материали да прочетеш как точно трябва да бъде изработен смесителя, и да ти снимам моят смесител - тип тръба на вентури какво представлява.

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1086
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 18
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » 20 май 2012 19:47

Да, разбира се, точно това ми трябва. Плочката е най-важна. Имам на разположение употребявана уредба и като направя/купя подходящата плочка и нова медна тръба ще я пробвам 2-3 дни с нея, ако ми хареса започвам да подменям компонентите с нови такива. Евросонда, нова бутилка, външно зареждане до капачката на резервоара и нов изпарител. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

Потребителски аватар
Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3713
Регистриран: 03 юни 2008 16:42
Репутация: 2
Местоположение: София, но е от Бургас

Мнениеот Uncle Dido » 20 май 2012 20:28

Не, не съм с лийн бърн. Обикновеното 1.6 - 107 к.с.
Твоята, ако е пак 1.6 - не си спомням - значи е 99 к.с.

А ще питам моя газаджия, само да си вдигне телефона, шемета му с шемет.... smile.gif

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1086
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 18
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » 20 май 2012 22:05

Ами 1,6 е но 92 г. , навсякъде я дават 107 коня, а 99 коня започва да се монтира от 95 година. Иначе колата ти по-тромава ли е като караш на бензин след като сложи плочката?
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

PESHO OT MARS
Мнения: 866
Регистриран: 09 яну 2008 16:31
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот PESHO OT MARS » 21 май 2012 10:34

Нормално е като сложиш плочката и да загубиш динамика във високите обороти. Рестрикцията е сериозна.

Давам ти пример с нещо друго. Хонда имат един двигател D14A3 (75 коня) който се различва от роднината му D14A4 (90 коня) по наличието на една рестриктивна гарнитура след дросела. Тя намля диаметъра на дросела от 55 мм на 27 мм. Само че тук има една уловка два пъти диаметъра означава около 4 пъти в сечение/площ. Резултата са тези 15 коня или по скоро липсата им.

На Карината съм с плочка не мога да преценя доколко я спъва но съм почти сигурен че има нещо. В крайна сметка дросела и там е около 55-60 мм а плочката е 33 мм.

Имах и един Старлет който беше с плочка която обаче изглеждаше много хубаво направена и като отливка и като всичко и ми се стори че при него почти няма рестрикция. Но фунията беше доста "дълбока".


П.С: Не си купувай медна тръба, на пазара има вече полимерни такива и се работи много по-лесно.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1086
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 18
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » 21 май 2012 14:27

Хубаво, значи тези по-дълбоките(широките) плочки с фунията са за предпочитане, сигурно стават по-малко завихряния с тях.
За полимерните тръби съм чувал, но не съм виждал и не бях чувал отзиви. Щом се работи лесно с тях ще взема полимерна. :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.

PESHO OT MARS
Мнения: 866
Регистриран: 09 яну 2008 16:31
Репутация: 0
Местоположение: София

Мнениеот PESHO OT MARS » 21 май 2012 18:05

Tръбата за която говоря прилича на пластмасов гъвкав маркуч за високо налягане и се работи в пъти по-лесно. Като си спомня колко псувни отнесе медната такава докато я пусна по релефа на старото ми Ауди. А това се гъне като макарон и бързо ще се ориентираш ако някъде радиуса е проблем.

Относно смесителя ако плочката е с дълбок конус това позволява да имаш достатъчно разреждане което е необходимо за да "смуче" газта от изпарителя и по-малко рестрикция. Нарича се ефект на Вентури.

Ако искаме да бъдеме точни има адски много теория и формули които описват това но и практика става laugh.gif .
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

mafiota
Мнения: 617
Регистриран: 07 авг 2009 22:42
Репутация: 0
Местоположение: Бяла

Мнениеот mafiota » 21 май 2012 20:47

моя точно така съм го правил, само утре да не забравя да го снимам. В ниски обороти колата си е много пъргава, но нагоре към 5хил. сигурно умира. Най-вероятно и разхода на бензин се покачва, защото МАП датчика отчита по-голям вакум в следствие на стеснението преди дросела, но това не е проблем тъй като се смята че веднъж като се сложи газова уредба - бензина е евентуално само в аварийни случай за пребиране.

mirror
Мнения: 3
Регистриран: 13 май 2012 20:31
Репутация: 0

Мнениеот mirror » 22 май 2012 00:42

моята е 1996г 1.6 99к.с. от Италия с газова слагана там ланди но обикновена но има стъпков мотор и куп други неща накачулени имам я от седмица вече и съм много доволен :thumbsup: днес я засякох и ми даде 8/100 градско на газ ohmy.gif чак не повярвах unsure.gif

mafiota
Мнения: 617
Регистриран: 07 авг 2009 22:42
Репутация: 0
Местоположение: Бяла

