Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Благодаря и на двамата за бързия отговор!
Ще потърся човека от форума (още нямам право на лични ).
Дано да е с мазането проблемът, макар че май доста лапа масло.
Ще потърся човека от форума (още нямам право на лични ).
Дано да е с мазането проблемът, макар че май доста лапа масло.
F31
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Акумулатора е тръгнал да си ходи (беше над 12V) но бързо се разрежда при само светнали плафони в купето. Явно за зимата ще си трябва нов.
Сега с принудително пускане (с бутона) минава от бензин на ток, но сама не иска да го прави. Дали защото се кара предимно градско или защото е горещо и климата си иска своето, или наистина 12V батерията си иска смяна?
Механика каза че с тест не се вижда от къде лапа масло добичето. Трябва си разглобяване на мотора и замерване на чарколяка.
Сега с принудително пускане (с бутона) минава от бензин на ток, но сама не иска да го прави. Дали защото се кара предимно градско или защото е горещо и климата си иска своето, или наистина 12V батерията си иска смяна?
Механика каза че с тест не се вижда от къде лапа масло добичето. Трябва си разглобяване на мотора и замерване на чарколяка.
F31
- slowtraveler
- Мнения: 4901
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 150 пъти
- Получена благодарност: 140 пъти
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Прав е механика... Външно можеш да направиш огледа дали не тече отнякъде маслото..
Но ако го гори, а не тече, то можеш само да разглобиш двигателя и да гледаш/мериш и т.н..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4289
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Това е странно нещо.
Да не би да си попаднал на тази кола?
И освен това нали е била на диагностика колата. Там не казаха ли нещо по въпроса?
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Знам ли, дамата не е чувала за форума тук, та едва ли е питала. Но да, инак прилича. По Вин излезна Май 2006та да са я сътворили.
Абе ще се сменя 12V батерията на есен, ако не и по рано както бързо се разрежда.
Абе ще се сменя 12V батерията на есен, ако не и по рано както бързо се разрежда.
F31
- Akima
- Мнения: 7122
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Възможно най-скоро бих я сменил.
А за останалото слушайте мехаННика.
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
И в книжката(на аурис хибрид) пише, че ако акумулатура е за смяна автомобила държи двг включен. Може би зарежда само при включен двигател и като не успява да го "вкара в параметри" не позволява на двг да се самоизключва (това са си глупави предположения, не знам каква е причината).
Но според мен, не купувайте акумулаторчето от тойота (аз си мислех, че е нещо "уникално" и няма алтернативи - защото в книжката не са описани характеристиките му като на другите консумативи). Има го варта и бош около три пъти по-евтино, (а може би дори ще издържи повече) макар, че дори така ми се струва неоправдано скъпо - било херметично защото е в купето (и било "азиатски тип", каквото и да значи това).
Тия от тойота се опитват да скубят все едно е премиум марка.
Но според мен, не купувайте акумулаторчето от тойота (аз си мислех, че е нещо "уникално" и няма алтернативи - защото в книжката не са описани характеристиките му като на другите консумативи). Има го варта и бош около три пъти по-евтино, (а може би дори ще издържи повече) макар, че дори така ми се струва неоправдано скъпо - било херметично защото е в купето (и било "азиатски тип", каквото и да значи това).
Тия от тойота се опитват да скубят все едно е премиум марка.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4289
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Може ли да снимаш цитата от книжката, че ми стана интересно. Поне при Приус няма такова нещо описано в книгата за експлоатация. А и няма логика да не гаси двигателя ако малкия акумулатор не е зареден. За това ми е интересно да видя как е описано в твоята книга.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Стр.74 After the 12-volt battery has discharged or when the terminal has been removed and installed during exchange, etc.BOz написа:Може ли да снимаш цитата от книжката, че ми стана интересно. Поне при Приус няма такова нещо описано в книгата за експлоатация. А и няма логика да не гаси двигателя ако малкия акумулатор не е зареден. За това ми е интересно да видя как е описано в твоята книга.
The gasoline engine may not stop even if the vehicle is being driven by the hybrid battery (traction battery). If this continues for a few days, contact any authorized Toyota dealer or repairer, or another duly qualified and equipped
professional.
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Акумулатора в момента е Exide 45Ah, но явно и той вече иска да си ходи :-)Hursa написа: И в книжката(на аурис хибрид) пише, че ако акумулатура е за смяна автомобила държи двг включен. Може би зарежда само при включен двигател и като не успява да го "вкара в параметри" не позволява на двг да се самоизключва (това са си глупави предположения, не знам каква е причината).
