повече от десет годни карам фордове с вакуумен карбуратор и все бяха малко спънати в ускорителните режими. днес се заядох с това и открих проблема. Оказа се, че бай глупавия стругар или газааджия просто е извъртял нещо сложно, трудно за правене и неработещо! - обаче на него му се е струвало красиво на времето.
зачетох се в нет-а и прочетох, че най-важното в едно газово е точно смесителя - "плочката".
явно моята не става.
плочката реализира елементарен карбуратор - тръба на вентури с дупка за горивото в зоната с ниско налягане. обаче като е за газ, се намесват и следните фактори - редукторите (изпарителите) имат известна нечувствителност и газта има много голям обем, сравнено с засмукания въздух.
от първата особеност следва да се подбере подходящ диаметър на смесителя. като е по-малък, имаме по-голямо разреждане още при малка мощност и газовото е чувствително и колата пъргава. обаче не може да е много малко - просто не позволява напълване на двигателя с горивна смес. ето за размера - The venturies must be at least 75% of the superficial measure of the carburettors venturie or butterfly valve if its an EFI engine.
- The venturies superficial measure must be 7.5MM2 and if possible 10 MM2 for every HP. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you need a mixer with a superficial measure of 200X7.7MM=1500MM2. You need a mixer with a venturie diameter of at least 43 MM. If you have a 3.5 Lr 200Hp engine you the need a mixer with a superficial measure of 200X10MM=2000MM2. You need a mixer with a venturie diameter of 50 MM for the best performance. The manufacture or importer can advise you whit a chose of the mixer. това е от тук
http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techlpg.htm
втората важност, която убягва на някои газопоставячи, е за правилното съотношение на газ-въздух сместа в различните режими. газта при навлизането си в потока въздух в тръбата на вентури, имайки обем, сравним с този на необходимия въздух, прави обема на горивовъздушната смес чувствителоно по-голям. значи трябва да се предвиди съответното прекъсване на линията на извивката на смесителя, за да се получи искания закон на смесване. казано просто, след дупите за газта става по-широко доста бързо - това може би е лесно за смятане за някой инженер по флуидите, ама за мен не е. освен да се осигури горното, с формата на смесителя се цели и да се компенсира дефекта на елементарния карбуратор - да прави богата смес точно като не трябва - в мощностен режим. това се постига, като все пак не се оставя много място за навлизащата газ. също и с помощта на винтовете по маркуча.
изводът ми е, че газаджиите са прости цървули и че съм изгорил някой и друг тон газ напразно заради необразоваността и непрофесионализма им.
за моя ескорт, 1,3 69 кс трябва смесител с размер 69х7.5=517,5 кв мм или това са 25 мм диаметър на тясната част.. бре, едни газаджии казаха толкова! горната граница ще е 69х10=690 кв мм = 29,5 мм диаметър. аз съм със смесител 30 мм и е с лоша форма - диаметъра като е максималния пдопустим, газовото е итализанско, но ефтино и колата не е пъргава.
на готови плочки премерих каква е площтта на отворите за газта в плочката - за смесител със сечение 500 кв мм отворът е малко над 200 кв мм - значи е 40% от сечението.
засега толкова.
аз въобще не съм писал ясно и последователно - беше посред нощ.
размерите, които цитирам, са за карбуратори, на които се слага плочка с една дупка. примерно, на ладите са с две, а на форд ескорт с еднокамерен карбуратор форд вв дупката е една.
задачата с двукамерните карбуратори е по-сложна, там трябват експерименти е мерене. тези 25 мм са за кола с еднокамерен смесител ис мощност 50-70 коня. обаче има значение и останалото - дали малките дупчици или канал за пропан бутана са в най-тясното, или малко след него.