Мнениеот mafiota » 24 май 2012 21:51

Ето и моят смесител в процес на модифициране:

Също така и малко полезно инфо, събирано от тук ..там :)

повече от десет годни карам фордове с вакуумен карбуратор и все бяха малко спънати в ускорителните режими. днес се заядох с това и открих проблема. Оказа се, че бай глупавия стругар или газааджия просто е извъртял нещо сложно, трудно за правене и неработещо! - обаче на него му се е струвало красиво на времето.
зачетох се в нет-а и прочетох, че най-важното в едно газово е точно смесителя - "плочката".
явно моята не става.
плочката реализира елементарен карбуратор - тръба на вентури с дупка за горивото в зоната с ниско налягане. обаче като е за газ, се намесват и следните фактори - редукторите (изпарителите) имат известна нечувствителност и газта има много голям обем, сравнено с засмукания въздух.
от първата особеност следва да се подбере подходящ диаметър на смесителя. като е по-малък, имаме по-голямо разреждане още при малка мощност и газовото е чувствително и колата пъргава. обаче не може да е много малко - просто не позволява напълване на двигателя с горивна смес. ето за размера - The venturies must be at least 75% of the superficial measure of the carburettors venturie or butterfly valve if its an EFI engine.
- The venturies superficial measure must be 7.5MM2 and if possible 10 MM2 for every HP. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you need a mixer with a superficial measure of 200X7.7MM=1500MM2. You need a mixer with a venturie diameter of at least 43 MM. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you the need a mixer with a superficial measure of 200X10MM=2000MM2. You need a mixer with a venturie diameter of 50 MM for the best performance. The manufacture or importer can advise you whit a chose of the mixer. това е от тук http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techlpg.htm

втората важност, която убягва на някои газопоставячи, е за правилното съотношение на газ-въздух сместа в различните режими. газта при навлизането си в потока въздух в тръбата на вентури, имайки обем, сравним с този на необходимия въздух, прави обема на горивовъздушната смес чувствителоно по-голям. значи трябва да се предвиди съответното прекъсване на линията на извивката на смесителя, за да се получи искания закон на смесване. казано просто, след дупите за газта става по-широко доста бързо - това може би е лесно за смятане за някой инженер по флуидите, ама за мен не е. освен да се осигури горното, с формата на смесителя се цели и да се компенсира дефекта на елементарния карбуратор - да прави богата смес точно като не трябва - в мощностен режим. това се постига, като все пак не се оставя много място за навлизащата газ. също и с помощта на винтовете по маркуча.
изводът ми е, че газаджиите са прости цървули и че съм изгорил някой и друг тон газ напразно заради необразоваността и непрофесионализма им.

за моя ескорт, 1,3 69 кс трябва смесител с размер 69х7.5=517,5 кв мм или това са 25 мм диаметър на тясната част.. бре, едни газаджии казаха толкова! горната граница ще е 69х10=690 кв мм = 29,5 мм диаметър. аз съм със смесител 30 мм и е с лоша форма - диаметъра като е максималния пдопустим, газовото е итализанско, но ефтино и колата не е пъргава.

на готови плочки премерих каква е площтта на отворите за газта в плочката - за смесител със сечение 500 кв мм отворът е малко над 200 кв мм - значи е 40% от сечението.

засега толкова.

аз въобще не съм писал ясно и последователно - беше посред нощ.
размерите, които цитирам, са за карбуратори, на които се слага плочка с една дупка. примерно, на ладите са с две, а на форд ескорт с еднокамерен карбуратор форд вв дупката е една.
задачата с двукамерните карбуратори е по-сложна, там трябват експерименти е мерене. тези 25 мм са за кола с еднокамерен смесител ис мощност 50-70 коня. обаче има значение и останалото - дали малките дупчици или канал за пропан бутана са в най-тясното, или малко след него.
решението е да се вземе фабричне смесител или да се пробва докато се монтира с уговорката да се прави, докато колата тръгне. аз така исках, но ми излязоха с номера, че колата била стара и повредена. затова, да им запуша устите, проверихме зацепването на ангренажа, центроката на запалването, свързването и изправността на маркучетата на вакуумрегулатора и самия вакуум регулатор, делкото, срязахме двете гърнета на ауспуха, за да видят че не са запушени, смених въздушния филтър, филтърчето на газовото, отворихме бутилката за да се изчисти от натрупан графит (то нямашее утре отивам да им подпаля чергата. ще им приложа древната магия "шимбамайката" (аз не псувам, но това ме кефимежду другото, с ръчно изработения си смесител колата изгори 31 лева газ за 430 км варна - русе с малко криввания. малко богата беше сместа, и на топло започваше леко да не върви, обаче на студено просто пееше. до 120 - 130 съмсем прилично и спокойно, повече не пробвах, гумите и задния мост не са ми отлични, а и маслото не е оригиналното (5в30 или 0в30).