Но според мен, не купувайте акумулаторчето от тойота (аз си мислех, че е нещо "уникално" и няма алтернативи - защото в книжката не са описани характеристиките му като на другите консумативи). Има го варта и бош около три пъти по-евтино, (а може би дори ще издържи повече) макар, че дори така ми се струва неоправдано скъпо - било херметично защото е в купето (и било "азиатски тип", каквото и да значи това).
Тия от тойота се опитват да скубят все едно е премиум марка.
Toyota не са производител на акумулатори 12V, така че определено няма да го купи дамата от тях.
Странно звучи, ама нали си е електричка, нищо чудно да има зададен такъв алгоритъм (както на старт стоп системите на други марки, гаси мотора само при определени условия)
Така или иначе ще се сменя акумулатор.
F31
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Не беше точно това което търсех, но има и друга информация по въпроса:
"1-1. Хибридна система
Условия, при които бензиновият двигател може да не спре да работи
Бензиновият двигател се стартира и спира автоматично. Следват примерни ситуации,
в които двигателят може да не спре да работи автоматично:
Бензиновият двигател загрява
Хибридната батерия (задвижващата батерия) се зарежда.
Температурата на хибридната батерия (задвижващата батерия) е ниска или висока
Има зададена трудна за постигане температура пред климатичната инсталация
Зареждане на батерията
Тъй като регенеративното спиране и бензиновият двигател зареждат хибридната
батерия (задвижващата батерия), няма нужда тя да бъде зареждана от външен
източник на електроенергия. В случай обаче, че автомобилът бъде оставен паркиран
за дълго време, хибридната батерия бавно ще се разреди. Поради тази причина е
необходимо да шофирате автомобила поне веднъж на няколко месеца в продължение за
най-малко 30 минути или 16 км (10 мили). Ако хибридната батерия напълно се изтощи
и не можете да стартирате автомобила с 12-волтовия акумулатор, свържете се с
упълномощен дилър или сервиз на Toyota, или друг оторизиран специалист с подходяща
квалификация и оборудване.
Ако скоростният лост е в позиция N, хибридната батерия (задвижващата батерия)
не се зарежда. При движение в интензивен трафик, шофирайте автомобила със
скоростен лост в позиция D или B, за да избегнете разреждането на батерията.
След изтощаване, премахване или смяна на 12-волтовия акумулатор
Бензиновият двигател може да не спира да работи дори когато автомобилът се движи
чрез енергията от хибридната батерия (задвижващата батерия). Ако това се повтаря
в продължение на няколко дни, свържете се с упълномощен дилър или сервиз на Toyota, или
друг оторизиран специалист с подходяща квалификация и оборудване."
(Имам я и в пдф книжката така, че мога да я пратя цялата - не е нещо особенно, за потребители е написана. Няма някакви технически подробности.)
И аз не виждам особена логика да не гаси двигателя при изтощен акумулатор. Не виждам защо и да не зарежда при "регенеративно спиране" акумулатора - например. А тогава двигателя обикновено не работи. (Но пък ако батерията е на зададения минимум и двигателя се стартира за да я зареди, не гасне дори при регенеративно спиране докато не достигне някакво зададено минимално ниво на зареждане - така, че може би се следва същата логика и за акумулатора.)
Мисля, че вие сте дали в първия си пост и друга възможна причина - ако термостата например е повреден при градско особено, може двигателя въобще да не успява да се прогрее до зададената му минимална температура (или поне да му трябва много време за да я достигне). До колкото знам, системата се "старае" да държи двигателя загрят над някаква зададена температура. (А може и датчика за температурата да е извън строя)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Европейски тип: плюсовата клема е с диаметър 19.5 мм, а на минусовата - 17.9 мм
Азиатски тип: плюсовата клема е с диаметър 14.7 мм, а на минусовата - 13.01 мм
-
- Мнения: 4919
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Не го знаех. Но пак не виждам в това основание да е по скъп ( - един от аргументие за цената, които изтъкнаха, беше че е "азиатски тип").
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 2629
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 249 пъти
- Получена благодарност: 112 пъти
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Ниското предлагане предполага високата цена...
Съвети за покупка на употребяван Prius Hybrid XW20 /2003–2009/ - дискусия и мнения
Да попитам с две думи каква е разликата между Prius 2 и 3. Двигателя 1.8 на 3-ката предполагам е по-добрия избор от гледна точка на мощност. А като изключим него, има ли някаква друга фрапираща разлика, примерно като обем, комфорт...?! Прави ми впечатление, че на двойката скоростния лост е до кормилото, малко като на волан с педали за електронно игра
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot], Google [Bot] и 94 госта