решението е да се вземе фабричне смесител или да се пробва докато се монтира с уговорката да се прави, докато колата тръгне. аз така исках, но ми излязоха с номера, че колата била стара и повредена. затова, да им запуша устите, проверихме зацепването на ангренажа, центроката на запалването, свързването и изправността на маркучетата на вакуумрегулатора и самия вакуум регулатор, делкото, срязахме двете гърнета на ауспуха, за да видят че не са запушени, смених въздушния филтър, филтърчето на газовото, отворихме бутилката за да се изчисти от натрупан графит (то нямашее утре отивам да им подпаля чергата. ще им приложа древната магия "шимбамайката" (аз не псувам, но това ме кефимежду другото, с ръчно изработения си смесител колата изгори 31 лева газ за 430 км варна - русе с малко криввания. малко богата беше сместа, и на топло започваше леко да не върви, обаче на студено просто пееше. до 120 - 130 съмсем прилично и спокойно, повече не пробвах, гумите и задния мост не са ми отлични, а и маслото не е оригиналното (5в30 или 0в30).
ако питаш за смесител за сиерата, ако сложиш еднокамерен, той трябва да е 28,5 до към 32 мм.
трябва да намерим чертежи на смесители, от производител на газови, и да ги поразгледаме. аз вече имам еидея кое за какво се прави, само искам да видя фабричните, че не ми се правят експерименти. не че и това няма да направя, ама няма да е сега. вече се замислям за опитната установка от прахосмукачка, огромни найлони, газова бутилка и кантарче..
Счупиха ми стъклото на шофьорската врата. Иначе бих си поиграл още по темата.
С тези газаджии стана голяма разправия . Търпеливо ги почаках да ме помотаят няколко месеца, през които ме питаха защо не си купувам по-скъпа кола, че моята правела проблеми и накрая им казах давай, започвай - и оправяй коата, че иначе ще се ядосам (е вече бях ядосан де).
След това си настроих сам смесителя, с пила и шкурка и т.н. и постигнах разход около 7 с около 110 (но имам добавена пета скорост на четирискоростната кутия). Обаче проблемът с топлото време и невървенето в топло си стои засега.
Не помня точно методиката за изчисляване. Някъде бях писал из форума, а из интернет също има. Всъщност диаметърът е докаран опитно, а после смятат площтта и разположението на отворите за газ. Имаше връзка обемното съотношение на въздух и газ в стехиометрична смес и съотношението на площтта на проекцията на отворите към площта на отвора на смесителя в равнината на споменатите отвори. Иначе казано, отворите се правят така, че ако трябва десет пъти повече въздух, да се пуска струйка газ дебела десет пъти по-малко от сечението на смесителя. Това на теория, на практика газта се пуска през уголемени с 10-20 % отвори. Вкарва се от най-тясното сечение надолу, като ако се премести нагоре се получава обедняване в мощностен режим (пълна мощност) поради хидравличното съпротивление на потока въздух.... абе спи ми се за да мога да обясня
Edinuser написа:Колага diesel1.6 ако дадеш линк поне към методика заедно с формулите - ще направя едно софтуерче за колегите от форума колкото и да са тежки формулите - само да са точни.
Предполагам ще е полезно за всички.
Нямам много време за ровене из нет-а, а и ти си ги намерил вече.
Ако има някакви приложими формули, те са лесни, но имаме неизвестни параметри за останалите неща. Различните изпарители имат различни характеристики, при това не са линейни и не са еднотипни. Затова няма универсален смесител.
Основните принципи са да с енаправи добра тръба на бернули, да се направят дупки за газта по стехиометричните изисквания - въздух:газ 14:1 или нещо подобно, като газовите се увеличават с около 10%, и да се подбере мястото на газовите дупки така според исканата характеристина на смесването - т.е. да няма голямо хидравлично съпротивление на газта, но и да не е никакво. Хидравлично съпротивление е резултат от сблъскването на потока газ с потока въздух, за което газовите дупки или канал се правят насочени не надолу, към изхода на смесителя, а под някаквъ ъгъл. Май беше да са перпендикулярни на мястото, където са пробити. съответно, туй като се правят веднага след най-тясното място (горният им край да е в тясното), излиза, че са леко насочени надолу. Тук имаше газаджии, нека да погледнат и да се изкажат и те. Други схеми също работят, но тази се счита за най-лесна за изработка и за постигане на еднакъв резултат при всеки опит. Смесителя се прави срванително дълъг - отколкото му е диаметъра вътре до малко повече.