ако питаш за смесител за сиерата, ако сложиш еднокамерен, той трябва да е 28,5 до към 32 мм.

трябва да намерим чертежи на смесители, от производител на газови, и да ги поразгледаме. аз вече имам еидея кое за какво се прави, само искам да видя фабричните, че не ми се правят експерименти. не че и това няма да направя, ама няма да е сега. вече се замислям за опитната установка от прахосмукачка, огромни найлони, газова бутилка и кантарче..

Счупиха ми стъклото на шофьорската врата. Иначе бих си поиграл още по темата.
С тези газаджии стана голяма разправия . Търпеливо ги почаках да ме помотаят няколко месеца, през които ме питаха защо не си купувам по-скъпа кола, че моята правела проблеми и накрая им казах давай, започвай - и оправяй коата, че иначе ще се ядосам (е вече бях ядосан де).
След това си настроих сам смесителя, с пила и шкурка и т.н. и постигнах разход около 7 с около 110 (но имам добавена пета скорост на четирискоростната кутия). Обаче проблемът с топлото време и невървенето в топло си стои засега.

Не помня точно методиката за изчисляване. Някъде бях писал из форума, а из интернет също има. Всъщност диаметърът е докаран опитно, а после смятат площтта и разположението на отворите за газ. Имаше връзка обемното съотношение на въздух и газ в стехиометрична смес и съотношението на площтта на проекцията на отворите към площта на отвора на смесителя в равнината на споменатите отвори. Иначе казано, отворите се правят така, че ако трябва десет пъти повече въздух, да се пуска струйка газ дебела десет пъти по-малко от сечението на смесителя. Това на теория, на практика газта се пуска през уголемени с 10-20 % отвори. Вкарва се от най-тясното сечение надолу, като ако се премести нагоре се получава обедняване в мощностен режим (пълна мощност) поради хидравличното съпротивление на потока въздух.... абе спи ми се за да мога да обясня

Edinuser написа:Колага diesel1.6 ако дадеш линк поне към методика заедно с формулите - ще направя едно софтуерче за колегите от форума колкото и да са тежки формулите - само да са точни.
Предполагам ще е полезно за всички.
Нямам много време за ровене из нет-а, а и ти си ги намерил вече.


Ако има някакви приложими формули, те са лесни, но имаме неизвестни параметри за останалите неща. Различните изпарители имат различни характеристики, при това не са линейни и не са еднотипни. Затова няма универсален смесител.
Основните принципи са да с енаправи добра тръба на бернули, да се направят дупки за газта по стехиометричните изисквания - въздух:газ 14:1 или нещо подобно, като газовите се увеличават с около 10%, и да се подбере мястото на газовите дупки така според исканата характеристина на смесването - т.е. да няма голямо хидравлично съпротивление на газта, но и да не е никакво. Хидравлично съпротивление е резултат от сблъскването на потока газ с потока въздух, за което газовите дупки или канал се правят насочени не надолу, към изхода на смесителя, а под някаквъ ъгъл. Май беше да са перпендикулярни на мястото, където са пробити. съответно, туй като се правят веднага след най-тясното място (горният им край да е в тясното), излиза, че са леко насочени надолу. Тук имаше газаджии, нека да погледнат и да се изкажат и те. Други схеми също работят, но тази се счита за най-лесна за изработка и за постигане на еднакъв резултат при всеки опит. Смесителя се прави срванително дълъг - отколкото му е диаметъра вътре до малко повече.


И разбира се не на последно място братушките :)
http://www.dze.lpg.ru/Gts/Mixerr.htm
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1086
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 18
Местоположение: Пловдив

Мнениеот max-2 » 25 май 2012 00:03

Благодаря! Тази плочка в момента работи ли или още не е готова?Гледам доста си се постарал и дупките за газта са с наклон и фаски...
Трябва ми малко време да осмисля информацията и сигурно пак ще питам.
wink.gif
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG ,които като им дадеш газ и оставаш без управление щото предницата ти е във въздуха.


Върни се в “Общи технически въпроси”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта